Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.729 Reacties 2.729
Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@joepke-m  schreef:

Weer een dag verder @Mark maar Dertigers afl 9 en 10 zijn nog steeds niet gefixed. Jij had goede hoop, ik niet… 


Aflevering 9 en 10 worden niet uitgezonden op NPO3. Jouw serie-opname is gepland op NPO3 dus hij neemt alleen afleveringen van die zender op.

Op dinsdag 7 september, NPO 1, vind je de uitzending van aflevering 9 en 10 (dubbel aflevering): NPO 1 HD (ziggogo.tv)

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@MarkIk vind dat dan een fout in het opname systeem. Als een omroep zoals BBC, NPO of VRT besluit een aflevering op 1 van hun andere zenders uit te zenden dan is dat geen reden om het niet op te nemen

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Jouw serie-opname is gepland op NPO3 dus hij neemt alleen afleveringen van die zender op.

 

Dat gaat dan nog wat worden in de toekomst, want toevallig heb ik van de week een item op tv langs zien komen waarin ze het erover hadden dat NPO dit (series tijdelijk verplaatsen van zender) vaker gaat doen. Volgens mij had het met sportevenementen (WK voetbal wellicht) te maken dat ze dat doen.

 

@Mark En kun je nog antwoord geven op deze vragen ?https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Fout-ontdekt-in-de-TV-Gids-EPG-Meld-het-hier/m-p/833996/highl...

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@DON PAPA Dat gaat zeker wat worden. Nu al iedere dag checken of iets wordt opgenomen en dan ook nog nalopen of het wel bij de juiste zender staat.

Nog meer tijd en energie in steken, plus nog meer ergernis.

Stel je voor dat de RTL of SBS club dat ook gaat doen.

 

Ter toevoeging @Mark waarom is bij SBS6 's middags een Escape to the country en om 17.30 Droomhuis op het platteland? Zelfde serie, zelfde seizoen, verschillende afleveringen.

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@Markzegt: Aflevering 9 en 10 worden niet uitgezonden op NPO3. Jouw serie-opname is gepland op NPO3 dus hij neemt alleen afleveringen van die zender op.

 

Mark, kijk eens goed! Op maandag 6 september NPO 3 om 22:10 echt een aflevering van Dertigers!!!! Staat als aflevering 9 maar duurt 50 minuten en is dus 9 en 10!!!! Dus die heb ik dan maar apart ingesteld, maar het is dus wel degelijk een probleem. Waarom is die dus niet meegenomen in de serie-opnames? De volgende dag op NPO 1 is een herhaling.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@Mark schreef: Aflevering 9 en 10 worden niet uitgezonden op NPO3. Jouw serie-opname is gepland op NPO3 dus hij neemt alleen afleveringen van die zender op.

 

Onzin @Mark aflevering 9 (en 10, die toevoeging ontbreekt in de EPG) worden wel degelijk uitgezonden op NPO3, maar komen niet in de serieopname te staan. Verkeerde serie-ID? Nu handmatig toegevoegd. Doe wat beter je huiswerk, je hebt er al een paar dagen de tijd voor gehad… Als wij klanten niet zelf opletten komt het niet goed!!

D5475BFB-4D46-454A-A98A-3A97A14133C7.jpeg

EFC2828C-F7B9-41DD-91CA-41698D3D6CF0.jpeg

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Geen seizoen, geen afleveringnummers 

 

D9D24978-9347-4DC9-9F8C-E45F1836E46D.jpeg

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

mezzo vanaf vandaag 4 september

Ik heb jjullie hier al dagen geleden op geattendeerd en de andere gidsen hebben geen probleem

https://www.tvgids.nl/gids/mezzo

 

@Mark  dus hoe kan dat ?

 

ern veronica op 11 september "word aangekondigd" maar 12 september staat er wel

@Mark  dus hoe kan dat ?

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Di 7 september NPO3 gaat het fout met serie opnemen van het WK voetbal Nederland - Turkije 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Verkeerd aflevering nummer, moet 2 zijn

Screenshot_20210905-085543_Ziggo GO.jpg

Eerst aflevering  9 en daarna 8  ?

Screenshot_20210905-084200_Ziggo GO.jpg

Screenshot_20210905-084223_Ziggo GO.jpg

Geen seizoen en aflevering-nummer 

Screenshot_20210905-084026_Ziggo GO.jpg

Screenshot_20210905-083849_Ziggo GO.jpg

En dat allemaal op één dag op één zender, ik zie nog de nieuwsberichten voor mij van ruim een halfjaar met teksten als "Ziggo verbeterd de EPG". Misschien moeten we toch maar is een mailtje gaan sturen naar de reclame code commissie, voor valse beloftes die Ziggo doet in zijn reclame / nieuwsberichten, of zal Ziggo dit al een hele verbetering vinden 😞

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

geen uitzending in de epg

veronica donderdag 16 september

 

Tel maar eens hoeveel programma blokken in de avond geen uizending heten en hoe lang die duren

Geen kwaliteits conrole voor "geen uitzending" op tijden dat err ALTIJD een uitzending is

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Dokie  schreef:

Op maandag 6 september NPO 3 om 22:10 echt een aflevering van Dertigers


 

Klopt, deze is inmiddels doorgezet om te controleren of dit nog op tijd kan worden hersteld.

 

 

@joepke-m  schreef:

Geen seizoen, geen afleveringnummers 

 <Komt een man bij de dokter>


Ik heb deze doorgezet, dank voor je melding.

 

 

@mdpeters124   schreef:

word aangekondigd in de epg

mezzo vanaf vandaag 4 september

 

Klopt, deze is al eerder geëscaleerd en onder de aandacht gebracht, we hebben hiervoor geen data binnen gekregen. Hier wordt aan gewerkt.

 

 

@DON PAPA   schreef:

Di 7 september NPO3 gaat het fout met serie opnemen van het WK voetbal Nederland - Turkije 


Zoals ik nu kan beoordelen is hij nu alsnog goed gelinkt aan de andere uitzendingen, klopt het voor jou serielink ook weer?

 

 

@DON PAPA   schreef:

Eerst aflevering  9 en daarna 8  ?

<Fast n' Loud>

Daar lijkt het wel op ja. Zojuist de inhoud gecontroleerd, dat komt overeen met de titel en afleveringnummers.

 

 

@DON PAPA   schreef:

Verkeerd aflevering nummer, moet 2 zijn

<The Repair Shop>

 

Geen seizoen en aflevering-nummer 

<Alaska: The last Frontier>

Gaan we beide controleren, bedankt voor je melding.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alexleuk dat je meld dat jullie geen data voor mezzo hebben. Maar de andere sites zoals tvgids.nl en tvgids.tv hebben het al meer dan 1 week. En als jullie het niet aangeleverd zouden krijgen dan  koop je een gids en laat je een data entry medewerker of secretaresse het over laten tikken.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

 

@Alex schreef:

Klopt, deze is inmiddels doorgezet om te controleren of dit nog op tijd kan worden hersteld.

 

Dit is al dagenlang bekend. Vanmorgen was t nog steeds niet in orde. Nu inmiddels wel toegevoegd aan de serie, alleen ontbreekt de toevoeging +10 (want dit is afl 9+10) Eerder (6+7) werd dit wel op die manier aangegeven, en ook op NPO1 stond het op die manier. Dus mensen let op: afl zijn 2 afleveringen achter elkaar!!

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Zoals ik nu kan beoordelen is hij nu alsnog goed gelinkt aan de andere uitzendingen, klopt het voor jou serielink ook weer?

 

klopt ze hebben er nu één lange uitzending van gemaakt, ik moest hem wel opnieuw op opnemen zetten, want het opnamen rondje was weer weg die er eerst bij stond.

 

@Alex Schreef: Daar lijkt het wel op ja. Zojuist de inhoud gecontroleerd, dat komt overeen met de titel en afleveringnummers.

 

waar heb je dat dan gecontroleerd? Want aflevering 9 had gewoon aflevering 7 moeten zijn, net als in alle andere EPG's in Nederland. Ook Discovery geeft aan dat het hierom aflevering 7 gaat in hun afleveringenlijst (zie screenshot), dus ik ben nu echt heel benieuwd waar jij heb gecontroleerd dat het aflevering 9 zou moeten zijn?

Screenshot_20210906-181355_discovery+.jpg

 

En je zal misschien denken wat maakt dat aflevering nummer nu uit, als alle afleveringen maar opgenomen worden (zoals @Mark al een paar keer aangaf in zijn antwoorden). Maar in deze serie zit ook een verhaal lijn, in het verleden heb ik het al mee gemaakt dat er in de ene aflevering iemand werd ontslagen en de volgende aflevering was hij er opeens weer. Ik begreep daar toen niks van, maar nu ik mij steeds meer verdiep in die vreemde seizoen en aflevering-nummers die Ziggo steeds gebruikt, word het mij steeds duidelijker hoe dat dus kon gebeuren. Het word dan ook hoogtijd dat jullie gewoon de juiste informatie gaan gebruiken...

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex En dit bedoel ik nou, volgens jullie word aflevering 7 vandaag uitgezonden, terwijl dat aflevering 9 had moeten zijn. Bij jullie is nu de verhaallijn 9, 8, 7, terwijl dit gewoon 7, 8, 9, had moeten zijn. Er klopt dus niks meer van als er bijvoorbeeld iemand in aflevering 9 word ontslagen, want bij jullie indeling is hij daarna gewoon weer twee afleveringen aan het werk.

 

 

 

20210907_124946.jpg

Screenshot_20210906-181417_discovery+.jpg

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Als ik de aflevering van gisteren (6-9-21 09:00) bekijk gaat dat over een Chevy Fleetmaster die ze gaan opknappen en een Caddy uit 1963 die ze verkopen. Dat is exact de omschrijving die in onze gids staat, volgens ons hoort dat S1 A9 te zijn.

De aflevering van vandaag (7-9-21 09:00) gaat inderdaad over een Impala. Ook hier de juiste omschrijving van de aflevering in de gids, volgens ons hoort dat S1 A7 te zijn.

 

Ik zou het heel raar vinden als de verhaallijn niet klopt gezien de originele uitzenddata. Blijkbaar heeft Discovery Benelux zelf een andere indeling gemaakt, maar ik zou niet weten waarom.

Mark_0-1631013439111.png

 

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark Schreef: Blijkbaar heeft Discovery Benelux zelf een andere indeling gemaakt, maar ik zou niet weten waarom.

 

Ja tuurlijk, de fout ligt weer eens niet bij Ziggo. Nou @Mark ik zou zeggen ga de serie is volgen, dan zul je er vanzelf achterkomen dat de verhaallijn  niet klopt zoals jullie hem in gids hebben staan, en bij derest van de EPG's in Nederland wel. Maar lekker halsstarrig aan jullie verkeerde informatie blijven vasthouden. Zo zal jullie EPG over 10 jaar nog één grote ellende zijn. En ons maar doen willen geloven dat jullie EPG leverancier deze informatie zo van de zender aangeleverd krijgt, maar onder tussen wel de enige in Nederland zijn die deze onlogische volgorde in zijn EPG heeft staan.

 

Op deze manier heeft het ook totaal geen nut om nog langer fouten in de EPG te gaan melden aan jullie, dus bij deze wens ik jullie veel succes om zelf de fouten te gaan opsporen...

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

Typisch gedrag van een monopolist die niet op een klant meer of minder kijkt. Ik hoop echt dat het verlies van de F1, wellicht HBO, de lage upload en de flinke achterstand in HD zenders Ziggo flink wat klanten gaat kosten. Niet dat ik dat Ziggo per se gun maar het lijkt wel of een flink verlies aan klanten het enige is dat Ziggo tot verbeteringen kan doen besluiten.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Gertjan Woudenb Schreef: het lijkt wel of een flink verlies aan klanten het enige is dat Ziggo tot verbeteringen kan doen besluiten.

 

Nou dan zullen ze denk ik eerst wat mensen de laan uit moeten sturen, want anders zullen sommige problemen nooit opgelost gaan worden (een goed voorbeeld staat hierboven). Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe het F1 verhaal er voor volgend jaar uit gaat zien, want dat is de enige reden dat ik nog bij Ziggo ben tot het einde van het jaar. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic