Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.595 Reacties 3.595
Meldingen
Aan Uit
MiVo
Level 6

Dat van aflevering 10 van Nancy Drew had ik vorige week maandag al gemeld, en afgelopen woensdag is toegezegd "Dat gaan we aanpassen¨.  Maar het is nu maandag, en het is nog steeds niet aangepast.  😡

DON PAPA
Level 17

@Rikst Schreef: deze worden uiteraard meegenomen in het onderzoek

Heeft Ziggo eigenlijk zelf wel door hoeveel jaar er al onderzoek gedaan wordt? En hoeveel dat onderzoek tot nu toe heeft opgeleverd?

Aangezien ik toch geen antwoord vanuit Ziggo verwacht op deze vragen, zal ik zelf het antwoord maar geven. De eerste topic over deze problemen begon in maart 2019 op het openbare gedeelte van het forum (Ziggo lees is terug wat Mark toen der tijd schreef hierover).

Het is toch lachwekkend als je nu terug kijkt wat er van alles die mooie woorden van Mark terecht is gekomen? Want Ziggo heeft ruim 4 jaar later nog steeds zijn klanten nodig om de vele fouten in de EPG op te sporen, en deze fouten worden nog steeds alleen maar gecorrigeerd door Ziggo, want oplossen daar doet Ziggo nog steeds niet aan, het enige wat Ziggo nog steeds wel doet is keer op keer beloven, dit gaan we onderzoeken....

mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Paul @Vincent @Rikst 

als je in ziggogo.tv zoekt op de zender out krijg je 2 zenders te zien met dezelfde epg inhoud

Data consistentie probleem ?

0 Kudos
jenson
Level 11

Dit zijn 2 zenders in dezelfde transport stream met 2 zendernummers.

Maar verder exact gelijk.

ESPN: 18, 421

OUTTV: 129, 798

TRT Türk: 76, 775

En de regionale zenders in jouw regio.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Paul @Vincent @Rikst 

en weer word aangekondigd

tv 538   vanaf 1-11 06:00

zing vanaf 1-11  02:00

tv5 monde vanaf 3-11 10:00

mediaset italia vanaf 3-11 10:00

En wie is nu verantwoordelijk voor het ontbreken danwel niet functioneren van controles ?

Wie draait die falende controles ?

Uiteindelijk is ziggo en de betrokken werknemers verantwoordelijk voor deze wanprestatie van managers tot moderatoren toe want jullie weten allemaal hier al jaren vanaf.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Vincent @Paul @Hendrik Jan @Rikst 

zaterdag veronica 2-11 18:30 - 22:35  "geen uitzending"

heel geloofwaardig. Hoe krijgt ziggo het voor elkaaar om deze onzin over te nemen  ?

0 Kudos
jenson
Level 11

Kanaal 425: ESPN UHD

2 + 3 november 2024: weer geen informatie over de wedstrijden.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor alle meldingen! 

-We zien inderdaad meerdere kanalen die niet volledig gevuld zijn voor de komende 7 dagen. Hier wordt aan gewerkt! Ook aan het gat bij Veronica zaterdagavond.

-Nancy Drew is inderdaad eerder doorgegeven en ik had eigenlijk verwacht dat dit een simpele en snelle aanpassing zou zijn. We hebben navraag gedaan wat de status hiervan is.

-Ik vermoed dat je sommige kanalen tweemaal ziet, zoals OUT TV, omdat ze in twee verschillende zenderpakketten voorkomen.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan @Lycke @Paul @Vincent @Rikst 

en hoe gaat ziggo de blamage met short tv toelichten ?

vorige week dinsdag gemeld dat het zaterdag 26-10 mis ging en alex gaf aan op woensdag dat jullie er achter aan gingen

EN er was dus NIETS aan gedaan met als gevolg dat het hele afgelopen weekend van short tv onbruikbaar is

en er is geen gat op zaterdag jullie claimen gewoon "geen uitzending" en dat kan dus gewoon niet.

Net zoaals blokken van 12 uur wat jullie opname systeem niet aaan kan

Ziggo heeft heel wat uit te leggen aan zijn klanten over deze blunders

0 Kudos
Olifant
Level 2

Ook hier en bij mn moeder engelse omschrijvingen in de epg in allerlei zenders. Jullie kunnen wel iedere keer een ticket aanmaken maar wat schieten we hier mee op! Dit is al zo sinds de zomer. Doe er eens  een keer echt wat aan en los het op 

ipv tickets aanmaken.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Op Filmbox en alle Film1 zenders vanaf vrijdag 1 november Word Aangekondigd. Ligt het aan mij of nemen deze meldingen op steeds meer zenders fors toe de laatste tijd.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@MiVo @Alex @Hendrik Jan 

en ik had dat al maandag gemeld over alle film zenders

Dus de onverschilligheid en de onkunde nemen toe

0 Kudos
MiVo
Level 6

@mdpeters124 @Alex @Hendrik Jan 

Had ik even over het hoofd gezien dat het maandag al gemeld was, hopelijk ondernemen ze nu actie,

0 Kudos
Harald D.
Level 7

EPG BBCFirst:

Het blijkt dat de zomertijd/wintertijd op BBC First niet automatisch wordt aangepast.

0 Kudos
MiVo
Level 6

Bij mij kloppen de tijden wel in de EPG bij BBC First.

0 Kudos
amvih
Level 11

Hier ook geen probleem met de EPG tijd van BBC First, deze kloppen gewoon.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@MiVo @Alex @Hendrik Jan @Vincent @Paul @Rikst 

film zenders is nog erger dan ik dacht het is nu al vanaf 31-10  10:00 dat er "word aangekondigd" staat

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Harald D. 

Als ik BBC First check zie ik geen problemen met de zomer/wintertijd. Ervaar je dit nog steeds? Zo ja, kun je dan aangeven welke programma's dit betreft en of je kijkt via een box of via Ziggo GO?

0 Kudos
jenson
Level 11

31 okt 2024.

FilmBox en Film1 zijn aangevuld tot 3 nov 24, nog te weinig.

Veel te lange film: Film1 Action: "The Last Victim" Vandaag 31 okt, 06:30 - 11:30  5u 2021  Film Thriller 

VRT CANVAS, "Wordt aangekondigd"  .. bij Telenet: "Trump: The Criminal Conspiracy Case"

3 nov 24: 20:00 +  1:35

4 nov 24: 17:45 +  1:35

0 Kudos
MiVo
Level 6

Dat van Nancy Drew is nog steeds niet aangepast, er staat nog steeds Aflevering 10 in plaats van aflevering 6, morgenavond 23:55 uur Star Channel. Dit is al meer dan een week geleden gemeld hier, de tijd begint toch wel erg kort te worden om dit nog de corrigeren. Ik ben bang als dit na uitzending pas aangepast wordt, de opname als mislukt wordt weergegeven met het rode uitroepteken. Of als het niet aangepast wordt, de juiste aflevering 10 op 15 november niet opgenomen kan worden.

0 Kudos