Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.289 Reacties 3.289
Meldingen
Aan Uit
mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

word aangekondigd in de epg

bbc2 vanaf zaterdag 24 juli

en zie https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland/?date=2021-07-30 gevuld t/m 30 juli

@Mark @Alex 

Gezien dit gepruts is wel duidelijk dat ziggo incapabel zijn en dat jullie er niets over willen uitleggen duid erop dat de achterliggende reden waarschijnlijk beschamend is

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9626Posts
  • 1120Oplossingen
  • 4376Likes

Dit bovenstaande probleem wil ik ook graag melden. Ik neem van TV5 Monde de series Tandem en Wilder op en krijg steeds ook uitsluitend te zien Seizoen 2 Aflevering 1 bij Tandem en Seizoen 1 Aflevering 1 bij Wilder. Hierdoor kan ik de serie dus niet opnemen, maar uitsluitend aflevering 1. Inderdaad heel irritant en graag zie ik dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost! Alvast bedankt

Hi @tenmboele,

Het gaat inderdaad mis bij dubbele afleveringen, die krijgen geen 'losse' informatie mee. We zijn dat op dit moment aan het herstellen en hopelijk is het snel opgelost! 

ziggo sport vanaf 21-7 nog niet hersteld, beetje beschamend niet waar

Yes, deze is inderdaad bekend en staat intern uit. Vanaf de 23e gaat het wel weer goed, we zijn aan het controleren waarom 21e en 22e niet gevuld zijn en dit uiteraard herstellen.

comedy central extra er klopt niets van de programmering gisteren en vandaag liep de uitzending voor op de ep

Het liep inderdaad niet even lekker gisteren. We zien dit helaas vaker terug hier en daar lopen verbeteringen voor. Als ik op dit moment kijk (en recente Replay TV-titels aanklik) lijkt alles weer in-sync te lopen 🙂

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Alex @Mark  aangaande ziggo sport zou ik ook maar eens naar 24e en verder kijken

En naast herstellen zou ziggo het ook eens moeten uitleggen aan ons klanten en vertellen wat jullie gaan doen om herhaling te voorkomen

Want dit passief wachten op fouten duurt nu al jaren

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

geen informatie beschikbaar in epg

mtv 90s  vanaf 22 juli 02:00

ast5 vanaf 20 juli

en zie https://www.tvgids.nl/gids/22-07-2021/at5

dus zelfs jullie beperkte "kwailteits"controle 6+1 helpt hier niet

en maak er dus ook maar 1 voor geen informatie of voeg die er aan toe

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

eurosport 1 vanaf 27-7 word aangekondigd

europort 2 is gevuld

En komt er nog een uitleg hierover (en npo2 en bbc 2 en canvas) ?

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

aan mijn melding van 1 week geleden

"

serie Hudson en Rex op Fox

Aflevering 8 staat onder specials dus zal wel geen goede aflevering nummer hebben"

Hebben jullie niets gedaan !

Dit toont maar weer aan dat de kwaliteits controles al op moment van verwerking moeten plaats vinden en niet op een adhoc gekozen tijdstip van (6+1)  En dit controleren jullie niet eens

En voor het geval dat jullie niet bevatten naar wat voor kwaliteits controle ik verwijs

Gat in serie

Momenteel ontbreek bij seizoen 1 van Rex en Hudson aflevering 8

Want die staat onder specials zonder serie en aflevering nr

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

vandaag 18-7 eurosport 2 "geen uitzending" 05:30 - 11:00

Hoe vaak heeft eurosport "geen uitzending" ?  nooit dus

Hoe kan ziggo dit accepteren ?

En wat gaat ziggo doen om dit te voorkomen ?

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes
npo1 vandaag
volgens ziggo   08:50 - 10:30 Schönbrunn Concert 2021
Niet dus
zie tvgids.nl en tvgids.tv
die vermelden in ieder geval 10:00 journaal en 10:10 echte leven in de dierentuin
ervoor tonen ze niet op de huidige dag

Dus hoe kan dit ?
mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Mark @Alex 

Bbc 2 vanaf 24-7

NB ziggo weet dit minimaal al sinds 16-7

NB2 dit is al de 3e keer in korte tijd dat bbc2 ontbreekt en ziggo blijft zwijgen waardoor dit kont en wat ze gaan doen om dit te voorkomen . En oh ja het ligt niet aan de aanleverende partij https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland/?date=2021-07-30

mtv hits vanaf 24-7

at5 vanaf 20-7

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@mdpeters124 Inderdaad. Ik had me zó verheugd op Schönbrunn Concert 🙂

Het blijft dweilen met de kraan open.

Steefb

Level 20
  • 16675Posts
  • 3075Oplossingen
  • 7897Likes

@jeener  schreef:

@mdpeters124 Inderdaad. Ik had me zó verheugd op Schönbrunn Concert 🙂

Dat dat niet uitgezonden wordt kun je moeilijk ziggo verwijten. Hoogstens de weergoden die extra journaals moesten laten inplannen.

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Steefb  waar als het onaangekondigd gebeurd maar zoals ik al aantoonde op het moment van uitzenden hadden zowel  tvgids.nl en tvgids.tv het wel voor elkaar

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Alex @Mark Als ik terugkijk naar alle door jullie geplaatste postings, zie ik enkel excuses die vanuit jullie werkgever worden aangegeven.

Ik zou bij zo'n bedrijf niet willen werken. Klanten aan het lijntje houden, mooie verhalen hoe moeilijk het is om problemen op te lossen, hoeveel vergaderingen per week plaatsvinden (veel gebep en er komt niets uit), hoe IT zich over alle issues buigt.

En wij steeds melden. Kan ik een factuur sturen voor alle tijd die melders investeren voor jullie gepruts?

Bijvoorbeeld: junior € 50 per uur, senior € 100 per uur.

Bij deze: ik ben een senior en dat wordt een aardig bedrag inmiddels.

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

word aangekondig in de epg

veronica vanaf 25 juli

secret circle vanaf 25 juli

meiden van holland vanaf 25 juli

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

De epg vuller mag de programmering van BBC First van vandaag eens onder de loep nemen.

Programma's met een lengte die niet klopt.

Ik geef geen opsomming, de epg vuller mag zelf aan de slag en eigen falen herstellen.

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

BBc first   2x achter elkaar hetzelfde programma (incl serie/afl nummer)

19-7  17:25 en 18:40 Midsommer Murders s1, afl 1

18-7 15:00 en 16:00 Midsommer Murders s1, afl 1

18-7 17:00 en 18:00  Midsommer Murders s1, afl 2

20-7  18:00 en 19:00 Midsommer Murders s1, afl 2

etc etc

Goh wat zou er gebeuren met opnames ?

Nb uit verleden kan ik me herinneren dat afleveringen een part 1 en een part 2 hadden

ChielOver

Level 9
  • 229Posts
  • 0Oplossingen
  • 69Likes

NET5 zend 2 seizoenen Het Blok uit (die ook nog eens binnen 24 uur herhaald worden). Dit maakt Ziggo er van:

ChielOver_0-1626679846040.png

De meeste 'seizoenen' hebben 1 of 2 afleveringen. 

mdpeters124

Level 16
  • 1533Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

word aangekondig in de epg

veronica vanaf 26 juli

NB 25 juli is opgelost maar is die 3e partij zo lui dat die bij de 7e dag stopt ?

Mtv 90  en Mtv Hist is nog steeds een zzoitje van geen uitzending/geen informatie/word aangekondig vanaf 21 juli. Dus hoe kan dat en waarom pakken jullie het niet aan ?

tv west vanaf 26 juli

at5 vanaf 24 juli

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9626Posts
  • 1120Oplossingen
  • 4376Likes

BBc first   2x achter elkaar hetzelfde programma (incl serie/afl nummer)

19-7  17:25 en 18:40 Midsommer Murders s1, afl 1

18-7 15:00 en 16:00 Midsommer Murders s1, afl 1

18-7 17:00 en 18:00  Midsommer Murders s1, afl 2

20-7  18:00 en 19:00 Midsommer Murders s1, afl 2

etc etc

Goh wat zou er gebeuren met opnames ?

Nb uit verleden kan ik me herinneren dat afleveringen een part 1 en een part 2 hadden

Het goede nieuws is, is dat ze op de achtergrond wel verschillende data meekrijgen, dus zou geen invloed moeten hebben op je opnames. Onhandig en onduidelijk is het wel. Het komt inderdaad door het feit dat elke aflevering 2 uur duurt en dus een part 1 en 2 hebben. Tot en met 16 juli ging dat goed zag ik. Ik heb 'm doorgezet!

NET5 zend 2 seizoenen Het Blok uit (die ook nog eens binnen 24 uur herhaald worden). Dit maakt Ziggo er van:

ChielOver_0-1626679846040.png

De meeste 'seizoenen' hebben 1 of 2 afleveringen. 

Dit was een flinke zoektocht, maar het lijkt er inderdaad op dat er telkens 1 van de 2 (tijdens een blok van 2 afleveringen) verkeerde data meekrijgt. Ik heb 'm doorgezet, dank je!

Mtv 90  en Mtv Hist is nog steeds een zzoitje van geen uitzending/geen informatie/word aangekondig vanaf 21 juli. Dus hoe kan dat en waarom pakken jullie het niet aan ?

Deze zijn inderdaad bekend en hopelijk spoedig hersteld.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Alex Dus met mijn aankondiging over programma's bij BBC First die die dag te lang zouden duren, is niets gedaan?

Kijk maar eens bij de avondprogrammering.

Uitermate knullig.