Aankondigingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

3.298 Reacties 3.298
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6284Likes

@mdpeters124 . WEllicht is het wel opgevallen, maar we kunnen niet op eigen houtje programma's in de gids gaan zetten. 


Over the rookie. Ik denk dat hier ook geen informatie voor binnen is gekomen en we het laatste programma dus hebben doorgetrokken. Ik vermoed dat hier "loop Hart van Nederland" had moeten staan. Gezien het om de loop gaat die er meermaals instaat, laat ik dit niet aanpassen. Voor opnames of terugkijken heeft dit verder geen invloed. 

mdpeters124

Level 16
  • 1539Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Lycke @Hendrik Jan 

en het punt blijft dat ziggo dit zelf had kunnen bedenken met kwaliteits controles en overleg met uitzendende partij

 

Want dit fenomeen bij net5 kennen we al jaren lang

 

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 65Oplossingen
  • 3412Likes

 

@Lycke Schreef: we kunnen niet op eigen houtje programma's in de gids gaan zetten. 

 

Ik val bijna van mijn stoel van het lachen, Ziggo doet niet anders dan op eigen houtje programma's in de EPG zetten. Deze topic staat vol met voorbeelden, dat alleen Ziggo hele andere programma's in zijn EPG heeft staan dan alle andere EPG's. Zie bijvoorbeeld de meldingen over "Monument voor Peter R. de Vries" of wil Ziggo nu zeggen dat dit zo is aangeleverd door de zender? En dat alleen Ziggo weer is de verkeerde info heeft gekregen, en alle andere EPG's wel de juiste info hebben gehad. Laatst zei je zelf nog dat Ziggo 1:1 de informatie van de zender in de EPG zet, hoe kan het dan dat er toch steeds alleen foute informatie in de Ziggo EPG verschijnt?

 

mdpeters124

Level 16
  • 1539Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

film premiere 10-7 22:00 - 02:35   Loro    film is dus niet 4 uur lang

 

net5  17-7 01:03 -  05:46  station 19

 

Goh kwaliteit controles die er niet zijn ?

 

Ducky1965

Level 4
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Datum uitzending: 16-07-2024

Tijdstip uitzending: 15:25

Zender: viaplay tv kanaal 19

Programma: flying doctors

 

Probleemomschrijving:

Al een paar dagen staat er in ee tv gids dat er een afl van flying doctors wordt uitgezonden maar dat klopt niet want je ziet alleen een telsell uitzending

 Het programma wat je daarna kan kijken klopt wel. Dat is mcleods daughters. Op geen enkele wijze kan je flying doctors zien.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9662Posts
  • 1122Oplossingen
  • 4386Likes

@mdpeters124 - Er lijkt inderdaad een film te zijn weg gevallen, ik zie dit ook elders terug. Net 5 is helaas nog steeds een bekend probleem, dit wordt regelmatig gecheckt en ook hersteld, maar soms pas achteraf. Ook nu staat het inmiddels goed in de gids.

 

Hi @Ducky1965,

Ik zie het inderdaad. Het lijkt maar op een aantal dagen te worden uitgezonden, maar staat nu ten onrechte elke dag erin. We gaan het laten checken, want hierdoor gaat er ook iets niet goed met de nummering.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9662Posts
  • 1122Oplossingen
  • 4386Likes

@Zwiggelaar - Ik zie dat je geen reactie meer hebt gehad op je laatste bericht, sorry! Het is juist nu goed getrokken, maar ik kan me de verwarring voorstellen als je het juist net anders had ingesteld. Zoals ik het nu zie, wordt er elke dag één originele aflevering uitgezonden en is de rest een herhaling daarvan. Je kunt daarmee "gewoon" elke dag opnemen. Ik hoop dat het is gelukt!

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 65Oplossingen
  • 3412Likes

En weer doet Ziggo net of zijn neus bloed en ontwijkt weer is de vragen waarom alleen de fouten informatie in de Ziggo EPG staat. 

 

8cfd27a0-e3c1-4897-b4e1-bb9061cc19b9-1_all_42640.jpg

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9662Posts
  • 1122Oplossingen
  • 4386Likes

Hi @DON PAPA - Als het alléén in onze EPG verkeerd staat, kan dat diverse, uiteenlopende oorzaken hebben. Maar al deze verschillende oorzaken hebben de gemene deler dat wij hiervoor verantwoordelijk zijn en dat het dan dus beter moet. 

mdpeters124

Level 16
  • 1539Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Alex@Hendrik Jan  zie net5 probleem dat gaat al jaren lang mis. Dus waarom past ziggo dit niet vooraf aan (14 dagen van te voren) in plaat van ACHTERAF en meestal achteraf als klanten het melden.

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 65Oplossingen
  • 3412Likes

@Alex > Je zegt weer een hoop, maar totaal niks nieuws. Dat Ziggo verantwoordelijk is voor zijn eigen EPG dat weet elke boeren ... wel (al twijfel ik wel heel erg hoe serieus Ziggo zelf deze verantwoordelijkheid voor de EPG neemt).

 

Het ging mij erom dat er vanuit Ziggo wordt beweerd dat de informatie vanuit de zender 1:1 in de EPG wordt gezet, en toch gaat het alleen bij Ziggo steeds verkeerd.

 

Maar aan je politieke antwoord te zien, stopt Ziggo het liever in de doofpot waarom dit al jaren mis gaat, en dat noemen ze dan ook nog transparant communiceren.... 🙃

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9662Posts
  • 1122Oplossingen
  • 4386Likes

Ik snap heus wat je zegt, @DON PAPA - maar het verschilt zo ontzettend per situatie wat er aan de hand is. Dus dan moet ik ook een heel globaal antwoord geven. Je trekt nu een uitspraak van de ene situatie over naar alle andere. Ik weet helaas niet altijd alle technische details, maar je krijgt niet altijd álle informatie zo zwart-wit aangeleverd. 

Ter illustratie een voorbeeld van enige tijd geleden, waarbij een aflevering NCIS: Sydney bij ons in de gids stond als de een aflevering van Unusual Suspects. We waren toen de enige met deze fout. De reden? De aflevering van NCIS heette Snakes in the Grass, maar hij was bij ons per ongeluk daardoor gelinkt aan een aflevering van Unusual Suspects met de naam Snake in the Grass. Dat soort situaties moeten natuurlijk beter en mogen gewoon niet voorkomen. Daarom de vorige reactie; we kunnen hier wel alle scenario's bedenken en uitschrijven, maar dat verandert niet aan de conclusie die je eraan moet verbinden.

amvih

Level 10
  • 476Posts
  • 11Oplossingen
  • 245Likes

Als ik het goed lees in één van de eerste berichten in dit topic, heeft Ziggo een tvgids-leverancier en wordt het niet rechtstreeks van een zender verkregen.

Er staat ook even in het kort omschreven dat bij fouten soms contact wordt gezocht met de zender.

Dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn, er zullen zat zenders en denk dan aan buitenlandse zenders die je niet makkelijk kan benaderen. Het is ook denk ik geen doen om meer dan 80 zenders dagelijks op fouten te controleren, het is ook altijd de vraag wat is fout als er wel info en tijden in staan vanuit de tvgids-leverancier.

Ik denk dat elke provider ermee worstelt, er wordt veel meer opgenomen dan vroeger, vroeger nam je iets op als je een keer een avond niet thuis was, nu wordt soms standaard alles opgenomen. Het kan, maar of het daar in eerste instantie voor bedoeld was? Maar goed tv kijken zal steeds meer veranderen en die kant op gaan van opnemen en dan later kijken, dat zullen Ziggo en alle andere providers zich wel moeten realiseren, dus niet stilzitten, maar werk aan de winkel.

Mijn dochter heeft sinds januari Odido, maar dat is volgens haar helemaal een ramp en dan niet alleen op tv gebied maar ook op de glasvezel verbinding zelf, zij stapt volgend jaar zoals ze nu aangeeft weer terug naar Ziggo.

mdpeters124

Level 16
  • 1539Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

net5 weer 18-7 00:01 - 05:52  family law

 

tja kwaliteits controles he en waarom passen jullie het achteraf aan als het niet zo makkelijk ruim van te voren kan worden gedaan ?

 

mdpeters124

Level 16
  • 1539Posts
  • 3Oplossingen
  • 799Likes

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

ziggo sport weer

The open championshop 2024 op 18-7 een blok van 3 uur en 10 minuten is gelijk aan een blok van 50 minuten

 

eurosport 1 weer

tour de france op 18-7 een blok van 5 uur en 30 mintuen is gelijk aan een blok van 1 uur

 

 

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5410Posts
  • 197Oplossingen
  • 3282Likes

@Alex ik zie in je antwoord het woordje "linken".

Ik vind het mooi/goed/fantastisch dat Ziggo mij wil helpen om een programma dat op tv komt op te zoeken bij de een of andere streamingsdienst cq omroep die amerikaanse series uitzend. Maar dat blijkt keer op keer niet te werken doordat afleveringen met dezelfde naam of omschrijving gevonden worden in die mooie database die niets met de uitzending te maken heeft.

Oud voorbeeldje: de serie Sissi en Sissie waar de nieuwe 3 delige serie gelinkt werd aan de oude serie.

 

Stop daar nu eens een poosje mee en laat "ons tv kijkers" een poosje niet zien waar het programma ook uitgezonden/te streamen is. Ik kijk tv en wil de bijbehorende info correct zien en niet de beschrijving van de amerikaanse serie die een andere aflevering volgorde aanhoud dan de nederlandse/engelse omroep.

 

Gebruik dan wat er aangeboden wordt door de zender. Dan wil ik wel eens zien hoe vaak het dan niet klopt. 

 

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 65Oplossingen
  • 3412Likes

@Alex Schreef: Je trekt nu een uitspraak van de ene situatie over naar alle andere.

 

Ja, want als jullie echt de informatie van de zender 1:1 in de EPG zouden zetten, dan hadden we nu niet al jaren lang een systeem gehad, die regelmatig elders fouten informatie vandaan haalt. En je zegt Ziggo is verantwoordelijk voor de EPG, maar het is dezelfde Ziggo dit gewoon al jaren gebeuren, terwijl die zogenaamde Ziggo specialisten, aan alle voorbeelden die wij hier al jaren laten zien (dat het in de andere EPG's wel goed staat), dat deze fouten helemaal niet nodig zijn. Dus je kan wel zeggen dat Ziggo verantwoordelijk is voor de EPG, maar het is overduidelijk dat ze dat al jaren niet waarmaken, en wat de klant daarvan merkt zal Ziggo een worst zijn (want anders laat je dit niet jaar na jaar na jaar na jaar gebeuren). 

 

@Alex Schreef: Daarom de vorige reactie; we kunnen hier wel alle scenario's bedenken en uitschrijven, maar dat verandert niet aan de conclusie die je eraan moet verbinden.

 

Ja, werd er maar is een echte conclusie aan verbonden, gingen er maar is een paar koppen rollen binnen Ziggo, en stond er maar is iemand op, die het lef heeft om het roer 180 graden te draaien, en echt zijn verantwoordelijkheid durft te nemen. Maar daar kunnen we alleen maar van dromen ben ik bang voor....

joepke-m

Level 15
  • 1134Posts
  • 1Oplossingen
  • 659Likes

@Alex het is gewoon een chaos. Kijk nu eens naar de afleveringvolgorde van Kindig Customs, gaat van hot naar her en is geen chronologische volgorde. Restauraties van oude auto gaat vaak over meerdere afleveringen verdeeld, maar als je die vervolgens in de verkeerde volgorde bekijkt klopt er geen r**t meer van.

 

En Kindig customs is bij mij ook nog eens onterecht aan het opnemen, want dat seizoen heb ik allang gezien. Net als vele andere series. Ook hier steekt Ziggo de kop in het zand en zwijgt in alle toonaarden over de oorzaak en oplossing. Ik moet dagelijks ongeveer 5 tot 10 onterecht opgenomen afleveringen verwijderen. Dat heb ik meerdere keren hier gemeld, maar heb ik een antwoord gekregen? Nee…

DON PAPA

Level 17
  • 4045Posts
  • 65Oplossingen
  • 3412Likes

@joepke-m Schreef: Kijk nu eens naar de afleveringvolgorde van Kindig Customs, gaat van hot naar her en is geen chronologische volgorde. 

 

Ja, die serie heb ik in het verleden ook al meerdere keren gemeld, net als "Gold Rush" & "Fast 'N Loud" op Discovery. En met het huidige Ziggo EPG systeem, kunnen we ook nog jaren door gaan met het melden. Want Ziggo veranderd er toch helemaal niks aan en Discovery blijft deze series gewoon herhalen. En zo draaien we nu al jaren lang in hetzelfde cirkeltje rond, en de enige die er wat aan kan veranderen is Ziggo, maar die neemt zijn verantwoordelijkheid met een grote berg zout, bewijst deze en eerder gesloten topic maar al te goed... 🤬

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9662Posts
  • 1122Oplossingen
  • 4386Likes

Hi @joepke-m, bij Kindig Customs is er sprake van verschillende uitzendschema's waardoor het inderdaad door elkaar heen kan lopen. Ter vergelijking twee verschillende schema's: Prime Video: Kindig Customs - Season 9 versus Kindig Customs - Apple TV (NL).

Ik zou verwachten dat als er meerdere volgordes zijn, dat alleen gebeurt bij programma's waarbij de volgorde niet uitmaakt, maar begrijp uit je bericht dat dat niet het geval is. Ik ga deze checken, maar verwacht op dit moment eigenlijk geen verandering.

 

Wat betreft het onterecht opnemen: Er is inderdaad nog geen voortgang te melden en het gedrag is nog niet te verklaren voor zover ik heb begrepen. Hoewel duidelijk is dat er iets aan de hand is, of is geweest, zijn er helaas ook niet veel meldingen binnengekomen (via bijv. andere kanalen) wat niet helpt bij het bespoedigen van het onderzoek. Ik voeg opnieuw je melding van Kindig Customs hier ook aan toe, hopelijk heb je deze nog niet verwijderd (?)