Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@jenson @Alex @Lycke @Hendrik Jan
Ze zijn bezig de erge missers met "geen uitzending" aan te pakken
maar de basis fout van tussen 02:00 en 07:00 geen uitzending op npo2 laten ze nog steeds staan en dat is dus een carrousel uitzending zie teletekst pagina 202
Ik zie inderdaad dat het enkele keren niet goed is gegaan op NPO2 en er films/series in stonden van 2 minuten. Voor de komende week is het voor zover ik kan beoordelen hersteld. We gaan ook de week erna controleren. Ik verwacht overigens niet dat de 'geen uitzending' in de nacht zelf wordt vervangen door iets anders, dat lijkt me geldig als er een 5 uur durende loop van Nieuwsuur of Tekst TV wordt uitgezonden.
@MiVo - Waardeloos dat er niets meer is veranderd aan The Alaska Triangle, het spijt me. Er is bij ons miscommunicatie geweest, waardoor er uiteindelijk niets meer is aangepast. Gelukkig is de aflevering wel opgenomen als onderdeel van de serie.
Wat betreft Chucky: Dit hebben we helaas vaker gezien op STAR Channel. Ook hier geldt dat het gelukkig wel mogelijk is om alles op te nemen, maar handig en netjes staat het zeker niet. Ik ga hem laten onderzoeken, maar of er voor vanavond nog een verandering komt, durf ik niet te zeggen.
1) geen uitzending is ondertussen ook na 02:00 vervangen
2) @Alex hoe kun je nu claimen dat een een loop uitzending "geen uitzending is" ?
3) dat zels 1 "geen uitzending" op een npo zender zou staan is onaanvaardbaar want er is altijd een uitzending
zeker als je bedenkt dat de oplossing van ziggo voor veel problemen is dan neem je maar het prograam er voor of er na op
4) gaan wij als klanten nog een uitleg over deze puinzooi krijgen ?
5) gaan wij als klanten nog een vergoeding krijgen voor dit falen van ziggo ?
6) Hoe zit het nu met de "kwaliteits" controles die zaken als "geen informatie", "geen uitzending" en "word aangekondigd" moet voorkomen ?
Wij als klanten verwachten handelen van ziggo en niet excuses/smoesjes
13 augustus 2024.
Net als op 3 juni 2024:
De EPG in het signaal wordt niet bijgewerkt sinds gisteren.
De vierdaagse EPG in het DVB-C signaal (Event Information) wordt wel aangevuld met nieuwe dagen,
maar wijzigingen worden niet doorgevoerd.
Voorbeeld:
NPO 2
TV, Humax:
13:15 0:02 | Adieu à G
13:17 1:13 | Geen uitzending
Browser:
13:15 1:15 | Adieu à G
NPO 1
TV:
9:10 0:15 | NOS Journaal
9:25 2:25 | NOS Sport
Browser:
9:10 0:10 | NOS Journaal
9:20 0:10 | NOS Journaal
9:30 0:15 | NOS Journaal
9:45 2:05 | NOS Sport
Nog een aanvulling:
Kanaal 201: 'Curiosity Channel' heeft op TV alleen "Wordt aangekondigd".
In de browser is het weer compleet, was gisteren maar voor 1 dag.
3 juni 13:12 gemeld, 4 juni opgelost.
Kan het nu wat sneller?
Hi @jenson - Ik vind je reacties nog wat lastig te plaatsen. Bedoel je dat de wijzigingen helemaal niet bij je/DVB-C doorkomen of met (te veel) vertraging? Wat betreft 'wordt aangekondigd', ik zie dat op dit moment, in ieder geval binnen Ziggo GO, Curiosity Channel gevuld is tot maandag 19 augustus. Er wordt uiteraard gewerkt aan verdere data.
Zet een Humax aan, stem af op kanaal 201: 'Curiosity Channel', en er staat alleen:
"Wordt aangekondigd".
Het gaat om de vierdaagse EPG in het DVB-C signaal (Event Information).
Via coax, niet via internet.
14 aug 2024
Ziggo Sport 5
Humax:
17:00 2:00 | EK Beachvolleybal 2024
Browser:
18:00 4:30 | EK Beachvolleybal 2024
16 aug 2024, 71: TV5Monde
Humax:
10:00 "Wordt aangekondigd"
15 augustus 2024.
Humax 5..0c, ook direct op TV
De fouten met "Geen uitzending" op 'NPO 2' zijn wel opgelost voor de Next en Ziggo GO,
maar niet bij de EPG in het signaal (Event Information), Pid 18 (0x12).
NPO 2, "Geen uitzending"
15 aug 22:12 1:33 .. vandaag = '2Doc: Als ik mijn ogen sluit'
16 aug 01:11 5:49
17 aug 23:47 1:33
18 aug 02:46 5:14
18 aug 20:24 3:06
18 aug 23:32 1:52
19 aug 01:29 5:31
62: BBC Two: vanaf 17 aug 2024, 07:45: "To Be Announced".
201: Curiosity Channel, alleen "Wordt aangekondigd".
Ziggo Sport, vandaag
Humax, TV:
15 aug 14:00 3:00 | UCI WorldTour Mannen
Browser:
15 aug 14:00 4:00 | UCI WorldTour Mannen
Wijzigingen worden niet doorgevoerd.
Kan iemand even een voorbeeld bevestigen?
Anders komt er weer een suggestie dat het aan mijn bekabeling ligt.
@jenson Ik heb geen Humax, helaas
De omschrijving van Oranjezomer van gisteren (donderdag 15 augustus) stelt dat het over het EK voetbal in Duitsland gaat. Weet Ziggo wel dat dit allang voorbij is ?
Dat is wel wat verouderde informatie inderdaad, @MiVo. Bedankt voor de melding, ik zet het door!
16 augustus 2024.
Het probleem dat de EPG niet wordt bijgewerkt voor Humax 5xx0c en direct op TV bestaat nog steeds.
1 voorbeeld van honderden verschillen:
Vandaag 16 aug 24, zometeen:
402: Ziggo Sport 2
UEFA Champions League | FC Twente - Red Bull Salzburg
Volgens Ziggo GO: 10:55
Volgens Humax 5200c: 10:30
En krijgen wij nog een reactie van ziggo op "geen uitzending" op npo2
Waar ziggi meer dan een maand vanaf wist maar gewoon negeerde
En toen het compleet uit de bocht vloog was ziggo niet in staat om gracenote in 1 dag (zaterdag) te informeren daarover.
En op 1 werkdag werd het wel opgelost waarmee aangetoond is als ziggo zijn werk naar behoren had gedaan en dat geld ook voor @Alex @Lycke @Hendrik Jan dan was het nooit uit de bocht gevlogen.
En krijgen we ook nog een toelichting op het compleet falen van de zogenaamde kwaliteit controles van ziggo ?
16 augustus 2024.
digitalbitrate analyseert het DVB-C signaal
Kanaal 71: TV5Monde
"Wordt aangekondigd"
https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?mux=C047&pid=19354&live=202&sec=0&lang=en
Rechtsboven in beeld.
Browser:
11:46 Tout le monde veut prendre sa place
@jenson - Dank voor de voorbeelden, erg gek dat wijzigingen niet doorkomen, we gaan dit onderzoeken!
@mdpeters124 . Op de "geen uitzending" die erin stond/staat ten tijde van een +-5-uur durende nachtelijke loop aan herhalingen van Nieuwsuur of Tekst TV, is reeds reactie gekomen in de eerdere reacties van mij, daar zul je het echt mee moeten doen.
Vergeet je nu om het jezelf makkelijk te maken de films en documentaire van 2 minuten lang met geen uitzending erachteraan voor middernacht ?
En dat ziggo een maand lang dit probleem heeft genegeerd en dus dit vervolg probleem van het afgelopen weekend heeft gecreeerd
Dat een manager van de epg afdeling bij hoog en laag zweert dat er kwaliteits controles zijn
Hoe kan dan
- films van 2 minuten
- geen uitzending op een npo zender die altijd utizend
Voor 18 augustus 2024.
Net5
Verkeerde topic
Vanavond (17 aug) staat er een show gepland op TV5. Echter volgens hun reclame en hun gids https://europe.tv5monde.com/nl/tv-gids komt er om 20.57 een live-wedstrijd uit de Ligue 1 Monaco-St Etienne.
18 augustus 2024.
De EPG in het DVB-C signaal via coax (Event Information) hoort er te zijn voor 4 dagen.
Voor circa 100 zenders is er maar 2 dagen over.
Onder andere bij Ziggo Sport 2..6 en de commerciële (SD) zenders bij Kabel TV.
En bij BBC Two en TV5Monde is er niets meer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.