Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
4.141 Reacties 4.141
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

npo2 21-7 01:20 - 08:05 geen uitzending

net5 21-7 01:31 - 06:02 ncis

nog steeds geen kwaliteit controles

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke   @Hendrik Jan 

ziggo kan het nog steeds niet op zijn eigen sport zenders

21-7  the open championship 2024  blok van 10:00-12;00 en 13:00-14:00 zijn gelijk

Kunt ze dus niet allebei opnemen

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  26 juli

Tijdstip uitzending:  18:50 en 19:25

Zender:  NPO 1

Programma:  NOS Olympische Spelen: Parijs Live, openingsceremonie

Probleemomschrijving:  Op beide tijden dezelfde titel. Waarschijnlijk wordt die van 19:25 uur niet opgenomen als je die als opname instelt, omdat ie dan alleen die van 18:50 uur opneemt.

Overigens staat dit ook zo in de gids bij KPN, maar daar heb je dat probleem niet, daar wordt gewoon allebei opgenomen.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

en ziggo kan nog steeds niet fatsoenlijk overweg met evenementen op hun eigen sport zender

tennis generali open een blok van 4 uur op 22-7 is gelijk aan een blok van 2 uur op 23-7

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @MiVo Dank voor je melding. De uitzendingen hebben beide een unieke ID, je kunt ze dus beide inplannen om op te nemen. 

0 Kudos
Kvloon
Level 1

Vanaf donderdag 26 juli staat in de EPG alleen nog maar  'wordt aangekondigd' bij de zender Viaplay. Zowel op mijn televisie (via Next) als in Ziggo Go. Hierdoor is het onmogelijk om programma's op te nemen op deze zender. Ik heb mijn kabel al opnieuw aangesloten en dit loste het niet op, dus ik denk dat dit een breder probleem is in de EPG. Vandaar mijn post hier.

0 Kudos
jenson
Level 12

23 juli 2024.

Nog van 20+21 jul 24

Viaplay TV (SBS9)

20 jul 23:55 'Charmed to Death'

21 jul 00:50 - 01:35 : "Wordt aangekondigd"

In werkelijkheid werd om 23:55 uitgezonden: 'Midnight in the Switchgrass'

Mediaset Italia:

24 jul 24:  5:08 : 'Zig Zag', duur: 4:52, normaal 0:53

daarna: Non annunciato

.. net als gisteren, toen is om circa 13:00 1 dag toegevoegd, en werd 4:52 weer 0:53

Viaplay TV (SBS9):

"Wordt aangekondigd" vanaf 25 jul 24, 6:00

Curiosity Channel:

"Wordt aangekondigd" vanaf 25 jul 24, 18:00

.. op 29 juli staat er nog wel iets

0 Kudos
jenson
Level 12

24 juli 2024.

"Wordt aangekondigd", "To Be Announced", "Non annunciato"

Viaplay TV (SBS9) vanaf 27 jul 24: 6:00  

Mediaset Italia: vanaf 27 jul 24: 10:00

Curiosity Channel: vanaf 29 jul 24: 18:00

wordt.aangekondigd.24jul24.png

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor jullie meldingen, er wordt gewerkt aan de ontbrekende data bij deze kanalen. Hopelijk zien jullie spoedig resultaat.

0 Kudos
jenson
Level 12

25 juli 2024.

"Wordt aangekondigd", "To Be Announced", "Non annunciato"

* Viaplay TV (SBS9) weer gevuld + 14 dagen.

Met o.a.:

26 jul 24  13:25  Formule 1 | GP van België: Vrije training 1

26 jul 24  16:55  Formule 1 | GP van België: Vrije training 2

74: Mediaset Italia "Non annunciato" vanaf 28 jul 24  6:00  (1 dag toegevoegd sinds gisteren)

201: Curiosity Channel "Wordt aangekondigd" vanaf 29 jul 24 18:00 (onveranderd)

+

708: RTV Utrecht "Wordt aangekondigd" vanaf 27 jul 24 10:00

712: Omroep Brabant "Wordt aangekondigd" vanaf 27 jul 24 10:00  

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@jenson @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

goh had ziggo maar kwaliteits conrtoles dan waren ze niet afhankelijk van klanten die de fouten melden

npo2 geen uitzernding van 15 juli t/m 25 juli in de nacht\

26-7 net5 law& order 00:17 - 05:52

23 -7 25-7 net5  na middernacht steed fout en steeds ACHTERAF aangepast terwijl ze daar 14 dagen de tijd voor hadden

hun eigen sport zender ziggo sport kan nog steeds niet met tennis over weg

tennis generali open 2024 blok van 4 uur op 25-7 is gelijk aan blok van 2 uur op 26-7

Blijven arrogante prutsers

0 Kudos
Freddy2
Level 3

Even een verzoek m.b.t. de olympische spelen op Eurosport:

alle olympische uitzendingen worden op Eurosport vermeld als

"Olympische Spelen Parijs 2024: V..."

waarbij alleen die laatste letter verschilt! In dit geval ging het om Voetbal, maar het had ook Volleybal kunnen zijn natuurlijk.

H... stond voor Handbal.

O... voor Opening.

En ga zo maar door. Dat is niet erg handig natuurlijk.

Het zou fijn zijn als er bijvoorbeeld i.p.v.

"Olympische Spelen Parijs 2024: V..."

"Olympische Spelen: Voetbal"

zou staan; daar heb je wat aan! 😉

martwoutnl
Level 15

De Film1-zenders hebben vanaf 1-8 alleen maar wordt aangekondigd (zag het net in de browser-versie van Ziggo Go).

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@mdpeters124 - Dank voor je meldingen, ik loop ze even stuk voor stuk bij langs:

npo2 geen uitzernding van 15 juli t/m 25 juli in de nacht\

Er was ook geen daadwerkelijke uitzending. Zoals ik het hier zie is er alleen een +-5 uur durende loop van Nieuwsuur. Waar dit verschil vandaan komt, weet ik niet, maar vanaf komende week staat dat er wel weer zo in.

26-7 net5 law& order 00:17 - 05:52

23 -7 25-7 net5  na middernacht steed fout en steeds ACHTERAF aangepast terwijl ze daar 14 dagen de tijd voor hadden

Het is helaas niet een kwestie van aanpassen, dit heeft een technische reden op de achtergrond waardoor dit soms misgaat en niet altijd (op tijd) lukt. We werken aan verbetering.

hun eigen sport zender ziggo sport kan nog steeds niet met tennis over weg

tennis generali open 2024 blok van 4 uur op 25-7 is gelijk aan blok van 2 uur op 26-7

Dank voor het voorbeeld, ik heb hem toegevoegd aan het lopende ticket.

Hi @Freddy2 - Dat is een lastige 😅 Als ik me niet vergis, gaat het om je Cisco Mediabox? Ik verwacht dat deze dan helaas niet goed kan omgaan met de langere titels, waardoor je inderdaad alleen de eerste letter erachter ziet. Als je bijv. in Ziggo GO kijkt, zie je wel netjes "Olympische Spelen Parijs 2024" met daaronder welke sport en/of de details, bijv "Surfen: Dag 4". Ik vrees dat hierin geen veranderingen worden aangebracht.

@martwoutnl - Dank, gaan we checken!

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex  @Hendrik Jan 

je spreekt je zelf tegen  eerst zeg er was geen uitzending en daarna zeg je er was een loop.

Deze loop zie je op meerdere zenders zoals net5 bijvoorbeeld

En dat is dus een herhalen uitzending

Geen uitzending is een zwart beeld en de replay werkt niet bij "geen uizending"

en ook volgend week klopt het niet want dan is er geen uizending van 05:40 - 07:00

en vandaag was er geen uizending van 05:30 tot 07:00

en er is dus wel degelijk een uitzending zie de uitloop en voorloop van programma's er omheen

Wat veel erger is dit weet ziggo (en ook de moderatoren hier) al weken lang en jullie hebben niets gedaan

Wanneer houd ziggo nu eens op met smoesje geven en gaat het gewoon eens aanpakken en oplossen ?

Zelfde geld voor net5 na middernacht jullie weten hier al jaren lang vanaf en doen eigenlijk niets eraan

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

We zijn nu maanden verder nog NIETS van ziggo gehoord over de onterechte opnames die nog steeds dagelijks en bij meerdere series en zenders gebeurt

Deze valt zeker ook  onder een lopend ticket maar wat doet ziggo eraan behalve het ticket open houden ?

0 Kudos
Freddy2
Level 3

Hi Alex! 😉 Ik laat me wel verrassen!

mdpeters124
Level 16

vrt canvas 27  juli lijk niet op https://www.vrt.be/vrtmax/tv-gids/vrt-canvas/2024-07-27/

je ziet al een grote fout bij ziggo met "une hyene pas comme les autres" volgens ziggo 18:03 - 20:00

zie  https://www.imdb.com/title/tt32573327/?ref_=fn_al_tt_1

50 minuten dus

volgens vrt zelf 19:07 - 20:00

dus wederom aangetoond dat ziggo geen kwaliteits controles doet op de duur van een programma

maar ja dat wisten we al met al hun blunders met net5 met de nacht programma's

0 Kudos
jenson
Level 12

27 juli 2024.

VRT CANVAS

Bij Telenet (België) staat het ook fout.

Dezelfde EPG leverancier.

https://www.telenet.tv/nl/epg/initial

16:00  1:00  Sporza: Formule 1

17:00  0:08  Treasures of the world

17:08  0:55  De neven van Eus

18:03  1:57  Une hyène pas comme les autres

20:00  0:25  Vranckx

Hans LeJeune
Level 7

Iedere zeg ik dat ik er mee stop maar helaas geef ik er soms nog aan toe. Want uitmaken doet het niet. Maar in dit geval is het wel jammer voor de met meerdere Oscars genomineerde film "Anatomy of a Fall" (2023). Deze staat wederom onder een andere naam geprogrammeerd. Paar dagen geleden was het de titel van een andere film dan nu, volgens mij, nu is het "Sundown". Jammer voor de mensen die graag naar "Anatomy of a Fall" zouden willen kijken.

Datum uitzending: zondag 28 juli

Tijdstip uitzending: 20:30 - 00:20 uur 

Zender: Film1 Drama

Programma: "Sundown" (maar het is Anatomy of a Fall)

Probleemomschrijving: zie boven