Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
We kunnen wel klagen over ziggo, de NPO is geen haar beter.
Voor de duidelijkheid, ziggo is juist.
En teletekst is geen EPG
Draadstaal, foutief seizoen
Hallo Paul en Alex,
even nog een herinnering over de gids die voor een flink aantal zenders maar 12 uur gegevens bevat.
Het is inmiddels een maand geleden en er is nog niks veranderd. Ik hoop toch echt dat het nog opgelost gaat worden.
Nogmaals bij voorbaat dank!
Dank je, @joepke-m ! Gaan we achteraan!
@Freddy2 - We hebben dit intern uitgezet en voor zover ik heb begrepen zijn er op de achtergrond enkele aanpassingen geweest, waardoor het weer zou moeten werken. Wil je voor de zekerheid je box stroomloos maken en opnieuw opstarten om te kijken of hij zich (evt. na 24 uur) nu wel verder vult?
Wij willen op regionale zender RTVNH een programma opnemen over verdwenen kastelen in West-Friesland. Echter er is geen afleveringnummer dus als je serie instelt, neemt hij de vele herhalingen op. En dan heb ik het over even geleden toen de avonden voor RTV NH nog gewoon ingevuld waren en niet zoals nu van 17:00 tot 0:00 nog maar 1 programma kent.
Twee problemen dus:
1 afleveringnummer bij een serie zodra volgende punt is opgelost:
2 Invulling van de programma's in de avond.
@Dokie schreef:Wij willen op regionale zender RTVNH een programma opnemen over verdwenen kastelen in West-Friesland. Echter er is geen afleveringnummer dus als je serie instelt, neemt hij de vele herhalingen op.
Dat is bij (gok ik) alle regionale zenders zo. 1 keer in de twee weken neem ik handmatig alle nieuwsuitzendingen op (1 per dag) op RTV OOST en Omroep Brabant. Anders heb ik duizenden opnames. Ook nog 1 wekelijks programma bij omroep Brabant Ik zie het niet snel veranderen. Helaas...
@ChielOver Tot ongeveer twee weken geleden stond het avond programma gewoon in de gids. Zo konden we in ieder geval losse opnames inplannen. Nu moet je 7 uur opnemen en dan maar spoelen naar juiste programma. Indien zo paar opnames maken levert snel volle ruimte op.
Het was dus niet ideaal maar wel beter dan nu.
@Dokie Dank voor het melden. Het is inderdaad onhandig dat niet iedere aflevering een eigen ID heeft. Daarnaast is de begin- en eindtijd ook erg fors ingeruimd. Ik zet het door, dank je!
Geen seizoensnummer, daarom onder Specials
Inmiddels is seizoen 22, afleveren 18 hieraan gekoppeld, @joepke-m . Hij staat hier niet meer onder de specials :-). Zie jij dit nu ook terug?
Dat is vooralsnog niet wat wij hebben doorgekregen. Maar het is nog een eindje in de toekomst, dus kan goed nog worden aangepast. Ik check m na het weekend nog even :-).
Hallo Alex,
en bedankt voor de reactie.
Ik heb de stekker er even uitgetrokken en toen ik hem weer aan deed had ik meteen spijt, want nu waren er nog veel meer zenders die na 12 uur niets meer aangaven.
Zoals je zei heb ik toen eerst nog 24 uur gewacht. Net heb ik weer gekeken en de situatie is nu nog veel erger:
- ongeveer de helft van alle zenders geeft na 12 uur niets meer aan;
- de andere helft geeft na 12 uur ineens de inhoud van een andere zender. Zo staat bijvoorbeeld bij Veronica na 12 uur ineens de inhoud van CNN. Dit is dus slechts één van de velen waarbij dit het geval is.
De gids is nu dus volledig onbruikbaar geworden.
@Lycke Prima, eerst maar even achterover leunen. Beter afwachten dan proactief zijn. Succes!
Hi @Freddy2,
Mega-waardeloos, sorry 😞 Ik heb je bevindingen direct doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en ben in afwachting van verdere informatie.
@Alex @Lycke @Paul @Hendrik Jan
en nog steeds geen cvontroles op onmogelijke lengttes
star channel 19-4 22:05 - 24:00 Nancy drew s4 afl 7 1 uur en 55 minuten
waarschijnlijk 2 afleveringen zie ook maandagavond voor de originele uitzendingen
net5 20-4 01:21 - 06-07 sex life 4 uur en 46 minuten
@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan
Ik had plotseling de zender viaplay in mijn favorieten lijst staan als zender 9
Hebben andere daar ook last van gehad ?
@mdpeters124 schreef:@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan
Ik had plotseling de zender viaplay in mijn favorieten lijst staan als zender 9
Hebben andere daar ook last van gehad ?
Heeft iedereen, maar is geen fout.
Is geen verbetering voor mij maar oplossing was makkelijk viaplay staat niet meer in mijn favorieten
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.