Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>

e-mail meldingen
Aan Uit
4.011 Reacties 4.011
mdpeters124
Level 16

@DON PAPA @Lycke @Hendrik Jan 

Nog veel leuker afgelopen woensdag was er precies hetzelfde aan de hand

blok van 12 uur met Roland Gaross

en dat kon je ook niet afspelen vanaf het begin

En dat werd tijdens de uitzending vervangen door kleinere blokken

En nog veel belangrijker als 12 uur het probleem is WAAROM KAN DAN ZO"N LANG BLOK WORDEN AANGEMAAKT ?

Je moet wel erg incompetent zijn als je weet dat je het vanaf een bepaalde lengte niet aan kan en dan laat je ze toch zo'n groot blok aanmaken.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@mdpeters124 > Als je kijk in de Eurosport EPG dan is daar helemaal geen 12 uur blok te zien. En ook in de KPN EPG is het langste blok gister maar iets meer dan 4 uur. En toch blijft Ziggo volhouden dat de fout bij de zender vandaan komt

1000020480.jpg

Werknemer van de maand 🤣

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@DON PAPAje weet toch dat het altijd de schuld van iemand anders is bij ziggo. Daarom werken ze ook met zo veel andere partijen, of wat de klantenservice doet vragen of je next bedraad of met wifi is aangesloten als je een epg of stream probleem meld.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Lycke @Alex @Hendrik Jan 

en de eurosport 1 blamage gaat door

zie tvgids.nl

12:30 Endurance motorracen: 8 uur van Spa-Francorchamps
14:30 Tennis: Roland Garros Dag 14

en zie ziggogo.tv

12:30 Endurance motorracen: 8 uur van Spa-Francorchamps

12:55-13:55 roland garros   kwart finale mannen            

1) er is nu geen tennis en kwart finale ??   misschien samenvatting halve maar niet de kwart

13:56 tennis studio

14:30 tennis studio

14:35 roland garros

ik heb meer vertrouwen in tvgids.nl dan in ziggo en dat zegt genoeg

Dure betaalde partij is niet in staat werk onbetaalde partij te evenaren

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending: Vanaf 10 juni

Tijdstip uitzending:  Rond middernacht, of iets later

Zender:  NPO 3

Programma:  Penoza

Probleemomschrijving:  Met uitzondering van de eerste aflevering kloppen die niet die erna komen, de komende 2 weken. Seizoen en aflevering zijn verkeer vermeld. De komende 2 weken moet hersteld worden, en ook de weken erna, die waarschijnlijk ook wel fout zullen zijn.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

Laatste dag van roland gaross en het gaat nog steeds fout

programma van 3,5 uur is gelijk aan programma van 2 uur

Maar niet getreurd jullie kunnen blijven oefenen want het gaat maandag al fout op ziggo sport

tennis libema open 2024

programma van 4 uur is gelijk èen programma van 2 uur

0 Kudos
Hans LeJeune
Level 6

Kan de beste plek voor mijn melding niet vinden, dit lijkt er op. 

Zou het mogelijk zijn dat Eurosport weer aan gaat geven welke wedstrijd er te zien is in plaats van 'UCI WorldTour Mannen'? Ronde van Zwitserland, Dauphine etc.? Bijvoorbeeld bij een film staat er tenslotte ook niet 'film' maar de titel van de film...

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Voor wat betreft de problemen met Eurosport. We zijn in gesprek met Eurosport en hopen spoedig dat er verbetering zichtbaar is. We zijn op de hoogte van de issues.

@MiVo NPO zendt 2 afleveringen achter elkaar uit en het staat erin als een dubbel aflevering. Dit is inderdaad heel lelijk. Hoewel in het in de gids niet klopt, kun je gelukkig wel de volledige content bekijken. Ik zet het uiteraard door, maar ik verwacht op dit moment geen veranderingen, gezien het feit dat het vanavond al van start gaat.

@hanslejeune Dat is zeker een goede suggestie en verbetering. De koers is nu zichtbaar in de subtitel. Ik verwacht dat het met de huidige opzet niet lukt, maar ik ga een balletje opgooien.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Vincent @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

en dezelfde problemen hebben jullie ook op ziggo sport

Dus is het dam niet beter om naar de bron van het probleem te kijken en dat is jullie slechte/foute manier om te bepalen wat wel of niet dezelfde programma's zijn

Bottomline je negeert dat dezelfde fouten ook op ziggo sport gebeuren

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Hans LeJeune  schreef:

...

Zou het mogelijk zijn dat Eurosport weer aan gaat geven welke wedstrijd er te zien is in plaats van 'UCI WorldTour Mannen'?...

Dit is wat de Eurosport tv gids zelf aangeeft op 'Eurosport 1'

CC.png

De informatie is er dus wel, maar komt niet in Ziggo's tv gids ! Het lijkt mij toch sterk dat Eurosport zelf, maar halve informatie verspreidt. Dat zou m.i. niet slim zijn, want als zender wil je toch zoveel mogelijk kijkers trekken en dat kan alleen met 'pakkende' en juiste programma informatie. Een zoveelste blok met 'UCI WorldTour Mannen' doet dat beslist niet. Zo bekeken zal Eurosport graag een volledige programmalijst beschikbaar stellen.

eurosport.jpeg

Het is m.i. waarschijnlijk eerder het probleem, dat Ziggo er te weinig voor wil betalen en het bedrijf dat de EPG levert er dus ook minimaal werk voor levert. Zo kan Ziggo bij fouten met de vinger naar het externe bedrijf wijzen, waarna dat externe bedrijf dan de schouders ophaalt en verwijst naar het contract wat Ziggo heeft getekend. Daarin zal o.a. bepaald zijn, welke werkzaamheden moeten worden gedaan, aan welke eisen die moeten voldoen en welke bedragen daarvoor worden betaald. Waarbij bij weinig geld, natuurlijk weinig te krijgen is en ook weinig te eisen is. Dus zal het externe bedrijf ook zo minimaal mogelijk leveren, terwijl het nog net aan het contract voldoent, om zo toch nog wat winst uit datzelfde contract te halen.

Als Ziggo geen EPG zou hebben, dan zouden haar concurrenten daar gebruik van kunnen maken, door b.v. in een reclame te vermelden dat zij wél een EPG hebben. Maar Ziggo heeft een EPG, dus is een concurrentie nadeel niet van toepassen, maar dat die EPG al jaren barst van de fouten, dat wordt niet vermeldt en dat zal Ziggo ook niets interesseren. 
Dat deze fouten maar blijven terugkomen, komt omdat Ziggo namelijk niets ( ehh ... hééél weinig ) aan de basis verbetert, want die is voor Ziggo blijkbaar voldoende. Anders gezegd : een betere EPG kost meer geld en dat vindt Ziggo blijkbaar zonde.

0 Kudos
jenson
Level 12

Het is niet alleen bij Eurosport.

De informatie is er wel onder in beeld als je op de uitzending klikt, maar 

moet dan worden opgehaald, inclusief plaatje.

Via coax : TV, Humax 5xxxc is het wel toegevoegd.

Boven: Ziggo GO

Daaronder: via coax

juni 2024:

10 jun  15:00  Eurosport 2 | Roland Garros 2024

10 jun  15:00  Eurosport 2 | Roland Garros 2024: Finale, Mannen

10 jun  15:00  Eurosport 1 | UCI WorldTour Mannen

10 jun  15:00  Eurosport 1 | UCI WorldTour Mannen: Ronde van Zwitserland: Etappe 2

10 jun  16:00  ESPN 3 | WK 2026 Kwalificatie

10 jun  16:00  ESPN 3 | WK 2026 Kwalificatie: Mauritanië - Senegal

10 jun  16:55  Ziggo Sport Voetbal | Interlandvoetbal Mannen

10 jun  16:55  Ziggo Sport Voetbal | Interlandvoetbal Mannen: Frankrijk - Canada

10 jun  20:15  ZDF | sportstudio live

10 jun  20:15  ZDF | sportstudio live: Leichtathletik-EM

10 jun  20:33  NPO 1 | NOS Voetbal: Oefeninterland Mannen

10 jun  20:33  NPO 1 | NOS Voetbal: Oefeninterland Mannen: Nederland - IJsland

11 jun   0:00  Horse & Country TV | Paardensport

11 jun   0:00  Horse & Country TV | Paardensport: Royal Windsor Horse Show 2024

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Ziggo loopt al een paar weken uit sync met de afleveringen van Rooijakkers.

Vorige week was het kris kross. Vandaag Patty. Bij KPN zoals gewend correct. Ook bij TVgids.

Het plaatje bij kris cross klopt. De tekst niet. Nog verrassender.

20240610_230743.jpg

De tekst van gisterenavond klopt bij de uitzending van volgende week.

20240610_230803.jpg

Ik verwacht in juli een prijsverlaging van het abonnement. We betalen steeds voor "verbeteringen". Ik heb ze de laatste tijd niet gezien.

Zelfs de geprinte VOO gids klopt.

1718054721084617401386894795095.jpg

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Voor komende zondag hoop ik dat de 12 uur durende uitzending van Tommy verdwijnt en de juiste gegevens voor de avond bevat.

Screenshot_20240610_233656_Ziggo GO.jpg

0 Kudos
jenson
Level 12

Datum uitzending: 10 juni 2024

Tijdstip uitzending: 23:08

Zender: Viaplay TV

Programma: In Time (film met o.a. Justin Timberlake)

Probleemomschrijving: Te lange duur

10 juni  23:08  4:39  In Time

11 juni   3:47  2:13  Loop: Hart van Nederland

Gisteravond 10 juni veranderd in:

10 juni  23:08  6:33  In Time

11 juni   5:41  0:45  Loop: Hart van Nederland

4:39 was al verdacht. 

Nu: na 2:10: Nu volgt een thuiswinkelprogramma

Nu: na 4:40: Dit was een thuiswinkelprogramma

Dan: Hart van Nederland

+ En het kost bij opname 6 uur 33 minuten van je quotum.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

De gids van RTL5 zou inderdaad meer moeten bevatten zondag, @bloemen64 . Ik zet het door, zodat dit gedaan kan worden. Bedankt! 

@jenson . Wat vreemd. Ik zie de film "in time" met een duur van 2 uur en 5 minuten in de gids staan nu.  Maar ik heb deze zelf niet opgenomen, dus kan geen opnames checken. De film is in elk geval wel te zien via de opname nu? 🙂 

0 Kudos
jenson
Level 12

Viaplay TV, In Time

In de gids van 15 juni 2024:  23:00  2:05

Nu :

In.Time.png

De opname heb ik afgespeeld.

Bij Replay kun je de reclame niet skippen. 

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Dat is vreemd. Ik zie nu ook weer een uitzending van 6 uur en 33 minuten staan. Terwijl een uur geleden toen ik checkte er toch echt 2 uur en 5 minuten staan. Zo te zien zijn ze hier vandaag nog dingen in aan het aanpassen. Vreemd. Fijn dat je de opname in elk geval hebt kunnen bekijken en bedankt voor het doorzetten :-). 

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Lycke Schreef: Dat is vreemd. 

Welkom in de wereld van de "Ziggo EPG", daar is de slogan al jaren "niks is wat het lijkt" 🤣😂🤣

TheDisciple
Level 1

Zowel gisteravond als vandaag gaat star channel niet goed.

Gisteravond the equalizer 2x en American horror story opgenomen, dat alles begint vanaf 20:05. Maar hij heeft vanaf 19 uur opgenomen waardoor ik nu naar Below Deck mocht kijken.

Vanavond zelfde verhaal, geprogrammeerd van 20:05 Chicago med en Chicago pd. Nu  neemt hij ineens vanaf 18 uur op. 

Hoe kan dit ineens fout gaan? En graag oplossen!!!

mdpeters124
Level 16

@TheDisciple @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

Het gekloot met star channel is heel apart wnat de hele avond programmering op maandag  is NA DE UITZENDING veranderd en de opnames blijkbaar ook

Ik weet dat omdat ik ook the walking dead opneem en die opnames heb ik bekeken en verwijderd vlak na de uitzending. En de opnames waren goerd maar de replay van the walking dead is nu FOUT.

zie ook https://www.tvgids.nl/gids/gisteren/starchannel

18:10 Below deck
19:05 Below deck
20:05 The equalizer
21:00 The equalizer
21:55 American horror story: Delicate
22:50 NCIS
23:45 The walking dead
00:40 The walking dead

zie ook https://www.starchannel.nl/tv-gids/star

Fout ligt compleet bij ZIGGO zelf

0 Kudos