Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
<< Ik wil een mislukte opname doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
en nog meer medium voorbeelden
opname 10-8 14:15 paramount/ziggo beweert S3 afl2 four dreeams maar het is S3 afl 5 Ghost in the Machine
opname 11-8 14:45 paramount/ziggo beweert S3 afl8 the whole truth maar het is S3 afl 7 Mother's little helper
replay 18-9 13:40 paramount/ziggo beweert S3 afl8 the whole truth maar het is S3 afl 7 Mother's little helper
Dus consistent fout in de tijd gedaan maar het blijft goed fout
replay 18-9 12:30 paramount/ziggo beweert S3 afl3 be kind rewind maar het is S3 afl 4 Blood relation
@mdpeters124 schreef:en nog meer medium voorbeelden...
U maakt er echt werk van 👍.
Het is alleen jammer, dat dit probleem Ziggo niet echt interesseert en dus het onderliggende systeem ( kuch ) niet wordt aangepast, zodat de EPG steeds beter zou kunnen worden.
Zoals de EPG nu werkt, is het voor Ziggo meer dan voldoende. Want ondanks alle fouten die er inzitten, kan niemand compensatie vragen voor deze gebrekkige EPG en dát is het enige wat Ziggo belangrijk vindt.
Voor de rest is het pappen, nathouden en anderen laten dweilen.
Suc6 👍.
@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan
En al gekeken naar house,macgyver en medium ? macgyver begint pas na 20 minuten
En gaat ziggo nu wel eens overleggen met Paramount network ?
Dit gaar nu al meer dan 1 week fout, zie mijn melding van vorige week maandag
Bij Medium zit helaas vaak weinig consistentie in de uitzendvolgorde vanuit de bron. Dat maakt zowel de aanvoer als de controle lastig, ik vermoed dat daardoor dit kan ontstaan. Voor de afleveringen die zijn geweest, valt dit niet te herstellen. Uiteraard ga ik het wel doorzetten, dank voor de moeite.
MacGyver ben ik eerder op ingegaan. Ik zie inderdaad dat deze ditmaal 20 minuten later begon, maar hij valt wel alsnog binnen de Replay en opname-grens waardoor de impact beperkt is.
@Alex@Hendrik Jannogmaals hebben jullie dit met paramount overlegd ?
En sorry als ik de 2e macgyver afspeel met replay dan ontbreekt het einde
Sinds voriige week maandag klopt er niets meer van het programma
en vandaag is het niet alleen macgyver maar dus ook house en medium dus alle ochtend en middag programma's
Wanneer gaat ziggo dit nu serious oppakken ?
Als jullie nog terug kunnen kijken in het verleden dan begon medium altijd rond 13:00 en dus niet die 12:30
@Alex schreef:
....MacGyver ben ik eerder op ingegaan. Ik zie inderdaad dat deze ditmaal 20 minuten later begon, maar hij valt wel alsnog binnen de Replay en opname-grens waardoor de impact beperkt is.
Misschien kan het opname systeem er wel mee overweg, maar als ik in de EPG kijk, dan ga ik er vanuit dat de starttijd redelijk klopt. Als ik de tv ervoor aanzet en na 15 ( ! ) minuten is het programma nog steeds niet begonnen, dan is dat toch wel onverteerbaar 😡😡😡 ( vriendelijk gezegd ) !
Zó zou je kunnen zeggen dat Ziggo wel een EPG heeft, maar met deze grote afwijkingen is het voor de kijker bijna nutteloos!
Heel veel programma's beginnen de laatste tijd 2 tot 3 minuten eerder dan de EPG. Dat is lang niet geweest. Waarschijnlijk is er iemand met vakantie die de begin tijden aanpaste😉
Of ontslagen.
@Paul @Alex @Lycke @Hendrik Jan
En om jullie voor de zoveelste keer op de slordigheid in jullie dataverwerking en gebrekkige kwalitatieve controles te wijzen
gaat om aflevering 10 die met 2 verschillende titels word weergegeven (zelfe titel maar in 2 talen) maar word wel als verschillend programma weergegeven.
Daarnaast had deze aflevering al maandag 25-9 om 20:30 opgenomen moeten worden maar dat is niet gebeurt en aflevering 12 om 21:00 werd wel opgenomen. Dus dat is een fout in jullie "opname" logica
Dank je @mdpeters124 - Ik zie soortgelijke fouten rondom aflevering 10/11 in andere gidsen en vermoed dat er een aflevering met verkeerde of missende data is doorgegeven. Ook de reden dat deze wel als 'aparte' aflevering werd gezien. Als ik op dit moment de opname inplan, staat bij mij aflevering 12 van vanavond er bij. Bij jou ook?
aflevering 12 is maandag al opgenomen (zoals ik melde)
aflevering 10 is afgelopen nacht opgenomen
En aflevering 10 stond voor donderdag ook ingepland maar die is nu weg na de titel correctie
En dat alles verandert niets aan het feit dat ziggo niet in staat is om te detecteren dat dezelfde aflering met verschillende titels word aangeleverd, dus niet voldoende controleert bij de verwerking van aangeleverde databestanden en de periode kwalitatieve controles die een zichzelf respecterend bedrijf zou laten lopen.
En al naar macgver/medium gekeken ? Want weer hetzelfde als vorige week continu aanpassingen op het laatste momen en vrijdag staat nog fout net zoals de hele volgende week
Dus ziggo is nog steeds niet bereid contact op te nemen met paramount network om de chaos te beeindigen
Ik kreeg een Email waarin een link staat met "de oplossing".
Waar is die oplossing want ik zie hem niet...
Ik zie alleen hier dat we gegevens moeten doorgeven en dan wat technische praat waar ik geen verstand van heb.
En een hoop klachten lees ik ........
Zorg dat de TV gids klopt!
Echt zo veel aflevering informatie klopt niet. Wat voorbeelden:
Informatie van de aflevering ervoor.
Klopt al - uit mijn hoofd - 7 weken niet. Direct al gemeld ook.
Informatie aflevering 2 is dit. Aflevering 2 heeft ook weer dezelfde informatie.
@Tonio60 - Helemaal helder, dank voor je melding. Gaan we achteraan!
@ChielOver - De tweede, De Grote Verbouwing, lijkt standaard een week voor (of achter) te lopen inderdaad. Zet ik door! De derde, Onmogelijke verbouwingen, lijkt een alternatief uitzendschema te hebben, maar inderdaad met verkeerde informatie. Gaan we ook fiksen. Alleen bij de eerste weet ik niet zeker wat je bedoelt. De aflevering, het afleveringsnummer en informatie komen volgens mij allemaal overeen met wat er uitgezonden werd vrijdag 29 september.
@Alex De grote verbouwing is afgelopen, daar valt niks meer aan te 'fixen'.
Onmogelijke verbouwingen: dat is na 1 week al gefiks, laat het alsjeblief zo staan,
want ik moet het nog kijken 😙
Bij Sitcom lijkt de tekst over de vorige aflevering te gaan. Maar - nu ik er verder over nadenk - kan het in principe bij iedere aflevering staan. Dus dan klopt 't inderdaad.
Hoe dan?
@ChielOver gewoon omdat het kan.
Om het nog leuker te maken denk ik dat seizoen 15 de juiste is. Andere providers hebben geen seizoen 17.
Oef. Het lijk mij inderdaad ook dat het hier om seizoen 15 gaat. Ik ga dit gelijk doorzetten!
Datum uitzending: 1 oktober 2023
Tijdstip uitzending: 19:00
Zender: SBS6
Programma: VTWonen: weer verliefd op je huis
Bij aflevering 2 staat de verkeerde omschrijving vermeld.
En aflevering 3 mist compleet. Deze valt ook niet terug te kijken
@F89 Je moet je opname van VTWonen S19 afl.2 uit je opgenomen programma's verwijderen en dan VTWonen S19 afl.2 nog een keer inplannen, dan krijg je VTWonen S19 afl.3.
@Lycke @Alex Nogmaals mijn vraag (van juli): Als ik in het geval van VTWonen S19 afl.2 de afl. los inplan krijg ik één opname, terwijl dat er zes zouden moeten zijn (3x afl. 2 en 3x afl. 3). Waarom???
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.