Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.731 Reacties 2.731
ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Het blok aflevering 3 mist. Verkeerde seizoen wordt bij die aflevering aangegeven... Dus deze neemt niet automatisch op.  En staat weer op n ander tegel in het opnamemenu. 

ChielOver_0-1630238239650.jpeg

 

ChielOver_1-1630238248242.jpeg

 

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Seizoen 2 van Dertigers gaat hopeloos mis, waarschijnlijk vanwege het NL-elftal. Afl 7 en 9 worden niet opgenomen

D90C6667-168F-428A-BEE6-1087B13C468A.jpeg

BFFE990D-AD7F-456C-98F0-387B30B4F522.jpeg

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

disney en veronica vanaf 5 september   en zie https://www.tvgids.tv/zenders/veronica/6

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Omdat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op een vraag die ik nu ruim twee weken geleden gesteld heb, vraag ik het nogmaals, je zei toen  namelijk "Daarnaast wil ik benadrukken dat dit de terugkoppeling is voor Deadliest Catch en er nog een extra check volgt voor de andere twee meldingen." is daar nu nog iets uitgekomen? Want ik ben wel heel benieuwd hoe dat nu zit.

 

Mag ik ook nog even opmerken dat ik het in deze topic ook weer vrij stil begin te vinden, vanaf de zijde van Ziggo. Het is al bijna weer twee weken geleden dat jullie hier voor het laatst iets posten, en het nou niet zo dat er bijna geen meldingen gedaan worden waar jullie een reactie op kunnen geven...

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark @Alex Jullie schreven in de begin posting zelf "Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier." maar kunnen jullie mij uitleggen wat hier het nut van heeft als er vervolgens niks mee gedaan wordt. Zo melde ik afgelopen donderdag dat de eerste aflevering van Expeditie Robinson een verkeerde seizoen vermelding heeft, maar ondanks dat jullie dat een aantal dagen voor de uitzending wisten, is er helemaal niks veranderd in de EPG. Dus aan de ene kant vragen jullie om actuele voorbeelden, maar vervolgens gebeurt er helemaal niks mee. Dit staat toch haaks op uitspraken als "We realiseren ons goed dat er issues zijn met het opnemen van programma’s en de EPG informatie. Mede dankzij de feedback vanuit onze community hebben deze issues een topprioriteit binnen Technology gekregen." het spijt mij heel erg, maar dit is toch niet meer uit te leggen aan jullie klanten die elke maand veel geld betalen voor hun abonnement.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@mdpeters124  schreef:

@Alexincomplete omroepen

eurosport 1 vanaf 1 september "word aangekondigd "  en eurosport 2 is er wel

BBC 1 en 2 vanad 4 september "to be announced" en bbc entertainment en bbc first zijn er wel

en zie https://www.bbcbenelux.com/tv-gids?date=2021-09-04  het is gewoon bekend

 

@Alex  en snap je het nu wel ?

Dit zijn voor de zoveelste keer het bewijs dat er geen kwalitatieve controles zijn bij het verwerken van de aangeleverde data door de omroepen


We hebben vorige week wat extra uitleg gekregen over de verwerking van de epg data, de weg van de omroep naar de Ziggo EPG. Hiermee kan ik je bewijs hopelijk voldoende aannemelijk weerleggen.

 

Een omroep stuurt normaal gesproken inderdaad de programmering van alle zenders in 1 keer, voorbeeld: NPO stuurt alle info voor NPO1, NPO2, NPO3, etc in 1 keer naar onze gids-informatie leverancier.

Onze gids-informatie leverancier splitst die data op in 1 bestand voor NPO1, 1 bestand voor NPO2, etc.

Die bestanden gaan door een automatisch controlesysteem die kijkt of er afwijkingen in staan.

Als er geen afwijkingen gedetecteerd worden gaat die info direct door naar Ziggo en zo verschijnt het in de EPG.

Als er wel afwijkingen gedetecteerd worden gaat de info eerst naar de editors van onze gids-informatie leverancier. Die bekijken elke afwijking, verrijken de gegevens waar nodig, doen misschien een check bij de omroep (hey, klopt dit wel?) en pas als de editors klaar zijn wordt de info doorgestuurd naar Ziggo.

 

Dit verklaart waarom verschillende zenders van dezelfde omroep soms niet gelijk lopen wat betreft het aantal dagen in de toekomst waarvan de informatie in onze gids staat. Het bewijst zelfs dat er wel kwalitatieve controles plaatsvinden.

Dit geldt ook voor updates op het reeds bekende schema (van vandaag/morgen/etc), als daar een afwijking in gedetecteerd wordt moet er eerst een editor naar kijken voordat de update naar de EPG gestuurd wordt.

 

NB: bovenstaande proces staat los van de seizoens/afleveringsnummers die ontbreken of afwijken van andere bronnen.

 

 


@mdpeters124  schreef:

movies explained op veronica

ziggo clamied 25-8 00:35 s1 afl7 Dwayne Johnson

Maar in praktijk is het dus Tom Cruise special (wat logisch is gezien meerdere filmen van hem de komende weken

 

zie https://www.tvgids.nl/tv/movies-explained/116062691

claimen ook Dwayne Johnson in de titel maar hebben wel een correct plaatje staan

 

NB jullie claimen ook dat volgende week exact hetzelfde word uitgezonden

1-9  00:35 s1 afl7 Dwayne Johnson

 

Dus ga maar afstemmen met Veronica waar de fouten vandaan komen


Veronica heeft wel een seizoens- en afleveringnummer gestuurd, maar geen afleveringtitel. Onze gids-informatie leverancier heeft op basis daarvan de s/e gekoppeld aan een reeds bekende indeling en de bijbehorende afleveringstitels. Dit was blijkbaar niet de juiste indeling en ik vraag me af of dat niet voorkomen had kunnen worden. Dit voorbeeld wordt geevalueerd om het proces verder te verbeteren.

 

 


@DON PAPA  schreef:

@Alex Omdat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op een vraag die ik nu ruim twee weken geleden gesteld heb, vraag ik het nogmaals, je zei toen  namelijk "Daarnaast wil ik benadrukken dat dit de terugkoppeling is voor Deadliest Catch en er nog een extra check volgt voor de andere twee meldingen." is daar nu nog iets uitgekomen? Want ik ben wel heel benieuwd hoe dat nu zit.

 

Mag ik ook nog even opmerken dat ik het in deze topic ook weer vrij stil begin te vinden, vanaf de zijde van Ziggo. Het is al bijna weer twee weken geleden dat jullie hier voor het laatst iets posten, en het nou niet zo dat er bijna geen meldingen gedaan worden waar jullie een reactie op kunnen geven...


Uitzoekwerk kost tijd, sorry dat deze wat langer duurde. Wij vinden het ook vervelend als we nieuwe meldingen wel kunnen behandelen en dat deze steeds bleven liggen.

Wat betreft Hunting Atlantis zie ik nog steeds afwijkingen tussen Discoveryplus.nl, TVgids.nl, en onze EPG. Welke indeling is de juiste? Onze gids-informatie leverancier kon de eerste aflevering niet aan een S/E koppelen omdat de titel niet overeenkwam met de bekende titels (was ook anders dan op Discoveryplus.nl).

 

Wat betreft Gold Divers, daar houd onze gids-informatie leverancier een andere indeling aan dan Discovery Nederland. Het lijkt alsof je een aflevering mist (S12E11), maar die aflevering ("How it all pans out" volgens de indeling die we hanteren) wordt blijkbaar niet uitgezonden in NL. Ik weet niet waarom Discovery die overslaat.

 

 

Masterchef*, Expeditie Robinson*, The Walking Dead, Studio Sport, Het Blok en Dertigers laten we uitzoeken en corrigeren waar nog mogelijk. Ps: voor de titels met een * zijn vorige week al wel tickets gelogd (helaas mocht dat niet baten voor Expeditie Robinson zie ik).

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Waar nog mogelijk?? Ik vrees alweer het ergste…

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@joepke-m  schreef:

Waar nog mogelijk?? Ik vrees alweer het ergste…


We zijn natuurlijk al te laat voor Studio Sport afgelopen zondag en Expeditie Robinson heeft het inderdaad niet op tijd gered, maar ik heb goede hoop voor de rest.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: NB: bovenstaande proces staat los van de seizoens/afleveringsnummers die ontbreken of afwijken van andere bronnen. & Masterchef*, Expeditie Robinson*, The Walking Dead, Studio Sport, Het Blok en Dertigers laten we uitzoeken en corrigeren waar nog mogelijk. Ps: voor de titels met een * zijn vorige week al wel tickets gelogd (helaas mocht dat niet baten voor Expeditie Robinson zie ik).

 

Een mooi verhaal maar concreet zeg je eigenlijk helemaal niks, dus graag antwoord op de volgende vragen: Kun je mij uitleggen waarom het bij Expeditie Robinson niet is gelukt om dit te corrigeren, terwijl er vorige week wel al een ticket voor is gemaakt? En kun je mij uitleggen waarom de EPG leverancier alleen bij de eerste aflevering seizoens 21 gebruikt en de volgende afleveringen wel seizoen 16 gebruikt? Met andere woorden waar halen ze opeens seizoen 21 vandaan? 

 

@Mark Schreef: Wat betreft Hunting Atlantis zie ik nog steeds afwijkingen tussen Discoveryplus.nl, TVgids.nl, en onze EPG. Welke indeling is de juiste? Onze gids-informatie leverancier kon de eerste aflevering niet aan een S/E koppelen omdat de titel niet overeenkwam met de bekende titels (was ook anders dan op Discoveryplus.nl).

 

Hier precies hetzelfde je zegt een hoop maar eigelijk niks, je herhaald gewoon wat ik zelf bij jullie heb aangekaart. Mijn melding ging namelijk over dat jullie als enige EPG in Nederland andere S/A gebruiken ten opzichte van alle andere EPG's. En dat dit nog steeds is dat zie ik zelf ook wel in de EPG. Maar leg nu is net zo uitgebreid uit als deze niets zeggende antwoorden hierboven, waardoor jullie deze afwijkende S/A lijst gebruiken en waar jullie deze info vandaan halen. Want jullie hebben altijd gezegd dat de zenders deze informatie aanleveren, dus waarom zouden de zenders alleen jullie EPG leverancier hele andere informatie aanleveren dan alle andere EPG's van Nederland? En waarom is dit na al die tijd nog steeds niet gecorrigeerd? Want dit speelde ook al bij jullie oude EPG leverancier.. 

 

Hopelijk kom je nu eindelijk is met een inhoudelijk antwoord....

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Na elk weekeinde wanneer een formule race geweest is, zendt de zender Ziggo sport 'Crashen in de keuken' uit met dieptepunten en vermakelijkheden rond de race die de vorige dag is verreden. Een programma waarvan ik aanneem dat deze in opdracht van Ziggo sport gemaakt wordt om vervolgens op diverse kanalen van Ziggo sport uitgezonden te worden.

 

Zondag was er de Grand Prix van België, een verregende dag waar in feite niet geracet werd en de racefans de grootste prestatie leverden door minstens drie en half uur lang in zeiknatte omstandigheden te wachten op wat niet komen zou.

 

Info bij 'Crashen in de keuken' in beeld:

AoxoMoxoA_0-1630367813985.png

 

 

In tekst:

Gisteren, 23:00-23:30 Sporttalkshow

Rob Kamphues en Robert Doornbos bespreken onder andere de crash van Antonio Giovinazzi en George Russell. Verder analyseren ze de hoogtepunten uit de race in België, waaronder de inhaalslag van Kevin Magnussen.

Met: Rob Kamphues, Robert Doornbos

Terug te kijken tot Ma 6 sep 2021-23:00

 

Prima info voor het programma dat twee jaar geleden is uitgezonden, maar voor nu een flater van jewelste. In 2019 werd er wel geracet en crashte Giovanazzi, waardoor het voor Russel ook gedaan was en racete Magnussen nog voor Haas.

 

Voor degenen die het nog niet goed kunnen volgen, wat goed denkbaar is, omdat lang niet iedereen F1-racefan is:  Er is geen race geweest, laat staan een inhaalactie van iemand die niet meer aan de start verschijnt omdat ie elders racet.

 

Waar het fout gegaan is, weet ik niet en interesseert me ook niet, in alle geval is Ziggo erbij betrokken.

Het aller-, allerergste is dat er niemand in dit proces betrokken is die gevoel heeft voor wat een TV Gids zou moeten zijn. Tja, zo duurt het wel heel lang voordat het wiel uitgevonden wordt.

 

Triest..., triest..., triest...

 

edit: Ik heb het programma volledig bekeken en de race van 2019, waar de info op slaat, is in het geheel niet aan bod gekomen.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@Mark de puinhoop wordt tot nu toe alleen maar groter. Zie de reeks van de originele uitzending en die van de herhalingen 

77467A4C-3BED-4134-B39A-EAE28F8CA472.jpeg

A70EF24E-B7BF-42AC-A44A-FE0DF119B378.jpeg

tjupje

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Epg is duidelijk ongesteld, iedere dag staat op een aantal zenders geen informatie  bv op omroep Zeeland maar ook odiverse andere zenders, het aantal varieert.

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@joepke-men @Mark 

Het is met de serie Dertigers inderdaad rommelig, maar niet alleen bij Ziggo. Ik heb de Veroniva gids er even naast gelegd. Wat betreft de avond-uitzendingen: Afl 6 vandaag is extra lang dus zal 6 en 7 zijn. Dan klopt het dat donderdag nummer 8 is. Deze is weer normale tijdsduur. Aflevering 9 ontbreekt en zal maandag worden uitgezonden en is ook weer extra lang dus waarschijnlijk afl 9 en 10. Daarna is er weer een uitzending op woensdag 8 september van normale tijdsduur. Dat is dan nummer 11. Dus aanstaande maandag ontbreekt nog @Mark in het automatisch opnemen van de serie terwijl die wel in de gids staat.  Ik heb vanwege beschikbare tijd alleen even de avonden nagekeken.

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

En bij de middag herhalingen staat 9+10, maar niet 6+7

ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Het Blok Australië staat er inmiddels goed in 👍

Mag ook gezegd. 

 

ChielOver_2-1630481317150.png

 

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Aflevering 9 en 10 ontbreekt nog steeds in de opnamelijst. @Mark Tik tak, tik tak, de tijd tikt door zonder actie

874C57C6-8D01-4B68-987B-50F0C77245DA.jpeg

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

ziggo sport vanaf 8 september

ziggo sport racing  vanaf 8 september

@MarkGaat ziggo nog uitleggen waarom ze zelfs hun eigen zenders niet onder controle hebben ?

 

cnbc europe  vanaf 6 september  https://www.tvgids.nl/gids/06-09-2021/cnbc

at5  vanaf 6 september     zie https://www.tvgids.nl/gids/06-09-2021/at5

mezzo vanaf 4 september   zie https://www.tvgids.nl/gids/07-09-2021/mezzo

@Mark  waarom duurt dit zo lang bij deze 3 zenders ? Waarom kan die 3e partij zelfs die domme "6+1"controle niet goed doen ?

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Weer een dag verder @Mark maar Dertigers afl 9 en 10 zijn nog steeds niet gefixed. Jij had goede hoop, ik niet…

B88D237C-2D33-44DE-BEC2-B386FFDAC792.jpeg

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Vorige week ging het mis met vrije training 2 van de F1op Ziggo Select, de betaalzender.

VT2 14.35 - 15.50 moest natuurlijk zijn 14:55 - 16:05.

 

Zie hieronder kanaal 14 -> goed

en daarna kanaal 401 -> fout

 

kanaal 14 = goedkanaal 14 = goed

 

 

 

Kanaal 401 = foutKanaal 401 = fout

 

Dat was vorige week.

En oh ja, vandaag, vrijdag gaat er in de TV Gids weer iets mis aangaande de Formule 1 op zowel kanaal 14 alsmede op kanaal 401. De opnemers en wellicht ook de terugkijkers zullen daar niet blij mee zijn. De houding van Ziggo in dezes is als: Ach het is de GP van Zandvoort maar, of we hoeven toch niet in een goed blaadje bij een sponsor als Heineken te staan.

 

Hoe mooi zou het zijn als dit van de zijde van Ziggo met krachtige en beklijvende daden tegengesproken zou worden. Is dit weer een gevalletje "Dream on...."?

 

 

 

En ja, dit is misschien een beetje cryptisch, maar staat nog niet in verhouding met de cryptiek die de TV Gids ons te bieden heeft.

 

Triest..., triest..., triest...

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Het is weer zover.

BBC First heeft vandaag geen informatie  van 14.55 tot 01.15 uur.

Uiteraard alles teruggezet en opnieuw gestart, zonder resultaat.

Ik houd een registratie bij hoeveel tijd dit kost; omgerekend naar een acceptabel uurloon begint het aardig op te lopen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic