Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
9 september 2024.
201: Curiosity Channel: "Wordt aangekondigd" vanaf 10 sep 24: 18:00
403: Ziggo Sport 3
SIGN OFF: 9 sep 24: 6:00 - 10:55
"Information about the channel is displayed before it goes off the air."
Maar: tot 8:55 Indycar
En zojuist begonnen: MotoGP van San Marino Race.
En waarom staat het hier wel?
Hi @Tonio60 - Het lijkt erop dat het dubbelafleveringen zijn. Dus niet part 1 en 2 van één aflevering, maar simpelweg aflevering 1 en 2. Dat is dus ook de reden van de afwijkende volgorde en vermoedelijk van het ontbreken van de titels. Ik zie dat in andere gidsen het 'gewoon' is opgebroken in twee losse afleveringen, wat hier beter werkt. We gaan controleren wat er mogelijk is. Helaas zijn we al twee afleveringen onderweg en weet ik nog niet zeker of het voor de komende afleveringen daarom alsnog aangepast gaat worden.
@jenson - Dank voor je meldingen! Dit is inmiddels in onderzoek en hopelijk spoedig alsnog aangepast/gevuld.
Comedy Central voor vandaag is inmiddels ook aangepast, dat geldt o.a. voor The Guest Book vanavond.
En is het onderzoek naar de blunder met comedy central afgerond ? en krijgen we als klanten daar ook nog informatie over ?
@Alex Onzin.
Bij de VRT zie ik dit:
Twee afleveringen van een kleine twee uur.
Bij de NPO is het:
Twee keer een aflevering van drie kwartier met aftiteling, voor mij is dat Part 1 en Part 2 van aflevering 1.
Dan staat het bij de KPN toch iets logischer :
espn 11-9 10:00 tot 12-9 06:00 word aangekondigd
Goh geen kwaliteit controles zeker ?
Aangaande comedy central was tot nu toe de enige reactie van ziggo dat ze maandag hebben gecorrigeerd
Maar dat is dus niet het hele verhaal ze hebben meer dagen dan maandag 9 sep moeten herstellen
En veel erger ze hebben niet alle dagen hersteld
Hoe kan dat ziggo dat het nog steeds fout is op vrijdag 13 sep ?
**Moderator: Overmatig hoofdlettergebruik aangepast**
@Tonio60 - Stom, ik zie het nu inderdaad. Ik dacht echt maandag te zien dat het als één deel (dus één uitzending van 2 uur) erin stond, sorry. Nu moet het vermoedelijk wel aangepast worden om niet in de knoop te raken met de laatste paar afleveringen. Wordt vervolgd. Dank voor de opvolging.
@mdpeters124 - Ik zie inderdaad dat vrijdag hetzelfde gebeurt als afgelopen maandag, ik heb het doorgezet en verwacht dat dit ook spoedig hersteld wordt. Dank je!
Niet allleen afgelopen maandag maar ook op dinsdag, woensdag en donderdag (hele week was fout)
Dus wat voor "onderzoek" is er eigenlijk gedaan ?
Dit is dus waarom ziggo verantwoording aan zijn klanten moet afleggen over wat en waarom er iets fout gaat en hoe ze het gaat vermijden in de toekomst.
Maar wat doet ziggo tot nu toe zwijgen ?
En al deze fouten waren vermijdbaar met basale kwaliteit controles
En kijk ook naar word aangekondigd op espn, geen uitzending op npo, films van 2 minuten
Hoeveel moet er nog meer mis gaan ?
Viel inderdaad op... zowel op Next als online.
Ik had het ook gezien maar ik meld het maar niet. Het lijkt me een structureel probleem waar na iedere klacht aan gesleuteld wordt. Maar het probleem blijft bestaan. Dus is het een gevalletje water naar de zee dragen volgens mij.
en weer een voorbeeld van de epg fouten
dit is vrijdag 6 september de laatste ink mast er is 1 uur lang van 05:00 - 06:00
de ink master afleveringen daarvoor zijn 20 minuten lang
die laatste aflevering bevat ook aflevering van star trek voyager s1 afl 5
Toont wederom aan dat er geen kwalitatieve controle op verwachte lengte van programma is
Toevallig vanavond nog een fout gevonden in de EPG:
Probleem: EPG geeft aan dat Family Guy S22, EP7 van 0:00 - 0:30 en, EP S22, EP8 van 0:30 - 1:00 uitgezonden zou worden.
Wat blijkt is dat in het tijdslot van 0:00 - 0:30 er een uitzending van FRIENDS was, in het blok van 0:00 - 0:30 speelt nu Modern Family welke eigenlijk al uitgezonden wordt op 23:00 - 23:30 & 23:30 - 0:00
Hi @JeffvE - De programmering van Comedy Central van afgelopen nacht klopte inderdaad niet zie ik, mogelijk nog een gevolg van de andere gids-problemen op dit kanaal. Sinds vanochtend 06:00 lijkt het gelukkig wel weer goed te lopen. Dank voor je melding!
@Tonio60 - Ik zie dat Face to Face inmiddels is aangepast: Zoals ik nu kan beoordelen hebben ze de eerste twee afleveringen zo gelaten en is het vanaf morgen aangepast, waarbij afl. 3 een unieke ID mee heeft gekregen. Het staat uiteraard niet héél mooi, maar is vermoedelijk de beste oplossing om én de huidige opnames te behouden, én ervoor te zorgen dat we niet in de knel komen aan het eind van het seizoen. Wordt de 'echte' aflevering 3 morgen ook meegenomen bij je opnames?
De gids van ESPN is inmiddels weer gevuld, deze stond afgelopen woensdag inderdaad op "wordt aangekondigd".
De "SIGN OFF" 's die bij meerdere Ziggo Sport-kanalen soms 's nachts zichtbaar waren, zijn ook opgelost.
165 pagina’s EPG-sh*t en het gaat maar door…. Doe er nou eens wat aan, Ziggo! Neem het eens serieus, aangezien het hele opnamesysteem ervan afhankelijk is!!
hier weer zo’n makkelijk te traceren fout bij fatsoenlijke controles (door Ziggo, niet door de klant….!!!!)
Hi @joepke-m, zie ook mijn reactie boven je: Het is inderdaad niet bepaald een mooie oplossing, maar je mist als het goed is geen aflevering. Aanvankelijk stonden de afleveringen er in als dubbelaflevering, waardoor er met 1 sprong werd geteld. Dit is later aangepast, maar helaas de nummering niet. Omdat dit moest worden aangepast ná de eerste 2 uitzendingen, zijn die niet meer aangepast waardoor het nu wat gek staat.
Datum uitzending: 25 september
Tijdstip uitzending: 23:00 uur
Zender: BBC First
Programma: Happy Valley
Probleemomschrijving: Aflevering nummer ontbreekt. En in de lijstweergave, of hoe dat genoemd wordt, staat de datum in het kolom waar normaal gesproken de aflevering nummer en titel staat. En in het kolom waar de datum hoort te staan is blanco.
vandaag 19-9 bbc2 22:00 Word aangekondigd
Hoe incompetent is ziggo eigenlijk als ze dit al niet eens kunnen vermijden ?
en zie https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland
het is dus Dead Calm: Killing in the Med?
Ik wou nog een plaatje plakken maar ondertussen is de gids aangepast
volgens ziggo is het nu om 22:00 al fayed predator at harrods
Eens zien wat er nu uitgezonden gaat worden
Ik gok dat het een programma wijziging is: zie https://www.bbc.co.uk/programmes/m0023ff5
Wanneer krijgen we weer zenderinfo op ESPN uhd? Terug kijken of opnemen is nu onmogelijk.
Al Fayed: Predator at Harrods staat ook bij tvgids.nl en NLZiet, maar bij KPN en Delta staat weer dat Dead Calm: Killing in the Med? komt. De diverse gidsen komen dus niet allemaal overeen. Welke is correct ?
Hoe incompetent is ziggo eigenlijk als ze dit al niet eens kunnen vermijden ?
Jammer dat je het direct op deze manier aanvliegt; Gezien het nieuws en de onthulling rondom Al Fayed gisteren, verwacht ik dat het een late wijziging is geweest vanuit BBC. Voor zover ik kan beoordelen is dat dan ook uitgezonden en staat het goed. Mocht je deze gemist hebben: In de nacht van woensdag 25 op donderdag 26 september wordt het nog een keer uitgezonden om 01:30.
@Steefb - Dank je, gaan we controleren!
@MiVo Happy Valley heeft inderdaad nog steeds geen afleveringsnummer, deze is inmiddels doorgezet en wordt hopelijk spoedig toegevoegd!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.