Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb ik gemist @Steefb bedankt!
Ik meld het hier want ik hoop echt dat het een fout is.
Bij geen enkele film (zelfs die van Film1) is bij de info de naam van de regisseur en enkele acteurs die meedoen nog vermeld in de tv gids/epg. Dat was altijd wel zo.
Het verdwijnen lijkt samen te vallen met de update. Ik hoop toch niet dat dit een bewuste keuze is! (en die EPG is al jaren een gebrekkig ding)
@Hans LeJeune schreef:Ik meld het hier want ik hoop echt dat het een fout is.
Bij geen enkele film (zelfs die van Film1) is bij de info de naam van de regisseur en enkele acteurs die meedoen nog vermeld in de tv gids/epg.
Scroll een stukje naar beneden.
Alles over de Ziggo software update 5.18 van de Me... - Ziggo Community
Op de detailpagina zijn de namen van de acteurs & regisseur naar beneden verplaatst. Selecteer een acteur of regisseur, om andere titels te vinden met deze persoon.
Geez, Steef, dit is in de categorie leuker kunnen we het niet maken, moeilijker wel.
Voorheen zag je deze info met 1 druk op okay en had je snel een idee of de film iets zou kunnen zijn.
Ben wel erg benieuwd naar het idee hier achter. Ik zie vast iest briljants over het hoofd.
En dank voor je reactie, vergat ik bijna.
@Hans LeJeune Ik verwacht hier wel meer klachten en meldingen over.
Ik ben ook niet zo blij met allerlei toeters en bellen.
Het was ook niet iets dat kapot was of zo. Vreemd.
Het is ook dat je na de eerste keer 'okay' nog net 'ook iets voor jou' ziet. Wil Ziggo dat ik iets anders ga kijken?
Dan scroll je naar beneden, krijg je dus die 'ook iets voor jou' films te zien.
En dan moet ik nog een keer 'pijl naar beneden' drukken on de info van de film die is geprogrammeerd te zien.
Ik ben die film nog niet begonnen met kijken of Ziggo wil al dat ik iets anders ga zien....
Dit lees ik net over de update. Ligt dus in het verlengde van wat ik al zei. Er zijn al vele apps die dit hebben. Beetje filmliefhebber zal zo'n app, of meerdere, hebben. En als het nou zo was dat als ik zo bv. een film titel vind van een bepaalde acteur, kan ik die film dan bij Ziggo zien? Vast niet. En vast niet nu.
Ziggo doet zijn best om het kijken van de geprogrammeerde film zo lang mogelijk uit te stellen 😂
En nu ben ik klaar. Wheeler Dealers kijken 😂
Kleine toevoeging toch nog, haha. Het geeft dus films van acteurs die idd bij Ziggo te zien zijn (geen andere films) maar die zijn te zien tegen betaling, of je moet al Showtime e.a. hebben... Een enkele is gratis, omdat het bijvoorbeeld nu bij RTL7 weer Die Hard season is. Ik gebruikte Bruce Willis als test. Goed, not all bad dus.
20 juni 2025.
Datum uitzending: 22 juni 2025
Tijdstip uitzending: 5:35 + 12:00 .. 17:35
Zender: Veronica / Disney Jr.
Programma: Mickey Mouse Funhouse
Probleemomschrijving: Te lange speelduur
+
Datum uitzending: 26 juni 2025
Tijdstip uitzending: 23:45 + 6:15 .. 27 juni: 6:00
Zender: Net5
Programma: Gut Job
Probleemomschrijving: Te lange speelduur, normaal circa 1 uur
Hi @Hans LeJeune - Ik zie dat je dankzij @Steefb inmiddels al meer info hebt gevonden; de plek van de acteurs en regisseurs is inderdaad veranderd met de laatste update. De precieze reden waarom het helemáál onderaan staat, moet ik je op dit moment nog schuldig blijven, maar mogelijk heeft het te maken met de indeling / ruimte die daar is. Ik kan me echter voorstellen dat het inderdaad opvallend is dat je eerst informatie van ándere films/series te zien krijgt, voordat je meer informatie over de húidige uitzending ziet.
Wat betreft het zoeken op bijvoorbeeld acteur/regisseur: De wens om makkelijker te zien wat je wel en niet kunt zien bij de resultaten, bijv. dat je direct ziet om welke streamingdienst het gaat, is bekend, maar verwacht daar op korte termijn geen verandering in.
@jenson - Dank je, gaan we achteraan!
De uitzending van de '24 uur van de Nurburgring' op Viaplay TV staat inmiddels goed (4 unieke delen met max. 8 uur). Nogmaals dank daarvoor.
Er was al die tijd ook ruimte bovenaan/oude plek, daar is niets voor in de plaats gekomen. Ik vond het stukken handiger om die (in mijn optiek belangrijke) info in 1x te zien. 1x klikken, niet 4x... En de info bij klik 2 en 3 interesseert me niet, maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn.
Datum uitzending: iedere werkdag vanaf dinsdag 24 juni
Tijdstip uitzending: 22.30 - 23.30 uur
Zender: RTL5
Programma: 24 uur in de E.R/24 Hours in A&E
Probleemomschrijving: Dit is één programma maar staat als twee verschillende programma's in de opname lijst. Ik had het menu op mijn Next Mini in het Engels, waardoor ik ook de namen van programma's die naar het Nederlands vertaald worden in het Engels te zien kreeg. Daar stonden alle afleveringen, inclusief die van vanavond (maandag 23 juni) en de afgelopen weken, onder de naam "24 Hours in A&E", maar wel met de afleveringen vanaf morgen als aparte serie. Ik heb het menu even op Nederlands gezet, en zie nu waar het verschil zit. Tot en met de aflevering van vandaag heet de serie "24 uur in de E.R", maar vanaf morgen staat het onder de oorspronkelijke naam "24 Hours in A&E". Als je in de EPG doorklikt naar afleveringen krijg je wel alles te zien, maar in de opnamelijst wordt het gezien als twee verschillende series terwijl dat dus niet klopt.
Datum uitzending: dinsdag 24 juni en dinsdag 1 juli
Tijdstip uitzending: 22.25 - 23.10 uur en 22.20 - 23.10 uur
Zender: Net5
Programma: Dokter Hart seizoen 1 aflevering 3/Hart of Dixie seizoen 1 aflevering 4
Probleemomschrijving: Hier hetzelfde probleem als wat ik hierboven heb uitgelegd. Toen ik het menu in het Engels had staan hadden beide afleveringen dezelfde serie naam, maar stonden ze apart in de opnamelijst. Ik moest ook aflevering 4 handmatig instellen om op te nemen, ondanks dat ik de serie opname al had ingesteld. Nu ik het menu in het Nederlands heb zie ik dat de aflevering van morgen erin staat als "Dokter Hart", net als de vorige twee afleveringen, maar de aflevering van volgende week erin staat als de oorspronkelijke naam "Hart of Dixie". Hierdoor wederom apart in de opnamelijst terwijl je in de EPG alle afleveringen te zien krijgt als je bij een van de afleveringen naar het afleveringen overzicht gaat.
Datum en tijdstip uitzending plus aflevering titel:
Vrijdag 27 juni 03.30 - 4.00 uur "Over the Edge"
Zondag 29 juni 21.00 - 21.55 uur "Out of the Blue"
Maandag 30 juni 02.15 - 03.00 uur "Out of the Blue"
Donderdag 3 juli 23.10 - 00.05 uur "Out of the Blue"
Vrijdag 4 juli 03.40 - 04.25 uur "Over the Edge"
Zondag 6 juli 21.00 - 21.55 uur "Out of the Blue"
Zender: BBC NL
Programma: A Remarkable Place to Die
Probleemomschrijving: Dit programma bestaat uit 1 seizoen van 4 afleveringen, waarvan gisteren volgens de EPG de 4de en dus laatste aflevering it uitgezonden. De uitgezonden afleveringen duren 55 minuten (inclusief reclame), maar van wat ik op internet kan vinden duren de afleveringen twee keer zo lang. Ik neem dus aan dat ze hier alle afleveringen in tweeën hebben gesplitst. Dat betekent dat de 4 uitgezonden (en opgenomen) programma's verkeerd in de EPG stonden. Er staat dat aflevering 1 t/m 4 zijn uitgezonden met de bijbehorende aflevering titels. Die zijn op zondagen om 21.00 uur uitgezonden, dus ik neem aan dat de afleveringen in de gids voor de komende twee zondagen eigenlijk deel 1 en 2 zijn van aflevering 3. Deze staan er in ieder geval in met de juiste titel (en als aparte afleveringen), maar wel zonder aflevering nummer. Er worden echter ook 's nachts herhalingen uitgezonden die geen aflevering nummer hebben. Ik neem de serie op dus al deze afleveringen worden automatisch opgenomen, inclusief herhalingen, omdat die nog niet eerder met die naam zijn uitgezonden. Met andere woorden: het is erg rommelig. Ik snap dat de al uitgezonden afleveringen niet kunnen worden aangepast naar de juiste titel, want dan zijn we de opnames kwijt. Maar doordat dit zo slordig is gedaan worden wel de herhalingen opgenomen. Ditzelfde gebeurt overigens steeds met een andere serie op BBC NL: Mrs Sidhu Investigates. Daar zijn ook afleveringen in tweeën gesplitst en staan er geen nummers bij de afleveringen, waardoor het er erg chaotisch uitziet en je bij het terugkijken moet letten op de uitzendvolgorde in plaats van dat ze gewoon al op de juiste volgorde staan.
foutr op bbc first 22-6
en zie kpn
Nou toen ik dit vanochtend typte had ik de opname van "aflevering 4" (dus eigenlijk deel 2 van aflevering 2) van A Remarkable Place to Die nog (die gisteravond is uitgezonden) nog. Inmiddels is die is de gids met terugwerkende kracht aangepast en is de opname dus kwijt. Leuk dat het nu klopt, al staat er geen afleveringnummer bij, maar doe dat dan alsjeblieft niet achteraf waardoor mensen opnames kwijt zijn. Ik neem normaal gesproken een serie in zijn geheel op voordat ik begin met kijken, maar ik ga nu maar de opnames die ik nog wel heb bekijken zodat ik de aflevering van gisteravond via replay kan zien voordat ik het helemaal niet meer kan zien. En ja, er komen herhalingen, maar bovenstaande wekt nou niet echt vertrouwen dat dat goed zal gaan met opnemen.
Gek genoeg stond het er vanochtend nog correct en had ik toen de opname ook nog, maar helaas is het aangepast. Jammer dat ze geen manier hebben om achteraf dingen aan te passen zonder dat mensen hun opnames dan kwijt zijn.
Ja ze maken hun slogan "We maken vandaag fantastisch" wel waar 🤣🤣🤣
Hi @Lucy91 - Allereerst dank voor de gedetailleerde meldingen! Ontzettend gek dat het bij de eerste 2 niet goed gaat door een verschil in taal. Ik ben zelf ook één en ander gaan testen en krijg op dit moment geen gesplitste weergave (meer). Mogelijk een gevolg van een recente update, waardoor oude en nieuwe afleveringen niet gelijk werden gezien. Hoe staat het nu bij jou ervoor? Als ik op dit moment de serieopname inplan, worden in ieder geval alle toekomstige afleveringen meegepakt bij beide talen en maakt switchen niet uit.
Wat betreft A remarkable place to die; Erg frustrerend dat deze alsnog achteraf is aangepast. Ik weet niet zeker waar deze wijzigingen vandaan kwam, want zoals je zegt proberen we wijzigingen achteraf altijd zoveel mogelijk te voorkomen, precies om de reden die je aanhaalt. Sorry voor de mislukte opname. De afleveringen die er aan zitten te komen, hebben inderdaad geen nummering meer, maar nu wel een unieke ID. Daarmee kan in ieder geval alles opgenomen worden.
@Alex bij deze serie is het momenteel een zooitje
zie
vrijdag is herhaling van maandag maar titels zijn niet gelijk
30 minuten kan niet
waar zijn toch de kwaliteit controles ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.