Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Probleemomschrijving: 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

3.598 Reacties 3.598
Meldingen
Aan Uit
ChielOver
Level 9

@Alex De grote verbouwing is afgelopen, daar valt niks meer aan te 'fixen'.
Onmogelijke verbouwingen: dat is na 1 week al gefiks, laat het alsjeblief zo staan,
want ik moet het nog kijken 😙

ChielOver_0-1696316387714.png

Bij Sitcom lijkt de tekst over de vorige aflevering te gaan. Maar - nu ik er verder over nadenk - kan het in principe bij iedere aflevering staan. Dus dan klopt 't inderdaad.

ChielOver
Level 9

Hoe dan?

ChielOver_1-1696316611608.pngChielOver_2-1696316619509.png

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@ChielOver gewoon omdat het kan.

Om het nog leuker te maken denk ik dat seizoen 15 de juiste is. Andere providers hebben geen seizoen 17.

1000007126.jpg

1000007128.jpg

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Oef. Het lijk mij inderdaad ook dat het hier om seizoen 15 gaat. Ik ga dit gelijk doorzetten! 

F89
Level 1

Datum uitzending: 1 oktober 2023

Tijdstip uitzending: 19:00

Zender: SBS6

Programma: VTWonen: weer verliefd op je huis

Bij aflevering 2 staat de verkeerde omschrijving vermeld.

En aflevering 3 mist compleet. Deze valt ook niet terug te kijken

0 Kudos
Tonio60
Level 7

@F89 Je moet je opname van VTWonen S19 afl.2 uit je opgenomen programma's verwijderen en dan VTWonen S19 afl.2 nog een keer inplannen, dan krijg je VTWonen S19 afl.3.

@Lycke @Alex  Nogmaals mijn vraag (van juli):  Als ik in het geval van VTWonen S19 afl.2 de afl. los inplan krijg ik één opname, terwijl dat er zes zouden moeten zijn (3x afl. 2 en 3x afl. 3). Waarom???

0 Kudos
F89
Level 1

Dankjewel voor je tip, ik ga het proberen

0 Kudos
ChielOver
Level 9

@Lycke ''Oef. Het lijk mij inderdaad ook dat het hier om seizoen 15 gaat. Ik ga dit gelijk doorzetten! ''

Aangezien alles als seizoen 17 staat en 1 aflevering niet lijkt het me toch eerder logisch om 'gewoon' die ene aflevering in 17 te zetten zodat iedereen die dit seizoen opneemt alles opneemt. Het ging me meer om het punt: 50 afleveringen staan ingesteld, 1 staat bij een ander seizoen. De zender zal het heus juist aangeven, het meest LOGISCHE is dat het gewoon van 1 tot 50 oploopt, en er zit nog 'n controle op bij de leverancier. En het is al eens (juist) uitgezonden, want het zijn herhalingen.   

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Als ik in het geval van VTWonen S19 afl.2 de afl. los inplan krijg ik één opname, terwijl dat er zes zouden moeten zijn (3x afl. 2 en 3x afl. 3). Waarom???

@Tonio60 Sorry, ik begrijp deze niet helemaal. Wat bedoel je met dat je zes verwacht? (Ik kan me voorstellen dat in ieder geval de originele en de herhaling wordt herkend, als je dat bedoelt). Het ticket over VTWonen loopt in ieder geval nog, want daar gaat veel mis.

@ChielOver - Klopt, we gaan proberen de ene aflevering nog op tijd te herstellen en toe te voegen aan seizoen 17 in plaats van andersom.

Nog terugkomend op je eerdere reactie "De grote verbouwing is afgelopen, daar valt niks meer aan te 'fixen'." Klopt helemaal, dat was ook niet de intentie. Maar het is dan alsnog goed voor ons om te weten waar dat mis is gegaan. In dit geval kwam de informatie vanuit de bron, ik zag dat het bij andere gidsen hetzelfde stond, en is dat niet opgevallen tijdens controles.

"Onmogelijke verbouwingen: dat is na 1 week al gefiks, laat het alsjeblief zo staan,". Daar ben ik nog niet helemaal zeker van, want we gebruiken een heel ander uitzendschema lijkt het. Daarom vindt er in ieder geval een controle op plaats, maar ik verwacht geen impact voor je huidige opnames.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

my kitchen rules net5

1e halve finale is 2 afleveringen maar de 2e halve finale is maar 1 aflevering ? komt niet geloofwaardig over

mdpeters124_0-1696781854222.png

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

vandaag 9-10 paramount network 13:05 Medium aflevering

de replay en opname eindigt op einde 2e reclameblok. je ziet einde programma in de uitloop

Wanneer gaat ziggo dit probleem nu eens oplossen ?

0 Kudos
Tonio60
Level 7

@Alex Ik wil een serie soms instellen met losse opnames om te voorkomen dat een aflevering niet opgenomen wordt, zoals in het geval met VTWonen (hetzelfde seizoennr. en afl.nr.). Vandaar die zes opnames. Door dit te doen kan ik ook een uitzending die door veranderde uitzendtijden er niet helemaal opstaat waarschijnlijk toch gewoon helemaal bekijken. Maar helaas kan dit niet bij Ziggo.

Je zegt dat de info van de EPG voor alle providers en programmagidsen uit één en dezelfde bron komen, waarom dan dit verschil voor Ms Fisher's Modern Murder Mysteries op BBCFirst op zondag om 20.00u?

Bij Ziggo:

Screen Shot 10-08-23 at 11.39 AM.PNG 

Bij KPN:

Screen Shot 10-08-23 at 12.11 PM.PNG

Ook mijn papieren tv-gids zegt S01 afl. 1-2-3-4

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex  @Tonio60 

helaas weer een puinhoop van inconsistente data bij ziggo in de verschillende systemen

bij mijn opname (in ziggogo.tv) staat Ms Fisher's Modern Murder Mysteries s1 afl2

dat staat ook bij de epg in ziggogo.tv

MAAR op de media next staat in de epg Ms Fisher's Modern Murder Mysteries s1 afl2 deel 1

en de vorige 2 (afl 1 en 2) waren

Ms Fisher's Modern Murder Mysteries s1 afl1 deel 1

Ms Fisher's Modern Murder Mysteries s1 afl1 deel 2

Serie 1 heeft maar 4 afleveringen die bbc first dus opsplitst in deel1 en deel2 waardoor we 8 afleveringen krijgen

MAAR dat is dus geen excuus voor het feit dat de epg in ziggogo.tv en media next NIET hetzelfde tonen

NB bij de opname op de media next staat deel1 ook bij de titel dus de inconsstentie hebben ze wel consistent doorgevoerd zelfs bij het opname systeem.

Blijft gepruts maar dat is het al jaren en ziggo vind het best

Alex
Community Moderator
Community Moderator

my kitchen rules net5 - 1e halve finale is 2 afleveringen maar de 2e halve finale is maar 1 aflevering ? komt niet geloofwaardig over

@mdpeters124 - Ik snap je scepsis, ik vind ook nog geen verschil in runtime, maar ik zie verder nergens een aanwijzing dat het anders zou moeten zijn. Al is het maar omdat er consistent elke dag één aflevering is. Er wordt nergens één gemist.

Je zegt dat de info van de EPG voor alle providers en programmagidsen uit één en dezelfde bron komen, waarom dan dit verschil voor Ms Fisher's Modern Murder Mysteries op BBCFirst op zondag om 20.00u?

@Tonio60 Klopt, maar er spelen dan nog steeds veel factoren mee. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat er dan alsnog geen afleveringnummers of andere informatie wordt meegestuurd, waarna er dus verschillen kunnen optreden bij behandeling (slechts een willekeurig voorbeeld). Ik durf nog niet te zeggen hoe dat bij Ms Fisher's Modern Murder Mysteries is gegaan, maar het lijkt er inderdaad op dat afleveringen in tweeën zijn gesplitst zoals @mdpeters124 al aangaf. KPN heeft gekozen om dat weer te geven als 1-1, 1-2, 1-3 en 1-4 en bij ons per aflevering (dus bijv. tweemaal 2). Zoals ik kan beoordelen gaat het dan ook wel goed met bijvoorbeeld opnames, zij het wel wat onduidelijk.

Waar het verschil tussen de Mediabox en GO vandaan komt, weet ik nog niet. Ik ga checken of daar nog iets aan te doen valt.

mdpeters124
Level 16

@Alexheb je goed gekeken bij my kitchen rules ?

afl 44 word in 2 delen uitgezonden

afl 45 plotseling 1 deel. Als dat ook 2 delen is (weet ik niet 100% zeker) dan klopt er geen reet van de afleveringen erna

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex  die deel2 aflevering van dinsdag was voor de helft de 2e halve finale

dus het enige wat de lading niet dekt is de titel en inhoud van de "1e halve finale" deel 2

0 Kudos
ChielOver
Level 9

ChielOver_0-1697010772872.png

My kitchen Rules

Bron NET5

mdpeters124
Level 16

@ChielOver @Alex 

Ik wil best geloven dat de incomplete informatie van net5 komt. Maar door die informatie werd er gesuggereerd dat het niet klopte met de afleveringen. En ik denk dat ziggo niet met net5 heeft overlegd want dan zou Alex dat gezegd hebben.

Feit blijft dat de deel2 van de 1e halve finale ook de deel1 van de 2e halve finale was

En als dat er gestaan had dan was er ook geen verwarring geweest

En navraag bij net5 was wel verantwoord geweest vanwege alle grote blunders met My kitchen Rules in het verleden waarbij het wel degelijk compleet fout ging met aflevering nummering.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Klopt, er is wat mij betreft ook verder geen verwarring. Goed in ieder geval om te zien dat het klopt, overeenkomt met de bron en het belangrijkste, geen invloed heeft op de programmering of opnames 👍

0 Kudos
jenson
Level 11

Via coax (TV, Humax, ...):

Net5

My Kitchen Rules

In plaats van de titel staat er de Episode-titel.

12 okt 23: 15:15  Semi Final 2

12 okt 23: 18:24  Grand Final - Part 1

13 okt 23: 15:20  Grand Final - Part 1

13 okt 23: 18:25  Grand Final - Part 2

0 Kudos