Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.730 Reacties 2.730
sourcy

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Datum uitzending: 16 en 17 oktober 2021

Tijdstip uitzending: 18:00 en 23:00

Zender: RTL 7

Programma: RTL 7 Darts

 

Ontbreekt in geplande opname lijst: De 23:00 uur opname ontbreekt bij geplande opnames, dit wordt waarschijnlijk als een herhaling van 18:00 gezien, maar is dat niet! Ik zie dit vaker bij programma’s die langer dan 4 uur duren, deze worden dan opgesplist maar zorgt ervoor dat het laaste deel niet opgenomen wordt, maak er dan 2 verschillende edities van zodat dit niet als herhaling wordt gezien. Of maar er 1 programma van als het kan. Ik zie jullie dit voor 14 oktober zo hebben aangepast. Dank hiervoor.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

onterechte/onnodige opnames bij serie opname

serie Modern Family op comedy central  serie 10 aflevering 1  "I Love a Parae"

 

- deze had ik al opgenomen bij de oude epg leverancier (3-2-2021) en die staat nog steeds in de cloud opgeslagen

- gisteren (12-10-2021) opnieuw opgenomen door de serie opname en dezelfde aflevering staat nu 2x in de cloud

- en morgen word dezelfde aflevering voor de 3e keer opgenomen en dan staat het dus 3x in de cloud

 

 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@mdpeters124 

- gisteren (12-10-2021) opnieuw opgenomen door de serie opname en dezelfde aflevering staat nu 2x in de cloud

- en morgen word dezelfde aflevering voor de 3e keer opgenomen en dan staat het dus 3x in de cloud

 

De oude en nieuwe EPG zal verschillende ID's bevatten voor dit programma. Daarom zal die opnieuw opgenomen zijn. Ik heb dat al vaker gezien. Zelfs zo dat hetzelfde serie nummer en afleverings nummer een ander programma te zien gaven. Of zelfde programma met ander info pagina.

 

Dat de herhaling morgen opgenomen wordt morgen moet ik nog zien. Het opname balletje wil niet altijd zeggen dat het ook opgenomen wordt.

 

Morgen maar eens kijken wat er mee gebeurd.

Joyous

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Nogmaals RTL7 geen info 13-10-2021

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Joyous 

 

media next terugzetten naar fabrieksinstellingen

op ziggogo.tv (webbrowser) kun je zien dat het op de servers goed staat

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Klopt het terugzetten naar fabrieksinstellingen lost het tijdelijk (voor een paar dagen) op, maar daarna komt het in veel gevallen (een iedergeval bij mij) gewoon weer terug. Ziggo schijnt er inmiddels wel een software oplossing voor te hebben ontwikkeld, maar zij vinden het niet urgent genoeg om die meteen naar de Nextbox te uploaden, dus laten ze ons voorlopig nog maar even door modderen tot ze de volgende firmware beschikbaar gaan stellen. En als het helemaal tegen zit, dan pas de daarop volgende firmware pas. 

hboufouss

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mark,

 

Al een aantal maanden loopt mijn EPG regelmatig niet goed en neemt hij ook verscheidene programma's niet op, omdat EPG aangeeft dat er geen informatie is over het programma. Ik kan hier, helaas, alleen voorbeelden van geven zonder tijd data enz. 

Het programma, Married at first sight, heeft vaak dit probleem gehad. Dit programma werd geloof ik op RTL8 uitgezonden (ma, di, wo) in juni/juli/augustus. Het stomme hiervan is is dat alle afleveringen door elkaar staan, terwijl deze op volgorde uitgezonden zijn, ik mis hierdoor veel opnames daarvan (aflevering 1, aflevering 3 t/m 13) daarna lijkt deze weer stabiel te lopen. 

Het gekke is ook dat hij zegt dat er geen aflevering is om op te nemen, terwijl die aflevering dan bezig is, toch nam hij op welke manier dan ook de aflevering op, omdat de data bij de aflevering allang geweest zou zijn, maar dat is niet zo, die aflevering was geen herhaling. Ze staan, data, kriskras, terwijl ze dus netjes achter elkaar zouden moeten zijn. 

Voorbeelden (foto's) hiervan zal ik later toevoegen. 

 

Gegroet

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

... Ziggo schijnt er inmiddels wel een software oplossing voor te hebben ontwikkeld, maar zij vinden het niet urgent genoeg om die meteen naar de Nextbox te uploaden, dus laten ze ons voorlopig nog maar even door modderen tot ze de volgende firmware beschikbaar gaan stellen. En als het helemaal tegen zit, dan pas de daarop volgende firmware pas. 


Volgens mij schreef @Mark firmware 4.37 of heel misschien 4.36 'al'. De actuele firmware versie is 4.33 en gezien het tempo ( kuch ) waarin Ziggo de update's uitbrengt, kan het nog wel een jaar duren voordat Ziggo de tijd rijp vindt om dit probleem te verhelpen.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Pasi Je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat we inmiddels al op 4.35 zaten, maar het is inderdaad pas 4.33 😞

Pino2019

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Datum uitzending: 23 september

Tijdstip uitzending: 2200

Zender: BBC1

Programma: Ambulance

 

Probleemomschrijving: Werd niet opgenomen en kreeg melding met uitroepteken in het rood. Andere afleveringen zijn wel goed opgenomen. Verder komt dit ook af en toe voor bij andere programma's waarbij je soms een aflevering mist. Heel storend. 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes
NCIS serie 11 op Net5  (donderdagavond/vrijdagnacht en zaterdagmiddag)
Gisteren/vannacht geen uitzending
 
en nu staat bij mijn serie opname
zast 9-10 aflevering 5
zat 16-10 aflevering 6
vrij 29-10 aflevering 8
 
Dus geen aflevering 7
Hmm zat 23-10  wat gebeurt daar ?
Oh daar beweert ziggo dat alevering 5 word uitgezonden
 
Ga maar bellen met jullie 3e partij of net5
 
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

npo3 vanaf 25-10

bbc2 vanaf 23-10

eurosport 1 vanaf 25-10

eurosport 2 vanaf 25-10

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

lijkt weer onmogelijke speelduur

Zee TV  24-10 00:00 - 12;00     comedy show    NB de dag ervoor is dit een programma van 1 uur

Zee TV  24-10 12:00 - 00;00 

 

Dus 1 dag epg is verborgen achter onzin

ik zou maar weer gaan bellen

 

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

npo1 vanaf 28-10

npo2 vanaf 27-10

npo3 vanaf 26-10

eurosport 1 vanaf 25-10

belgie/vrt één vanaf 28-10

canvas vanaf 28-10

bbc first vanaf 28-10

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Weer eens een film in 2 delen geknipt, opnemen gaat wel, maar moet je dan weer aan denken beide op te nemen .

 

Steefb_0-1634566247022.png

 

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Steefb Zo te zien weer één van de commerciëlen. Afgezien dat dit geval natuurlijk absurd is, is het wel iets waar die commerciëlen een handje van hebben en si het raadzaam op je hoede te zijn.

Voor je er erg in hebt, wordt bijv. Hart van Nederland er tussen geprakt. Dan lijkt het of je de hele film hebt ingesteld op basis van de duur (er zitten ellenlange reclames in), toch even verder kijken.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Steefb  schreef:

Weer eens een film in 2 delen geknipt, opnemen gaat wel, maar moet je dan weer aan denken beide op te nemen .

 

Steefb_0-1634566247022.png

 


@Steefb en ook beetje @jeener ,

 

Het gaat hier niet om de film met Hugh Grant uit 1994, maar om een serie van 10 afleveringen uit 2019.

Zoals het er uitziet worden er twee afleveringen op een avond uitgezonden en klopt dit met wat er in IMDB over te vinden is.

Als je dit op wil nemen dan word je  voor de keuze gesteld om òf de serie op te nemen òf alleen de aflevering. Niks mis mee, dacht ik zo.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@AoxoMoxoA Je hebt groot gelijk, ik had even wat verder moeten kijken. 😖

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

tv5 monde vanaf 25 okt  en zie https://www.tvgids.tv/zenders/tv5monde/6

shorts tv vanaf 23 okt  en zie https://www.tvgids.nl/gids/23-10-2021/shortstv

werkt die 6+1 regel nog ?

 

cnbc europe vanaf 25-10

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Those Who Kill, uitzending van 23-10 heeft geen seizoensnummer en komt dus onder “Specials” terecht

 

1996258C-50FF-41CF-9416-E4C7D5CA70FC.jpeg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic