Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.732 Reacties 2.732
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@mdpeters124 We weten het op dit moment niet waar hem de crux zit. Hiervoor hebben we nog een aantal vragen uitstaan bij NPO en VRT (EenHD). In eerder bericht is dit ook al aangegeven door @Alex Z.Het heeft absoluut onze aandacht en we zijn hier achter de schermen ook mee bezig. Het is dus niet zo dat we hier niet op ingaan. Zodra we hier een terugkoppeling op hebben delen wij dit ook onder dit topic. 

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Ook door het melden van fouten hier, kunnen weer dingen mis gaan.

Bijv. Dark Heart stond overal als serie aangemerkt, niet in de Ziggo epg en er werd gezegd dat het afzonderlijke programma's waren.

Prima, dus elk programma afzonderlijk voor opname ingesteld.

 

Vanochtend bij mijn dagelijkse controle blijkt dat e.e.a. alsnog naar serie is omgezet.

Mijn ingestelde opname was weg.

En ineens krijgen we aflevering 5!

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark @Paul 

Hoezo bij de vrt ?

Vragen voor jullie zelf en je 3e partij:

1) Je ziet het 14 dagen in de toekomst al fout gaan doordat bij 1 omroep de zenders niet compleet zijn. Waarom doen jullie dan NIETS ?  Je weet dat het dan fout zit

2) In het geval van de vrt stond het compleet op hun eigen website. Dus de kans is heel groot dat compleet is aangeleverd door hun (niet 100% maar wel heel groot). Hoe verantwoord jullie 3e partij zich hierover en hoe geloofwaardig is dat ? En bedenk dit is al meerdere keren gebeurt

 

En nog een voorbeeld uit het verleden is dat 1 van de FILM1 zenders op word aangekondigd staat

 

 

Dus sorry deze hele situatie is niet geloofwaardig en ik geloof niet dat momenteel niet bekend is waar de problemen liggen. De data hoeveelheid is minimaal de complexiteit van de data is minimaal.

De incompetentie is helaas NIET minimaal en dat verklaart helaas ook waarom het al zo LANG fout gaat

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2892Likes

*** edit post teruggetrokkekn omdat ik zelf ergens ook de fout in gegaan ben ***

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Dokie  schreef:

@mdpeters124Klopt, ik zie het. Maar dan moet er toch uitgezocht worden wat er aanstaande maandag uitgezonden wordt en waar aflevering 24 dan wordt uitgezonden. Nu gaat het volgens de lijst als volgt:
Vandaag, vrijdag aflevering 23
Aanstaande maandag aflevering 23 (herhaling? of toch afl 24)
Volgende week vrijdag geen aflevering

Maandag over een week seizoen 4 aflevering 1.
Dus waar is aflevering seizoen 3 afl 24?

Of zie ik die over het hoofd?

@Dokie - Deze is inmiddels aangepast. Aanstaande maandag wordt om 22:55 Strawberries and Cream: Part II uitgezonden 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@mdpeters124 Nog even inhakend op je laatste bericht. Wij (Ziggo Moderators) hebben hiervoor intern vragen uitstaan om jouw vragen te kunnen beantwoorden. Die antwoorden hebben we op dit moment dus nog niet. Wij (Ziggo Moderators) zijn de spreekbuis maar hebben logischerwijs wel input nodig van anderen binnen het bedrijf. Zodra wij deze input hebben, delen wij dit uiteraard onder dit topic. 

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Paulik snap dat jij afhankelijk van andere bent

Maar jijj bent nu wel vertegenwoordiger van Ziggo en Ziggo houd ons nu al meer dan 1 jaar aan een lijntje zonder duidelijke uitspraken te doen.

 

Dus ziggo heeft momenteel bij mij geen geloofwaardigheid meer. En als je het echt wilt weten zoek mijn klachtenhistorie maar eens op en hoeveel ziggo er aan gedaan heeft

 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2892Likes

Hernieuwde poging en met een inzicht rijker. Ik ben inderdaad ergens de fout in gegaan, maar daar kom ik hier helemaal onderaan op terug. Eerst mijn originele post.

------

Hier nog wat meer verschillen aangaande de Belgische zenders aan het einde van de dag. Het is al eerder en vaker sinds de nieuwe leverancier genoemd, maar nu toch maar weer verder onder de aandacht gebracht.

 

Hieronder als voorbeeld dat het structureel niet deugt.

Voor een aantal dagen de gegevens van België 'Eén, die van de papieren VPRO-gids die ruim een week van tevoren naar de drukker gaat en die van Ziggo Go op Android, hetgeen overeenkomt met de TV Gids van de Next.

 

Op wat kleine afwijkingen na vind ik dat de gedrukte VPRO-gids een goede, zo niet uitstekende afspiegeling is van wat Één op de website aangeeft.

 

De VPRO geeft aan  het eind van de dag voor Één 'Journaallus' weer, waar Één op de website de eerste herhaling van het 'Weer (laat)' geeft. Op Canvas wordt de nacht met herhalingen aangeduid als 'Canvaslus'. Ik meen dat zoiets bij de vorige leverancier door Ziggo ook gedaan werd, al kan ik dat niet meer achterhalen. Het is in ieder geval een veel betere oplossing als 'Geen uitzending' of een programma van vijf minuten zomaar uren laten duren., zoals Ziggo dat nu pleegt te doem met 'Het weer' op Eén. Op Canvas gaat dat ook niet goed met o.a. 'geen uitzending'.

 

Ik heb altijd gehoopt dat dit soort signalen hier tot een systematische aanpak van deze problemen zou leiden. Tot nu toe zie ik alleen wat incidenteel gerommel in de marge. Enfin, wie weet ... 

 

17 Juni

AoxoMoxoA_0-1624018743704.png

 

18 juni

AoxoMoxoA_1-1624018775719.png

 

19 juni

AoxoMoxoA_2-1624018848397.png

 

20 juni

AoxoMoxoA_3-1624018875866.png

 

21 juni

AoxoMoxoA_4-1624018918088.png

 

22 juni

AoxoMoxoA_5-1624018953496.png

 

23 juni

AoxoMoxoA_6-1624018982861.png

 

------

 

Tot zover mijn originele post.

Nadat ik dit gepost had zat het me nog niet lekker. Had ik wel genoeg rekening gehouden met het verschil van dagaanduiding tussen EPG en papieren gids? Website van Één hanteert immers ook die van een papieren gids.

Een dag in de gids duurt van het eerste programma tot het laatste programma dat uitgezonden wordt. Hierdoor omvat de vrijdag ook de programma's van ná twaalven.

In de TV Gids (EPG) hebben de programma's de datum van de geplande start van de uitzending. Kijk je naar het laatste journaal dat om vijf voor twaalf begonnen is, dan is bij het weerbericht het jourmaal al een programma van gisteren geworden. Dat vond ik in het begin nogal verwarrend en dat is het nog steeds, al ben ik er nu wel meer aan gewend.

 

Terug naar mijn post en mijn twijfel daarover. Het knaagde dat ik mogelijk de verschillen had gezien, doordat ik hier te weinig met dit fenomeen rekening had gehouden. Even was ik bevreesd dat alles gewoon klopte en dat ìk spoken had gezien. Bij het checken van 17 en 18 juni was er nog niks aan de hand, maar bij de 19 juni was het wel mis. Daar had ik het begin van de nacht (EPG) te pakken in plaats van het einde van de dag (papieren gids). De verschillen zouden hier dus het grootst moeten zijn. Uhhh... niet dus!

De fout waar ik zo bang voor was om die te maken, wordt kennelijk standaard al maanden in de TV Gids gemaakt.

In mijn eerdere post was 19 juni de enige uitzondering waar de gids goed in de EPG weergegeven werd. Die uitzondering was er omdat ik een fout in de vergelijking maakte.

 

Hieronder mijn gecorrigeerde vergelijking, waardoor te zien is dat die dag in de TV Gids van Ziggo ook niet deugt. Triest... triest... triest...

 

AoxoMoxoA_7-1624020700967.png

 

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19180Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7282Likes

@AoxoMoxoA Het lijkt inderdaad een zooitje te zijn wat betreft de informatie in de TV Gids! Ik heb al jouw duidelijke voorbeelden verzameld en intern doorgezet zodat hier goed naar gekeken wordt. Hopelijk is er dan snel verbetering te zien. 

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

nieuw gestuntel met de epg

vandaag 19-6  bbc 2  12:00 - 14:45  Natural World

 

zucht natuur documentaire die normaal 1 uur duurt en ziggo accepteert weer blind 2 uur en 3 kwartier

 

Afgespeeld (werd bij mij opgenomen) en na 45 minuten is het programma afgelopen en begint tennis op gras (queens)

 

en op https://www.bbcbenelux.com/tv-gids-nederland/ staat het gewoon goed

Dus de aanleverende partij heeft het op orde

 

Wat is het excuus van ziggo nu weer ?

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Datum uitzending: 21 juni

Tijdstip uitzending: 22:55-23.00

Zender: NPO3

Programma: Beau Sejour S2 afl 5

 

Probleemomschrijving: staat er twee jeer achter elkaar in. Eerst van 22.55 tot 23.00 en daarna van 23.00 tot 0.00. Beide afl. 5. Dit gaat onherroepelijk leiden tot een orobleem

met de tweede opname, want die wordt als een herhaling gezien van de eerste

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

ziggo sport racing vanaf 26 juni

@Mark  @Paul @Alex zou het aan de aanleverende omroep  Ziggo liggen ?

Benieuwd wat jullie te melden hebben hierover

 

en de passion xxx die dagen lang op "geen uitzending" stond is nu wel gevuld zonder ook maar enig commentaar van ziggo

 

Meiden van Holland  sinds 25 juni

Secret circile sinds 25 juni

DeHaanSoftware

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datum uitzending: 19-06-2021

Tijdstip uitzending: 19:00

Zender:  Omrop Fryslan, kanaal 30

Programma: Fryslan Hjoed

 

Probleemomschrijving: In de EPG staat 'Geen informatie'. Kan niet opnemen en uitgesteld kijken, alleen Live kijken. Dit gebeurt 2 tot 3 keer per 14 dagen. Vooral als er s'middags een erg lang programma wordt uitgezonden (14:00 - 18:00). In de Ziggo Go app staat de informatie wel gewoon.

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@DeHaanSoftware  vaak helpt om de next terug te zetten naar de fabrieksinstellingen als je op de next "geen informatie" ziet en het op ziggogo.tv goed staat

 

Ik persoonlijk vind dat een generiek lapmiddel en ziggo moet voorkomen dat dit gebeurt

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Paul Schreef: Hopelijk is er dan snel verbetering te zien. 

 

Nou die hoop ben ik al geruime tijd kwijt, het lijkt er eerder slechter op te worden dan beter...

 

Hier weer zo'n voorbeeldje waar het alleen in de Ziggo EPG geheel mis gaat, bij deze aflevering staat dat het om seizoen 3 gaat, terwijl er pas 1 seizoen van is, het had dus Seizoen 1 afl 7 moeten zijn

20210620_233631.jpg

Bij deze staat dat het seizoen 1 afl 3 zou zijn, maar dat moet seizoen 1 afl 8 zijn

20210620_233643.jpg

Ik hoef denk ik niet te vertellen de andere EPG's (KPN, TVGids.nl & TVGids.tv) wel weer de juiste informatie hebben staan...

 

En ik zal ook maar niet vragen waardoor deze fout nu weer is ontstaan... **Aangepast door moderator**

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

 

27 juni veronica  18:00 - 19:30 Pokemon XY   

1) programma duur niet zo lang 2) veronica zend het niet uit

 

27 juni veronica 19:30-23:30 geen uitzending

en daarna word aangekondigd

 

Maar 28 juni is gevuld op de next

 

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes


De titel "HPI" is correct toch? HPI Haut Potentiel Intellectuel (TV Series 2021– ) - IMDb

NPO spreekt eigenlijk ook overal van HPI in hun eigen aankondiging behalve in de titel, daar is het ineens HIP: Detective HIP: Franse kolderieke detectiveserie op NPO 3 en NPO Plus - NPO 3 Film & Serie


Na intern overleg hebben we onze gids-informatie leverancier gevraagd om de titel hiervan toch aan te passen naar "Detective HIP", dit zal binnenkort in de gids worden verwerkt.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3837Posts
  • 80Oplossingen
  • 2892Likes

@Mark  schreef:


[...KNIP...]


Na intern overleg hebben we onze gids-informatie leverancier gevraagd om de titel hiervan toch aan te passen naar "Detective HIP", dit zal binnenkort in de gids worden verwerkt.


@Mark 

Met als onderbouwing dat liever de informatie van NPO één op één overgenomen wordt, ook al is die fout?

Als de NPO het dan corrigeert, dan geeft dat geen extra problemen als die correcties bij Ziggo terechtkomen?

Een begrijpelijke keuze, die ik zou kunnen verdedigen. Kan Ziggo dit nog verder toelichten? Of speculeren we  (de klant) er maar weer verder op los. 

 

En als die aanpassing dan is uitgevoerd, heeft dat dan nog consequenties voor gemaakte en/of geplande opnames?

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark Dus jullie gaan de titel aanpassen, waardoor iedereen die deze serie volgt opnieuw moet instellen.

Leuk bedacht, met name voor de mensen die niet aan deze community deelnemen en je melding dus niet meekrijgen.

 

Ik zie liever dat vandaag nog de uitzending van Beau Séjour van vanavond wordt verbeterd; is in tweeën  geknipt en zijn nu 2 programma's achter elkaar met dezelfde titel waardoor de tweede helft als herhaling wordt gezien.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Die heb ik ook al gemeld (Beau Sejour)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic