Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dank, @MiVo - Ik zie inderdaad de film terug van vanavond op hun website en via Facebook, maar nergens in een EPG. We hebben het signaal gedeeld, maar er zal eerst bevestiging moeten komen vanuit de bron vermoed ik. Op dit moment weet ik niet of dit op tijd gaat zijn voor vanavond.
Ik zie tevens dat zowel de extra uitzending van Eva als VI zichtbaar zijn in de EPG. Beide programma's zijn ook beschikbaar voor Replay TV.
Het lijkt me sterk dat NET5 begin met aflevering 4 van het eerste seizoen. En de week er op de tweede aflevering van seizoen 3.
Tvgids.nl zegt het volgende:
Dat klinkt logisch ook met jullie aflevering de week erop die er op aanslaat.
Hi @ChielOver - S3E01 klinkt inderdaad een stuk logischer. Mogelijk is er een fout ontstaan door de titels (Zero Dollars vs. Zero Logic). We gaan het laten controleren en (vermoedelijk) aanpassen, dank je!
@Alex , afgelopen dinsdag is op SBS6 aflevering 6 van de Jelies en Gnodde grote families emigreren niet uitgezonden omdat VI inside langer duurde. Nu staat voor komende dinsdag 10 juni aflevering 6 in de gids maar neemt deze nu niet op in mijn serie opname. Hoe kan dit?
Een andere vraag is dat de mediabox de afgelopen maanden en nu nog steeds heel veel programma's opneemt die er als serie opname in staan maar dit zijn nu steeds herhalingen. Waarom wordt dit opgenomen?
@Alex op dinsdag 10 juni staat om 21.30 uur staat dokter Hart in de gids terwijl er anders Chicago fire werd uitgezonden . Seizoen 12 zou deze week beginnen. Zou dit aangepast kunnen worden want op dinsdag 17 juni wordt wel aflevering 2 van seizoen 12 uitgezonden. Alvast bedankt.
Epg Productie tv versie 5.16
Kanaal 76
TRT Turk
11:00 - 11:30
Maysa ve Bulut
10-06-2025
Er zou een Turkse tekenfilm serie moeten afspelen maar in plaats daarvan wordt er een Turks Kookprogramma uitgezonden
Kanaal 201
Breakthrough S1, afl. 18
11:32 12:00
10-06-2025
In plaats van een natuurprogramma wordt er een wetenschappelijk programma uitgezonden over Straaljagers uitgezonden.
*Bericht aangepast door moderator i.v.m. testversie*
Datum uitzending: maandag 16 juni
Tijdstip uitzending: 22.30 - 23.00 uur
Zender: RTL5
Programma: 24 uur in de ER
Probleemomschrijving: dit programma duurt een uur maar staat maar voor een half uur in de EPG, gevolgd door een programma dat niet op dat tijdstip wordt uitgezonden (010: De Mensen Die Rotterdam Kleur Geven). Het programma hoort van 22.30 tot 23.30 uur in de EPG te staan.
Datum uitzending: zondag 15 juni
Tijdstip uitzending: 13.05 - 00.30 uur
Zender: RTL5
Programma: Tommy Teleshopping
Probleemomschrijving: in de EPG staat urenlang "Tommy Teleshopping" in plaats van de echte programmering.
@A333: De herhaling zal dezelfde "code" meegekregen hebben als de oorspronkelijke uitzending. Hierdoor wordt een herhaling dan niet opgenomen. Onhandig in dit geval, doordat de oorspronkelijke uitzending niet goed gegaan is. Ik ben bang dat we hier ook geen invloed meer op hebben 😞
Voor wat betref je vraag over herhalingen; neemt hij deze dubbel op, of bedoel je dat je de oorspronkelijke uitzending opgenomen/bekeken/verwijderd hebt en deze nu opnieuw worden opgenomen? Dat laatste klopt, namelijk. Er wordt gekeken of je een aflevering al hebt staan in je opnames. Zo niet (door verwijderen), wordt deze gewoon opgenomen als de serieopname aan staat.
Over Dokter Hart/Chicago Fire. Ik zie dat Dokter Hart daadwerkelijk uitgezonden is. Dit lijkt dus gewoon te kloppen in de EPG. Waarom hiervoor gekozen is, dat is iets wat je bij Net5 zou kunnen vragen.
@panda_snorkel . In andere gidsen zie ik voor TRT Turk en Curiousity Channel dezelfde programma's staan. Dit is dus wat ze aan ons door hebben gegeven. Als ze iets anders uitgezonden hebben dan doorgegeven, ligt dat bij hun. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
@Lucy91. Ik heb een taak aangemaakt om "24 uur in de ER" aan te laten passen. Bedankt!
Voor de 15e heb ik ook een taak aangemaakt! Hier horen inderdaad veel meer programma's in te staan. Nogmaals bedankt!
@Lycke Wat betreft het opnemen van herhalingen gaat het erom dat bijvoorbeeld bij Chicago fire seizoen 11 wordt opgenomen en dat is een nieuwe seizoen en heb ik dus niet gezien. Dan wordt op dezelfde avond ook seizoen 6 uitgezonden en die is al eens opgenomen en heb ik toen ook gezien en heb ik toen natuurlijk verwijder. Ik ga er vanuit dat het nie tg de bedoeling dat als er een serie opname in staat dat hij dan ook oude seizoenen die al eerder zijn opgenomen weer opneemt. Dit geldt ook voor seizoenen van FBI, fbi most wanted, the handmades tail, je huis op orde enz allemaal programma's die al eerder zijn opgenomen en gezien zijn en nu dan weer opgenomen worden. Dit gebeurt nu al een aantal maanden en daarvoor gebeurde dit niet.
Helaas is er weer het nodige mis gegaan met opnames omdat de tv gids niet klopt
Datum uitzending: 8 juni
Tijdstip uitzending: 19:30
Zender: Ziggo Sport
Programma: Troostfinale UEFA Nations League (voetbal)
Probleemomschrijving: programma is niet op deze tijdstippen uitgezonden, de eerste keer is er een motorrace opgenomen. Ook op 10 juni om 18:05 zou een samenvatting van de troostfinale uitgezonden worden, maar hier is tennis opgenomen. Inmiddels heb ik op de website van Ziggo Sport een samenvatting gevonden, maar die was maar 3 minuten.
Datum uitzending: 9 juni
Tijdstip uitzending: 20:40 en aansluitend 21:26
Zender: Filmbox
Programma: Justified s4afl 9 en aansluitend The Shield s4afl2
Probleemomschrijving: volgens mij is de film Triangle of Sadness opgenomen i.p.v. de ingestelde series (die staan ingesteld als "hele serie opnemen", Triangle of Sadness zou volgens de tv gids van Ziggo om 20:30 beginnen en om 20:40 eindigen, best kort voor een film... Zijn de genoemde series op een ander tijdstip terug te kijken (binnen een week)?
@A333 dit probleem speelt al heel lang, ik heb er ook last van, al zowat een jaar. Ziggo doet niks en hult zich in nevelen over de oorzaak. Ondertussen moet ik dagelijks onterechte opnames van oude seizoenen weggooien
@joepke-m > Maar @Lycke zegt nu dat dit zo gewoon zo hoort, ze schrijft namelijk "Voor wat betref je vraag over herhalingen; neemt hij deze dubbel op, of bedoel je dat je de oorspronkelijke uitzending opgenomen/bekeken/verwijderd hebt en deze nu opnieuw worden opgenomen? Dat laatste klopt, namelijk. Er wordt gekeken of je een aflevering al hebt staan in je opnames. Zo niet (door verwijderen), wordt deze gewoon opgenomen als de serieopname aan staat." wat volgens mij haaks staat op eerdere uitspraken vanuit Ziggo...
@p.vanson - Er lijkt inderdaad erg weinig te kloppen van de gids van Filmbox maandagavond. Ik vind het nog lastig te bepalen waar het precies is misgegaan; de film Triangle of Sadness neemt in ieder geval een groot deel in beslag, waardoor je verkeerde opnames hebt gekregen.
Een beetje goed nieuws: Zowel Justified als The Shield zijn terug te kijken via Replay TV. Voor Justified kun je in de gids naar maandagavond 23:00 scrollen, na +-11 minuten begint de aflevering. En The Shield die van 23:50, na +-21 minuten begint er een aflevering. Ik ben helaas niet bekend met de series, maar hoop dat het de juiste afleveringen zijn. Mogelijk moet je eerst de opnames verwijderen om deze te kunnen starten.
Wat betreft de trootsfinale van de Nations League zie ik hetzelfde inderdaad en weet ik helaas opnieuw niet wat er precies is misgegaan. Ook in de gids van Ziggo Sport zelf zie ik geen wijzigingen terug. Mogelijk heeft het een relatie met enkele technische problemen, waardoor ook enkele uitzendingen niet beschikbaar waren om terug te kijken. Ik kan me voorstellen dat je inmiddels bent voorzien met de samenvatting die je hebt gekeken, maar ook hier heb ik nog een juiste uitzending gevonden op 9 juni om 07:00.
@A333 - Het is inderdaad een bekend probleem dat er spontaan oude en bekeken afleveringen worden opgenomen. Er zijn situaties waarbij dit kan kloppen, mogelijk was Lycke daarmee in de war, maar ik vermoed dat het volledige willekeurige afleveringen zijn? De vermoedens bestaan dat dit te maken heeft met een mismatch, waardoor de box niet meer weet wat er precies opgenomen moet worden en/of al bekeken is. Het oplossen is een ingrijpend proces en de verwachting is dat dit in het vierde kwartaal van dit jaar pas een vervolg krijgt. Hoewel de impact qua juiste opnames gelukkig meevalt, die komen ook gewoon mee, is het bij dagelijkse opnames inderdaad een frustrerend probleem.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.