Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1964Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

2.848 Reacties 2.848
A333

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedendag,

Er gaat iets  is in de opnames van 90 days the single life. Op de zaterdagen komt om 20.00 uur de normale aflevering en op de zondagen komt daarvan the pillow talk. Nu heten alle aflevering pillow talk zowel de zaterdag als de zondag  waardoor het mis gaat met opnemenen. Zou dit aangepast kunnen worden?

Alvast bedankt!

jenson

Level 10
  • 474Posts
  • 36Oplossingen
  • 174Likes

@mdpeters124

" Ik had plotseling de zender viaplay in mijn favorieten lijst staan als zender 9"

Viaplay TV is voor het grootste deel nog steeds SBS9.

Met programma's die misschien niet op andere zenders te zien zijn.

McLeod's Daughters

The Flying Doctors

Terminator 3: Rise of the Machines (23 april)

MeindertF1

Level 8
  • 195Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Wederom problemen bij de uitzending van de Australische Supercars op Ziggo Sport Racing 404 dit weekend. 

Op de reguliere Next mediabox wordt het programma in blokken weergegeven in de EPG, terwijl het in Ziggo GO wel goed staat. Exact hetzelfde probleem dat we in 2023 ook hebben gezien met deze geweldige raceklasse. 

Zaterdag 20 april  + Zondag 21 april
Ziggo Sport Racing 404
Programma: Supercars Championship
Tijd: 05:00 - 05:05 + 05:05 - 05:30 
Het programma na deze uitzendingen hadden ook in de EPG moeten staan als Supercars Championship aangezien deze wedstrijden geen half uurtje duurden. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes

Hey @MeindertF1 . Bedankt voor je voorbeeld. Ik zet dit intern door! Gezien het om uitzendingen in het verleden gaan, kan ik hier helaas niets meer in aanpassen :-(. 

jenson

Level 10
  • 474Posts
  • 36Oplossingen
  • 174Likes

https://talpanetwork.com/nieuws/het-blok-keert-terug-naar-nederland/

Na 11 jaar is de internationale hit Het Blok terug bij NET5!

Vanaf maandag 22 april start deze verbouw-reality en gaan vier koppels met elkaar de strijd aan om een eigen bouwval kamer voor kamer op te leveren.

Het programma wordt gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur.

23 april 2024

Net5

01:13 - 05:49

Het.Blok.png

R.IR

Level 5
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Datum uitzending: za. 4 mei

Tijdstip uitzending: 20:10 uur

Zender: rtl4

Programma: LEGO Nexo Knights, S2, afl. 8, 20:10-22.15 uur!!

Probleemomschrijving: Lijkt mij geen programma voor rtl4 op dit tijdstip. Zeker niet een aflevering voor kinderen die ruim 2 uur duurt.

Volgens mij zou hier de laatste aflevering van Make-up Your Mind moeten staan.

Kunnen jullie dit svp checken?

CPV

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@jenson 

Het gaat hier over fouten in de epg. Wat is er fout?

DON PAPA

Level 17
  • 3927Posts
  • 61Oplossingen
  • 3357Likes

@CPV > Kijk even na de tijdsduur van het programma, bij de melding die @jenson doet...

jenson

Level 10
  • 474Posts
  • 36Oplossingen
  • 174Likes

Er is bijna elke dag wel een melding mogelijk over een programma met een te lange tijdsduur.

Ook vandaag:

24 apr 24:  1:01 4:44   Net5 | Het Blok (S.8, Afl. 2)

Normaal circa 1 uur.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9192Posts
  • 1077Oplossingen
  • 4124Likes

Het gaat inderdaad erg vaak mis 's nachts op Net 5, waarbij 'Loop: Hart van Nederland' ontbreekt en daardoor het programma ervoor zo'n lange uitzendtijd heeft. Het lijkt ook eerder erger te worden dan beter. In sommige gevallen wordt het automatisch achteraf hersteld, maar voor opnames alleen al is dat natuurlijk onhandig. Het heeft een technische achtergrond en er wordt gewerkt aan een structurele oplossing. Dank voor de meldingen!

@R.IR Erg bijzonder, gaan we achteraan!

A333

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex 

Goedendag,

Er gaat iets  is in de opnames van 90 days the single life. Op de zaterdagen komt om 20.00 uur de normale aflevering en op de zondagen komt daarvan the pillow talk. Nu heten alle aflevering pillow talk zowel de zaterdag als de zondag  waardoor het mis gaat met opnemenen. Zou dit aangepast kunnen worden?

Alvast bedankt!

mdpeters124

Level 15
  • 1370Posts
  • 3Oplossingen
  • 760Likes

@Alex @Hendrik Jan @Lycke 

eurosport 1

ziggo beweert 26-4 15:23 - 00:57 UCI world toer

Volgens mij is het wielrennen alleen bij daglicht

en zie https://www.eurosport.nl/snooker/sheffield/wk-sheffield_brdeurosport-e200004013c0ch5/video.shtml

volgens eurosport zelf 26/04/2024 - 19:41-00:14  wk sheffield

weer geen goede kwaliteits controles dus

mdpeters124

Level 15
  • 1370Posts
  • 3Oplossingen
  • 760Likes

@Alex @Lycke @Paul @Hendrik Jan 

en ziggo blijft hardleers

eurosport 1 27-4  18:48 - 03:15 uci proseries ronde van turkije

is nu dus biljart

en ziie tvgidss.nl  19:45 Snooker: WK Sheffield Ronde 2

binsky

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zender: Discovery

Probleemomschrijving: Ik kan niet verder vooruit kijken dan 12 uur in de tvgids. In ieder geval opgemerkt bij Discovery, maar misschien zijn er meer kanalen.

Als ik vooruit scroll in de gids (naar rechts, om vooruit te gaan naar de volgende dag), dan komt er een "Informatie wordt opgehaald" melding bovenin. Na het laden toont de tvgids de informatie van "Ketnet junior" ipv Discovery. Dit voorkomt dat ik programma's kan opnemen. Het lijkt erop dat er na het ophalen van informatie de mediabox het kanaal kwijt raakt in de gids , en dan maar een ander kanaal pakt.

Tijdens het "informatie wordt opgehaald" moment stopt het geluid van de tv enige tijd, voor mijn gevoel is dat ook nieuw gedrag.

Handmatig opnemen lukte overigens ook niet, daar blijft het invulveld waar ik het kanaal kan selecteren leeg.

Steefb

Level 20
  • 16101Posts
  • 3012Oplossingen
  • 7472Likes

@binsky  schreef:

Probleemomschrijving: Ik kan niet verder vooruit kijken dan 12 uur in de tvgids. In ieder geval opgemerkt bij Discovery, maar misschien zijn er meer kanalen.

Handmatig opnemen lukte overigens ook niet, daar blijft het invulveld waar ik het kanaal kan selecteren leeg.

Op welk apparatuur ervaar je dit?

binsky

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zo'n UPC mediabox met HD digital video recorder

jenson

Level 10
  • 474Posts
  • 36Oplossingen
  • 174Likes

Datum uitzending: 1 mei 2024

Tijdstip uitzending: rond 5:00

Zender: Film1

Probleemomschrijving:

4:45 1:45 Film1 Action | Geen uitzending

5:00 1:30 Film1 Premiere | Geen uitzending

5:20 4:40 Film1 Family | Lucky Trouble .. deze film duurt niet 4h 40m

Elders staat wel informatie.

youriy

Level 17
  • 3044Posts
  • 153Oplossingen
  • 723Likes

@youriy  schreef:

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Tv-gids-Nat-Geo-Wild-loopt-niet-synchroon-met-uitzending/m-p/1...

Ngc wild: we sluiten het topic en verder doen we lekker niets.

Ik meld het dan nog maar eens : de epg loopt nog steeds achter. Ergens moet de klok gelijk gezet worden. Heel irritant dat er maar niets gebeurd.

jenson

Level 10
  • 474Posts
  • 36Oplossingen
  • 174Likes

Datum uitzending: 29 april 2024

Tijdstip uitzending: 16:00 - 17:00

Zender: NPO 1 extra

Probleemomschrijving: geen omschrijving, 1 uur EenVandaag ipv 30 min, Afl. 1 ??

EenVandaag.png

DON PAPA

Level 17
  • 3927Posts
  • 61Oplossingen
  • 3357Likes

@Lycke Schreef twee weken geleden: Maar het is nog een eindje in de toekomst, dus kan goed nog worden aangepast. Ik check m na het weekend nog even :-).

Zo te zien is er daarna niks veranderd, toch vraag ik mij af wat er dan gecontroleerd is door Ziggo? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic