Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Datum uitzending: 12 februari
Tijdstip uitzending: 20:00 uur
Zender: ONS
Programma: Commissaris Rex
Probleemomschrijving: Het programma staat er als Kommissar Rex in de EPG, in plaats van Commissaris Rex.
Datum uitzending: Elke werkdag
Tijdstip uitzending: 7:40, 8:10, 8:40 en 9:10 uur
Zender: NPO 1
Programma: Goedemorgen Nederland
Probleemomschrijving: Ik heb dit begin januari ook al gemeld, maar probleem is er nog steeds. Het is in 4 delen, maar alleen die van 7:40 uur kan worden opgenomen, en de andere 3 niet.
Komende vrijdagavond staat om 20.30 uur op NPO 2 Extra in de gids:
Dit moet Wild coast warriors zijn zie https://www.tvgids.nl/informatief/wild-coast-warriors
Ik kan hem hierdoor niet inplannen als opname. Ik krijg dan de melding dat het om auteursrechtelijke redenen niet kan.
3 feb 2025
"Wordt aangekondigd":
NPO 2 Extra
7 feb 2025: 20:30 + 1:10 .. zie hierboven
9 feb 2025: 14:20 + 1:10
"Wordt aangekondigd", vanaf:
9 feb 2025: 6:00 : Mediaset Italia
10 feb 2025: 10:00 : RTL Telekids
10 feb 2025: 18:00 : Curiosity Channel
10 feb 2025: 18:00 : AT5
"To Be Announced":
BBC One
9 feb 2025: 15:00 + 3:00
9 feb 2025: 18:20 + 2:45
@joepke-m - Dank voor het filmpje! Erg opvallend. Zodra ik er meer van weet, hoor je van me.
@MiVo - Je hebt gelijk, ik keek verkeerd. Ik zie tevens dat er geen wijziging meer is geweest ervoor en dit gaat ook niet meer gebeuren. Gelukkig kun je ze beide opnemen, maar het is inderdaad niet netjes. Goedemorgen Nederland wordt naar gekeken.
@Dokie - Lastige, NH Nieuws lijkt inderdaad overal te worden 'opgeslokt' door andere programma's, behalve bij de nachtelijke uitzendingen. Ik zie opvallend genoeg wel dezelfde informatie in andere gidsen (behalve hun eigen) - Voor mijn beeldvorming nog: Weet je ook of dit eerst wel anders was?
@martwoutnl , @jenson - Dank, we gaan er achteraan!
@Alex Het was inderdaad zo dat NH nieuws apart in de gids stond. Ik heb van RTVNH helaas nog geen reactie. Het is inderdaad ook vreemd dat andere gidsen het ook niet meer apart vermelden.
Programma: The Summit
Uitzending: 16 feb 20.00 RTL4.
Omschrijving volgens de TV gidsen:
In The Summit gaat 12 onbekende Nederlanders het avontuur aan om binnen slechts 12 dagen een afgelegen bergtop te bereiken. Het programma speelt zich af in het uiterste noorden van Scandinavië. De deelnemers hebben een kwart... enz.
Omschrijving volgens de EPG:
Datum uitzending: Elke maandag
Tijdstip uitzending: 20:35 uur
Zender: NPO 1
Programma: Hunted VIPS
Probleemomschrijving: Wordt een verkeerde achtergrond foto ook gezien als fout in de TV Gids ? Er wordt een achtergrond foto gebruikt van Femke Louise en Denzel Slager. Deze 2 waren kandidaat in het vorige seizoen, en zijn dus geen kandidaat in het nieuwe seizoen dat op 3 februari is gestart.
Bij de voetbal op TV5 Monde is het nog steeds chaos.
Geen opnames van de op vrijdag uit te zenden voorbeschouwing, worden voor de komende weekenden als herhaling gezien.
Eerste opname staat in Ligue 1.
Anderhalve wedstrijd staat in een andere Ligue 1, een tweede helft werd weer gezien als herhaling van de eerste.
Tot slot, één wedstrijd komt in Ligue 1 McDonald's: Avant-matchs.
@CPV - Erg slordig, ik verwacht dat de uitzending nog zonder informatie is binnengekomen en direct aan de film is gekoppeld op basis van de titel. Gezien het over anderhalf week is, verwacht ik eigenlijk dat dit nog automatisch aangepast gaat worden. We gaan het in de gaten houden!
@MiVo - Ik zie dat aflevering 1 inmiddels de juiste afbeelding heeft via de Mediabox en ik verwacht dat Ziggo GO spoedig volgt. We gaan het ook fiksen voor de komende afleveringen!
@Tonio60 - Gaat het om de opnames van afgelopen weekend? Ik zie inderdaad dat de voorbeschouwingen op vrijdag allemaal 'herhalingen' van elkaar zijn, dat gaan we sowieso laten aanpassen. Het andere is me nog niet helemaal duidelijk: Op 20 januari zijn er enkele aanpassingen gedaan die dit structureel zouden hebben verbeterd, maar ik zie in ieder geval dat de titel van aankomende zaterdag weer niet goed is (voorbeschouwing) en anders moet, maar het zijn ieder geval wel twee unieke ID's. Afgelopen zaterdag lijkt ook goed te zijn gegaan (?) voor zover ik kan beoordelen.
Afgelopen za werden beide helften gelijktijdig opgenomen (is gezien).
Wedstrijden van 01-02 en 15-02 komen in Ligue 1.
Wedstrijden van 25-01 en 08-02 komen in Ligue 1 McDonald's: Avant-matchs.
Helder, dank je! Ik zie inderdaad nu wat je bedoelt, we gaan er mee aan de slag!
Kan op SBS6 - huizen onder de hamer en droomhuis op het platte land, complete serie, niet meer opnemen, al enige tijd trouwens
Gelukkig heb ik geen leven dus ik kan tegen beter weten in wel weer eens iets melden over de EPG. Iets dat ik al heel lang doorgeef, vaak betreft het dezelfde zenders. Deze keer Comedy Central, klopt nooit. maar deze keer is het wel heel erg. Lijkt ook niet dat het beter wordt maar erger.
Het is nu 00:00 uur, vrijdag 7 februari. Ik begin aan mijn tweede aflevering van Family Guy. De eerste begon donderdagavond om 23:30. Hoewel de EPG me vertelde dat Rules of Engagement te zien zou moeten zijn. Maar dat was dus onjuiste info.
Grappig is ook dat ik nu Family Guy aflevering S18E4 kijk, volgens de gids. Maar die zag ik al om 23:30 uur. Ik kijk nu S18E5 die voor 00:30 geprogrammeerd staat.....
Farmhouse Facelift is ineens verwijderd.
En het programm wat er nu staat duurt 2 in plaats van 1 uur, wat niet klopt dus.
* Ik neem Moving Houses gewoon op, maar zou fijn zijn om niet steeds te moeten controleren of alles wel klopt.
En ik kijk nu (01:28) al een tijdje The Daily Show die om 02:00 pas begint volgens de EPG. En dus niet The simpsons!
Hi @Hans LeJeune - Bij/met Comedy Central zijn sinds deze week enkele problemen, in ieder geval meerdere programma's die onterecht niet beschikbaar zijn voor Replay TV. Dat is op dit moment daar in onderzoek. Je gaf al aan dat het vaker mis is, maar deze week erger lijkt. Mogelijk heeft dat er een relatie mee. We zijn op dit moment in afwachting van verder informatie hierover. Ondanks je eerste zin, toch bedankt dat je dit blijft melden 😅
@ChielOver - Op dit moment lijkt alles weer goed te staan en zie ik beide programma's terug. Mogelijk moest er iets gewijzigd worden en was dit van tijdelijke aard.
@joepke-m - Dank voor de update, zij het niet bepaald een positieve. Je geeft aan "Na klikken op "meer"" - Dat werd me in het filmpje nog niet helemaal duidelijk, daar had je daar al op gedrukt? Ik begrijp dus dat in principe alles zichtbaar is, behalve wat achter 'meer' staat?
@Alex Alles is zichtbaar waarvan aanstaande afleveringen in de EPG staan. Series zonder nieuwe ingeplande afleveringen staat “Geen informatie “
Vergeet beschikbaar voor Replay TV, de gids klopt in realtime al niet. Dat wat er is wil je niet zien. En wat je wel wil kijken is er niet. De EPG heeft nu (de ochtend van 9 januari 02:00) van 00:00 tot 02:30 Young Sheldon op het programma. Toch kijk ik Mike & Molly (iew) wat bijna 24 uur geleden voor het laatst genoemd werd in de gids. En wordt maandag 09:35 uur pas weer genoemd. Tijden wijken vaak met een kwartier of meer af en de inhoud lijkt nu ook de weg kwijt.
Zaterdagmiddag zou The Lego Movie te zien zijn maar het was Charlotte's web. Zaterdagavond werd The Lego Movie weer genoemd. En jawel, die was het ook... 😊
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.