Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1962Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

2.680 Reacties 2.680
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8893Posts
  • 1042Oplossingen
  • 3940Likes

@jenson - Dank voor je melding van RTV Utrecht, gaan we fiksen!

@ChielOver - Gek dat dit plotseling is veranderd. Toen we tijdens jouw vorige melding keken, leek de rest juist wel goed te gaan toch? Ik zie dezelfde fouten bij de KPN-gids en weet niet wat hier is gebeurd. Het uitzendschema lijkt me juist ontzettend regulier. Op deze manier ga je in ieder geval minimaal één aflevering missen (volgens mij 9) en staan er dan drie met verkeerde omschrijvingen. Ik heb hem, samen met de inconsistentie van de titels, doorgezet. Omdat over een half uur al een 'verkeerde' aflevering gaat worden opgenomen, vrees ik het ergste, maar we laten weten wat er uit komt. Dank voor je oplettendheid en melding.

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@Alex  Ik heb even zelf onderzoek gedaan, ik heb de afleveringen immers gezien.

En Comedy Central heeft aflevering 2 nooit uitgezonden. Daardoor is het (onder andere) een zooitje. 

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@bloemen64 

20231117_002524.jpg

Blijkbaar toch herhalingen van seizoen 1.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5120Posts
  • 194Oplossingen
  • 3044Likes

@ChielOver is volgens mij en andere gidsen geen herhaling. Is begin nieuw seizoen.

Programmeer deze opnieuw zou ik zeggen. Het kan zijn dat dit nog aangepast wordt. Of aangepast is, waardoor het "!" er nu is.

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@bloemen64 Hufters op beeld was een herhaling, seizoen 1 aflevering 1. Ik herkende het.
Ziggo heeft het dus goed gecorrigeerd. Die voor volgende week nog niet, maar dat zal vast komen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5120Posts
  • 194Oplossingen
  • 3044Likes

@ChielOver mooi te lezen dat er nog iemand vertrouwen heeft dat iets goed aangepast wordt😌

Hou het zelf ook in de gaten. Ook bij KPN komt volgende week afl 2 van seizoen 2. Afl 1 van seizoen 2 lijkt verdwenen. Eerder deze week stond die aflevering nog in hun gids. Heb daar zelfs een plaatje van getoond.

Seizoen 2 begon op zaterdag 18 Nov met afl 1. Daar staat nu bij KPN seizoen 1 afl 1. 

De naam van de serie vraagt er ook een beetje om.

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@bloemen64 Zoveel vertouwen heb ik niet, dat ik het zelf niet ga checken. Ik verwacht niet dat dat gaat stoppen. Maar het kan ook aan de zender liggen (slaan ineens aflevering x over,  vorige week bij Mike and Moly). Of kerstafleveringen. Of ze noemen een verkeerd seizoen (Het blok, Net5 momenteel).  Maar blijft irritant,  want gebeurt erg vaak. 

joepke-m

Level 14
  • 1022Posts
  • 1Oplossingen
  • 600Likes

Geen programma gegevens bij beide afleveringen 

IMG_4579.jpeg

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14008Posts
  • 1176Oplossingen
  • 6116Likes

Bedankt, @joepke-m . Ga ik doorzetten! 

Paul1966

Level 4
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Datum uitzending: 25-11-2023 en 26-11-2023

Tijdstip uitzending: 05.00 uur (25-11) en 04.55 uur (26-11)

Zender:  ziggo sport racing

Programma: Supercars championship

Probleemomschrijving: Jullie collega's van Ziggo sport racing delen op beide dagen de race weer op in 2 delen (bij hun begint de nieuwe dag blijkbaar om 07.00 uur). Op 25-11 loopt het van 05.00 tot 07.00 en van 07.00 tot 07.30, op 26-11 van 04.55 tot07.00 en van 07.00 tot 07.25. Probleem is zoals altijd dat het tweede deel altijd als een herhaling van het eerste deel wordt gezien en dus niet opgenomen wordt. Het moet dus op beide dagen aangepast worden naar 1 programma. 25-11 van 05.00 tot 07.30 en op 26-11 van 04.55 tot 07.25.
Dit is een steeds terugkerend probleem en ik heb al diverse malen geklaagd zowel bij Ziggo sport als bij Ziggo, maar er wordt niks aangedaan

Webslinger

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Op TLC stond gisteren in de EPG de hele ochtend geprogrammeerd met "Spring Baking Championship", maar toen zat ik op mijn nuchtere maag ineens naar de familie Froger op de camping te kijken. Ben er nog steeds niet helemaal overheen.....

😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8893Posts
  • 1042Oplossingen
  • 3940Likes

@Paul1966 - Dit hebben we eerder ook geëscaleerd omdat het inderdaad constant mis gaat, maar dus wederom zonder blijvend resultaat. Erg beschamend, het spijt me. Dank dat je de moeite neemt om dit opnieuw onder de aandacht te brengen.

@Webslinger - Weet je zeker dat René niet een mooi lente-gerecht aan het klaarmaken was? 😅 Zonder gekheid, ik zie inderdaad dat de laatste niet klopt en overlapt met de Frogers op de camping (net als overlap met het programma daarna), sorry daarvoor!

SonjaPxls

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag, ik merk regelmatig als ik probeer een opname van tevoren in te plannen, dat ik dat wel 1 voor 1 kan doen als het om een serie gaat. Maar als ik klik op de hele serie opnemen, dan doet hij niets. Je ziet niet die rode bolletjes verschijnen in de TV gids. Dit gaat al langer zo, bij diverse programma's.

SRF

Level 10
  • 493Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

Het is jammer te zeggen, dat komt al jaren voor. 

Het schijnt een meoilijk probleem te zijn. Of, het is geen belangrijk probleem. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8893Posts
  • 1042Oplossingen
  • 3940Likes

Hi @SonjaPxls - Goed dat je dit meldt! Heb je enkele voorbeelden van series waarbij je dit (recent) hebt ervaren? 

Als je [deze workaround] toepast, waarbij je eerst een losse aflevering inplant, deze vervolgens annuleert met "annuleer serieopname", lukt het daarna wel? 

mdpeters124

Level 15
  • 1280Posts
  • 2Oplossingen
  • 732Likes

zaterdag 2-dec npo2  22:29 endeavour morse

Je kan de info bekijken van het programma je kan een serie opname inplannen

Maar als je alle afleveringen opvraagt dan krijg je een cs3300

zowel vanuit de info als via de context gedaan zelfde resultaat

Ook gedaan bij zaterdag 9-dec npo2  endeavour morse en dan ook cs3300

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14008Posts
  • 1176Oplossingen
  • 6116Likes

he, dat is gek @mdpeters124 . Ik test het hier en ik kan wel gewoon alle afleveringen openen. Lukt het bij jou nu ook, of nog steeds de foutmelding? 

mdpeters124

Level 15
  • 1280Posts
  • 2Oplossingen
  • 732Likes

@Lycke 

vandaag werkte het wel naar behoren

gisteren was het dus cs3300 op media next en op ziggogo.tv geen foutmelding maar daar werden bij de programma info geen andere afleveringen getoond

Vandaag op media next afleveringen van seizoen 8 en 9

Op ziggogo.tv werden alleen afleveringen van seizoen 9 getoond

mdpeters124

Level 15
  • 1280Posts
  • 2Oplossingen
  • 732Likes

@Lycke @Alex @Hendrik Jan 

npo1 vandaag 10:00   2 afleveringen van "de extra 500"

nieuwe serie en met welke afleveringen beginnen we ?  13 en 14

Toont wederom aan dat kwaliteits controles ontbreken of falen

Dokie

Level 10
  • 487Posts
  • 3Oplossingen
  • 205Likes

Misschien wat laat mee, maar de serie Transporter ziet er ook in seizoen 2 vreemd uit wat volgorde van afleveringen betreft. Betreft RTL 7 iets na 23:00 uur vanaf zaterdag 2 december. Volgorde afleveringen:
1, 2, 6, 7, 8, 3, 9, 4, 10, 11, 5, 12.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic