Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het kan nog eenvoudiger, zonder een film of een remake.
Toen "The Summit" een paar weken geleden op TV kwam, een avontuur met kandidaten die de top van een berg moeten zien te bereiken, werd gewoon de omschrijving van de film "The Summit" er bij gezet. Gewoon zoeken op titel zonder na te denken of te kijken.
Daarbij kwam nog een probleem toen het ontdekt en hersteld was: bij het herstellen is de serie uit de planning gehaald en er weer opnieuw ingezet. Daarbij is mijn geplande opname ook weggegooid, maar niet teruggezet. Weg opname van aflevering 1, blij dat ik het al nog zo snel in de gaten had.
Slordigheid ten top.
24 maart 2025.
"Wordt aangekondigd"
Curiosity Channel vanaf morgen 25 mrt 2025: 18:00
24Kitchen, Lange uitzendingen:
25 mrt 2025: 0:00 + 23:30 Gordon Ramsay's Ultimate Home Cooking
27 mrt 2025: 6:00 + 18:00 Eveline's Asian Streetfood
Datum uitzending: 28 maart en 1 april
Tijdstip uitzending: 19:00
Zender: ONS
Programma: Dynasty
Probleemomschrijving: Bij vrijdag 28 maart staat aflevering 2, dat moet aflevering 12 zijn. En bij dinsdag 1 april staat seizoen 3, aflevering 4, dat moet seizoen 5, aflevering 14 zijn.
@Hans LeJeune Dank voor je uitgeschreven voorbeeld. Dat gaat inderdaad niet goed. Hoewel we het achteraf niet meer kunnen aanpassen, zorg ik ervoor dat de leverancier ervan op de hoogte wordt gesteld.
@jenson Inmiddels is Curiosity Channel up to date. Voor 24Kitchen gaat het overduidelijk nog niet goed, want vandaag staat de melding 'wordt aangekondigd' er nog in. Voor 27 maart lijkt het inmiddels wel weer goed te zijn. Feit blijft dat het nog nog niet consistent functioneert. We delen het signaal vanzelfsprekend alsnog.
@MiVo Bedankt dat je dit hebt opgemerkt. We duiken hier verder in en komen erop terug.
@Vincent Schreef: Dat gaat inderdaad niet goed. Hoewel we het achteraf niet meer kunnen aanpassen, zorg ik ervoor dat de leverancier ervan op de hoogte wordt gesteld.
Ik vraag mij elk keer weer af hoelang Ziggo dit praatje gaat blijven herhalen? Dit wordt nu al jaren lang gezegd en er veranderd helemaal niks. Is er nu helemaal niemand bij Ziggo die inziet dat als het na al die jaren niet opgelost is, het op deze manier ook nooit opgelost gaat worden? Misschien hadden de hoge heren (en dames) bij Ziggo, jaren geleden is wat beter naar Rodriguez de CEO van Liberty Global moeten luisteren, toen hij in een interview zei "het is niet de techniek (coax of glasvezel) maar de onvrede over de provider, die klanten doet besluiten om over te stappen naar een andere provider. Dus nogmaals hoelang gaat Ziggo nog door met deze poppenkast voorstelling?
Zoals het er nu naar uitziet stap ik in juni over naar een andere provider, en de fouten de epg zijn niet de enige redenen dat ik weg wil bij Ziggo. Het aantal pagina s van dit topic gaat richting de 200, en bestaat al bijna 4 jaar. Dat lijkt mij toch niet iets waar Ziggo trots op kan zijn.
Ja en hiervoor was er ook al een topic over dit onderwerp die ergens in 2019 al gestart was, dus zoveel jaar is Ziggo al bezig, of beter gezegd, zolang hebben ze al niks gedaan.
Moet je deze posting uit januari 2020 is terug lezen, en dan kijken wat daar van terecht is gekomen in al die jaren:
Kpn heeft hoogstwaarschijnlijk dezelfde gidsleverancier.
De fouten daar komen nu overeen met die hier.
Eens. Ik ben ook een lange tijd gestopt met zaken melden over de EPG. Maar soms kan ik het gewoon niet laten. Het is gewoon luiheid of desinteresse van de 'leverancier'. Juist nu een goede EPG voor zo veel dingen van belang is... Ik vermoed dat de EPG niet belangrijk genoeg is voor Ziggo.
Geen idee, ik zag dat ze daar op het forum nu ook een topic hebben om fouten te melden. Ik zag daar een fout gemeld van een serie die ik ook zelf hier bij Ziggo opneem, maar die fout heb ik hier niet ervaren, stond hier dus goed, bij KPN blijkbaar dus niet. En bij Odido zijn ze ook van leverancier veranderd las ik. Maar bij KPN zijn de moderators wel wat actiever dan hier bij Ziggo in dit topic vind ik.
Datum uitzending: 30 maart
Tijdstip uitzending: 22:00 uur
Zender: BBC One
Programma: This City is Ours
Probleemomschrijving: Seizoensnummer en afleveringsnummer ontbreekt, en staat zodoende bij Specials. Moet seizoen 1, aflevering 2 zijn en niet bij Specials staan.
Dank je, @MiVo - Gaan we laten aanpassen!
@Alex Schreef: Gaan we laten aanpassen!
Ik vraag mij elk keer weer af hoelang Ziggo dit praatje gaat blijven herhalen? Dit wordt nu al jaren lang gezegd en er veranderd helemaal niks. Is er nu helemaal niemand bij Ziggo die inziet dat als het na al die jaren niet opgelost is, het op deze manier ook nooit opgelost gaat worden? Misschien hadden de hoge heren (en dames) bij Ziggo, jaren geleden is wat beter naar Rodriguez de CEO van Liberty Global moeten luisteren, toen hij in een interview zei "het is niet de techniek (coax of glasvezel) maar de onvrede over de provider, die klanten doet besluiten om over te stappen naar een andere provider. Dus nogmaals hoelang gaat Ziggo nog door met deze poppenkast voorstelling?
Je zal wel afvragen, waarom herhaald hij zijn bericht, nou heel simpel, dat doen jullie nu ook al jaren bij ons door steeds dezelfde antwoorden te geven en niks op te lossen...
Datum uitzending: 1 april
Tijdstip uitzending: 23:00
Zender: Star Channel
Programma: Nancy Drew
Probleemomschrijving: Aflevering 10 staat er dubbel in, op zowel 1 als 3 april. Op dinsdag 1 april komt aflevering 6, en niet 10 zoals er nu staat in de EPG. Bij KPN en Delta staat het ook fout.
Dank @MiVo ! Ik zie dat deze inmiddels al zonder tussenkomst is aangepast 🙌
29 maart 2025
"Wordt aangekondigd":
vanaf 31 mrt: 6:00 Viaplay TV
vanaf 31 mrt: 18:00 Curiosity Channel
Viaplay TV
"Wordt aangekondigd" in de EPG betekent soms waarschijnlijk: alleen via de App
..
Op kanaal 13 staat bij "Nachtprogramma" de gids voor vandaag en morgen.
. 29 mrt: 13:10 : FA Community Shield : Fulham - Crystal Palace
. 30 mrt: 14:25 : FA Community Shield : Preston North End - Aston Villa
"FA Community Shield" is niet juist.
Het zijn 2 van de 4 kwartfinales van de FA Cup.
"FA Community Shield" is de wedstrijd tussen de kampioen en de winnaar van de FA Cup.
Viaplay zendt ook de Franse Ligue 1 uit.
29 mrt 21:00 + 2:00 Ligue 1: AS Monaco - OGC Nice
TV5Monde noemt het nog steeds "McDonald's : Avant-matchs" (voorbeschouwing)
29 mrt 21:00 + 1:05 Ligue 1 McDonald's : Avant-matchs
29 mrt 22:05 + 1:00 Ligue 1 McDonald's : Avant-matchs
En niet welke wedstrijd het is.
is FA cup Kwartfinale Fulham - Crystal Palace
En morgen
is FA cup Kwartfinale Preston North End - Aston Villa
De Grote Verbouwing Australie werd niet opgenomen. Ik gok omdat het wederom aflevering 5 werd genoemd. Die wat weken terug dus al is uitgezonden. De foto klopt overigens niet, de tekst wel. Met checken (🙄) kwam ik er achter en nam ´m alsnog op overigens...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.