Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hier is er nog zo één cursor staat op kanaal 14 "WK 2022 kwalificatie" en de informatie gaat over kanaal 10 Wooninspiratie. 😞
Pas als ik de fabrieksinstellingen reset op de Nextbox, krijg ik weer de juiste informatie te zien in de EPG.
Wow Ziggo heeft nu ook zijn geheel eigen huisstijl met aflevering-nummers doorgevoerd bij sommige afleveringen van Gold Rush, knap werk het word er steeds overzichtelijker op 😞
Datum uitzending: 14 november 2021
Tijdstip uitzending: 21.00
Zender: BBC ONE HD
Programma: TOP GEAR
Probleemomschrijving: volgens de ziggo TV gids staat op dit tijdstip het programma The Wheel geprogrammeerd. Dit is onjuist want op dit tijdstip start het nieuwe seizoen van TopGear.
Als ik nu op dit tijdstip Ziggo instel om The Wheel op te nemen, wordt dan TopGear wel of niet opgenomen?
@ZBeko Inmiddels is de informatie in de EPG aangepast. Als je de opname inplant op 14 november 2021 om 21 uur dan zul je zien dat het programma Top Gear opneemt.
Top! Dank hiervoor!
en weer een blunder die met kwalitatieve controles te vermijden is
spike 14-11 20:00 - 23:15 The orville s2 afl10
langer dan 3 uur ?? en dit is een programma dat al eerder is uitgezonden !
Volgens tvgids.nl en tvgids.tv is van 21:00 - 23:15 Mtv europe music awards
Datum uitzending: 15 t/m 19 november
Tijdstip uitzending: tussen 23 en 24u
Zender: NPO1
Programma: NOS Journaal Laat
Probleemomschrijving:
Deze week zijn de afleveringen van NOS Journaal Laat van ma 15, di 16 en do 18 november ten onrechte niet toegekend aan de serie NOS Journaal Laat. 😞
Datum uitzending: Iedere zaterdag
Tijdstip uitzending: 20:26
Zender: NPO 3
Programma: White Sands
Probleemomschrijving: Afleveringsnummers onjuist, dubbele afleveringen, alleen oneven nummers worden getoond
Over deze problematiek wordt kennelijk nog steeds gediscussiëerd.
Datum uitzending: Iedere vrijdag vanaf 12 nov
Tijdstip uitzending: 20:00
Zender: BBC First
Programma: Love Life
Probleemomschrijving: Aflevering 2 wordt niet herkend als onderdeel van een reeks, waardoor deze bij een serie-opname buiten de boot valt.
Lijkt ogenschijnlijk op zojuist gemeld probleem met White Sands, maar is het zeker. Bij White Sands is het verwarrend, hier is het dusdanig storend dat een opnamereeks waardeloos kan worden als er geen stappen ondernomen worden.
Reeks die opgenomen wordt
Ook Love Life, maar is voor systeem andere reeks
Datum uitzending: Iedere zondag vanaf 14 nov
Tijdstip uitzending: 21:50
Zender: Canvas
Programma: Documentairereeks Borderline
Probleemomschrijving: Reeks van zes afleveringen wordt niet als reeks herkend, terwijl diverse gidsen dat wel doen.
Zie ook: https://communicatie.canvas.be/nieuw-op-canvas-borderline-wat-grenzen-doen-met-mensen
@AoxoMoxoA White Sands is steeds een dubbele aflevering, dat is te herleiden naar de duur van elke opname. Aflevering 1 is 1+2, aflevering 3 is 3+4.
De laatste tijd zijn er steeds meer zenders die 2 afleveringen achter elkaar uitzenden.
De ene keer wordt het gezien als 2 losse afleveringen, de andere keer wordt het aan het elkaar geplakt.
Het is ook rommelig als een lange aflevering in 2 wordt geknipt: part 1 en part 2; dan moet je juist op je hoede zijn, want het gaat regelmatig fout.
Voor mij geldt: iedere dag checken, checken, checken.
@DON PAPA schreef:
Wow Ziggo heeft nu ook zijn geheel eigen huisstijl met aflevering-nummers doorgevoerd bij sommige afleveringen van Gold Rush, knap werk het word er steeds overzichtelijker op 😞
Die lange afleveringsnummers horen niet zichtbaar te zijn, maar door een bug zijn ze dat even wel. Deze afleveringen zijn de specials in Seizoen 12 die dus geen officieel afleveringsnummer hebben, ze worden z.s.m. weer verborgen.
@AoxoMoxoA schreef:
Datum uitzending: Iedere zaterdag
Tijdstip uitzending: 20:26
Zender: NPO 3
Programma: White Sands
Probleemomschrijving: Afleveringsnummers onjuist, dubbele afleveringen, alleen oneven nummers worden getoond
Over deze problematiek wordt kennelijk nog steeds gediscussiëerd.
Is het perfect? Nee, maar ik zie hier ook niet echt een probleem in. NPO3 zendt een serie uit in dubbele afleveringen. Omdat we geen 2 afleveringnummers kunnen geven aan 1 uitzending pakken we de eerste ("1" ipv "1 en 2", "3" ipv "3 en 4", etc.) en zo lang dat consequent wordt toegepast mis je niets en staat het ook in de juiste volgorde.
@AoxoMoxoA schreef:
Programma: Documentairereeks Borderline
Probleemomschrijving: Reeks van zes afleveringen wordt niet als reeks herkend, terwijl diverse gidsen dat wel doen.
Zie ook: https://communicatie.canvas.be/nieuw-op-canvas-borderline-wat-grenzen-doen-met-mensen
Dit is geen officiele serie toch? Het zijn losse onafhankelijk van elkaar geproduceerde films/docu's die Canvas op een regulier tijdslot elke week uitzendt. Net als de James Bond 'serie' die onlangs op RTL7(?) werd uitgezonden is het in feite geen serie en is er dus ook geen serie-opname mogelijk.
Alle overige meldingen zijn doorgezet voor correctie/onderzoek!
@Mark schreef:[...KNIP..]
Is het perfect? Nee, maar ik zie hier ook niet echt een probleem in. NPO3 zendt een serie uit in dubbele afleveringen. Omdat we geen 2 afleveringnummers kunnen geven aan 1 uitzending pakken we de eerste ("1" ipv "1 en 2", "3" ipv "3 en 4", etc.) en zo lang dat consequent wordt toegepast mis je niets en staat het ook in de juiste volgorde.[...KNIP...]
Tja, halfslachtig. De database van Gracenote blijft dus belangrijker, dan de gegevens die de omroepen aanleveren.
[...KNIP..]
Dit is geen officiele serie toch? Het zijn losse onafhankelijk van elkaar geproduceerde films/docu's die Canvas op een regulier tijdslot elke week uitzendt. Net als de James Bond 'serie' die onlangs op RTL7(?) werd uitgezonden is het in feite geen serie en is er dus ook geen serie-opname mogelijk
[...KNIP...]
Ook hier geldt dat in jullie ogen de database van Gracenote belangrijker is dan de wat de omroep er zelf van vindt.
Dit is niet als discussie, maar wel een constatering dat deze keuze kennelijk definitief door Ziggo is gemaakt en dan weten we nu waar we aan toe zijn.
@MarkDie serie van Canvas is wel een serie. Dat staat heel duidelijk op hun website. Het is een serie van 6 documentaires onder die naam. 2doc is ook geen serie maar losse documentaires onder die naam maar dat kan je wel als serie-opname instellen. Dat heb ik zo lopen zodat ik de documentaires onder die naam niet mis.
@Mark Schreef: Die lange afleveringsnummers horen niet zichtbaar te zijn, maar door een bug zijn ze dat even wel. Deze afleveringen zijn de specials in Seizoen 12 die dus geen officieel afleveringsnummer hebben, ze worden z.s.m. weer verborgen.
De map specials is er ook, laat ze deze dan ook gebruik voor deze specials. Dus kan je ze deze specials dan ook meteen even laten verplaatsen naar de "map specials"? want nu komen ze tussen de andere afleveringen in seizoen 12 te staan, wat het er niet echt overzichtelijker op maakt. Deze specials gaan trouwens over wat er in alle voorgaande seizoenen is gebeurd tussen de verschillende personen in de serie, en niet enkel over seizoen12 (een extra reden om ze apart te zetten in de map specials en niet tussen seizoen 12).
Zie oude foto hoe het er nu uitzag
@martwoutnl schreef:
@MarkDie serie van Canvas is wel een serie. Dat staat heel duidelijk op hun website. Het is een serie van 6 documentaires onder die naam. 2doc is ook geen serie maar losse documentaires onder die naam maar dat kan je wel als serie-opname instellen. Dat heb ik zo lopen zodat ik de documentaires onder die naam niet mis.
Hmm, bij nader inzien ben ik het wel met jullie eens. Ik zwengel de discussie over deze 'serie' aan!
@DON PAPA schreef:
De map specials is er ook, laat ze deze dan ook gebruik voor deze specials. Dus kan je ze deze specials dan ook meteen even laten verplaatsen naar de "map specials"? want nu komen ze tussen de andere afleveringen in seizoen 12 te staan, wat het er niet echt overzichtelijker op maakt.
Deze afleveringen zijn origineel uitgezonden als "Season 12 special", daarom zijn ze onder S12 gerangschikt zonder afleveringnummer.
Verplaatsen gaat niet, als we ze nu nog gaan aanpassen veranderen we de IDs van de uitzendingen en zijn je opnames mislukt.
@Marken dat is dus 1 tip voor jullie die id's moeten niet zo snel veranderen bij elke willekeurige aanpassing
@mdpeters124 @Mark Het is voor mij ook een raadsel waarom bij iedere aanpassing het id verandert.
Om het wat extreem te vergelijken: als ik door ouderdom een paar centimeter ben gekrompen en dat wordt gewijzigd in mijn paspoort of id kaart, krijg ik ook geen ander bsn nummer.
Bekijk het id eens als een artikelnummer, zoals in het bedrijfsleven, waar alles aan hangt.
Maar goed, ik heb geen inzicht hoe jullie ict systemen zijn opgezet en ben hier slechts een klager.
@Mark Schreef: Deze afleveringen zijn origineel uitgezonden als "Season 12 special", daarom zijn ze onder S12 gerangschikt zonder afleveringsnummer.
Ja dat heb ik gezien dat ze onder S12 zijn gerangschikt zonder afleveringsnummer (daarom meld ik het ook), maar vind je dat ze daar ook horen te staan (zoals het nu staat), of vind je dat ze eigenlijk in de map specials hadden moeten staan (want dat wordt mij nu niet geheel duidelijk in je antwoord)?
@Mark Schreef: Verplaatsen gaat niet, als we ze nu nog gaan aanpassen veranderen we de IDs van de uitzendingen en zijn je opnames mislukt.
En misschien een gekke vraag hoor, maar waarom verandert het ID van een uitzending/bestand als je het pad naar dit ID veranderd?
Geen seizoensnummer vermeld bij Keuringsdienst van waarde (reeds eerder gemeld, niets mee gedaan)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.