Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Zwiggelaar - Dank voor je uitgebreide melding. Het enige "goede" nieuws is, is dat je met de huidige situatie wel alles kunt opnemen, maar je dan 35 opnames krijgt van in totaal 5 afleveringen. 7 opnames per aflevering 😅 Je kunt dus wel evt. zelf één losse opname per dag instellen, dat zou geen problemen moeten opleveren. Elke uitzending wordt nu namelijk als 'uniek' gezien.
Ik snap echter dat dit alles behalve een wenselijke situatie is. Ik heb hem ook doorgezet en hoop spoedig nieuws erover te hebben.
@Alex ,
Nee inderdaad je hebt helemaal gelijk ,
dat is geen wenselijke situatie om zoveel losse opnames in ons opname overzicht erbij te krijgen. 🙄Dat zou het er niet overzichtelijker op maken en daar houden wij in ons gezin wel erg van. De 3 Rrrtjes zijn wij erg van.
Ontzettend Fijn en dankjewel dat je ons verzoek hebt doorgezet en hoop dat je ons voor aankomende maandag 15 juli (want dan begint het ) een hopelijk positief bericht kunt geven.😊
Jolanda Zwiggelaar
@Alex ,
Vandaag nog even gekeken op Tv Gelderland kanaal 705 maandag 15 juli $Daagse Journaal of er al iets aangepast is.En of ik de opnames al kon aanpassen.
Viel mij op dat de Info tekst gelukkig is bijgewerkt 🙂 ,maar aflevering nummers per dag missen nog helaas.
Hoop dat men dit nog verder gaat uitwerken.
@Zwiggelaar - Ik zag het inderdaad! Ik heb nog geen terugkoppeling gezien van onze partner, dus hoop dat er nog verder aan gesleuteld wordt. Het gaat ook om 2 verschillende verzoeken, want ik vermoed dat het verschil in tekst en afbeelding uit een database of van de bron gehaald kan worden, maar de aanpassingen in de afleveringen moet vermoedelijk handmatig. We houden het in de gaten.
Mocht het toch niet (op tijd) veranderen, onthoud dan de eerdergenoemde tip om zelf per dag één aflevering per dag als losse opname in te stellen.
en weer aangetoond dat er geen kwaliteits controles zijn
Die film is dus niet 4 uur lang
Datum uitzending: 15 juli
Tijdstip uitzending: 15:00 & 17:05
Zender: NPO 1
Programma: Onthulling Monument Peter R. de Vries
Probleemomschrijving: Om 17:05 uur dezelfde titel als die van 15:00 uur. Als je het opneemt om 15:00 uur zal die van 17:05 uur niet worden opgenomen, althans, daar ga ik vanuit.
Ja en nog steeds houd Ziggo gewoon vol dat ze echt alleen de aangeleverde informatie van de zender gebruiken in de EPG. Terwijl er in alle andere EPG's gewoon is te lezen dat dit twee totaal andere programma’s zijn.
Bijvoorbeeld bij KPN
Goedendag,
Op dinsdagavond wordt op star channel elke week Chicago Med seizoen 9 uitgezonden. Nu staat er voor deze week in de gids 2 afleveringen van seizoen 7 en voor de de week erna ook klopt dit wel? Moeten dit geen afleveringen zijn seizoen 9 deze wordt namelijk nu al een paar weken uitgezonden.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg Sabrina
en gaat nog steeds fout op hun eigen ziggo sport zenders met de tennis
een blok van 4 uur hamburg european open op maandag is gelijk aan een blok van 2 uur op dinsdag
@Alex ,
Nou word ik toch echt heel verdrietig. En Hellup.
Ik had je tip opgevolgd die je vrijdag nog extra meegaf : "Mocht het toch niet (op tijd) veranderen, onthoud dan de eerdergenoemde tip om zelf per dag één aflevering per dag als losse opname in te stellen.",
Ik heb zaterdag de 13de juli alles per dag en ook op andere tijdstippen ingepland om zeker te zijn correcte aflevering van 4Daagse Journaal Kanaal 705 van die dag te krijgen. Dus Maandag om 17.15 Dinsdag om 18.15, Woensdag om 19.15, Donderdag om 20.15 en Vrijdag om 18.45.
Omdat ik werd gealarmeerd door het bericht van @DON PAPA net gecontroleerd en al mijn aparte ingeplande tijden en dagen zijn weg.
Als ik nu in mijn opname lijst kijk word alles elke dag opgenomen vanaf 17.15 (en vanaf dat tijdsmoment staan elke dag ook rode cirkeltjes bij)en er staan nog steeds geen afleveringnummers bij elke verschillende dag. Dus ik vrees net als vorig jaar dat ik iedere x nu alleen de aflevering van maandag 15 juli 2024 te zien krijg
. Alles al verwijderd en opnieuw geprobeerd om elke dag apart met andere opnametijden in te stellen. Vergeet maar dat dit lukt.
Staan in EPG TV-Gids elke rode cirkeltjes vanaf 17.15 .
En dit lijkt me niet de bedoeling toch? Ik kan inplannen wat ik wil maar schiet elke x weer terug naar 17.15.
Dus hellup.
15 juli 2024, 11:30.
NPO 1, Monument Peter R. de Vries
Zojuist is de titel om 17:05 aangepast.
De omschrijving om 15:00 klopt nog steeds niet.
Die hoort bij 17:05 te staan.
15 jul 24: 15:00 1:05 Onthulling Monument Peter R. de Vries
15 jul 24: 17:05 0:51 Tijd voor Max | special - Monument voor Peter R. de Vries
16 jul 24: 00:20 0:30 Onthulling Monument Peter R. de Vries
16 jul 24: 00:50 0:45 Tijd voor Max | special - Monument voor Peter R. de Vries
NOS Teletekst, pagina's 236 en 229.
@Zwiggelaar het maakt niet uit of je de opnames los of als serie programmeerd. Het "systeem" ziet de losse opnames toch wel als herhaling omdat ze dezelfde meta data hebben.
Dit systeem werkt erg goed volgens degene die het ontwikkeld/bedacht hebben. Het is alleen jammer dat de meeste mensen die het gebruiken, de abonnees dus, daar anders over denken. Er lijkt niemand een oplossing te kunnen bedenken. Waarschijnlijk omdat het systeem precies doet zoals het bedacht is. Waarom zou je het dan aanpassen. Zolang dit niet doordringt bij de juiste Ziggo verantwoordelijken zal dit door emmeren tot Sint Juttemus of nog een dag langer.
@jenson Schreef: NPO 1, Monument Peter R. de Vries Zojuist is de titel om 17:05 aangepast.
De omschrijving om 15:00 klopt nog steeds niet. Die hoort bij 17:05 te staan.
Dat is het geinige bij Ziggo, die gebruiken de eigen klanten om de fouten in de EPG te vinden, en passen vervolgens ook alleen aan wat zij aan fouten melden (in dit geval dat de titel niet klopten). Maar ze zullen dan niet even verder kijken of de rest (info) wel klopt, dat gaan ze nu pas doen (omdat jij meld dat ook de info niet goed staat). Kortom het boeit Ziggo geen zak wat er in de EPG staat, want ze komen pas in actie als er iets gemeld wordt. En dan zijn ze ook nog eens op hun teentjes getrapt, als er wordt gezegd dat ze lopen te slapen bij Ziggo 🙃
En dan schijnt de EPG ook nog de hoogste prioriteit te hebben binnen Ziggo, kun je nagaan hoe de problemen aangepakt worden, die daar niet onder vallen. 🤣😂🤣
Hi @MiVo - dank voor je melding. Dit staat inderdaad niet goed in onze tv-gids. Ik heb het uiteraard doorgezet, of het op tijd hersteld is weet ik helaas niet zeker.
@A3333 - Ik heb alles nagekeken en ik zie dat vorige week dinsdag de laatste aflevering van seizoen 9 is uitgezonden. Ik zie nu inderdaad, ook in hun eigen gids, seizoen 7 staan dus dat lijkt te kloppen.
@Welmoed Schreef: Dit staat inderdaad niet goed in onze tv-gids. Ik heb het uiteraard doorgezet
Dat antwoord kunnen we hier inmiddels wel dromen. Maar wanneer gaat Ziggo nu is vertellen waarom het steeds mis gaat? Want ondanks dat de zender wel de juiste informatie heeft aangeleverd (anders had het in de andere EPG's ook fout moeten staan) gaat het weer alleen bij Ziggo verkeerd.
@Lycke zei een tijdje terug nog, dat Ziggo alleen de informatie van de zender in de EPG zet, maar dit toont toch heel duidelijk aan dat dit totaal niet klopt...
15 juli 2024
19:50 uur - 21:20 uur
Zender: Ziggo Sport 5
Programma: World Triathlon Championship vrouwen
Ipv daarvan Tennis. BALEN!! En waar is het Ziggo racing kanaal gebleven? Ik zie alleen nog maar %#€@& tennis, tennis en tennis.
Hey @mdpeters124 . Ik zie het inderdaad staan. Ik zie overigens ook op tvgids.nl en in de KPN gids geen programmainformatie op dit tijdstip. Of ja, bij KPN is nieuwsuur doorgetrokken voor al die uren. Geen idee wat er uiteindelijk uitgezonden is, maar het lijkt erop dat de NPO hier geen informatie over gegeven heeft.
@Lycke @Hendrik Jan Het is meer het punt dat er heel veel zenders zijn die 24 uur uitzenden en als er dan plots "geen uitzending" staat dan zou er bij een partij met kwaliteits controles een alarm belletje afgaan.
Ziggo is dus niet zo'n partij.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.