Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

2.741 Reacties 2.741
DON PAPA

Level 17
  • 3857Posts
  • 61Oplossingen
  • 3288Likes

@mdpeters124 > Het is overduidelijk dat het huidige Ziggo helemaal niet geholpen wil worden, je ziet keer op keer fouten die in het verleden al eerder zijn gemeld gewoon doodleuk weer terug keren. Ook het probleem als programma's in twee delen zijn gesplitst is na jaren nog steeds een terugkerend probleem, en zo kan je nog wel even doorgaan met voorbeelden. En het enige wat wij al jaren vanuit Ziggo te horen krijgen zijn de standaard antwoorden "we gaan het doorzetten" of "dit is de informatie die wij van de zender hebben gekregen" of "geen idee waardoor dit komt". En als je Ziggo vervolgens met scherpe tong en keiharde bewijzen aanspreekt op bepaalde fouten, dan draaien ze zich in allerlei bochten en smoezen om er nog enigszins goed vanaf te komen, en staan ze vervolgens steeds sneller met de huisregeltjes te zwaaien om deze kritische klanten de mond te snoeren (zo voel ik het een iedergeval).

Het is echt, maar dan ook echt te hopen, dat er binnen afzienbare tijd een hele andere wind gaat waaien binnen de muren van Ziggo. Want als ze op deze manier doorgaan, dan zullen ze alleen maar meer en meer en meer klanten gaan verliezen. En dan kan er zomaar een moment komen dat ze echt te laat zijn, om het tij nog te kunnen keren (wat ik niet hoop, laat dat duidelijk zijn). 

Ik ben dan ook wel klaar om Ziggo nog langer te gaan helpen, deze flut EPG te verbeteren. Het zou Ziggo sieren om in de toekomst beter naar klanten zoals @mdpeters124 en alle andere helpende klanten te luisteren, al heb ik daar een hard hoofd in met dit huidige Ziggo.

Succes voor de gene die wel hun nek blijven uitsteken voor deze flut EPG, ik heb echt grote bewondering voor jullie allemaal, het zou fijn zijn als de Ziggo medewerkers daar ooit ook zo over gaan denken, want het is overduidelijk dat dit de laatste tijd zeker niet zo is....

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

Ziggo heeft nog steeds niet gereageerd op hun "word aangekondigd"  blunder op hun "eigen" zender.

Dus nogmaals:

1) hoe kan er "word aangekondigd" staan op moment van uitzending en zeker op jullie eigen zender ?

2) wie vult de epg van jullie "eigen" zender ?

3) Hoe kan het dat jullie daarna eerst zeggen dat het daytona is ?

4) Ik waarschuw jullie dat het tennis is en jullie veranderen het in Nascar. Hoe kan dat ?

5) Zijn er wel kwaliteits controles ? want dan is "word aangekondigd" nog wel de simpelste controle ?

En sorry Alex, kweetniet is geen antwoord

joepke-m

Level 14
  • 1044Posts
  • 1Oplossingen
  • 611Likes

 Waar is afl.6?

IMG_4775.jpeg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9020Posts
  • 1063Oplossingen
  • 4022Likes

@mdpeters124 - Er is wel gereageerd, alleen ben je niet tevreden met het antwoord. De gids van Ziggo Sport gaat via hetzelfde proces als andere kanalen. Ja, er vinden controles plaats, en waarom deze wijzigingen precies hebben plaatsgevonden zijn we helaas niet meer achter gekomen.

@joepke-m - Scherp gespot! Die van 17:00 is de voorbeschouwing en daarmee aflevering 6. Om 20:00 is de nabeschouwing (op dit moment 'herhaling' van 7). Mogelijk is er iets misgegaan door het afwijkende tijdsschema van dit weekend, hoewel het op Ziggo Sport Select gek genoeg wel weer goed staat. We gaan doorzetten en herstellen, dank voor je melding!

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex @Hendrik Jan 

Alex jouw 1e antwoord was kort samengevat "ik weet het niet". Sorry dat is geen antwoord en dan ga je maar overleggen met collega's die het zouden moeten weten.

jouw recente reactie is "Jij bent niet tevreden met antwoord", zoals al gezegd kweetniet is geen antwoord

Jij gaat niet niet op het feit dat ik melde dat het tennis was en jullie veranderen het dood leuk van daytona naar nascar

En jij geeft niet antwoord op wie de epg voor de "eigen" ziggo zender beheert en  aanlevert bij jullie 3e partij

En als er kwaliteits controles zijn dan had "word aangekondigd" nooit mogen gebeuren dus leg het maar uit

En vraag maar aan je collega's er logging is van acties met de epg. Want in deze tijd is dat eigenlijk standaard.

Tot nu toe lijkt het erop dat ziggo gewoon niet wil reageren op hun eigen blunder

jenson

Level 10
  • 449Posts
  • 36Oplossingen
  • 171Likes

Datum uitzending: vanaf 4 maart 2024, 8 weken lang

Tijdstip uitzending: vanaf 17:15, heel vaak herhaald.

Zender: Omrop Fryslân

Programma: Fan Binnenút

Probleemomschrijving: de omschrijving is van een jaar geleden, over een ander onderwerp (GGZ).

21 Feb 2024:

Maandag 4 maart om 17.20 uur start een nieuwe serie van 'Fan Binnenút' van Omrop Fryslân. 

https://fryslanwerkt.nl/kijktip-fan-binnenut-nije-friezen-nei-wurk/

Fryslân heeft veel behoefte aan nieuwe mensen op de arbeidsmarkt.

Tegelijkertijd zijn er veel statushouders die staan te springen om werk maar in de praktijk niet aan het werk komen.

Een actueel onderwerp waar programmamaker Miranda Werkman van Omrop Fryslân in de serie `Fan Binnenút´ verder induikt.

DON PAPA

Level 17
  • 3857Posts
  • 61Oplossingen
  • 3288Likes

@Alex Schreef 2 weken geleden: ik zie dat we nu vanaf morgen helemaal geen seizoen- en afleveringnummer meer geven. We gaan er in ieder geval voor proberen te zorgen dat de seizoen- en afleveringnummers weer kloppen.

Nou het probleem (foutieve informatie bij The Repair Shop) wat begon in december is vanaf 3 maart eindelijk opgelost hoor @Alex, daarom mijn complimenten dat het Ziggo toch is gelukt om de foutieve/ontbrekende informatie in stand te houden tot aan de laaste aflevering van deze serie, dat is toch ook een hele prestatie om het zolang fout te laten gaan...

En ik zal maar niet aan je vragen waarom het toch zolang mis heeft kunnen gaan, want het antwoord zal dan toch iets worden als "ik heb echt geen idee waarom dit al die tijd is mis gegaan, maar het belangrijkste is dat het nu eindelijk is opgelost". 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14068Posts
  • 1179Oplossingen
  • 6150Likes

@jenson . Dit is inderdaad de informatie over oudere afleveringen. Ik zet het door! 

Freddy2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo allemaal.

Sinds een paar weken staat hier in de EPG voor SBS 6 en 9 nog maar twaalf uur ingevuld.

Alle overige zenders ook nog maar voor vier dagen.

Dit was altijd zeven dagen voor alle zenders. Ik hoop dat dit hersteld wordt!

Bij voorbaat dank!

Steefb

Level 20
  • 15932Posts
  • 2995Oplossingen
  • 7314Likes

@Freddy2  schreef:

Hallo allemaal.

Sinds een paar weken staat hier in de EPG voor SBS 6 en 9 nog maar twaalf uur ingevuld.

Alle overige zenders ook nog maar voor vier dagen.

Dit was altijd zeven dagen voor alle zenders. Ik hoop dat dit hersteld wordt!

Bij voorbaat dank!

Op welke box speelt dit?

Freddy2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Steefb,

bedankt voor je vlotte reactie!

Wij hebben nog een oude Cisco 8485, die verder nog steeds prima werkt. Alleen zijn recentelijk de interactieve functies uitgeschakeld, maar die mis ik niet. Een incomplete gids is echter lastig, vooral de 12 uur voor de SBS-zenders.

jenson

Level 10
  • 449Posts
  • 36Oplossingen
  • 171Likes

Cisco

Menu > Instellingen > Info > OPTIES > Status Interactieve Televisie

Status installatie ??

Retour pad .. Intern kabelmodem

Als interactieve televisie actief is, dan wordt daarmee 7 dagen EPG opgehaald.

Zo niet, dan wordt de EPG die via coax komt gebruikt, zoals direct op TV, Humax, ...

Die is voor precies 4 dagen, waarvan 48 uur met omschrijvingen.

Waarom de EPG van SBS6 en SBS9 onvolledig zijn is onduidelijk.

Op dit moment is die er wel op TV.

Freddy2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Deze menu-opties zijn er echter niet in voormalig UPC-gebied.

Het lijkt er dus op dat door de downgrade om interactief te verwijderen ook de EPG beïnvloed wordt. Dat was niet aangekondigd.

En dat SBS maar 12 uur toont is neem ik aan een (tijdelijke) fout. Hopelijk worden beide problemen opgelost.

joepke-m

Level 14
  • 1044Posts
  • 1Oplossingen
  • 611Likes

Deze aflevering is niet nieuw, wordt daarom onterecht nog een keer oggenomen. Ik heb alle seizoenen al gezien via de Next, serie is beeindigd dus er komen geen nieuwe afleveringen meer. Dus het blokje NIEUW mag weg en graag de oude serieID erbij zoeken…

IMG_4786.jpeg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9020Posts
  • 1063Oplossingen
  • 4022Likes

@Freddy2 - Wat gek dat de SBS-kanalen opeens nog maar 12 uur tonen. Voordat ik dat intern uit ga zoeken; is het nog steeds maar voor 12 uur zichtbaar of is hij inmiddels aangevuld?

@joepke-m - Vreemd inderdaad! Gek dat hier het [nieuw]-label bij staat, ik zie in ieder geval dat deze van november '23 is.

Edit: Ik kijk niet goed. Ook aflevering 1 en 2 moeten nog uitgezonden worden. Staan die nu ook op de planning om opgenomen te worden bij jou?

joepke-m

Level 14
  • 1044Posts
  • 1Oplossingen
  • 611Likes

@Alex Nee, alleen aflevering 3 staat (onterecht) gepland

CPV

Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Er is een probleem met het programma "Het familiediner" op NPO1.

Woensdag is de uitzending, zaterdags de herhaling. Volgens tvgids.nl zijn we met seizoen 22 bezig.

Als ik dit wil opnemen, maar hij een potje van de opnamen. Om te beginnen kan ik kiezen uit Seizoen 22 en seizoen 23 (wat helemaal niet bestaat).

Als ik via "zoeken" dit programma opzoek, kan ik diverse uitzendingen inprogrammeren voor opname zowel voor seizoen 22 als seizoen 23, met verschillende aflevering-nummers.
Als ik a.s. woensdag en alle volgende uitzendingen doe, krijg ik die van morgen (de herhaling van afgelopen woensdag) er ook bij. Het opnemen van diverse afleveringen levert op dat er diverse uitzendingen worden opgenomen, alsof hij totaal niet weet wat waarbij hoort.

Graag een correctie.

Ankover

Level 9
  • 273Posts
  • 4Oplossingen
  • 147Likes

Donderdag 7 maart klopt de gids van zender ONS niet.

Er staat 14.41 Demsey en Makepeace. Maar het programma dat dan via de replay te zien is, is Grumpy Olde Men.

Pas rond 16.00 uur (halverwege de replay van wat volgens de gids Charlies Angels is) begint Dempsy en Makepeace. 

De tijden waarop de programma's echt terug te vinden zijn, komen overeen met wat volgens internet www.kijkbijons.nl de uitzendtijden van donderdag 14 maart zijn. 

Overigens verschilt de gids in ziggo app voor 14 maart ook met wat op www.kijkbijons.nl gepland staat voor 14 maart:

Screenshot_20240309_003646_Ziggo GO.jpg

Screenshot_20240309_003633_Ziggo Safe Online.jpg

youriy

Level 17
  • 3011Posts
  • 152Oplossingen
  • 713Likes
Freddy2

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Alex,

en bedankt dat je het uit wilt zoeken.

Ik heb net de hele gids doorgekeken en er zijn nog meer zenders die maar 12 uur tonen, namelijk:

SBS 6
Ziggo TV
SBS 9
Eurosport
BBC First
WDR
Sat.1
BBC Entertainment
Arte
NPO Politiek en Nieuws
OUTtv
Euronews
Omroep Gelderland
Penthouse Gold

Dit is begonnen sinds de "downgrade" die de interactieve functies verwijderd heeft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic