Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
4.141 Reacties 4.141
joepke-m
Level 15

@MiVo Is dat de oude of nieuwe Dynasty? Seizoen 1 van de oude heeft 15 afleveringen. Seizoen 1 van de nieuwe heeft er 22.

0 Kudos
User77939
Level 17

@Alex Schreef: Ik zie het inderdaad, erg zuur. Het verzoek hiervoor staat nog steeds open, er is contact gezocht met de bron, maar dat heeft helaas nog niet tot wijzigingen geleid. 

Waarom met de bron? Volgens mij ligt de fout gewoon weer is bij jullie eigen EPG database, want waarom staat het anders bij de KPN wel gewoon weer goed in de EPG?

@joepke-m Schreef: @Alex En hoe vind je zelf dat het gaat?

Ik denk dat Ziggo het wel fijn vind gaan, welk bedrijf droomt er nou niet van, dat de eigen klanten geheel belangeloos al jaren aan het meehelpen zijn. Het is dan ook niet voor niks dat ze alleen maar de aangedragen fouten aan het corrigeren zijn en verder niks oplossen. En als deze topic lang genoeg is, dan verdwijnt hij gewoon weer in een donker hoekje van het archief (net als al eerder gebeurde), en starten ze vrolijk weer een nieuw topic, en beloven weer gouden bergen waar vervolgens helemaal niks van terecht komt. En dat noemt Ziggo vervolgens "we maken vandaag fantastisch" 🙃

MiVo
Level 6

@joepke-m  Het is de oude uit de jaren 80.

User77939
Level 17

@MiVo Schreef: Het is de oude uit de jaren 80.

Klopt, Ziggo zou eens bij de buren (KPN) in de leer moeten gaan, dat zou meer dan 90% van de fouten in de EPG al oplossen (ja het gras bij de buren is zeker veel groener als het om de EPG gaat)

1000027683.jpg

mdpeters124
Level 16

@Hendrik Jan @User77939 @Alex 

ik denk dat ziggo eerst maar eens moet leren hoe ga ik op een fatsoenlijke manier om met foutmeldingen en de opvolging daarvan

Want ziggo gaat uit van niet op in gaan en dan houden de klanten vanzelf op met melden

Zoals zeggen dat ze een onderzoek doen (naar opname fouten) en dan na 7 maanden nog 0 resultaat

mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

en weer "word aangekondigd" en ook "geen programma gegevens beschikbaar"

zee tv vanaf 30-11 01:00

zee cinema vanaf 30-11 02:40

zing vanaf 2-12 02:00

Maar op zing begint de ellende al eerder

30-11 19:30 - 07:30 fear files

een programma van max 1 uur duurt plotseling 12 uur

En oh ja 12 uur kan jullie stream systeem niet aan

Dus weer troep in de epg

trt muzik  vanaf 1-12 06:00

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

en ongelofelijk maar waar

zaterdag 30-11 veronica 18:30 - 22:15  Geen uitzending

Ik zou me kapot schamen als ik hier als automatiseerder bij betrokken was

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@ChielOver De Grote Verbouwing blijkt een lastige te zijn en ik heb begrepen dat dat meer tijd in beslag nemen vanuit de bron-aanlevering, volgens mij gaat het bij andere gidsen ook niet goed. We hebben op dit moment voorgesteld om in ieder geval de inhoudelijke omschrijving van de aflevering weg te halen en daar een de standaard omschrijving van het programma te noteren. Als er meer informatie is, laten we het weten.

@Lucy91 - Ik zie dat Royal Pains inmiddels goed staat!

@jenson - De Film-kanalen staan op dit moment weer goed!

@MiVo - Ik durf niet te zeggen waarom specifiek 'deel 2' is weggehaald, maar voor zover ik kan beoordelen hebben beide afleveringen nog steeds unieke ID's. Mogelijk lijkt het niet goed te gaan omdat hij de uitzending van afgelopen vannacht als originele uitzending ziet in plaats van die van vanavond?

Er zijn inderdaad twee afleveringen van Dynasty verkeerd gekoppeld, zowel S2E1 als S2E2 ontbreken nu. DIt gaan we herstellen.

@mdpeters124 - Er wordt gewerkt aan de kanalen zonder programma-informatie binnen een week.

0 Kudos
MiVo
Level 6

@Alex  Deel 2 is wel gewoon uitgezonden afgelopen nacht heb ik net gezien, waarom ONS dit nu doet heb ik geen idee van. In dit geval staat het dan wel correct in de epg. Voor volgende week en de week erna staat het ook gepland in de nacht.

mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

en weer geen inhoudelijke reactie dus bij herhaling de relevante vragen

1) hoe kan ziggo nog steeds blokken van 12 uur aanmaken in de epg als de stream opslag dat niet aankan ?

2) hoe kan op een nederlaands zender (veronica) op prime time een blok "geen uitzending" staan ?

2) hoe kan het dat de vorige keer bij veronica met geen uizending probleem dat ziggo het NIET verholpen heeft ondanks dat ze daar 5 werkdagen voor hadden ?

ChielOver
Level 9

@Alex  ''De Grote Verbouwing blijkt een lastige te zijn en ik heb begrepen dat dat meer tijd in beslag nemen vanuit de bron-aanlevering, volgens mij gaat het bij andere gidsen ook niet goed. We hebben op dit moment voorgesteld om in ieder geval de inhoudelijke omschrijving van de aflevering weg te halen en daar een de standaard omschrijving van het programma te noteren. Als er meer informatie is, laten we het weten.''

Gewoon doortellen vanaf de vorige aflevering waarvan het bekend is welke het is, zou ik simpel denken. Die is vrij makkelijk te vinden met de namen van de deelnemers aan het begin van iedere aflevering 🙂  Wel of geen standaard beschrijving maakt verder ook weinig uit als de titel niet klopt. Gek dat zoiets al 2 weken duurt. 

0 Kudos
ChielOver
Level 9

ChielOver_0-1732784636012.png

Wel knap dat deelnemers uit vorige seizoenen terugkomen als het seizoen 1 aflevering 1 is 🙂 

User77939
Level 17

Omdat ik geen antwoord op mijn vragen heb gekregen, zal ik zelf nog maar een keer stellen.

@Alex Schreef: Ik zie het inderdaad, erg zuur. Het verzoek hiervoor staat nog steeds open, er is contact gezocht met de bron, maar dat heeft helaas nog niet tot wijzigingen geleid. 

Waarom met de bron? Volgens mij ligt de fout gewoon weer is bij jullie eigen EPG database, want waarom staat het anders bij de KPN wel gewoon weer goed in de EPG?

jenson
Level 12

28 nov 24

@Alex

"Wordt aangekondigd"

Omroep Gelderland: vanaf 1 dec 24 06:00

Film1 en FilmBox zijn weer gevuld tot +14 dagen

Niet alle programma's met een te lange speelduur uit de lijst hierboven zijn aangepast.

15 nov 24:  9:55 + 1:55  Film1 Drama : Narcosis

29 nov 24:  9:55 + 5:05  Film1 Drama : Narcosis

16 nov 24:  8:40 + 1:55

30 nov 24:  8:40 + 6:40  Film1 Drama : Riceboy Sleeps

26 nov 24   9:10 + 1:05 

30 nov 24:  9:25 + 5:40  Film1 Family : Poeslief 2

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

en nog een "onmogelijke" 12 uur blok op omroep gelderland

zaterdag 30-11 de week van gelderland 

een blok van 12 uur en 6 uur

heel ongeloofwaardig weer

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending: vrijdag 29 november en vrijdag 6 december

Tijdstip uitzending:  23:40

Zender:  BBC One

Programma:  The Graham Norton Show

Probleemomschrijving:  Ik weet niet of je dit echt een fout kan noemen, misschien eerder slordig.  De namen van gasten staan in de aflevering titel, met als gevolg dat de regel te lang is, bij de derde naam wordt het dan afgebroken en zie je de rest niet. En in de omschrijving staan de gasten ook al vermeld.

Ik zie dit ook vaak bij bijvoorbeeld films bij de regel die begint met ¨Regisseur¨,  waarachter dan "Met" staat met de namen staan van de acteurs, ook vaak te lang dat het afgebroken wordt. Kunnen ze beter de regel onder Regisseur plaatsen, in plaats van erachter.  In de app staat het beter en daar wordt het niet afgebroken.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@User77939 - Volgens mij klopt het zoals gezegd bij KPN ook niet. Wel lijken ze achteraf afleveringen aan te passen qua informatie.

@mdpeters124 en @jenson Omroep Gelderland en de te lange films op de Film-kanalen worden onderzocht, dank voor het melden! Ook is er een gat op RTL8 van 17:42 tot 18:10 (Bold & the Beatiful) waar naar wordt gekeken.

@MiVo Lastig! Kan me inderdaad voorstellen dat het onhandig staat op deze manier, ook omdat het bij eerdere afleveringen wel anders leek te worden ingeregeld. Ik durf op dit moment nog niet te zeggen of dit (weer) wordt aangepast.

0 Kudos
User77939
Level 17

@Alex Schreef: Volgens mij klopt het zoals gezegd bij KPN ook niet. 

Kun je dan ook uitleggen wat er volgens jouw niet klopt aan de informatie van KPN? Want zelfs KIJK waar je de programma's van Net5 kan terug kijken geeft dezelfde informatie als KPN. En volgens mij had Ziggo altijd de wens dat als klanten naar een programma zochten dat dan ook de streamingdiensten naar voren kwamen waar ze dit dan eventueel konden terug kijken. Of is dat weer van de baan?

KiJK

1000027681.jpg

KPN

1000027802.jpg

Offtopic: ik blijf het geinig vinden, dat je in deze topic altijd pas je reactie post op het moment als je dag erop zit (wat je kan zien omdat je vlak daarna altijd offline gaat). 🤣

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex  @Hendrik Jan 

ik had gemeld dat er onmogelijke blokken waren op omroep gelderland vandaag 30-11, 1 van 12 uur en 1 van 6 uur

En ze hebben iets veranderd !

het is nu 1 blok van 17 uur en 45 minuten

ze hadden er beter 17 blokken van 1 uur van kunnen maken, nog steeds fout maar dan werkt de replay nog

en zie https://www.gld.nl/tv-radio

of https://www.gld.nl/tv

Dag TV • 10:00 - 16:45
RegioNed Weekend 16:45 - 17:00
GLD Nieuws 17:00 - 17:15

dus waar ziggo de onzin in de epg op baseert is mij een raadsel

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Speciaal voor jou een vroege reactie, @User77939 🙂

Je haalt een aflevering van vorige week aan; ik gaf al aan dat ze wel aanpassingen kort vooraf of achteraf lijken te doen bij de uitzendingen. Als je enige afleveringen vooruit kijkt, komt onze informatie nu nog overeen (en naar verwachting niet kloppend). Daarnaast wordt, in ieder geval in je screenshot, algehele programma-omschrijving gebruikt en geen aflevering-informatie; dat is ook iets wat wij dus nu hebben voorgesteld, omdat er van de huidige reeks weinig klopt.

Mijn vermoeden is dat er meerdere uitzendschema's zijn en deze nu door elkaar worden gebruikt. Gisteren werd bijvoorbeeld de aflevering "Richmond" uitgezonden. Volgens o.a. IMDB is dat seizoen 19, aflevering 3, maar je vindt ook bronnen waar het onder seizoen 16 valt. In onze gids is op dit moment deze hele reeks als seizoen 16 bestempeld, maar de verkeerde dus. Bij KPN lijkt het, op het moment van schrijven, tot en met maandag de goede reeks te zijn en daarna ook de verkeerde. Ik verwacht overigens dat die later ook correct aangepast gaan worden.

Linksom of rechtsom klopt het helaas niet en wachten we dus op concrete informatie vanuit de bron én kijken we in de tussentijd wat wíj kunnen doen om dit beter aan te bieden.

@mdpeters124 - Aan omroep Gelderland wordt nog gesleuteld, maar gezien ik overal dezelfde informatie zie, verwacht ik op dit moment dat dit zo blijft. Begrijp ik dat je graag 'De Week van Gelderland' wil terugkijken? Dit wordt zeer regelmatig herhaald, je kunt bijvoorbeeld één van de uitzendingen van gisteravond terugkijken.

0 Kudos