Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
4.125 Reacties 4.125
SRF
Level 15

Vraag over BBC First / NL.

Hoe komt het dat zender 22 BBC .. op de website met NL staat en in TV gids op MediaBoxen en Ziggo Go op First staat. 

Wanneer wordt het bijgewerkt. 

0 Kudos
SRF
Level 15

Vraag die ik eerder heb gesteld, maar dat er behoefte zou zijn om er mogelijk wat aan te doen.

Ziggo werkt met Zendernummers, BV Ziggo Sport is 14. 

Op Website staat Nummer bij de Zender. 

Op Ziggo Go staan er helemaal geen Zendernummers bij.

Als persoonlijke lijst maakt wordt het nummer van de volgorde waarin hij staat. 

Kan er op een of andere manier niet een sluitend syteem gemaakt worden. Hetgeen wat Website zou leidend nummer moeten / kunnen zijn. 

0 Kudos
Peterg2
Level 9

Hier staat het op de website ( http://ziggogo.tv ) nog steeds als FIRST aangeduid, @SRF .

De énige plek waar het wel al is aangepast is op de lijst op ziggo.nl ( ziggo.nl/zenderoverzicht )

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@SRF Zoals @jenson ook al deelde, zijn wij niet langer in het bezit van de uitzendrechten van de FA Cup. We hebben ook geen sublicentie. De informatie op de website was per abuis niet correct. Vandaar dat je de wedstrijd ook niet terugzag in de EPG onder Ziggo Sport. Ik deel je (terechte) feedback met de betrokken afdeling.

Voor wat betreft de naamswijziging van BBC First naar BBC NL per 15 mei jl. ga ik navraag doen wanneer de wijziging verwerkt wordt op de platformen. Zodra ik meer weet, deel ik een reactie.

Je punt ten aanzien van de Ziggo Sport kanaalnummering kan ik me deels in vinden. In grote lijnen is het namelijk al aanwezig. De nummering van kanaal 2 tot en met 6 is verwerkt in het logo en in de naam. Er zweven nu echter 2 'Ziggo Sport' kanalen zonder toevoeging dan wel verduidelijking rond. Het zou logisch zijn als Ziggo Sport - onderdeel van Ziggo Sport Totaal' - een toevoeging van 1 krijgt. De andere zender zou dan in principe geen toevoeging hoeven te hebben. Ik ga je suggestie delen. Bedankt!

0 Kudos
SRF
Level 15

Bedankt voor opmerking, echter ik mis nog iets in het antwoord. 

Te weten; "Als persoonlijke lijst maakt wordt het nummer van de volgorde waarin hij staat. "

Als je in persoonlijke lijst je Zenders met volgorde maakt worden de zendernummers ineens de volgorde van de volgorde die ik heb ingesteld.

B.V. EuroSprort is nummer 20  en in een persoonslijke lijst wordt die 12. Bij Ziggo Go is het nog lastiger, daar staan Zendernummers niet bij in lijst. 

Als je dan met AB zendernummer indrukt kan je niet 20, gewoonte uit algemene lijst, maar moet ik, voor persoonlijk, 12 indrukken. 

Mogelijk kan daar ook naar gekeken worden. 

0 Kudos
Tonio60
Level 7

Vanaf  1 juni zijn alle geplande opnames van BBC NL specials, zal wel i.v.m de naamswijziging zijn.

0 Kudos
CPV
Level 9

Bij de Humax is/was dat mooi aanwezig: je kon instellen of je de nummering van de favorietenlijst wilde of het oorspronkelijke zendernummer.

SRF
Level 15

De Humax wordt niet meer vervangen als hij Defect is. 

Mogelijk kunnen ze die techniek in de MediaBox Next en Mini gaan toepassen? 

0 Kudos
MiVo
Level 6

Zoals eerder gemeld staat alles van BBC NL vanaf 1 juni bij specials, maar bij mij ook van ONS.

0 Kudos
CPV
Level 9

We hebben al zoveel verbeterings ideeën voor de Ziggo boxen langs zien komen, die bijna allemaal in de bureaulade (of erger) zijn verdwenen, dat ik hier ook niet veel hoop op heb.

0 Kudos
Goedhart
Level 2

Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 21 mei 16.00 uur

Zender: Eurosport 2 

Programma: volgens EPG snooker, in werkelijkheid klimmen. Het is slechts 1 dag goed gegaan. Ik betaal € 91,50 per maand. Ik verlang daar fatsoenlijke service voor. Ik blijf u hiermee lastig vallen totdat u uw probleem eindelijk eens oplost. Of totdat ik besluit Ziggo te verlaten.

Probleemomschrijving: 

0 Kudos
R.IR
Level 6

Het valt op dat plots meerdere zenders, ook BBC NL, HGTV, geen seizoenen en afleveringen meer geven maar specials. Dus totaal onduidelijk of het oud of nieuw is enz.

Ook iets vreemds bij Star Channel: War of the Worlds gaat van seizoen 1 naar seizoen 3 aldus epg. Waar is seizoen 2?

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Hup, en de volgende massa (4) onterechte opnames van oude seizoenen komt er alweer aan….

Maanden geleden aandacht voor gevraagd, meerdere keren met een kluitje in het riet gestuurd / zoet gehouden met beloftes. En nog is het niet voor elkaar.

Schandalig voor bijna €100 per maand…!!

IMG_5970.jpeg

0 Kudos
MiVo
Level 6

Dat van War of the Worlds ligt aan Star Channel, dat is geen fout in de EPG.  Staat ook zo op de website van Star Channel zelf.  Of het klopt dat ze seizoen 2 niet uitzenden of ze sturen verkeerde info naar de tv gids leveranciers.

https://www.starchannel.nl/programmas/star/war-of-the-worlds 

Mocht je toevallig Disney+ hebben, daar kan je het ook zien, alle 3 de seizoenen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@SRF Dank voor je suggestie. Het is beter om een eigen topic aan te maken voor deze suggestie rondom de kanaalnummering bij het gebruik van favoriete zenders. Daarmee behouden we het overzicht voor zowel je suggestie alsmede de EPG meldingen.

@Goedhart Een flinke tegenvaller dat de sport totaal afwijkt dan de werkelijkheid. Als ik de EPG erop na sla, dan zie ik echter iets anders dan jij hier deelt. Op welk apparaat heb je de EPG benaderd?

@Tonio60 De naam- en logowijziging van BBC First naar BBC NL hebben inmiddels plaatsgevonden. BBC NL is nu keurig zichtbaar in de EPG. Voor de komende dagen zie ik echter wel weer gebruik van seizoens- en afleveringsnummering bij de genoemde zenders. Voor programma's verder dan 7 dagen in de toekomst wordt dit - naarmate de datum dichterbij komt - doorgaans netjes bijgewerkt.

@R.IR @MiVo Het lijkt inderdaad vanuit hen verkeerd te zijn aangeleverd. Dat neemt niet weg dat we het onder de aandacht brengen. Dank hiervoor!

0 Kudos
SRF
Level 15

Ik zal dat doen. 

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending: Vanaf 1 juni

Tijdstip uitzending:  Alle tijdstippen

Zender:  ONS

Programma:  Alle programma's

Probleemomschrijving:  Van elke serie ontbreekt aflevering titel, seizoen- en afleveringsnummer. Van sommige series staat deze niet bij geplande opnames, van andere staat het bij specials. Dit lijkt mij een algemeen probleem waar naar gekeken moet worden.

0 Kudos
Goedhart
Level 2

Ik kijk tv. Ook vandaag is de EPG mbt Eurosport 2 niet juist. Eurosport zelf geeft wel het juiste programma op hun site. Groeten Rob Goedhart 

0 Kudos
jenson
Level 12

23 mei 2025.

Eurosport 2

De EPG van 23 mei 2025 is gelijk aan de EPG van 25 april 2025.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  25 mei

Tijdstip uitzending:  Hele dag

Zender:  RTL Lounge

Programma:  Kees & Co

Probleemomschrijving:  In de EPG staat voor de gehele dag Kees & Co, dat klopt niet, er komen ook andere programma's die niet in de EPG staan. 

0 Kudos