Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
en nog een "onmogelijke" 12 uur blok op omroep gelderland
zaterdag 30-11 de week van gelderland
een blok van 12 uur en 6 uur
heel ongeloofwaardig weer
Datum uitzending: vrijdag 29 november en vrijdag 6 december
Tijdstip uitzending: 23:40
Zender: BBC One
Programma: The Graham Norton Show
Probleemomschrijving: Ik weet niet of je dit echt een fout kan noemen, misschien eerder slordig. De namen van gasten staan in de aflevering titel, met als gevolg dat de regel te lang is, bij de derde naam wordt het dan afgebroken en zie je de rest niet. En in de omschrijving staan de gasten ook al vermeld.
Ik zie dit ook vaak bij bijvoorbeeld films bij de regel die begint met ¨Regisseur¨, waarachter dan "Met" staat met de namen staan van de acteurs, ook vaak te lang dat het afgebroken wordt. Kunnen ze beter de regel onder Regisseur plaatsen, in plaats van erachter. In de app staat het beter en daar wordt het niet afgebroken.
@DON PAPA - Volgens mij klopt het zoals gezegd bij KPN ook niet. Wel lijken ze achteraf afleveringen aan te passen qua informatie.
@mdpeters124 en @jenson Omroep Gelderland en de te lange films op de Film-kanalen worden onderzocht, dank voor het melden! Ook is er een gat op RTL8 van 17:42 tot 18:10 (Bold & the Beatiful) waar naar wordt gekeken.
@MiVo Lastig! Kan me inderdaad voorstellen dat het onhandig staat op deze manier, ook omdat het bij eerdere afleveringen wel anders leek te worden ingeregeld. Ik durf op dit moment nog niet te zeggen of dit (weer) wordt aangepast.
@Alex Schreef: Volgens mij klopt het zoals gezegd bij KPN ook niet.
Kun je dan ook uitleggen wat er volgens jouw niet klopt aan de informatie van KPN? Want zelfs KIJK waar je de programma's van Net5 kan terug kijken geeft dezelfde informatie als KPN. En volgens mij had Ziggo altijd de wens dat als klanten naar een programma zochten dat dan ook de streamingdiensten naar voren kwamen waar ze dit dan eventueel konden terug kijken. Of is dat weer van de baan?
KiJK
KPN
Offtopic: ik blijf het geinig vinden, dat je in deze topic altijd pas je reactie post op het moment als je dag erop zit (wat je kan zien omdat je vlak daarna altijd offline gaat). 🤣
ik had gemeld dat er onmogelijke blokken waren op omroep gelderland vandaag 30-11, 1 van 12 uur en 1 van 6 uur
En ze hebben iets veranderd !
het is nu 1 blok van 17 uur en 45 minuten
ze hadden er beter 17 blokken van 1 uur van kunnen maken, nog steeds fout maar dan werkt de replay nog
en zie https://www.gld.nl/tv-radio
Dag TV • 10:00 - 16:45
RegioNed Weekend 16:45 - 17:00
GLD Nieuws 17:00 - 17:15
dus waar ziggo de onzin in de epg op baseert is mij een raadsel
Speciaal voor jou een vroege reactie, @DON PAPA 🙂
Je haalt een aflevering van vorige week aan; ik gaf al aan dat ze wel aanpassingen kort vooraf of achteraf lijken te doen bij de uitzendingen. Als je enige afleveringen vooruit kijkt, komt onze informatie nu nog overeen (en naar verwachting niet kloppend). Daarnaast wordt, in ieder geval in je screenshot, algehele programma-omschrijving gebruikt en geen aflevering-informatie; dat is ook iets wat wij dus nu hebben voorgesteld, omdat er van de huidige reeks weinig klopt.
Mijn vermoeden is dat er meerdere uitzendschema's zijn en deze nu door elkaar worden gebruikt. Gisteren werd bijvoorbeeld de aflevering "Richmond" uitgezonden. Volgens o.a. IMDB is dat seizoen 19, aflevering 3, maar je vindt ook bronnen waar het onder seizoen 16 valt. In onze gids is op dit moment deze hele reeks als seizoen 16 bestempeld, maar de verkeerde dus. Bij KPN lijkt het, op het moment van schrijven, tot en met maandag de goede reeks te zijn en daarna ook de verkeerde. Ik verwacht overigens dat die later ook correct aangepast gaan worden.
Linksom of rechtsom klopt het helaas niet en wachten we dus op concrete informatie vanuit de bron én kijken we in de tussentijd wat wíj kunnen doen om dit beter aan te bieden.
@mdpeters124 - Aan omroep Gelderland wordt nog gesleuteld, maar gezien ik overal dezelfde informatie zie, verwacht ik op dit moment dat dit zo blijft. Begrijp ik dat je graag 'De Week van Gelderland' wil terugkijken? Dit wordt zeer regelmatig herhaald, je kunt bijvoorbeeld één van de uitzendingen van gisteravond terugkijken.
@Alex Schreef: Gisteren werd bijvoorbeeld de aflevering "Richmond" uitgezonden. Volgens o.a. IMDB is dat seizoen 19, aflevering 3, maar je vindt ook bronnen waar het onder seizoen 16 valt. In onze gids is op dit moment deze hele reeks als seizoen 16 bestempeld, maar de verkeerde dus.
Nee dat is niet de verkeerde, het is seizoen 16 afl 3, alleen de informatie tekst die jullie er bij hebben staan is verkeerd omdat jullie die tekst uit de IMDB database halen waarschijnlijk. Maar zoals ik wel vaker heb gemeld, we wonen hier in Nederland, dus hou nu is de aflevering volgorde en informatie van hier aan. Want ik weet bijna zeker dat de bron ook aan jullie seizoen 16 afl3 met de informatie "Richmond" heeft aangeleverd, maar omdat Ziggo lekker eigenwijs is, halen die de informatie van seizoen 16 afl3 uit de IMDB database, en dan klopt de Ziggo EPG als enige weer niet (zo simpel is het, maar dat kwartje wil al jaren niet vallen bij Ziggo).
IMDB
Wikipedia
KIJK
Klopt inderdaad, @DON PAPA.
Sorry je reactie slaat de pank erg mis.
1) zie https://www.gld.nl/tv
Komt dat overeen met wat ziggo beweert ? Komt dat overeen met wat @alex beweert "overal dezelfde informatie"
2) Jullie streaming kan geen 12 uur laat staan 17 uur aan. Dus wat bereikt ziggo hier mee ?
3) Jij verwijst alleen naar "de week van" in die 17 uur die niet terug te kijken valt word wel meer uitgezonden niet waar ?
Dus @alex hoe inhoudelijk was je reactie nu ?
En wie zegt mij dat de informatie bij Wikipedia en Kijk dan klopt ? Waar is dat op gebaseerd ? En waarom zou IMDB dan fout zijn ? Waar is dat dan op gebaseerd ?
Dan geef ik 2 voorbeelden, 2 series, namelijk de Gordon Ramsay shows op RTL Z, en op zondag ochtend Macgyver op Paramount Network. Zenden beide zenders de afleveringen soms in verkeerde volgorde uit ? Van Macgyver was afgelopen zondag aflevering 8 van seizoen 4, terwijl morgen ochtend aflevering 6 en 7 van hetzelfde seizoen worden uitgezonden. Van Gordon Ramsay was donderdag aflevering 3 en 4 en gisteren aflevering 5 van seizoen 1, morgen ochtend komt aflevering 1 en 2. Wie is fout hier ? Ziggo samen met IMDB en Wikipedia, of toch KPN en andere gidsen ? Maar goed, dit gaat een eindeloze discussie worden ben ik bang.
@MiVo Schreef: En wie zegt mij dat de informatie bij Wikipedia en Kijk dan klopt ? Waar is dat op gebaseerd ? En waarom zou IMDB dan fout zijn ? Waar is dat dan op gebaseerd ?
Ziggo heeft in het verleden altijd als argument gehad, dat als een klant zoekt naar een bepaalde serie/aflevering op zijn Nextbox, dat dan ook de streamingdiensten (Zoals KIJK) mee genomen worden in de zoek opdracht. Dan lijkt het mij niet meer dan logies, dat je ook de informatie aanhoud die hier in Nederland aan deze serie wordt gegeven. En niet hoe die ooit in een vervelende in Engeland is uitgezonden (zoals hij de in de IMDB staat). Want nu gebruikt Ziggo de seizoen en aflevering-nummers van uit de bron (Net5) en de informatie tekst uit de IMDB die dus over een aflevering in seizoen 19 gaat. En daardoor klopt er dus steeds niks van in de Ziggo EPG en in alle andere EPG's klopt het dus wel...
@MiVo Schreef: Maar goed, dit gaat een eindeloze discussie worden ben ik bang.
Ja het is niet voor niks dat er al jaren lang hier fouten gemeld worden, terwijl het in de andere EPG's dan wel gewoon goed staat, omdat die wel gewoon de informatie 1:1 overnemen van de bron...
Tja, het is natuurlijk altijd maar de vraag of de informatie op het internet wel juist is en/of deze informatie wel op toepassing voor jou is.
Maar ... als de EPG's van alle andere Nederlandse bedrijven ( providers/streamers/gidsen/... ) ongeveer dezelfde inhoud hebben en die van Ziggo specifiek afwijkt, dan zou je m.i. een redelijk makkelijke conclusie kunnen trekken m.b.t. welke fout is.
Een fout maken is natuurlijk altijd mogelijk, maar is m.i. minder erg als alle andere EPG's ( providers/streamers/gidsen/... ) diezelfde fout maken, dan dat je als éénling ( Ziggo ) steeds weer wat anders beweert dan de rest.
Maar ja, het is m.i. bij Ziggo wel vaker trekken aan een dood paard en dat is in dit geval ( m.b.v. de EPG ) duidelijk wel het geval.
Iets met ..
@MiVo Schreef: Zenden beide zenders de afleveringen soms in verkeerde volgorde uit ? Van Macgyver was afgelopen zondag aflevering 8 van seizoen 4, terwijl morgen ochtend aflevering 6 en 7 van hetzelfde seizoen worden uitgezonden.
Nee omdat Ziggo zijn informatie uit een hele andere database haalt, dan dat de zender aanlevert, lijkt het dat het in een verkeerde volgorde wordt uitgezonden.
KPN:
Vorige week zondag
ZIGGO
Vorige week zondag:
Welke denk je nu dat de juiste volgorde heeft staan in de EPG? En precies zo'n zelfde fout zit er morgen weer als enige in de EPG van Ziggo, en bij KPN (en de andere EPG's) lopen alle afleveringen wel gewoon netjes op volgorde door zoals je hieronder kan zien....
KPN
Morgen:
ZIGGO
Morgen:
Datum uitzending: 1 dec 2024
Tijdstip uitzending: vanaf 6:00
Zender: ESPN 2 en ESPN 4
Programma: "SIGN OFF"
* 422: ESPN 2
. 1 dec 24: 6:00 + 4:00 .. 10:00
* 424: ESPN 4
. 1 dec 24: 6:00 + 3:00 .. 9:00
Probleemomschrijving: hier staat iets anders
6:00 ESPN Vandaag nl_espn2
7:00 Atl. Mineiro - Botafogo (samenvatting) nl_espn2
7:15 PEC - Sparta (samenvatting) nl_espn2
7:25 Feyenoord - Fortuna (samenvatting) nl_espn2
7:36 FC Groningen - Willem II (samenvatting) nl_espn2
7:46 NAC Breda - Almere City (samenvatting) nl_espn2
8:00 Criciuma - Corinthians (samenvatting) nl_espn2
8:06 Atlético Mineiro - Botafogo nl_espn2
10:00 ESPN Vandaag nl_espn2
Zie ook ESPN 4.
@Alex Schreef: Klopt inderdaad, @DON PAPA.
Maar als dat klopt, dan heeft het toch ook geen zin om navraag te doen bij de bron, zoals je eerder aangaf? En als jullie dit al weten, waarom wordt dat na al die jaren dan niks veranderd? Of vind Ziggo het wel best om steeds de enige EPG te zijn die uit de pas loopt, en laat zijn klanten jaar op jaar lekker de zelf gecreëerde fouten (want dat doet Ziggo op deze manier) uit de EPG zoeken en lekker nuteloos melden, want het systeem wordt toch niet aangepast...
Dit draadje loopt al sinds juni 2021, ik heb de hoop al opgegeven dat het ooit nog goed komt.
Nou dit draadje loopt zelfs nog veel langer dan 2021, alleen heeft Ziggo de oude topic die hier over ging heel listig naar het archief verplaatst (en daarna stilletjes verwijderd), omdat ze het helemaal anders zouden gaan doen, in deze "nieuwe" topic, maar ook daar is helemaal niks van terecht gekomen helaas...
@DON PAPA @Havanna @Alex @Hendrik Jan
Het is inderdaad hopeloos en de laatste maanden het ene vermijdbare probleem na het andere
(denk aan blokken van 12 uur of meer, geen uitzending op npo2 en veronica. meerdere zenders met word aangekondigd)
En wat ik nog het ergste vind is dat ziggo NIETS heeft uigelegd over deze vele problemen en wat ze gaan doen om ze te voorkomen
En ook leuk hun klantenservice zegt dat ze niets kunnen doen met epg problemen en dat je maar naar de community moet gaan.
Ik ga nu kpn voor de komende 2 jaar uittesten
en wat zien we nu op omroep gelderland ?
word aangekondig dus
En gisteren staat er nog een blok van 13 uur waar de replay dus niet van werkt
en op zing is er ook vandaag een blok van 12 uur
Dus zeer slechte aansturing naar gracenote en geen kwaliteit controles
Datum uitzending: 2 december
Tijdstip uitzending: 20:00 uur
Zender: Paramount Network
Programma: Traffic
Probleemomschrijving: In de EPG staat "Drugshandel" in plaats van Traffic. En de omschrijving is in Engelse taal, in plaats van Nederlandse.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.