Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1965Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.012 Reacties 3.012
joepke-m

Level 14
  • 1072Posts
  • 1Oplossingen
  • 633Likes

Ziggo Nightmares…

mdpeters124

Level 15
  • 1442Posts
  • 3Oplossingen
  • 784Likes
@Alex  @Lycke @Hendrik Jan  Waarom stelt ziggo aanpassingen epg BEWUST uit ?

Het gaat al weken lang mis op star channel en bijna altijd van 22:00 tot 00:00

Vandaag hebben jullie pas de fout voor vanavond met 911 lonestar aangepast.
MAAR morgen (23-5) staat nog fout 911- lonsestar afl 14 22:00 - 00:00
27-5 american horror story 22:00 - 00:00
29-5 ncis s3 afl 1  22:00 - 00:00
30-5 ncis s3 afl 3  22:00 - 00:00
31-5 equalizer  22:55 - 00:55
3-6 american horror story 22:00 - 00:00

Dus of ziggo is achterlijk of ziggo doet dit bewust.  Waarom ?

Net zoals de fout met hart van nederland loop op net 5.
Jullie passen dat achteraf soms aan (als klanten klagen) maar NIET vooraf. Waarom ?
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9261Posts
  • 1087Oplossingen
  • 4165Likes

@A333 - Dat kan uiteenlopende redenen hebben, maar ik ben erg benieuwd naar de programma's waar je dit specifiek ziet gebeuren.

@Hans LeJeune Dank dat je toch de moeite hebt genomen deze te melden, deze is inderdaad gewoon helemaal verkeerd gekoppeld, waardoor die ook allerlei foutieve informatie meekrijgt. Voor wat het waard is: Opvallend genoeg lijkt de herhaling van komende nacht wél enigszins correct herkend te worden als celebrity special (zij het nog steeds niet helemaal correct, hij staat nu onder special bij dit programma).

@ChielOver Ik ben het helemaal met je eens, we lijken het niet voor elkaar te krijgen hier één constante lijn in te trekken bij sommige programma's. De Grote Verbouwing is daar inderdaad één van. Nieuw-Zeeland is niet het eens het origineel, dus daar mag het ook niet aan liggen. Ik ga opnieuw een balletje opgooien hierover.

Wat betreft Gordon Ramsay: Net zo lelijk, maar ik ga de titel inderdaad niet laten aanpassen, gezien het al is begonnen. Ik ga de situatie omtrent aflevering 6 wel doorzetten. Echter, omdat het zó kortdag is voor vanavond, heb ik een voorstel gedaan om te overwegen juist de aflevering van morgen te veranderen. Niet echt een mooie oplossing, wel de meest praktische hoop ik.

@mdpeters124 - Dank voor het blijven melden. Er zijn lopende gesprekken hierover en proberen het bij elk programma waar dit mis lijkt te gaan op tijd aan te passen.

mdpeters124

Level 15
  • 1442Posts
  • 3Oplossingen
  • 784Likes

@Alex @Hendrik Jan 

Dag van uitzending is te laat

Manager van de epg heeft ooit aangegeven dat de 1e week gewoon goed moet zijn

Wat overeenkomt met de beschikbar periode in ziggogo.tv

En dit halen jullie al weken lang niet. Zelfs voor morgen staat het niet goed.

mdpeters124

Level 15
  • 1442Posts
  • 3Oplossingen
  • 784Likes

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

programma america hottot story s12 afl 3   op star channel

20-5 22:00 22:50  50 minuten

24-5 23:50 01:00  1 uur en 10 minuten

Hoe kan er bij hetzelfde programma een verschil zijn van 20 minuten ?

ik zou het maar laten checken op 24-5 want 20-5 is correct

joepke-m

Level 14
  • 1072Posts
  • 1Oplossingen
  • 633Likes

Achja, @mdpeters124 @Alex afl. 26 is ook nog steeds zoek…

IMG_4975.png

ChielOver

Level 8
  • 224Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes

@Alex Super! Van Kitchen Nightmares komen nog herhalingen (al 15 jaar iedere dag, maar die bedoel ik niet 🙂 ) , dit weekend. Ook bij het goed noemen zou de juiste aflevering dan worden opgenomen. Maar jouw plan is wel wat makkelijker voor de ' gewone opnemer die dit waarschijnlijk niet eens door heeft.

Het 30 uur melden voor de uitzending vind ik overigens best ruim. Maar mooi dat het opgepakt wordt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9261Posts
  • 1087Oplossingen
  • 4165Likes

@joepke-m - De reden dat de aflevering (vooralsnog) ontbreekt, is omdat de voorbeschouwing (aflevering 26) niet op kanaal 14 komt, maar op Ziggo Sport Racing en Ziggo TV kanaal 13. Laatstgenoemde is vermoedelijk eenmalig in verband met de gelijktijdige uitzending van de Moto GP. Als je dus een series-recording hebt ingesteld op kanaal 14, wordt dit vermoedelijk niet herkend. We gaan checken of dit nog aan elkaar te koppelen valt.

@ChielOver - Ze hebben de uitzending van vanavond gelabeld als aflevering 7b met een eigen ID. Mogelijk (lees: hopelijk) zijn ze nog wel bezig, want ik kan op dit moment juist weer de uitzending van gisteren niet meer terugkijken. Geluk bij een ongeluk is inderdaad sowieso de reeks herhalingen dit weekend.

ChielOver

Level 8
  • 224Posts
  • 0Oplossingen
  • 67Likes

Alles neemt nu goed op @Alex  👍

ChielOver_0-1716479039576.png

A333

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex  het is bij veel verschillende programma's zoals FBI en FBI international, GTST, greys anatomy op net 5, steenrijk straatarm, voor hetzelfde geld. Dan mist er 1 ( of in het geval van GTST 3 afleveringen) en dan worden de afleveringen erna weer wel uitgezonden. Bij Chicago fire werd de laatste aflevering van seizoen niet uitgezonden.  Het is vooral vervelend als je een seizoen eerst helemaal opneemt en dan de laatste aflevering mist dan  moet je het snel alle afleveringen van de mediabox  kijken om nog binnen 7 dagen de niet opgenomen aflevering terug te kunnen kijken.

A333

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex  het is bij veel verschillende programma's zoals FBI en FBI international, GTST, greys anatomy op net 5, steenrijk straatarm, voor hetzelfde geld. Dan mist er 1 ( of in het geval van GTST 3 afleveringen) en dan worden de afleveringen erna weer wel uitgezonden. Bij Chicago fire werd de laatste aflevering van seizoen niet uitgezonden.  Het is vooral vervelend als je een seizoen eerst helemaal opneemt en dan de laatste aflevering mist dan  moet je het snel alle afleveringen van de mediabox  kijken om nog binnen 7 dagen de niet opgenomen aflevering terug te kunnen kijken.

jenson

Level 11
  • 499Posts
  • 37Oplossingen
  • 184Likes

* In de EPG is er naast Titel + Omschrijving alleen via internet ook een sub-titel.

Regelmatig staat juist daarin de eigenlijke omschrijving.

19:00  1:50 ARD 

Titel: Sportschau

Omschrijving: 1. Halbzeit / Übertragung aus Berlin.

-> Sub-titel: DFB-Pokalfinale: 1. FC Kaiserslautern - Bayer 04 Leverkusen

Op de Next en Ziggo GO zie je 'Sportschau', de rest pas na aanklikken.

Op TV, Humax 5xxx decoders, etc ... is er geen sub-titel, dus weet je niet welke wedstrijd het is.

* Tip:

25 mei 2024, kanaal 58: RTL (Duits), 15:30  1:45      

Formel 1: GP Monaco: Qualifying

Vom Circuit de Monaco in Monaco.

[Bij Viaplay TV om 23:00]

* Vanaf 28 mei 2024: 18:00 Curiosity Channel | Wordt aangekondigd

mdpeters124

Level 15
  • 1442Posts
  • 3Oplossingen
  • 784Likes

en de fouten waar jullie al weken vanaf weten gaan door

giro dítalia op eurosport 1  een programma van 5 uuur is volgens ziggo hetzelfde als een programma van 1 uur en 25 minuten (en nog 2 meer), ook vandaag weer

en op ziggo sport (jullie eigen zender) 25-5  fa cup van 15:00 - 18:30 is gelijk aan   26-5 01:15 - 03:00

dezelfde fout die jullie weken lang met tennis wedstrijden maakten

kwaliteits controles op lengtes kent ziggo nog steeds niet ondanks herhalende fouten al jaren lang

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9261Posts
  • 1087Oplossingen
  • 4165Likes

@A333 - Dat zijn aardig wat voorbeelden waarbij het misgaat 😞 Bij een programma zoals FBI: International kan meespelen dat er op dit moment twee verschillende seizoenen worden uitgezonden. Als ik de serie-opname inplan van alleen het nieuwste seizoen, neemt 'ie de oudere niet mee. Dit is wel afhankelijk van je instellingen en waar je het instelt. We hebben in het verleden ook gezien dat het soms niet goed loopt als je de serieopname inplant op een herhaling.

Grey's Anatomy en GTST zijn dusdanig populaire programma's dat het mij zou verbazen als hier zo vaak iets mis mee zou gaan. Als ik op dit moment beide series inplan, pakt hij alles mee. Bijv. GTST komende week:

Alex_0-1716718858621.png

Hoe ziet dit overzicht er voor jou uit bij de genoemde programma's? (Ziggo GO > Mijn Lijsten > Opnames > Gepland). Mis je daar dan ook al afleveringen?

@jenson - Dank! Wat betreft de tip over de titels; ik vermoed op dit moment dat het te maken heeft met technische (on)mogelijkheden, maar we gaan uiteraard kijken of en waar dit beter kan. Curiosity Channel heb ik doorgezet, dank je!

A333

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex  de voorbeelden die ik gaf waren allemaal van de programma's die afgelopen week. Daar miste ik 3 afleveringen van GTST en van Greys anatomy de aflevering van afgelopen vrijdag. Voor de komende week staan zowel voor GTST als Greys anatomy er gelukkig weer wel in. In het geval van FBI international en FBI neemt hij bij mij ook alleen de nieuwe serie op en geen herhaling van een ander seizoen. In het geval van voor hetzelfde geld nam die de eerste aflevering afgelopen week niet op maar wel van de komende 2 weken.

mdpeters124

Level 15
  • 1442Posts
  • 3Oplossingen
  • 784Likes

en ziggo kan het nog steeds niet

eurosport 1  26-5 20:30-23:30 Roland Gaross

en volgens ziggo is dat hetzelfde als 27-5 01:00 - 01:44 roland gaross

3 uur vs 44 minuten

weer gezakt dus

oh ja

ook hetzelfde als 27-5 05:00 - 07:00

joepke-m

Level 14
  • 1072Posts
  • 1Oplossingen
  • 633Likes

@Alex Was het maar waar wat je zegt over FBI International. Bij mij worden beide seizoenen opgenomen, terwijl ik seizoen 2 al heb gezien. Deze herhaling wordt dus onterecht opnieuw opgenomen 

jenson

Level 11
  • 499Posts
  • 37Oplossingen
  • 184Likes

SBS6

26 mei 24: 23:49 0:56 | Urk!

27 mei 24:  0:45 5:17 | Loop: Hart van Nederland

Op 27 mei tussen 12:40 en 14:15 veranderd in:

26 mei 24: 23:52 0:10 | Hart van Nederland - Late Editie

27 mei 24:  0:02 6:00 | Urk!  <- 6 uur lang

27 mei 24:  6:02 0:28 | Loop: Hart van Nederland

mdpeters124

Level 15
  • 1442Posts
  • 3Oplossingen
  • 784Likes

@Alex @Hendrik Jan @jenson 

Yeo achteraf aanpassen (na klagen klanten ?) maar vooraf aanpaasen vergeet het maar.

Weer een mooi voorbeeld van ziggo die achterover leunt in de hoop dat de zender het zelf aanpast zodat ziggo maar niets hoeft te doen (mijn aanname)

Maar ja als ziggo niets zegt dan blijven aannames over

martwoutnl

Level 15
  • 1381Posts
  • 5Oplossingen
  • 554Likes

In de EPG staat bij de Film1-zender vanaf 1-6 "wordt aangekondigd".

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic