Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Alex En hoe vind je zelf dat het gaat?
Datum uitzending: dinsdag 3 december
Tijdstip uitzending: 18.00 - 19.00 uur
Zender: Paramount Network
Programma: Royal Pains
Probleemomschrijving: in de gids staat dat aflevering 11 van seizoen 6 wordt uitgezonden; dit moet aflevering 11 van seizoen 5 zijn. Dezelfde fout staat bij de herhaling de dag erna (woensdag 4 december 11.45 - 12.30 uur).
26 nov 2024.
Minder EPG dan +6 dagen en fouten bij de 4 Film1 zenders en FilmBox.
1 dec 24: 4:50 + 1:20 Film1 Action | Possessor
1 dec 24: 6:10 + 4:00 Film1 Action | Wordt aangekondigd
1 dec 24: 4:45 + 1:15 Film1 Drama | Las bestias
1 dec 24: 6:00 + 4:00 Film1 Drama | Wordt aangekondigd
1 dec 24: 5:20 + 0:40 Film1 Family | Almost Friends
1 dec 24: 6:00 + 4:00 Film1 Family | Wordt aangekondigd
1 dec 24: 4:45 + 1:15 Film1 Premiere | Dark Web: Cicada 3301
1 dec 24: 6:00 + 4:00 Film1 Premiere | Wordt aangekondigd
1 dec 24: 6:00 + 4:05 FilmBox | On Set n Set
1 dec 24: 10:05 + 4:00 FilmBox | Wordt aangekondigd
De laatste film voor "Wordt aangekondigd" heeft vaak een onjuiste speelduur: te lang of te kort.
De vraag is of dit nog gecorrigeerd wordt.
Deze in ieder geval niet:
26 nov 24: 5:50 + 4:20 Film1 Drama : Un monde .. 4:20 = 3 films
29 nov 24: 9:55 + 5:05 Film1 Drama : Narcosis
30 nov 24: 2:05 + 4:25 Film1 Premiere : Loro
30 nov 24: 3:55 + 3:05 Film1 Drama : Lola vers la mer
30 nov 24: 8:40 + 6:40 Film1 Drama : Riceboy Sleeps
30 nov 24: 9:25 + 5:40 Film1 Family : Poeslief 2
Datum uitzending: woensdag 27 november
Tijdstip uitzending: 20:00 uur
Zender: ONS
Programma: Commissaris Rex
Probleemomschrijving: Deze aflevering bestaat uit 2 delen. Woensdag 20 november was het eerste deel, en er stond ook netjes deel 1 bij. En voor morgen stond er ook deel 2, en ja, stond. Waarom is dit bij allebei weggehaald ? Waarom ? Nu is bij mij het rode rondje weggehaald bij die van morgen. Als ik het niet op tijd had gezien was het niet opgenomen. Ziggo, het stond eerst goed, waarom blijft het dan niet goed staan ? Echt waardeloos dit. ☹️
Als aanvulling op mijn vorige post, als ik de epg via the Next mini bekijk, zie ik wel deel 2 staan voor morgen, maar als ik in de android app kijk, dan zie ik geen deel 2 en ook geen rode cirkel terwijl die wel bij de geplande opnames staat. Er is dus blijkbaar een verschil met de epg tussen de app op de smartphone en de next mini.
Datum uitzending: 2 en 3 december
Tijdstip uitzending: 18:45 en 18:48
Zender: ONS
Programma: Dynasty
Probleemomschrijving: Seizoensnummer en afleveringsnummer kloppen niet. Bij maandag 2 december staat seizoen 1, aflevering 17, maar seizoen 1 heeft maar 15 afleveringen, waar haalt Ziggo die 17 vandaan dan ? Dit moet dus Seizoen 2, aflevering 1 zijn. Een dag later staat er Seizoen 5, aflevering 6, dit moet dan Seizoen 2, aflevering 2 zijn. Ziggo maakt er weer lekker een puinhoop van, zoals altijd.
@MiVo Is dat de oude of nieuwe Dynasty? Seizoen 1 van de oude heeft 15 afleveringen. Seizoen 1 van de nieuwe heeft er 22.
@Alex Schreef: Ik zie het inderdaad, erg zuur. Het verzoek hiervoor staat nog steeds open, er is contact gezocht met de bron, maar dat heeft helaas nog niet tot wijzigingen geleid.
Waarom met de bron? Volgens mij ligt de fout gewoon weer is bij jullie eigen EPG database, want waarom staat het anders bij de KPN wel gewoon weer goed in de EPG?
@joepke-m Schreef: @Alex En hoe vind je zelf dat het gaat?
Ik denk dat Ziggo het wel fijn vind gaan, welk bedrijf droomt er nou niet van, dat de eigen klanten geheel belangeloos al jaren aan het meehelpen zijn. Het is dan ook niet voor niks dat ze alleen maar de aangedragen fouten aan het corrigeren zijn en verder niks oplossen. En als deze topic lang genoeg is, dan verdwijnt hij gewoon weer in een donker hoekje van het archief (net als al eerder gebeurde), en starten ze vrolijk weer een nieuw topic, en beloven weer gouden bergen waar vervolgens helemaal niks van terecht komt. En dat noemt Ziggo vervolgens "we maken vandaag fantastisch" 🙃
@joepke-m Het is de oude uit de jaren 80.
@MiVo Schreef: Het is de oude uit de jaren 80.
Klopt, Ziggo zou eens bij de buren (KPN) in de leer moeten gaan, dat zou meer dan 90% van de fouten in de EPG al oplossen (ja het gras bij de buren is zeker veel groener als het om de EPG gaat)
ik denk dat ziggo eerst maar eens moet leren hoe ga ik op een fatsoenlijke manier om met foutmeldingen en de opvolging daarvan
Want ziggo gaat uit van niet op in gaan en dan houden de klanten vanzelf op met melden
Zoals zeggen dat ze een onderzoek doen (naar opname fouten) en dan na 7 maanden nog 0 resultaat
en weer "word aangekondigd" en ook "geen programma gegevens beschikbaar"
zee tv vanaf 30-11 01:00
zee cinema vanaf 30-11 02:40
zing vanaf 2-12 02:00
Maar op zing begint de ellende al eerder
30-11 19:30 - 07:30 fear files
een programma van max 1 uur duurt plotseling 12 uur
En oh ja 12 uur kan jullie stream systeem niet aan
Dus weer troep in de epg
trt muzik vanaf 1-12 06:00
en ongelofelijk maar waar
zaterdag 30-11 veronica 18:30 - 22:15 Geen uitzending
Ik zou me kapot schamen als ik hier als automatiseerder bij betrokken was
@ChielOver De Grote Verbouwing blijkt een lastige te zijn en ik heb begrepen dat dat meer tijd in beslag nemen vanuit de bron-aanlevering, volgens mij gaat het bij andere gidsen ook niet goed. We hebben op dit moment voorgesteld om in ieder geval de inhoudelijke omschrijving van de aflevering weg te halen en daar een de standaard omschrijving van het programma te noteren. Als er meer informatie is, laten we het weten.
@Lucy91 - Ik zie dat Royal Pains inmiddels goed staat!
@jenson - De Film-kanalen staan op dit moment weer goed!
@MiVo - Ik durf niet te zeggen waarom specifiek 'deel 2' is weggehaald, maar voor zover ik kan beoordelen hebben beide afleveringen nog steeds unieke ID's. Mogelijk lijkt het niet goed te gaan omdat hij de uitzending van afgelopen vannacht als originele uitzending ziet in plaats van die van vanavond?
Er zijn inderdaad twee afleveringen van Dynasty verkeerd gekoppeld, zowel S2E1 als S2E2 ontbreken nu. DIt gaan we herstellen.
@mdpeters124 - Er wordt gewerkt aan de kanalen zonder programma-informatie binnen een week.
@Alex Deel 2 is wel gewoon uitgezonden afgelopen nacht heb ik net gezien, waarom ONS dit nu doet heb ik geen idee van. In dit geval staat het dan wel correct in de epg. Voor volgende week en de week erna staat het ook gepland in de nacht.
en weer geen inhoudelijke reactie dus bij herhaling de relevante vragen
1) hoe kan ziggo nog steeds blokken van 12 uur aanmaken in de epg als de stream opslag dat niet aankan ?
2) hoe kan op een nederlaands zender (veronica) op prime time een blok "geen uitzending" staan ?
2) hoe kan het dat de vorige keer bij veronica met geen uizending probleem dat ziggo het NIET verholpen heeft ondanks dat ze daar 5 werkdagen voor hadden ?
@Alex ''De Grote Verbouwing blijkt een lastige te zijn en ik heb begrepen dat dat meer tijd in beslag nemen vanuit de bron-aanlevering, volgens mij gaat het bij andere gidsen ook niet goed. We hebben op dit moment voorgesteld om in ieder geval de inhoudelijke omschrijving van de aflevering weg te halen en daar een de standaard omschrijving van het programma te noteren. Als er meer informatie is, laten we het weten.''
Gewoon doortellen vanaf de vorige aflevering waarvan het bekend is welke het is, zou ik simpel denken. Die is vrij makkelijk te vinden met de namen van de deelnemers aan het begin van iedere aflevering 🙂 Wel of geen standaard beschrijving maakt verder ook weinig uit als de titel niet klopt. Gek dat zoiets al 2 weken duurt.
Wel knap dat deelnemers uit vorige seizoenen terugkomen als het seizoen 1 aflevering 1 is 🙂
Omdat ik geen antwoord op mijn vragen heb gekregen, zal ik zelf nog maar een keer stellen.
@Alex Schreef: Ik zie het inderdaad, erg zuur. Het verzoek hiervoor staat nog steeds open, er is contact gezocht met de bron, maar dat heeft helaas nog niet tot wijzigingen geleid.
Waarom met de bron? Volgens mij ligt de fout gewoon weer is bij jullie eigen EPG database, want waarom staat het anders bij de KPN wel gewoon weer goed in de EPG?
28 nov 24
"Wordt aangekondigd"
Omroep Gelderland: vanaf 1 dec 24 06:00
Film1 en FilmBox zijn weer gevuld tot +14 dagen
Niet alle programma's met een te lange speelduur uit de lijst hierboven zijn aangepast.
15 nov 24: 9:55 + 1:55 Film1 Drama : Narcosis
29 nov 24: 9:55 + 5:05 Film1 Drama : Narcosis
16 nov 24: 8:40 + 1:55
30 nov 24: 8:40 + 6:40 Film1 Drama : Riceboy Sleeps
26 nov 24 9:10 + 1:05
30 nov 24: 9:25 + 5:40 Film1 Family : Poeslief 2
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.