Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1965Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.098 Reacties 3.098
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5445Posts
  • 509Oplossingen
  • 1816Likes

All, het probleem dat eerder speelde met de gids voor de zender Star Channel zijn verholpen, ik zie dat hier ook terug in jullie reacties. 

@martwoutnl en @j.janssen226 Dank voor het doorgeven rondom National Geographic Channel, er wordt aan gewerkt! 

@mdpeters124 Gek en irritant dat het er nu op deze manier instaat, terwijl het niet consistent het geval lijkt te zijn (bijv. 6 juni hadden we wel 'gewoon' 2 afl.). Hoewel het absoluut niet mooi is en beter kan, gaan we die van vanavond in ieder geval niet meer aanpassen op deze korte termijn. Wat daarbij ook meespeelt is dat je met een opname gelukkig wel beide afleveringen meekrijgt. 

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Rikst  @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

Vanavond vind ik niet eens interessant

Maart wel dat ziggo deze situatie al maanden lang accepteert/gedoogd

En het kan nog veel erger dat er 1 aflevering van american horror word uitigezonden maar die is dan 2 uur lang terwijl er dus dan een 911 aflvering in zit

Dus hoe gaat ziggo dit aan zijn klanten uitleggen ?

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Alex @Lycke @Vincent @Hendrik Jan @Rikst 

en nog een afwijking bij ziggo met star channel

bij ziggo staat het programma er in als  "Geordie Hospital"

Maar bij tvgids.nl en bij star channel zelf (en ook bij de uitzending) gaat het om "Hospital Diaries"

Dus waar komt die afwijking vandaan ?

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Alex @Lycke @Vincent @Hendrik Jan 

En ook vandaag weer claimt ziggo dat op hun eigen zport zender "ziggo sport" een blok van 4 uur "liberma open 2024" gelijk is aan een ander blok van 2 uur

Wanneer gaat ziggo nu eens zeggen wat ze aan deze fouten gaan doen ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9376Posts
  • 1103Oplossingen
  • 4217Likes

En het kan nog veel erger dat er 1 aflevering van american horror word uitigezonden maar die is dan 2 uur lang terwijl er dus dan een 911 aflvering in zit

Op dit moment zie ik daar geen voorbeelden (meer) van in de nabije toekomst.

bij ziggo staat het programma er in als  "Geordie Hospital"

Maar bij tvgids.nl en bij star channel zelf (en ook bij de uitzending) gaat het om "Hospital Diaries"

Dus waar komt die afwijking vandaan ?

Ik verwacht een verschil in databases, het programma is onder beide namen bekend. Zolang het consistent gebeurt, verwacht en zie ik geen problemen.

En ook vandaag weer claimt ziggo dat op hun eigen zport zender "ziggo sport" een blok van 4 uur "liberma open 2024" gelijk is aan een ander blok van 2 uur

Inderdaad waardeloos. We zijn hierover in gesprek en hopen spoedig met verbeteringen te komen.

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Alex @Hendrik Jan american horros was als voorbeeld waarom afleveringen van NCIS van 2 uur niet aanvaardbaar zijn. En die zijn er al maandenlang

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Alex @Lycke @Vincent @Hendrik Jan 

npo2 14-6 black snow s1 afl (45 minuten)   maar 23:10 - 04:16

Waar zijn die kwalitatieve controles toch ?

hmm op teletekst staat the reunion vs black snow

zie https://www.bnnvara.nl/delagarde/artikelen/crime-nacht-bij-de-npo-kiezen-tussen-the-reuinion-en-blac...

blijkbaar word de hele serie uitgezonden en dus niet afl1 zoals ziggo beweert

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Alex @Lycke @Vincent @Hendrik Jan 

Het black snow verhaal is nog niet afgelopen

Ik had die lange aflevering oipgenomen en ik zag de opname lopen

Maar vanochtend was die lange aflevering opgeknipt in afzonderlijke afleveringen

Op zich correct alleen de mensen die het hadden willen opnemen vissen achter het net nu (in ieder geval degenen die het als een losse aflevering hebben opgenomen want er was er maar 1)

Replay is geen optie want die is er niet

NB dit is na de uitzending aangepast en dan moet ik weer aan dat blok van 12 uur roland garros denken`op eurosport 1 wat ziggo plotseling op een vrijdag niet konden aanpassen en de woensdag er voor wel. En ziggo heeft daar verder ook niets over willen vertellen

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24275Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7792Likes

@mdpeters124  schreef:

@Alex @Lycke @Vincent @Hendrik Jan 

Als je nu eerst eens stopt met de Moderators taggen, dit heeft totaal geen zin, Hendrik Jan zal niet reageren en Vincent ook niet. Lycke en Alex houden dit topic in de gaten.

Dan heb je al eens je Next een frisse Fabrieksherstel gegeven, en of heb modem herstart.

Waar en hoe komt jou Ziggo binnen en is je aansluiting niet te oud, kan je daar foto's van maken.

Heeft niks met de EPG te maken maar kan wel uitmaken met de uiteindelijke doorgifte.

DON PAPA

Level 17
  • 3987Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@Dave > Wil je nu @mdpeters124 gaan vertellen hoe de EPG werkt bij Ziggo, ik zou zeggen lees eerst deze topic is terug, en ga dan met je vingertje naar Ziggo wijzen in plaats van naar een klant die al jaren zijn nek uitsteekt om alle fouten uit de EPG te krijgen.... 

Tonio60

Level 6
  • 138Posts
  • 1Oplossingen
  • 50Likes

@Alex @Lycke @mdpeters124 

Ook ik heb vanmorgen vroeg Black Snow gezien als één aflevering van circa 5 uur.  Nu zie ik één afl. van drie kwartier en de rest is niet te bekijken. BEDANKT!!!!!!!!!!!!!

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Dave123@Hendrik Jan de manager van de klantenservice zelf heeft gezegd dat de community de primaire communicatie kanaal voor ziggo naar de klanten is. Dus telefonische hulplijn is het minst (1e lijns), iets "beter" zou community moeten zijn (2e lijns) maar ja veel zaken heeft ziggo weer uitbesteed bij 3e partijen zoals gracenote (voor epg) en EPG Correction Distillery voor aanpassen begin en einpunten van streams

Hendrik jan wil heel graag zijn moderatoren uit de leeuwte houden maar dan moet hij wel weten wat hier allemaal speelt

En wat er speelt is dat ziggo op heel veel fronten te kort schiet en niet wil reageren als ze daarop worden aangesproken

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3943Posts
  • 81Oplossingen
  • 3022Likes

Black Snow stond aanvankelijk best wel goed in de gids. Ik heb me ook maar eens gemeld in mislukte opnames

jenson

Level 11
  • 505Posts
  • 37Oplossingen
  • 186Likes

Op 14 juni 2024 om 12:00 stond er nog:

NPO 2 : 23:10 + 5:06 : Crime nacht: The Reunion vs Black Snow

De kijker bepaalt welke nieuwe detective wordt uitgezonden.

Stemmen kan via de website of de social mediakanalen van KRO-NCRV.

De kijker kan kiezen uit de serie 'The Reunion' of de serie 'Black Snow'.

Maar de keuze was al gemaakt.

Nu staat er:

14 jun  23:13  0:47  Black Snow | Unfinished Business

15 jun   0:00  0:51  Black Snow | Predators

15 jun   0:51  0:50  Black Snow | Ezekiel

15 jun   1:41  0:50  Black Snow | The Lost Boys

15 jun   2:31  0:50  Black Snow | Sugar Sugar

15 jun   3:21  0:57  Black Snow | Spirits Speak

De eerste aflevering heeft vrijwel zeker dezelfde crid als de lange uitzending van 5:06:

crid:~~2F~~2Fgn.tv~~2F23765536~~2FEP051699610001

De laatste: 

crid:~~2F~~2Fgn.tv~~2F23765545~~2FEP051699610006

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24275Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7792Likes

@DON PAPA  dat zeg ik helemaal niet, als jij de mensen die topic tagt, en niet degene die niet actief is, dan heeft het meer voordelen. Maar ik vraag eventueel ook of er probleem bij zijn aansluiting zit en of er iets veranderd en of de Next even fabrieksherstel om te kijken of dat helpt. Maar goed zal me terug trekken en mij afzijdig houden.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24275Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7792Likes

@mdpeters124  schreef:

@Dave123@Hendrik Jan de manager van de klantenservice zelf heeft gezegd dat de community de primaire communicatie kanaal voor ziggo naar de klanten is. Dus telefonische hulplijn is het minst (1e lijns), iets "beter" zou community moeten zijn (2e lijns) maar ja veel zaken heeft ziggo weer uitbesteed bij 3e partijen zoals gracenote (voor epg) en EPG Correction Distillery voor aanpassen begin en einpunten van streams

Hendrik jan wil heel graag zijn moderatoren uit de leeuwte houden maar dan moet hij wel weten wat hier allemaal speelt

En wat er speelt is dat ziggo op heel veel fronten te kort schiet en niet wil reageren als ze daarop worden aangesproken

Dat weet ik en ik zal als ik hem spreek eens over dit topic aan de tand voelen en geheel voorleggen, meer kan ik niet doen. Wat me verbaasd is dat bij de 1 wel alles goed gaat en de ander niet, je zou denken 1 systeem voor alles. Maar helaas. Maar ik hou je op de hoogte.

mdpeters124

Level 15
  • 1481Posts
  • 3Oplossingen
  • 790Likes

@Dave123 

het is met black snow bij meerdere mensen mis gegaan zie ook de opname topic

Bovendien opnames en epg leven in de cloud

En clients zoals de next en ziggogo.tv halen daar de epg en opnames vandaan

Mijn ervaring is 1 persoon een probleem met een opname dan heeft heel nederland dat zelfde probleem

joepke-m

Level 14
  • 1083Posts
  • 1Oplossingen
  • 637Likes

NCIS Hawaii is bij mij gisteren ook ineens S1 weer aan t opnemen, heb ik allang gezien, dus onterecht opgenomen. Bovendien was afl 8 en 9 opgenomen, afl 7 komt volgens Ziggo pas volgende week 22-6. Misschien kan @Dave dit ook even meenemen als hij Hendrik jan spreekt…

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24275Posts
  • 1064Oplossingen
  • 7792Likes

@mdpeters124  inderdaad zou wel zo moeten zijn, zal er met Hendrik Jan even over discussieren en ik neem het ook mee voor jou @joepke-m  meer dit topic.

Dat dit anders moet is geheel logisch.

youriy

Level 17
  • 3116Posts
  • 155Oplossingen
  • 752Likes

EPG NGC wild loopt (nog steeds) achter!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic