Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
4.125 Reacties 4.125
Steefb
Level 20

We kunnen wel klagen over ziggo, de NPO is geen haar beter.

Steefb_0-1713041694520.pngSteefb_1-1713041732482.pngSteefb_2-1713041776143.png

Voor de duidelijkheid, ziggo is juist.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

En teletekst is geen EPG

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Draadstaal, foutief seizoen 

IMG_4860.jpeg

IMG_4861.jpeg

0 Kudos
Freddy2
Level 3

Hallo Paul en Alex,

even nog een herinnering over de gids die voor een flink aantal zenders maar 12 uur gegevens bevat.

Het is inmiddels een maand geleden en er is nog niks veranderd. Ik hoop toch echt dat het nog opgelost gaat worden.

Nogmaals bij voorbaat dank!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank je, @joepke-m ! Gaan we achteraan!

@Freddy2 - We hebben dit intern uitgezet en voor zover ik heb begrepen zijn er op de achtergrond enkele aanpassingen geweest, waardoor het weer zou moeten werken. Wil je voor de zekerheid je box stroomloos maken en opnieuw opstarten om te kijken of hij zich (evt. na 24 uur) nu wel verder vult?

0 Kudos
Dokie
Level 11

Wij willen op regionale zender RTVNH een programma opnemen over verdwenen kastelen in West-Friesland. Echter er is geen afleveringnummer dus als je serie instelt, neemt hij de vele herhalingen op. En dan heb ik het over even geleden toen de avonden voor RTV NH nog gewoon ingevuld waren en niet zoals nu van 17:00 tot 0:00 nog maar 1 programma kent.

Twee problemen dus:

1 afleveringnummer bij een serie zodra volgende punt is opgelost:

2 Invulling van de programma's in de avond.

0 Kudos
ChielOver
Level 9

@Dokie  schreef:

Wij willen op regionale zender RTVNH een programma opnemen over verdwenen kastelen in West-Friesland. Echter er is geen afleveringnummer dus als je serie instelt, neemt hij de vele herhalingen op.

Dat is bij (gok ik) alle regionale zenders zo. 1 keer in de twee weken neem ik handmatig alle nieuwsuitzendingen op (1 per dag) op RTV OOST en Omroep Brabant. Anders heb ik duizenden opnames. Ook nog 1 wekelijks programma bij omroep Brabant Ik zie het niet snel veranderen. Helaas...

0 Kudos
Dokie
Level 11

@ChielOver Tot ongeveer twee weken geleden stond het avond programma gewoon in de gids. Zo konden we in ieder geval losse opnames inplannen. Nu moet je 7 uur opnemen en dan maar spoelen naar juiste programma. Indien zo paar opnames maken levert snel volle ruimte op. 

Het was dus niet ideaal maar wel beter dan nu. 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Dokie Dank voor het melden. Het is inderdaad onhandig dat niet iedere aflevering een eigen ID heeft. Daarnaast is de begin- en eindtijd ook erg fors ingeruimd. Ik zet het door, dank je!

0 Kudos
joepke-m
Level 15

Geen seizoensnummer, daarom onder Specials

IMG_4873.jpeg

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Inmiddels is seizoen 22, afleveren 18 hieraan gekoppeld, @joepke-m . Hij staat hier niet meer onder de specials :-). Zie jij dit nu ook terug? 

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Lycke ja, maar het is seizoen 24 afl 16… althans logischerwijs en volgens mijn app ripple

IMG_4877.png

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Dat is vooralsnog niet wat wij hebben doorgekregen. Maar het is nog een eindje in de toekomst, dus kan goed nog worden aangepast. Ik check m na het weekend nog even :-). 

0 Kudos
Freddy2
Level 3

Hallo Alex,

en bedankt voor de reactie.

Ik heb de stekker er even uitgetrokken en toen ik hem weer aan deed had ik meteen spijt, want nu waren er nog veel meer zenders die na 12 uur niets meer aangaven.

Zoals je zei heb ik toen eerst nog 24 uur gewacht. Net heb ik weer gekeken en de situatie is nu nog veel erger:

- ongeveer de helft van alle zenders geeft na 12 uur niets meer aan;

- de andere helft geeft na 12 uur ineens de inhoud van een andere zender. Zo staat bijvoorbeeld bij Veronica na 12 uur ineens de inhoud van CNN. Dit is dus slechts één van de velen waarbij dit het geval is.

De gids is nu dus volledig onbruikbaar geworden.

0 Kudos
joepke-m
Level 15

@Lycke Prima, eerst maar even achterover leunen. Beter afwachten dan proactief zijn. Succes!

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Freddy2,

Mega-waardeloos, sorry 😞 Ik heb je bevindingen direct doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling en ben in afwachting van verdere informatie.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Paul @Hendrik Jan 

en nog steeds geen cvontroles op onmogelijke lengttes

star channel 19-4 22:05 - 24:00 Nancy drew s4 afl 7      1 uur en 55 minuten

waarschijnlijk 2 afleveringen zie ook maandagavond voor de originele uitzendingen

net5 20-4 01:21 - 06-07  sex life     4 uur en 46 minuten

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan 

Ik had plotseling de zender viaplay in mijn favorieten lijst staan als zender 9

Hebben andere daar ook last van gehad ?

0 Kudos
Steefb
Level 20

@mdpeters124  schreef:

@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan 

Ik had plotseling de zender viaplay in mijn favorieten lijst staan als zender 9

Hebben andere daar ook last van gehad ?

Heeft iedereen, maar is geen fout.

SBS9 wordt ViaPlayTV - Ziggo Community

Zenderwijzigingen | Bekijk het zenderoverzicht | Ziggo

mdpeters124
Level 16

Is geen verbetering voor mij maar oplossing was makkelijk viaplay staat niet meer in mijn favorieten