Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.729 Reacties 2.729
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Wederom dank voor alle voorbeelden! Ik loop er nog even een paar specifiek bij langs:

 

@DON PAPA 

<Klassiekers met Kleinsma>

Geen seizoen en afleveringsnummer (zou volgens mij seizoen 1 aflevering 2 moeten zijn)


Klopt inderdaad! Doorgezet.

 

 

<2DOC: Zand in de Machine>

Geen seizoen en afleveringsnummer (zou volgens mij seizoen 1 aflevering 30 moeten zijn)


Heb je hier toevallig ook een serie-opname voor lopen? Bij 2DOC kan ik me nog voorstellen dat ze er net iets anders mee omgaan, omdat elke aflevering volledig op zichzelf staat en dus een seizoen niet nodig is. Ik ben dan benieuwd hoe een serie-opname er mee omgaat bijvoorbeeld.

 

 

@mdpeters124 

192 tv 11-juni alle remmen los 16:02 - 00:02


Deze is opgelost.

 

 

word aangekondigd in epg



Deze zijn bekend, zie ook deze reactie van @Mark 

 

@jeener 

 

Liefhebbers van Greenwing opgelet!

 

EPG zegt 23.50 - 00.05

Slechts 15 minuten!

Neem het navolgende Weer en Terzake op voor een volledige aflevering.

Het zal niet, wéér gaat het fout bij een Belgische zender.

Goed dat je dit hebt aangekondigd! Zeer slordig inderdaad. Voor de volgende week aflevering staat hij wel goed zoals ik nu kan beoordelen.

 

 

@Pasi 

 Vanavond, 2 x geen informatie beschikbaar)


Dit is geen probleem met de gids, maar een bug bij de Ziggo GO browser. Bij het verplaatsen naar een bepaalde tijd verschijnt er opeens geen informatie. De info is er wel, vaak nog net te zien als je er voor of na scrollt, zoals:

gidsbug.PNG

 Hier wordt uiteraard aan gewerkt.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Alex @Mark  Gebeurt er ook nog wat met de voetbal? Waarbij consequent maar een helft wordt opgenomen omdat de 2e helft als identiek als de 1e wordt gezien?

 

Ik voorzie een overbelasting van dit forum als dat voor de 1e wedstrijd van Nederland niet is opgelost .

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Steefb  schreef:

@Alex @Mark  Gebeurt er ook nog wat met de voetbal? Waarbij consequent maar een helft wordt opgenomen omdat de 2e helft als identiek als de 1e wordt gezien?

 

Ik voorzie een overbelasting van dit forum als dat voor de 1e wedstrijd van Nederland niet is opgelost .


Ja, absoluut. Deze is bekend en we verwachten dat dit is opgelost voor vrijdag.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Heb je hier toevallig ook een serie-opname voor lopen? Bij 2DOC kan ik me nog voorstellen dat ze er net iets anders mee omgaan, omdat elke aflevering volledig op zichzelf staat en dus een seizoen niet nodig is.

 

Nee ik heb er geen serie opname van lopen, maar als ik mij niet vergis zijn de afleveringen niet altijd opzich staand, volgens mij waren er ook afleveringen in het verleden die in twee of drie delen werden uitgezonden. NPO start vermeld bijvoorbeeld wel seizoen en aflevering-nummers bij deze serie

 

Screenshot_20210607-131203_Google.jpg

 

@Alex Schreef: Ja, absoluut. Deze is bekend en we verwachten dat dit is opgelost voor vrijdag.

 

Nou dat zal mij heel erg benieuwen, dit probleem speelt al meer dan twee jaar met programma's die in twee stukken zijn gesplitst, en al die tijd is er geen goeie oplossing voor gekomen. En nu zou het binnen één week opgelost gaan worden 🤔

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

ziggo tv vanaf 14 juni

belgie één vanaf 14 juni

@Mark @Alex 

canvas is wel gevuld en zie https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/ en daar is belgie één gevuld

 

tv west vanaf 13 juni

en zie https://www.omroepwest.nl/tvgids het is bekend

 

Dus leg het maar uit over jullie "kwaliteit" controles

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in de epg

at5 vanaf 14 juni

@Mark@Alexop https://www.tvgids.tv/zenders/at-5/6 gevuld

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

sbs9 8-6 supernatural 00:35-01:15

 

voor een serie met afleveringen van 45 a 50 minuten is de speelduur krap en de opname hiervan is dus ook niet goed gegaan want einde stiond niet bij de opname. Je moet met replay tommy teleshopping voor 10 minuten bekijken

 

Daarnaast zie https://www.tvgids.nl/tv/supernatural/111438061  00:45 - 01:25

Die tijden komen al beter overeen met de werkelijkheid (maar nog steeds krappe speelduur)

https://www.tvgids.tv/zenders/sbs-9/gisteren toont dat ook

https://www.gids.tv/tv-gids/sbs-9/gisteren toont dat ook

 

Dus waarom is ziggo zo fout/eigenwijs ?

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

movies explained s1, afl2  blijft maar uitgezonden worden op veronica maandenlang volgens ziggo

9-6 00:30 - 01:05

10-6 23:15 - 23:50

10-6 23:50 - 00:20

11-6 00:20 - 00:55

Yep zelfs 3x achter elkaar

 

volgens tvgids.nl

9-6 00:30 - 01:05 serie 2 alf 28

10-6 23:15 - 23:50  serie 2 alf 29

10-6 23:50 - 00:20 serie 2 alf 30

11-6 00:20 - 00:55 serie 2 alf 31

 

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondig in de epg

xite vanaf 14 juni

e! hd vanaf 15 juni

 

geen uitzending ??

At5 vanaf 14 juni

 

en zenders die ik al eerder heb gemeld

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@mdpeters124  schreef:

word aangekondigd in de epg

ziggo tv vanaf 14 juni

belgie één vanaf 14 juni

@Mark @Alex 

canvas is wel gevuld en zie https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/ en daar is belgie één gevuld

 

tv west vanaf 13 juni

en zie https://www.omroepwest.nl/tvgids het is bekend

 

Dus leg het maar uit over jullie "kwaliteit" controles


Voor zover ik kan beoordelen dekt de eerder gelinkte reactie van Mark dit nog steeds goed. Gisteren zaten we op 6 dagen. Dan gaan we hier achteraan en krijgen we alsnog de benodigde informatie. Vandaag is dit dan ook gevuld.

 

 

sbs9 8-6 supernatural 00:35-01:15

 

voor een serie met afleveringen van 45 a 50 minuten is de speelduur krap en de opname hiervan is dus ook niet goed gegaan want einde stiond niet bij de opname. Je moet met replay tommy teleshopping voor 10 minuten bekijken


Deze is opgelost, maar mogelijk niet voor je opname helaas. Voor Replay TV staat hij in ieder geval nu van 00:35 t/m 01:25.

 

 

movies explained s1, afl2  blijft maar uitgezonden worden op veronica maandenlang volgens ziggo


Die gaat inderdaad niet lekker, heb ik doorgezet. Wederom dank!

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Mark @alew 

Veel eerder heeft Markz gezegt dat ten allen tijde 7 dagen in de toekomst beschikbaar moeten zijn

Dus als jullie pas op de 7e dag in beweging komen is dat te laat

Zeker met ongein zoals met npo en belgie dat je ziet dat de zenders incompleet zijn (helft wel en helft niet) en dat zien jiullie al op de 7e dag +5 (of +6)  dus dit is eigenlijk BEWUST problemen negeren en niet oplossen

Dus hoe durven jullie het woord proactief nog te gebruiken ?

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Degenen die de serie The Hunters op Canvas opnemen, opgelet!

 

Volgens de epg wordt vanavond om 00.00 een aflevering opgenomen, terwijl dit morgen moet zijn!

Om toch niets te missen, is het raadzaam om morgenavond A passage to India, het weer en Vrankx in te stellen.

In totaal  dus ca. 3 uur en 3 kwartier opnemen om niets van een aflevering van 1 uur te missen.

 

Dit is al de tweede keer dat een halve zool geen kalender kan kijken.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangeikondigd in de epg

shorts tv vanaf 16 juni

e!  vanaf 16 juni

@Mark@Alex E! op 15 juni was hersteld maar dan negeren jullie de volgende  toekomst  ?

 

myzen hd vanaf 16 juni

cnbc europe vamaf 16 juni

 

meiden van holland vanaf 16 juni

secret circle vanaf 16 juni

 

en zenders die ik al eerder heb gemeld

 

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

Datum uitzending: Maandag 14 juni

Tijdstip uitzending: 22:35

Zender: Fox

Programma: The mentalist

 

Probleemomschrijving: moet volgens mij aflevering 24 zijn. Programma gaat van vrijdag naar maandag. Vrijdag 11 wordt seizoen 3 aflevering 23 uitgezonden. Zou dan maandag 14 juni deel 24 moeten zijn en week daarop op maandag komt dan aflevering 1 seizoen 4. 

Delen 23 en 24 hebben zelfde titel maar zijn daarvan deel 1 en 2.

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Dokietot nu toe werd op maandag de uitzending van vrijdag herhaald

 

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@mdpeters124Klopt, ik zie het. Maar dan moet er toch uitgezocht worden wat er aanstaande maandag uitgezonden wordt en waar aflevering 24 dan wordt uitgezonden. Nu gaat het volgens de lijst als volgt:
Vandaag, vrijdag aflevering 23
Aanstaande maandag aflevering 23 (herhaling? of toch afl 24)
Volgende week vrijdag geen aflevering

Maandag over een week seizoen 4 aflevering 1.
Dus waar is aflevering seizoen 3 afl 24?

Of zie ik die over het hoofd?
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Dokie  helemaal met je eens

zie https://www.foxtv.nl/programmas/fox/the-mentalist#afleveringen-t5

Lijkt wel alsof in dit geval Fox aan het rotzooien is maar dan moet ziggo maar eens met Fox gaan bellen en graag nu en niet op dag 6+1 (of welke vage grens dan ook)

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Degenen die de serie The Hunters op Canvas opnemen, opgelet!

 

Volgens de epg wordt vanavond om 00.00 een aflevering opgenomen, terwijl dit morgen moet zijn!

Om toch niets te missen, is het raadzaam om morgenavond A passage to India, het weer en Vrankx in te stellen.

In totaal  dus ca. 3 uur en 3 kwartier opnemen om niets van een aflevering van 1 uur te missen.

Check! Dit klopt inderdaad niet. Ik heb deze alsnog doorgezet. Daarmee kan er een scenario optreden dat je workaround straks failed gaat, maar juist je serie-opname weer goed. Goed dat je in ieder geval scherp bent en dit alvast hebt gepland en deelt hier.

 

 

 

 

 

 

Datum uitzending: Maandag 14 juni

Tijdstip uitzending: 22:35

Zender: Fox

Programma: The mentalist

 

Probleemomschrijving: moet volgens mij aflevering 24 zijn. Programma gaat van vrijdag naar maandag. Vrijdag 11 wordt seizoen 3 aflevering 23 uitgezonden. Zou dan maandag 14 juni deel 24 moeten zijn en week daarop op maandag komt dan aflevering 1 seizoen 4. 

Delen 23 en 24 hebben zelfde titel maar zijn daarvan deel 1 en 2.

Dit is inderdaad een breinbreker. Want volgens de pagina van Fox kennen ze ook alleen Part 1. En starten ze daarna gewoon met seizoen 4. Echter; de starttijd op de gids van Fox is wel weer wat anders (21:55), maar 'helaas' wel een uur (ik had wellicht nog een dubbele episode verwacht). Ik heb hem doorgezet met alle informatie die we hebben, hopelijk volgt er spoedig meer duidelijkheid.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

word aangekondigd in epg

npo nieuws vanaf 18 juni

tv gelderland vanaf 18 juni

 

en de 3 turkse zenders

 

 

en zie https://www.omroepgelderland.nl/tvgids  volgende week vrijdag gevuld dus het ligt niet aan de aanleverende partij

@Alex @Mark  wanneer gaan jullie nu uitleggen hoe dit kan en wat ziggo gaat doen om dit te voorkomen ?

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark @Alex Het wordt hoog tijd dat jullie eens een stevig gesprek aan gaan met die epg vuller.

Het volgende voorbeeld kwam ik deze week al een paar keer tegen:

 

Vanavond BBC First twee afleveringen van Silent Witness; als je naar de bijbehorende foto onderaan het scherm in de epg kijkt, dan klopt dat.

Echter, als je de betreffende afleveringen opent om op te nemen, dan staan daar foto's die totaal geen relatie hebben met het programma.

Wat zit die epg vuller te doen, zitten ze daar te husselen?

Er gaat al zoveel fout en dan missen ze zelfs dit.

 

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat jullie een contract hebben afgesloten en er nu achter komen dat het een enorme miskleun is.

De vorige vuller klungelde al jaren; en wij zijn de dupe.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic