Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dank @bloemen64 , ik verwacht niet een database-probleem, maar een slordige fout op basis van de titel (Ein neuer Anfang vs. Ein neuer Mensch), hij is inmiddels doorgezet en verwacht spoedig verbetering.
@Alex Schreef: Wil je eens controleren of je het nu nog ervaart?
Werkt hier inmiddels ook weer
@Alex Schreef: De volgorde is bij ons nu inderdaad chaotisch, maar gezien de inhoudelijke informatie wel overeenkomt en alle afleveringen (kunnen) worden opgenomen, vrees ik dat er meer kapot gaat als er nu nog een aanpassing plaatsvindt
Ik heb geen idee of er ook een verhaallijn in zit, want dan wordt je er niet vrolijk van (ondanks dat alles wel wordt opgenomen). En ik zal maar "weer" niet vragen waar deze chaotisch volgorde vandaan is gekomen. We zullen maar zeggen, op naar de volgende blunder die Ziggo geheel zelf creëert elke keer....
ESPN UHD geeft, net als vorig jaar bij de start van het nieuwe eredivisie seizoen, geen programma info.
Volgorde bij Ziggo:
Volgorde bij KPN
En ik zal maar "weer" niet vragen waar deze chaotisch volgorde vandaan is gekomen. We zullen maar zeggen, op naar de volgende blunder die Ziggo geheel zelf creëert elke keer....
@DON PAPA schreef:...
En ik zal maar "weer" niet vragen waar deze chaotisch volgorde vandaan is gekomen. We zullen maar zeggen, op naar de volgende blunder die Ziggo geheel zelf creëert elke keer....
Eigenlijk is het toch te zot voor woorden, dat klanten 'als bewijs' voor hun standpunt, Ziggo de juiste gegevens aanlevert ! Waarbij de betreffende klant dus, behalve het opsporen van de fout, óók nog de juiste gegevens aanlevert.
Zo komt Ziggo er wel erg gemakkelijk ( en goedkoper ) vanaf, terwijl Ziggo aan de basis van al deze EPG fouten geheel niets veranderd en dus dezelfde fouten zich maar blijven en blijven herhalen en herhalen !
Ik zou het melden allang moe zijn, maar top 👍👍 dat er nog klanten zijn die fouten in deze belachelijk slechte service van Ziggo blijven melden, maar m.i. zouden ze de oplossing achterweg mogen laten en deze door Ziggo zelf mogen laten uitzoeken. Zou zou het ( misschien ) bij Ziggo toch nog ergens iets 'pijn' doen ! Of zou Ziggo dán helemaal geen fouten in de EPG verbeteren ?
Ik doe het inmiddels niet eens meer om de fouten zelf (want ik gebruik alleen nog maar NLZiet), ik vind het inmiddels gewoon leuk om te laten zien dat het gras wel degelijk groener is bij buren. En dat Ziggo na vele jaren nog steeds niet in staat is om een fatsoenlijke EPG neer te zetten, waar het hele opnamen systeem afhankelijk van is.
@Steefb - Dank voor de melding, we hebben het opnieuw onder de aandacht gebracht.
@DON PAPA - Ik verwacht dat ik geen nieuws breng, maar ook hier is inderdaad sprake van twee verschillende uitzendschema's. Onhandig aanzicht, maar niet onoverkomelijk; De inhoudelijke informatie klopt en Ink Master Redemption zijn losstaande afleveringen van elkaar waarin de volgorde niet uit maakt.
@DON PAPA schreef:Ik doe het inmiddels niet eens meer om de fouten zelf (want ik gebruik alleen nog maar NLZiet), ik vind het inmiddels gewoon leuk om te laten zien dat het gras wel degelijk groener is bij de buren. En dat Ziggo niet eens in staat is om een fatsoenlijke EPG neer te zetten, waar hun hele opnamen systeem afhankelijk van is.
TOP 👍👍.
Maar een vermelding dat ( b.v. ) de EPG van KPN wel de juiste informatie bevat, kan natuurlijk ook voldoende zijn 😉. Terwijl het knippen/plakken van plaatjes wat meer werk is en Ziggo die plaatjes zo-wie-zo weinig zal interesseren, gezien dezelfde fouten zich maar blijven herhalen !
@Alex Schreef: Ik verwacht dat ik geen nieuws breng
Ik sta er niet eens meer van te kijken, dat zegt volgens mij al genoeg
@Alex Schreef: De inhoudelijke informatie klopt en Ink Master Redemption zijn losstaande afleveringen van elkaar waarin de volgorde niet uit maakt.
Ow dus als een kandidaat in de ene aflevering afvalt en er in de volgende aflevering opeens weer bij is, dat maakt volgens Ziggo niks uit?
@Alex Schreef: maar ook hier is inderdaad sprake van twee verschillende uitzendschema's
Er is maar één uitzendschema in Nederland en die wordt netjes en goed aangeleverd door de Nederlandse zenders (anders had het ook fout gestaan in de andere EPG's). Dus hoe simpel kan het zijn zou je zeggen, maar even goed weet Ziggo het toch al jaren lang te €%#@& voor al zijn klanten...
10 jan 2025.
Gemeld op 8 januari:
Euronews: "Geen programma gegevens beschikbaar" op zaterdag 11 jan 2025.
Curiosity Channel: "Wordt aangekondigd" vanaf 13 jan 2025: 18:00
Nu:
Euronews, 11 jan 2025: "Geen programma gegevens beschikbaar"
Curiosity Channel, 13 jan 2025:
18:00 + 1:22 | Origin of the Species
19:22 + 0:25 | Breakthrough
19:47 + 0:50 | Wordt aangekondigd
20:37 + 0:26 | Oddly Satisfying Science
21:03 + 0:26 | Wordt aangekondigd
En daarna nog veel meer "Wordt aangekondigd", ook af en toe op 14 januari
Ow dus als een kandidaat in de ene aflevering afvalt en er in de volgende aflevering opeens weer bij is, dat maakt volgens Ziggo niks uit?
@DON PAPA - Dit is niet het concept van Ink Master Redemption. Per aflevering wordt er één situatie behandeld waarbij een kandidaat uit een reguliere Ink Master aflevering terugkomt die niet tevreden is/was. Dat wordt in één aflevering behandeld. Er is geen afvalronde, zoals bij de reguliere Ink Master.
Dus stop nu is gewoon met een ander uitzendschema te gebruiken dan dat de Nederlandse zenders aanleveren...
Ik ben het met je eens dat het niet altijd ideaal is, maar ik verwacht op dit moment geen verandering op korte termijn hierin.
@jenson - Dank voor de melding, we gaan er opnieuw achteraan!
@Alex Schreef: Ik ben het met je eens dat het niet altijd ideaal is, maar ik verwacht op dit moment geen verandering op korte termijn hierin.
Nee dat zou ook heel vreemd zijn, want Ziggo moet het nu al jaren doen met de informatie die ze vanuit de opgelegde EPG leverancier krijgen aangeleverd. En aangezien Ziggo hier zelf totaal geen invloed op heeft, zal dit ook nog jaren zo door blijven gaan. En daardoor kunnen wij vrolijk met modder blijven gooien dat andere providers wel hun zaakjes (EPG) op orde hebben en Ziggo steeds niet 🤪
@Alex Schreef: Dit is niet het concept van Ink Master Redemption.
Dat is dan dit keer mazzel hebben voor Ziggo, want het gaat ook vaak genoeg mis bij series met wel een verhaallijn door de verschillende afleveringen heen, zoals laats nog bij FBI
Eerst aflevering 6
En daarna aflevering 5
Bij FBI is geen sprake van twee verschillende uitzendschema's, ze staan er simpelweg verkeerd om in. Eerder werd aangegeven dat beide afleveringen erin stonden als aflevering 5, wat doet vermoeden dat mogelijk op een later moment de verkeerde is aangepast naar aflevering 6.
@Alex Schreef: wat doet vermoeden dat mogelijk op een later moment de verkeerde is aangepast naar aflevering 6.
Ow nog erger, ze zijn dus niet eens in staat om een fout goed te herstellen 🙃 Maar waar de fouten aflevering-nummers ook vandaan komem, het is natuurlijk van de zotte dat Ziggo steeds de enige is (en dit ook weet), en niet eens van plan is om hier iets aan te gaan doen (zoals je zelf meld in je vorige bericht). En dat terwijl je klanten afhankelijk zijn van een goed werkende EPG omdat daar het hele opnamen systeem op draait. Maar blijkbaar vind de EPG leverancier een uitzendschema uit een ander land veel belangrijker dan alle Ziggo klanten. Ja en aangezien Ziggo daar zelf helemaal niks over te vertellen heeft, mogen de moderators het hier oplossen door zich al jaren lang in allerlei bochten te draaien en als het helemaal de spuigaten uitloopt even sorry te zeggen.... 🙃
@Alex > Kun je mij trouwens uitleggen waarom de FBI afleveringen die op "Paramount Network" worden uitgezonden, niet gevonden worden als je de zoek opdracht "FBI" geeft in de ZiggoGo app? Je krijgt dan alleen de afleveringen te zien die op Veronica worden uitgezonden...
En wat mij ook opvalt, is dat de aflevering titel de ene keer in het Nederlands en de andere keer in het Engels geschreven staat, waarom is dat?
Voorbeelden:
Controleert Ziggo zelf eigenlijk nog wel iets, of corrigeren die alleen nog maar de fouten die door de klanten aangedragen worden, en vinden ze het verder wel best zo?
denk aan geen uitzending en word aangekondigd zelfs op de dag van uitzending
Dan weet je gewoon dat ziggo zelf geen enkele controle (meer) doet
En gezien ziggo vooral bezig is met winst maximalisatie voor de aandeelhouders betekend dit kosten verlagingen waar het maar kan.
Dus ik gok dat ziggo het goedkoopste van het goedkoopste heeft van wat gracenote aanbied
En dan door gokkend schat ik in dat ze per aangevraagde wijziging moeten betalen
We zagen gewoon de kwaliteit zeker in de laatste 4 a 6 maanden achteruit hollen en het was al niet best toen.
@Alex > Kun je mij trouwens uitleggen waarom de FBI afleveringen die op "Paramount Network" worden uitgezonden, niet gevonden worden als je de zoek opdracht "FBI" geeft in de ZiggoGo app? Je krijgt dan alleen de afleveringen te zien die op Veronica worden uitgezonden...
@DON PAPA De zoekopdracht gaat normaal gesproken naar de voor jou meest relevante aflevering, maar dit werkt op dit moment niet goed bij programma's die op meerdere zenders worden uitgezonden. Ik kom via zoeken juist alleen uit bij de afleveringen van Paramount, omdat ik deze voor het laatst heb bekeken. Ik verwacht dat als jij een paar minuten een FBI-aflevering van Paramount aan zet, je daarna ook in de zoekresultaten uitkomt bij Paramount en niet meer bij Veronica. Dit is bekend en wordt onderzocht.
@Alex > Nou ik heb even naar een een stuk FBI op paramount network gekeken, maar nog steeds vind hij daar geen één aflevering van.
@Alex Schreef: De zoekopdracht gaat normaal gesproken naar de voor jou meest relevante aflevering
Dit snap ik niet goed, gaat Ziggo dan bepalen welke aflevering het meest relevante is voor mijn zoek opdracht? Als ik de zoek opdracht FBI ingeef dan moet toch gewoon alles na boven komen met die naam, en niet wat Ziggo "denkt" dat het meest relevante is voor mij?
En de andere twee vragen die ik stelde?
Dit snap ik niet goed, gaat Ziggo dan bepalen welke aflevering het meest relevante is voor mijn zoek opdracht?
Als jij een serie aan het kijken bent en de laatste keer ben je halverwege aflevering 4 van die serie gestopt, dan ga je automatisch specifiek naar die aflevering terug. Dat is voor jou op dat moment de meest relevante aflevering. Het is een hulpmiddel dat ervoor zorgt dat je snel uitkomt waar je bent gebleven.
Ik legde er wellicht iets teveel nadruk op; het probleem is natuurlijk dat je maar het aanbod van één van de twee kanalen krijgt te zien / te vinden is. Maar dit kan dus wel per keer en per user verschillen door 'de meest relevante aflevering'.
Als ik de zoek opdracht FBI ingeef dan moet toch gewoon alles na boven komen met die naam, en niet wat Ziggo "denkt" dat het meest relevante is voor deze gebruiker?
Klopt, en dit werkt dus hier niet zoals het hoort 🙂 Je hoort alle afleveringen te kunnen vinden / zien als je zoekt op de naam, maar zodra het op meerdere kanalen is, is dat niet het geval.
En de andere twee vragen die ik stelde?
Excuus, ik zag alleen het originele bericht op dat moment nog. Ik weet op dit moment niet waar het verschil in titels (Engels vs. Nederlands) vandaan komt. Wellicht wordt het voor de aflevering in kwestie nog automatisch aangepast naarmate de datum dichterbij is, maar dat is uiteraard geen verklaring waarom het er op dit moment op deze manier instaat. Er vinden ook diverse en uiteenlopende controles en veranderingen plaats, maar wat daar allemaal onder valt (en of dit daar onder valt), weet ik niet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.