Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.598 Reacties 3.598
Meldingen
Aan Uit
Jos_V
Level 9

Datum uitzending: 12-10-2023 (maar probleem treedt elke dinsdag en donderdag op!)

Tijdstip uitzending: 13:22

Zender: NPO1

Programma: Ongehoord Nieuws

Probleemomschrijving:

De twee uitzendingen op de dinsdag- en donderdagmiddagen, de eerste na 12-uur journaal, de tweede na 13-uur journaal, hebben dezelfde afleverings-code, waardoor altijd alleen de eerste wordt opgenomen.  Dit is al zo sinds er sinds enkele weken 2 afleveringen per middag zijn.

0 Kudos
A333
Level 2

Goedendag, op donderdag komt op TLC 90 days the other way. Om 21.30 uur komt de normale aflevering. Om 23.30 uur The pillow talk maar dit staat er niet bij in de gids waardoor het programma al als opgenomen wordt beschouwd terwijl het 2 verschillende afleveringen zijn. Dit graag aanpassen in de gids. Dat geldt voor deze week (12 oktober) als de komende weken hierna. De titel van 23.30 uur moet dus veranderd worden in 90 days the other way pillow talk. Alvast bedankt.

0 Kudos
jenson
Level 11

Als vervolg op de melding van gisteren 12 okt 23 waar niets mee gedaan is:

Datum uitzending: 13 en 16 okt 23

Tijdstip uitzending: zie hierna

Zender: Net5

Programma: My Kitchen Rules

Probleemomschrijving:  Op coax (TV, Humax, ...) ontbreekt de titel: My Kitchen Rules

13 okt 23: 15:20  Grand Final - Part 1

13 okt 23: 18:25  Grand Final - Part 2

16 okt 23: 15:20  Grand Final - Part 2

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jenson , ervaar je dit ook vanaf het nieuwe seizoen of alleen nog bij deze seizoensfinales? Als het vanaf maandagavond weer goed is, wil ik voorstellen het zo te laten namelijk.

@Jos_V  - Yes, deze is bekend en wordt op dit moment aan gewerkt om op te splitsen. Dat zal dan alleen voor toekomstige uitzendingen gelden. De afleveringen van deze week zijn nog wel via Replay TV correct terug te kijken. Dank voor je melding!

@A333  - Deze gaan we doorzetten, dank je! Ik verwacht dat het voor volgende week donderdag is aangepast. Die van afgelopen donderdag niet, maar kun je nog wel via Replay TV terugkijken.

0 Kudos
jenson
Level 11

Datum uitzending: 16 okt 23

Tijdstip uitzending: 18:25

Zender: Net5

Programma: My Kitchen Rules

Probleemomschrijving:  Op coax (TV, Humax, ...) ontbreekt de titel: My Kitchen Rules

Er staat als titel: "Annie & Jason", en dat is de Episode-titel van S.5, Afl.1

0 Kudos
ChielOver
Level 9

Shaun het Schaap op KETNET. 50 afleveringen in 1 week. 
Begonnen met seizoen 4 aflevering 1, 2 3. Perfect.

ChielOver_0-1697283284094.png

Begin ontbreekt:

ChielOver_1-1697283331710.png

Inhoud was niet zoals aangegeven maar die van de aflevering daarna (Stinkende Boer)

ChielOver_2-1697283369905.png

Begin mist en verkeerde inhoud.

ChielOver_3-1697283393650.png

Conclusie: zo is deze serie niet terug te kijken. 
Wilt u alle afleveringen verwijderen? JA.

0 Kudos
jenson
Level 11

Datum uitzending: 16,17,18,19 okt 23

Tijdstip uitzending: ~ 15:20, 18:25

Zender: Net5

Programma: My Kitchen Rules

Probleemomschrijving:  Op coax (TV, Humax, ...) ontbreekt de titel: My Kitchen Rules

Er staat als titel: "Annie & Jason", en dat is de Episode-titel van S.5, Afl.1

16 okt 23: 15:18 Grand Final - Part 2

Seizoen 5:

16 okt 23: 18:26 Annie & Jason

17 okt 23: 15:20 Annie & Jason

17 okt 23: 18:25 Andrew & Emelia

18 okt 23: 15:30 Andrew & Emelia

18 okt 23: 18:25 Paul & Blair

19 okt 23: 15:30 Paul & Blair

19 okt 23: 18:25 Helena & Vikki

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@ChielOver - Zonde, dank voor je melding. Het gaat nog regelmatig goed (bijv. de afleveringen van vandaag zijn tot dusver de juiste), maar mogelijk vaker niet dan wel. We gaan het checken.

@jenson - Dank voor je updates, ook over het nieuwe seizoen, helemaal helder. Ik heb het doorgezet!

TV-guide
Level 1

Datum uitzending: 21 oktober 2023

Tijdstip uitzending: 17:32

Zender: RTV Drenthe

Programma: Ere divisie. Alle hoogtepunten uit de ere divisie.

Probleemomschrijving: Programma naam klopt en de omschrijving ook niet.

Dit moet zijn: FC Emmen - samenvatting. Een samenvatting van de laatst gespeelde wedstrijd van FC Emmen

0 Kudos
TV-guide
Level 1

Datum uitzending: 10 oktober 2023

Tijdstip uitzending: 17:17

Zender: RTV Drenthe

Programma: Dorpshuis van het jaar. 

Probleemomschrijving: Programma naam klopt niet en informatie ook niet.

Moet zijn: Drents dorpshuis van het jaar. Welk dorpshuis maakt het verschil? Met nieuwe activiteiten, de betrokkenheid in een dorp of wijk en aandacht voor duurzaamheid. In het programma 'Drents Dorpshuis van het Jaar' stellen de zes finalisten zich aan u voor. Op welk dorpshuis of wijkcentrum gaat u stemmen? 

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @TV-guide. Welkom hier. 

Bedankt voor je voorbeelden. Ik zet het door! Grote kans dat met de aflevering van 10 oktober niets meer gedaan wordt, gezien deze al een week oud is. 

0 Kudos
Jos_V
Level 9

@Alex Ongehoord Nieuws 2e uitzending ging vandaag goed, blijft nu hopelijk goedgaan!  Andere uitzendingen heb ik inderdaad de afgelopen weken steeds teruggekeken via Replay TV.

0 Kudos
ChielOver
Level 9

Weer een fout bij de start van een nieuw seizoen Het Blok. Seizoen 7 start vandaag, niet seizoen 9.
Tot vorige week stond het juiste seizoen, maar die opname staat er als kapot '!' in de lijst. 

ChielOver_0-1697616703645.png

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @ChielOver . Mijn eerste gedachte: dit moet ik snel doorzetten!
Maar toen ging ik nog even zoeken. Ik denk dat seizoen 9 klopt. De titels e.d. komen helemaal overeen met wat ik online vind over seizoen 9. Bij KPN in de gids zie ik seizoen 7 staan, maar met de afleveringnamen van seizoen 9. 

The Block (TV Series 2003– ) - Episode list - IMDb
The Block (season 9) - Wikipedia

Dus zoals ik het nu zie, stond het vorige week nog verkeerd (seizoen 7 ipv 9), maar nu juist goed. 

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Lycke Schreef: Bij KPN in de gids zie ik seizoen 7 staan, maar met de afleveringnamen van seizoen 9. 

Ja omdat KPN gewoon netjes de informatie gebruikt die door de zender wordt aangeleverd voor de Nederlandse markt, net als alle andere EPG's dat doen.

Screenshot_20231018_154403_Edge.jpg

Screenshot_20231018_154508_Edge.jpg

Screenshot_20231018_160238_Edge.jpg

Screenshot_20231018_160130_Edge.jpg

20231018_105201.jpg

Maar ja, het zou Ziggo niet zijn als ze gewoon hun eigen zin doen en lekker de volgorde aanhouden van hoe het ooit elders in de wereld is uitgezonden. 

En dat noemt Ziggo in zijn reclame "we maken vandaag fantastisch" voor al haar klanten....

0 Kudos
ChielOver
Level 9

@Lycke Er staat geen namen van de kandidaten bij 'cast' of in de tekst. 
Online - en bij de zender - staat seizoen 7. We gaan het zien vanavond 🙂 Maar als je de kandidaten weet dan is het niet meer moeilijk wel seizoen het nu daadwerkelijk is. 

Het gaat mij er om dat ik weet of ik een seizoen gezien heb, maar daar kom je zo alsnog niet achter... 

ChielOver
Level 9

ChielOver_1-1697700375031.png

Seizoen 9.  Ziggo heeft helemaal gelijk! NET5 niet. 👏👏👏
Dat mag ook gezegd! 

En ik heb 50 uur 'over', want ik heb dit seizoen al gezien. 

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@ChielOver > Je gaat er nu vanuit dat deze serie in Nederland op dezelfde wijze / volgorde is uitgezonden als elders in de wereld. En niet dat dit wel  is het 7e seizoen kan zijn is wat hier in Nederland ooit is uitgezonden. Ik heb in het verleden wel vaker series gezien waar bij er in andere landen veel meer seizoenen werden uitgezonden dan hier in Nederland, waardoor hier in Nederland een andere seizoen volgorde ontstaat dan elders. En dan houden de andere EPG's hier in Nederland de Nederlandse volgorde aan, en alleen Ziggo blijft vast houden aan de volgorde hoe het elders ooit uitgezonden is. En dan is het de vraag, wat is nu juist manier, de Nederlandse volgorde zoals de Nederlandse zender hem uitzend, of de volgorde hoe het elders is uitgezonden?

Klein voorbeeld, stel er wordt elders in de wereld een serie uitgezonden met 5 seizoenen, en hier in Nederland worden alleen seizoen 1, 2, 4 en 5 uitgezonden. Dan mist bij Ziggo seizoen 3 in de opnamenlijst, omdat ze de volgorde van elders aanhouden. En bij de andere staat seizoen 1,2,3,4 in de opnamenlijst, omdat ze de volgorde van de uitzendingen hier aanhouden. De klanten bij Ziggo denken dus dat ze een seizoen missen, en de klanten bij de andere providers denken gewoon, het zijn maar 4 seizoenen die werden uitgezonden (wat ook klopt voor Nederland).

Ik blijf dan ook van mening (net als alle andere EPG's) dat ze de uitzend volgorde van de Nederlandse zender aan moeten houden, maar dat is mijn persoonlijke mening.... 😉

amvih
Level 11

Dat zou ik juist vreemd vinden is mijn mening, je houdt toch echt de seizoenen als in werkelijkheid aan zoals in het oorspronkelijke land uitgezonden.

Het is dan als klant van Ziggo toch volstrekt duidelijk dat er geen seizoen drie wordt uitgezonden in jouw voorbeeld?

Veronderstel dat seizoen drie wel later wordt uitgezonden, wat geef je die dan van benaming mee? Dat zou dan in jouw voorbeeld seizoen vijf worden, dan klopt de volgorde toch helemaal niet meer.

Het probleem is natuurlijk minder aanwezig als alle seizoenen losse afleveringen hebben, maar veronderstel dat ze toch opvolgend zijn met een verhaal lijn erin, wat dan?

MaxH
Level 17

Ja, eigenlijk is het niet zo moeilijk. De seizoenen zijn "officiële" benamingen waar in latere seizoenen ook naar gerefereerd kan worden. Die moet je weergeven. The Block (Australian TV series) - Wikipedia (spoiler 😉)

0 Kudos