Aankondigingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.608 Reacties 3.608
Meldingen
Aan Uit
Maryo
Level 2

Ja Miss Fisher's modern murder mysteries staat er hier nu goed in. En hij kan nu worden opgenomen. Bedankt. 

mdpeters124
Level 16

@Paul @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

voor vandaag zijn jullie het aan het aanpassen maar zie

mdpeters124_0-1695283980711.png

maar als je naar de tijdschaal bovenaan kijkt dan is het 12:20

Bij de andere programma's is de tijd info wel aangepast

en dat is met de ziggogo.tv op de media next staat het wel goed

En dat krijg je met inconsistente omgevingen

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Alex_0-1695312536688.png

Ook dat staat nu goed, had wellicht nog verwerkingstijd nodig.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex  Op moment van uitzending stond het fout en de omliggende programma's waren wel aangepast

Bottomline het ging dus niet goed

en voor vandaag (nu om 09:22) staan de tijden in de programmainfo bij macgyver en medium niet goed

En dat allemaal opmdat het steeds op het laatste moment word aangepast

Kijk nu maar naar voilgende week en ga dan maandag maar eens kijken naar macgyver en medium

nu staat de 2e macgyver op 11:30 op maandag (en de rest van de week) zoals ik begin van deze week al melde

en ik zie dit in ziggogo.tv (media next staat nu niet aan)

mdpeters124
Level 16

@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan 

zie voor vandaag deze fout in de tijd informatie (nb ziggogo.tv en opname tijd is wel goed)

mdpeters124_0-1695385669682.png

mdpeters124_1-1695385691594.png

mdpeters124_2-1695385711801.png

de middelste/eerste medium heeft de verkeerde tijd informatie

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Paul @Hendrik Jan 

En nog meer voorbeelden van de chaos bij paramount network

Ik zie al lang dat bij de serie Medium de programma omschrijving bij de afleveringen niet kloppen of dat er gewoon de verkeerde alfveringen staan

Hierbij 2 voorbeelden

wat ziggo/paramount beweerd op 16 september

02:25 S3 afl1 four dreams deel 1

03:10 S3 afl2 four dreams deel 2

in werkelijkheid was het

s3 afl 3  be kind rewind

s3 af5 ghost in the machine

En gaan jullie dat nog met paramount doornemen ? waar deze chaos vandaan komt ?

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

en nog meer medium voorbeelden

opname 10-8 14:15 paramount/ziggo beweert  S3 afl2 four dreeams  maar het is S3 afl 5 Ghost in the Machine

opname 11-8 14:45 paramount/ziggo beweert  S3 afl8 the whole truth  maar het is S3 afl 7 Mother's little helper

replay 18-9   13:40 paramount/ziggo beweert  S3 afl8 the whole truth maar het is S3 afl 7 Mother's little helper

Dus consistent fout in  de tijd gedaan maar het blijft goed fout

replay 18-9   12:30 paramount/ziggo beweert  S3 afl3 be kind rewind maar het is S3 afl 4 Blood relation

0 Kudos
Pasi
Level 19

@mdpeters124  schreef:

en nog meer medium voorbeelden...

U maakt er echt werk van 👍.

Het is alleen jammer, dat dit probleem Ziggo niet echt interesseert en dus het onderliggende systeem ( kuch ) niet wordt aangepast, zodat de EPG steeds beter zou kunnen worden.

Zoals de EPG nu werkt, is het voor Ziggo meer dan voldoende. Want ondanks alle fouten die er inzitten, kan niemand compensatie vragen voor deze gebrekkige EPG en dát is het enige wat Ziggo belangrijk vindt.

Voor de rest is het pappen, nathouden en anderen laten dweilen.

Suc6 👍.

mdpeters124
Level 16

@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan 

En al gekeken naar house,macgyver en medium ?  macgyver begint pas na 20 minuten

En gaat  ziggo nu wel eens overleggen met Paramount network ?

Dit gaar nu al meer dan 1 week fout, zie mijn melding van vorige week maandag

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Bij Medium zit helaas vaak weinig consistentie in de uitzendvolgorde vanuit de bron. Dat maakt zowel de aanvoer als de controle lastig, ik vermoed dat daardoor dit kan ontstaan. Voor de afleveringen die zijn geweest, valt dit niet te herstellen. Uiteraard ga ik het wel doorzetten, dank voor de moeite.

MacGyver ben ik eerder op ingegaan. Ik zie inderdaad dat deze ditmaal 20 minuten later begon, maar hij valt wel alsnog binnen de Replay en opname-grens waardoor de impact beperkt is.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex@Hendrik Jannogmaals hebben jullie dit met paramount overlegd ?

En sorry als ik de 2e macgyver afspeel met replay dan ontbreekt het einde

Sinds voriige week maandag klopt er niets meer van het programma

en vandaag is het niet alleen macgyver maar dus ook house en medium dus alle ochtend en middag programma's

Wanneer gaat ziggo dit nu serious  oppakken ?

Als jullie nog terug kunnen kijken in het verleden dan begon medium altijd rond 13:00 en dus niet die 12:30

Pasi
Level 19

@Alex  schreef:

....MacGyver ben ik eerder op ingegaan. Ik zie inderdaad dat deze ditmaal 20 minuten later begon, maar hij valt wel alsnog binnen de Replay en opname-grens waardoor de impact beperkt is.

Misschien kan het opname systeem er wel mee overweg, maar als ik in de EPG kijk, dan ga ik er vanuit dat de starttijd redelijk klopt. Als ik de tv ervoor aanzet en na 15 ( ! ) minuten is het programma nog steeds niet begonnen, dan is dat toch wel onverteerbaar 😡😡😡 ( vriendelijk gezegd ) !

Zó zou je kunnen zeggen dat Ziggo wel een EPG heeft, maar met deze grote afwijkingen is het voor de kijker bijna nutteloos!

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Heel veel programma's beginnen de laatste tijd 2 tot 3 minuten eerder dan de EPG. Dat is lang niet geweest. Waarschijnlijk is er iemand met vakantie die de begin tijden aanpaste😉

Of ontslagen. 

mdpeters124
Level 16

@Paul @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

En om jullie voor de zoveelste keer op de slordigheid in jullie dataverwerking en gebrekkige kwalitatieve controles te wijzen

mdpeters124_0-1695757780346.png

gaat om aflevering 10 die met 2 verschillende titels word weergegeven (zelfe titel maar in 2 talen) maar word wel als verschillend programma weergegeven.

Daarnaast had deze aflevering al maandag 25-9  om 20:30 opgenomen moeten worden maar dat is niet gebeurt en aflevering 12 om 21:00 werd wel opgenomen. Dus dat is een fout in jullie "opname" logica

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank je @mdpeters124 - Ik zie soortgelijke fouten rondom aflevering 10/11 in andere gidsen en vermoed dat er een aflevering met verkeerde of missende data is doorgegeven. Ook de reden dat deze wel als 'aparte' aflevering werd gezien. Als ik op dit moment de opname inplan, staat bij mij aflevering 12 van vanavond er bij. Bij jou ook?

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex  @Hendrik Jan 

aflevering 12 is maandag al opgenomen (zoals ik melde)

aflevering 10 is afgelopen nacht opgenomen

En aflevering 10 stond voor donderdag ook ingepland maar die is nu weg na de titel correctie

En dat alles verandert niets aan het feit dat ziggo niet in staat is om te detecteren dat dezelfde aflering met verschillende titels word aangeleverd, dus niet voldoende controleert bij de verwerking van aangeleverde databestanden en de periode kwalitatieve controles die een zichzelf respecterend bedrijf zou laten lopen.

En al naar macgver/medium gekeken ? Want weer hetzelfde als vorige week continu aanpassingen op het laatste momen en vrijdag staat nog fout net zoals de hele volgende week

Dus ziggo is nog steeds niet bereid contact op te nemen met paramount network om de chaos te beeindigen

tat2mano
Level 1

Ik kreeg een Email waarin een link staat met "de oplossing".
Waar is die oplossing want ik zie hem niet...
Ik zie alleen hier dat we gegevens moeten doorgeven en dan wat technische praat waar ik geen verstand van heb.

En een hoop klachten lees ik ........

Zorg dat de TV gids klopt!

Tonio60
Level 7

@Alex @Lycke 

Chaos bij VTWonen op SBS6 en NET5

Screen Shot 10-01-23 at 06.01 PM.PNGis afl. 2 vanuit Uitgeest

Screen Shot 10-01-23 at 06.02 PM.PNG  is de herh. van de hier bovengenoemde en nu is het ineens afl. 5

Screen Shot 10-01-23 at 06.03 PM.PNG Dit moet dus S19 afl. 03 zijn. (Heb deze maar als losse opname ingepland)

ChielOver
Level 9

Echt zo veel aflevering informatie klopt niet. Wat voorbeelden:

ChielOver_0-1696234901252.png

Informatie van de aflevering ervoor.

ChielOver_1-1696234941250.png

Klopt al - uit mijn hoofd - 7 weken niet. Direct al gemeld ook.

ChielOver_2-1696234974584.png

Informatie aflevering 2 is dit. Aflevering 2 heeft ook weer dezelfde informatie. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

@Tonio60 - Helemaal helder, dank voor je melding. Gaan we achteraan!

@ChielOver - De tweede, De Grote Verbouwing, lijkt standaard een week voor (of achter) te lopen inderdaad. Zet ik door! De derde, Onmogelijke verbouwingen, lijkt een alternatief uitzendschema te hebben, maar inderdaad met verkeerde informatie. Gaan we ook fiksen. Alleen bij de eerste weet ik niet zeker wat je bedoelt. De aflevering, het afleveringsnummer en informatie komen volgens mij allemaal overeen met wat er uitgezonden werd vrijdag 29 september.

0 Kudos