Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@amvih Schreef: Veronderstel dat seizoen drie wel later wordt uitgezonden, wat geef je die dan van benaming mee? Dat zou dan in jouw voorbeeld seizoen vijf worden, dan klopt de volgorde toch helemaal niet meer.
Nee, dat is in het verleden ook wel is gebeurd (weet zo 123 niet meer precies met welke serie dat was, ik dacht Gold Rush) en toen werden de afleveringen gewoon aan het seizoen ervoor toegevoegd, zodat de volgorde van de afleveringen nog steeds klopten.
Maar het gaat er niet om wat ik vind, maar wat er door de rest van Nederland wordt gedaan. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld Discovery met de serie Gold Rush, het is in het verleden (lees de topic maar is terug) vaak genoeg aangetoond dat ook Discovery verschillende seizoen en aflevering-nummers gebruikte tussen de uitzendingen in Nederland (EU) dan in Amerika. Wat inhoud, dat als je een account bij Discovery+ hebt, de seizoen en aflevering-nummers niet gelijk zijn als die van Ziggo, omdat Ziggo de volgorde in Amerika aanhouden, omdat het daar als eerst zo is uitgezonden, en niet de volgorde die Discovery aan de uitzendingen in Nederland en voor de Nederlandse Discovery+ heeft geplakt.
En zo is dat nu ook met dit seizoen van "Het blok", wil je die terug kijken bij een stemming dienst als "KIJK" bijvoorbeeld, dan staat hij daar als seizoen 7 in de lijst en niet als seizoen 9
@MaxH Schreef: Ja, eigenlijk is het niet zo moeilijk. De seizoenen zijn "officiële" benamingen waar in latere seizoenen ook naar gerefereerd kan worden. Die moet je weergeven
Dat kan ik ook omdraaien, alle andere EPG's houden de "officiële" informatie aan zoals de Nederlandse zenders meegeven aan de afleveringen. Want dat is voor hun de "officiële" informatie, aangezien we in Nederland wonen, en niet elders in de wereld 😉
@DON PAPA Dat SBS het verkeerde seizoen in de terugkijk app zet is gewoon dom. De overige seizoenen (op deze en het seizoen dat in de ochtend loopt) staan er ook niet op.
''Je gaat er nu vanuit dat deze serie in Nederland op dezelfde wijze / volgorde is uitgezonden als elders in de wereld. En niet dat dit wel is het 7e seizoen kan zijn is wat hier in Nederland ooit is uitgezonden.
Ik blijf dan ook van mening (net als alle andere EPG's) dat ze de uitzend volgorde van de Nederlandse zender aan moeten houden, maar dat is mijn persoonlijke mening.... '''
Ik heb het van Het Blok bijgehouden in een schema, maar de volgorde is in Nederland:
20 jaar geleden: Seizoen 1
2018: seizoen 11, seizoen 5
2019: seizoen 7, 8, 10, 13, 14
2020: seizoen 9, 15
2021: seizoen 16
2022: seizoen 17
2023: seizoen 18
De volgorde overnemen zoals deze in Amerika/Engeland/Nieuw Zeeland/Australie wordt uitgezonden lijkt me het meest logisch en overzichtelijk.
Ik denk dat je 'uitzendvolgorde' en 'aflevering benaming' los van elkaar moet zien. Dat los je op door de officiële originele productie seizoen/aflevering te noemen.
@DON PAPA het is duidelijk qua naamgeving. De naam en serie info uit de Ziggo database is leidend.
Het is belangrijker dat de naam bij de streamingdienst klopt dan de naam die door de omroep meegegeven wordt.
TV kijkers zijn gewoon niet belangrijk. Je wordt een beetje geforceerd om een streamingdienst, het liefst allemaal, te hebben.
Als dat lukt dan neem je als abonnee alleen nog internet via KPN en zegt Ziggo op. Ik denk niet dat dat de bedoeling is maar in mijn glazenbol zie ik dat gebeuren.
Misschien wel bij de buren van mijn buren😉
@ChielOver Schreef: De volgorde overnemen zoals deze in Amerika/Engeland/Nieuw Zeeland/Australie wordt uitgezonden lijkt me het meest logisch en overzichtelijk.
Dat snap ik, maar aangezien de rest van Nederland (EPG'S & Streamingdiensten) wel de gegeven informatie van de zenders gebruiken, wordt de afwijkende volgorde die Ziggo (als enige) gebruikt, er juist niet overzichtelijk op. Dat zou pas zijn als iedereen dat zou doen, maar zoals je kan zien, is dat niet het geval...
Hi @Tonio60,
Dank je! De aflevering ligt nog enige tijd in de toekomst en is mogelijk een soort placeholder. We zien vaker dat het dichterbij de datum alsnog goed is gevuld. Ik zet hem op de agenda om later opnieuw even te controleren.
Datum uitzending: 31 okt & 1 nov 23
Tijdstip uitzending: 18:25 & 18:55
Zender: FOX
Programma: Geordie Hospital
Probleemomschrijving: duur > 5 uur
24 okt 18:55 1:05 S.1, Afl.1
..
31 okt 18:25 5:35 S.1, Afl.6 .. 11 juli 2023 19:00 1:05
S.2
02 nov 18:55 5:05 S.2, Afl.1
https://www.imdb.com/title/tt16502122/
Episode #2.1
Episode aired Sep 6, 2023
47m
Datum uitzending: Maa 23 okt.
Tijdstip uitzending: 20.30 - 21.26
Zender: Net 5
Programma: NCIS: Hawaii
Probleemomschrijving: De omschrijving van deze aflevering is 10. Deep Fake, maar dit moet zijn 11. Rising Sun. Dit is dus niet aflevering 10, maar aflevering 11.
Op Woe 15 mrt. 23:11 is aflevering 10 uitgezonden. Maar daar staat bij 11. Rising Sun. Deze 2 aflevering zijn dus omgedraaid.
Dank voor je melding, @j.janssen226 ! Erg slordig natuurlijk, nu lijkt er een gat te zijn ontstaan (van 10 naar 12). Ik ga hem doorzetten, maar weet nog niet zeker of het hersteld gaat worden. Dit omdat de uitzending inmiddels heeft plaatsgevonden en we liever hebben dat eventuele opnames in tact blijven.
@Alex Schreef: Erg slordig natuurlijk, nu lijkt er een gat te zijn ontstaan (van 10 naar 12).
En kun je ook vertellen, hoe deze slordige fout is ontstaan, want bij andere providers (KPN & Odido) staan wel gewoon de juiste afleveringnummers. Dus graag een uitleg waarom het hier weer is mis is gegaan?
die uitleg krijg je toch niet
Misschien dat ook de EPG soms last heeft van vastzittende data-feeds en dat deze dan met de hand via CTRL+C (⌘+C) / CTRL-V (⌘+V) moet worden ingevoerd. Veel zaken moeten blijkbaar manuaal tegenwoordig... er is maar 1 ding dat volledig automatisch en feilloos werkt bij Ziggo. 🤔
Nee, ik heb op dit moment helaas geen idee @DON PAPA.
Ik zie alleen dat het seizoen op 21 augustus is begonnen op Net 5. Dan zijn we nu 10 weken onderweg. Maar goed, dan gaat er nog steeds ergens iets mis.
Ik ben er even vroeg bij maar bij het kijken wanneer de finale van Masterchef Australië op Net5 zou komen, zag ik iets vreemds. De finale wordt in 2 afleveringen uitgezonden (niet vreemd) maar zowel die van vrijdag 3-11 als die van maandag 6-11 zijn afl 50 alleen titel is anders. Hopelijk gaat de serie-opname op maandag niet denken dat de aflevering al is uitgezonden.
Datum uitzending: Woe 1 nov.
Tijdstip uitzending: 18.25-00.00
Zender: Fox
Programma: Hospital Diaries
Probleemomschrijving: De eerste afl. duurt wel erg lang.
@Tonio60 - Deze heeft zichzelf inmiddels opgelost zie ik!
@martwoutnl - Ik verwacht geen problemen op dit moment, juist omdat de titel anders is 🙂 Maar we gaan hem maandag, wanneer ze ook beide in de gids staan, checken!
Datum uitzending: Zondag 29 oktober
Tijdstip uitzending: 5:55
Zender: Ziggo sport racing
Programma: Supercars Championship
Probleemomschrijving: Dit programma is weer eens opgesplitst in 2 delen nl van 5.55 - 7.00 uur en van 7.00 - 8.25 uur. Waarschijnlijk wordt het 2e deel gezien als een herhaling van het 1e deel, waardoor dit niet opgenomen wordt. Kunnen julle er voor zorgen dat het als 1 uitzending gezien/geprogrammeerd wordt?
Goeie, @Paul1966 . Dit ga ik snel doorzetten, want de uitzendingen zullen op dit moment inderdaad worden gezien als dezelfde/herhaling. Het ID van het 2e blok moet veranderd worden. Ik zet het door. Bedankt!
@Lycke Het blijft toch wel heel slordig dat het afhangt van een oplettende klant of dit soort fouten (tweede deel wordt gezien als de herhaling van het eerste deel), worden opgemerkt. Dit is zelfs een uitzending van jullie eigen sport zender en nog gaat het fout als de klant niet oplet. En het is nu niet dat dit probleem pas aan de orde is, dit speelt nu al jaren en nog steeds heeft Ziggo geen oplossing voor dit probleem gevonden (buiten het zelf laten melden door de klanten).
Wanneer gaat Ziggo nu is een echte oplossing voor dit probleem inbouwen in het opnamen systeem?
Datum uitzending: 28-10-2023
Tijdstip uitzending: 20:40
Zender: canvas
Programma: Black Water
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.