Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 656Oplossingen
  • 1962Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

2.667 Reacties 2.667
Dkkikker

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Datum uitzending: 27-01-2024

Tijdstip uitzending: 07:30

Zender: Paramount

Programma: Star Trek Next Generation

Probleemomschrijving: episode S2E2 “Family” aangekondigd, episode S2E4 “Suddenly Human” getoond.

joepke-m

Level 14
  • 1016Posts
  • 1Oplossingen
  • 594Likes

Ziggo heeft t te druk met implementeren van fratsen. Dus heeft geen tijd voor een fatsoenlijke en juiste EPG en al helemaal niet voor degelijke basale controles 

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5292Likes

Controleert Ziggo de EPG ? Dat doen jullie, de klanten toch ?

Het interesseert Ziggo echt helemaal niets ! Want zoals de EPG nu is, kan Ziggo rustig schrijven en beweren dat ze een prima EPG heeft en hoeft ook niemand daarvoor compensatie te betalen. Dus waarom zou Ziggo iets veranderen ? Een verandering kost tenslotte altijd geld en dat uitgeven terwijl Ziggo het ook kan 'duiken' ... Tja dan kan je het geld beter in een bonus of in dividend stoppen. Dat zal de Ziggo directie en aandeelhouders een veel beter idee vinden.

Want ondanks Ziggo's 'enorme' uitgaven dit jaar, zullen de bonussen en dividend dit jaar beslist hoger zijn dan die van vorig jaar.

Verhoej1

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Datum uitzending:  Vrijdag 26 januari 2024

Tijdstip uitzending: 16:50 uur

Zender: SBS6

Programma: Droomhuis op het platteland

Dit programma staat bij mij standaard ingesteld (serie) op opnemen. Sinds ongeveer een week wordt dit echter niet meer opgenomen.  Met geen mogelijkheid is het in te stellen terwijl ik voldoende ruimte heb. Andere programma's worden wel opgenomen en een ander SBS6 programma (nieuw om te testen) kan wel worden opgenomen. Zowel met de afstandbediening als via een tablet is het niet gelukt.

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

1000050525.jpg

Best vaak (in het verleden ook) heet Shaun Frode. Dat is een vertaling van de Deense versie.  

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

1000050522.jpg

1000050521.jpg

Misschien handig om de titels wel of niet te vertalen. Nu krijg je dubbele afleveringen en opnames. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13996Posts
  • 1174Oplossingen
  • 6109Likes

@Dokie . Ik zie inderdaad bij ons S1 E3 -  well-scooled in murdur staan. Dat is al een missmatch op zich en nog gekker als dit de eerste aflevering zou moeten zijn. Ik zet dit door ter controle! (kan het ook nog niet met andere gidsen vergelijken). 

@mdpeters124. Ik zie dat de informatie in de gids voor die 3 dagen bij Starchannel inmiddels aangepast is 🙂 

@JeffvE . Het lijkt erop da Comedy Central hier zelf een verkeerde/andere aflevering uitgezonden heeft dan aangekondigd. Dit is de informatie over de EPG die we van hun hebben ontvangen. 

@Dkkikker . Op deze datum, tijdstip en zender zie ik in de gids iets anders staan. Het gaat om de 28e, denk ik? Ook hier hebben wij in de EPG staan wat we van de zender geleverd hebben gekregen. Als er uiteindelijk iets anders uitgezonden is, ligt dit bij de leverancier. 

@Verhoej1. Goed dat je contact opneemt. Zou je in het topic over mislukte opnames willen plaatsen wat er precies speelt? Krijg je de mogelijkheid niet een opname in te plannen, of krijg je wellicht een foutmelding te zien? Of lijkt de opname wel in te stellen, maar kan je het vervolgens niet bekijken? 

@ChielOver .over Shaun/Frode Wat lelijk zo, zeg. Gelukkig heeft dit verder geen invloed op de uitzending/opname. Ik ga dit doorzetten! Het valt me op dat NPO zelf niet eens omschrijvingen gebruikt bij de afleveringen ook. 

Over Mike & Molly; dit gaat absoluut niet goed. We moeten consistentie in de afleveringsnamen hebben. Of enkel Engels, of enkel Nederlands. Ook deze zet ik door! 

Dkkikker

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

"Family" is de tweede episode van de 4de seizoen

"Suddenly Human" is de vierde van zelfde seizoen.

Dus de 4de episode werd getoond voor de 2de.

Ik vermeld het maar. Her waarom is voor jullie.

mdpeters124

Level 14
  • 1272Posts
  • 2Oplossingen
  • 729Likes

@Lycke @Hendrik Jan Het gaat er niet om dat het "ondertussen" (3 dagen na melding)  is aangepast

Deze onzin had nooit verwerkt en ingeladen mogen worden

mdpeters124

Level 14
  • 1272Posts
  • 2Oplossingen
  • 729Likes

@Lycke  @Alex @Hendrik Jan 

en weer een fout met incorrect eindpunt programma in opname

maandag 30-1 comedy central The guest book 20:55 - 21:20

Opname eindigt weer op einde reclameblok

opname duur 21 minuten

replay doet raar want ziggogo.tv en media next laten niet hetzelfde zien

ziggogo.tv : begin op 00:44 (en daar start programma), toont eindpunt op 25:00 en programma eindigt op 28:25
NB ik zie dat bij meerdere programma's op comedy central beginpunt wat word aangegeven is niet het punt waarop het programma start als je zegt speel af van begin

media next: start op het beginpunt (en dat is ook correct aangegeven) eindpunt wat word aangegeven is eindpunt van reclameblok

Bottomline begin/eindpunt bij ziggogo.tv en media next is niet hetzelfde. Hoe kan dat ?

Dkkikker

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee - 27 als vermeld: 

Datum uitzending: 27-01-2024

Tijdstip uitzending: 07:30

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@mdpeters124  Bij werkte de opnames van The Quest Book perfect. Alle twee de afleveringen. En die 6 ervoor ook. 

mdpeters124

Level 14
  • 1272Posts
  • 2Oplossingen
  • 729Likes

@ChielOver 

Als je de laatste aflevering afspeelt dan zie je dat het eindpunt (onderaan op de balk) na het reclameblok staat.

(op de media next)

de massel is dat bij comedy central de uitloop royaal is dus je kunt het hele -programma bekijken

Punt blijft dat ziggo (danwel huin partner) de begin/eindpunten van de programma's niet goed beheersen

ChielOver

Level 8
  • 208Posts
  • 0Oplossingen
  • 63Likes

@mdpeters124 Dat snap ik. Maar het hele programma is opgenomen. Het start bij seconde 1 van de aflevering. Ik zie het probleem niet. Als het helemaal opgenomen is. 

mdpeters124

Level 14
  • 1272Posts
  • 2Oplossingen
  • 729Likes

@ChielOver@Alex @Lycke  @Hendrik Jan 

omdat bij andere programma's met ditzelfde probleem de uitloop niet lang genoeg was om het einde te zien. En omdat de manager van de  epg mij vertelde (vorige week) dat dit probleem op comedy central is opgelost en dat is het dus niet

En bij comedy central kun je nog uitwijken naar replay van programma's ervoor of erna maar op andere zenders zoals vrt of bbc is er geen replay.

En dit probleem speelt al meer dan 2 jaar en het enige wat ziggo hier zegt erover is "we geven het door"

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8832Posts
  • 1037Oplossingen
  • 3912Likes

@Dkkikker - Helder, ik zie het inderdaad! Heel gek, want aflevering 2 zou een logische aflevering zijn geweest. Ik zie voor zaterdag ook weer een logische volgorde staan, voordeel is dat in ieder geval wel alles uniek is en daardoor ook opgenomen wordt. We gaan het in de gaten houden.

@mdpeters124 - Ik zie via Ziggo GO bij Replay TV een lichte uitloop, maar niets extreem en gelukkig helemaal terug te kijken via zowel opnames als replay tv inderdaad. We houden het in de gaten.

mdpeters124

Level 14
  • 1272Posts
  • 2Oplossingen
  • 729Likes

@Alex @Hendrik Jan 

En gaan jullie nog kijken waarom begin/eindpunten op ziggogo.tv en media next niet gelijk zijn ?

joepke-m

Level 14
  • 1016Posts
  • 1Oplossingen
  • 594Likes

Beste uit-database-putters (Ziggo), Herman van der Zandt is gestopt met Met Het Mes op tafel…

IMG_4719.jpeg

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8832Posts
  • 1037Oplossingen
  • 3912Likes

@mdpeters124 - Nee, op dit moment niet.

@joepke-m Dank je! Ik zie dat de "crew" wel al juist is geüpdatet, de foto's met Sjoerd zullen toch ook al wel gemaakt zijn 🙂 We zetten het door!

Heckie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datum uitzending: 14-2-2024

Tijdstip uitzending: 20.30 uur

Zender: Net5

Programma: Departure

Probleemomschrijving: Op dit tijdstip begint seizoen 3 (afl.1+2) van deze serie. In plaats daarvan staat de film Sleepless in Sealtle vermeld. Merkwaardig daar voor 21-2-2024 wel aflevering 3 en 4 correct in de gids staan vermeld

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic