Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.731 Reacties 2.731
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Ik hoop spoedig meer te kunnen melden hierover.

 

Je bent wel vroeg dit jaar met je 1 april grap 🤣

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@Mark @Alex Wordt 9-1-1 nog gecorrigeerd? Zoals ik eerder gemeld had staat op Fox in de tv-gids wel degelijk de gebruikelijke volgorde 3 en dan 4. Woensdag 22 februari 21:30 en 22:30.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Pro actieve actie van Ziggo zou nu moeten zijn voor de "van Duin": plan een losse opname voor komende vrijdag zodat degene die hier niet komen straks tot de ontdekking komen dat hun afl3 eigenlijk afl2 is en afl 3 mist.

Afl3 zou voorzien moeten worden van het vergeten "!" dat aangeeft dat het een foute opname is. Daardoor zou het opname systeem ook moeten vergeten dat afl3 opgenomen is.

Zo moeilijk is het allemaal niet.  Als je maar wilt en er ooit over nagedacht had tijdens het ontwikkelen.

 

Je kunt het ook negeren en in "onderzoek" zetten. Hier vast het antwoord na het "onderzoek" dat zaterdag komt. "Helaas is het nu te laat om op te lossen. We zullen het doorgeven".

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Ach ja, hoe vaak moet je een serie onder de aandacht brengen, voor dat Ziggo zelf is gaat controleren. Ik heb bewust niet eerder aan de bel getrokken, om te kijken of Ziggo na de laatse blunder bij Gold Rush, nu wel zelf zou opletten. Maar nee hoor, weer een aflevering zonder afleveringnummer en weer alleen bij de Ziggo EPG 

20230220_233009.jpg

 

KPN

Screenshot_20230220_233103.jpg

Discovery 

Screenshot_20230220_233451_Chrome.jpg

 

Het is echt bij het belachelijk af, ze vragen de hoofdprijs, maar leveren nu al jaren PRUTSWERK 😡😡😡

martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

FlikkenG.jpg
Foutje bedankt. Afl 13 seizoen 1 van Flikken Gent uit 2020?? De serie was toen al heel lang gestopt. 2020 moet 2000 zijn.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@Dokie - We hebben dit ook gezien, maar zoals het nu lijkt wordt het niet meer aangepast.

 

@DON PAPA - Dank, ik verwacht dat hier spoedig aflevering 19 aan toegevoegd wordt.

 

@bloemen64 - Zoals het nu lijkt is het probleem opgelost (zie ook mijn volgende bericht), maar kunnen we het niet herstellen voor al (geplande) opnames, zoals deze inderdaad. Ik ben het met je eens dat er bepaalde workarounds te bedenken zijn vanuit onze kant. Dat wordt op dit moment besproken.

 

@martwoutnl - Dank voor je melding. Ik zie dat het bij deze al een poosje niet goed staat, ik heb 'm doorgezet!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

 

Zoals jullie weten speelt er een issue waarbij ingestelde opnames niet verdwijnen uit je opnamelijst, zodra er een wijziging in de gids plaatsvindt. Dit heeft gevolgen voor je opnames, omdat de Mediabox (/Ziggo GO) denkt dat de aflevering al is opgenomen, terwijl er iets anders uitgezonden is. Wanneer de aflevering daadwerkelijk wordt uitgezonden, wordt die op dat moment overgeslagen.

 

Voor dit probleem hebben we inmiddels een oplossing. Helaas kunnen we het niet herstellen voor huidige (ingestelde) opnames. Daarvoor is de enige oplossing om de betreffende aflevering te annuleren/verwijderen en het opnieuw in te plannen.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Dank, ik verwacht dat hier spoedig aflevering 19 aan toegevoegd wordt

 

Ja omdat een klant het meld, anders was het niet eens opgevallen. Het wordt hoogtijd dat jullie zelf is de EPG gaan controleren elke dag? Want deze fout was al geruime tijd zichtbaar in jullie EPG, en nog valt het jullie niet op. Ik krijg dan ook sterk het vermoeden, dat er helemaal geen controle wordt uitgevoerd door jullie zelf. Pas als een klant aan de bel trekt, wordt er een melding doorgezet (als je mazzel hebt). 

 

Want Ziggo belooft allemaal verbetering in de laatse update, maar de uitwerking is ronduit prutswerk...

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Schreef: Dank, ik verwacht dat hier spoedig aflevering 19 aan toegevoegd wordt.

 

Laat ze dan ook meteen het seizoen nummer toevoegen voor de ZiggoGo app, want daar is zowel het seizoen & aflevering nummer er niet

 

Screenshot_20230221_132102_Ziggo GO.jpg

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Bij de Nextbox staat nu wel het aflevering-nummer van de laatste Gold Rush aflevering. Maar in de ZiggoGo app staat inmiddels wel het seizoen nummer, maar nog steeds geen aflevering-nummer 😞 

 

Screenshot_20230222_003207_Ziggo GO.jpg

Vertrouwen is goed, controleren is beter 

ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

ChielOver_0-1677066641076.png

Jaartal, foto, titel, beschrijving, cast...

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Een remake die zó op het origineel lijkt, dat het niet te onderscheiden is, @ChielOver . Nee, goeie. Het "grappige" is dat je in de kleine preview in de tv-gids wél een goede afbeelding ziet. Dit is zo natuurlijk een rommeltje. Ik zet het door! 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@ChielOver @Lycke 

En nog dommer met The Equalize op aanstaande maandag op Fox

Ik heb bij s1 afl 1 een serie opname ingepland maar alleen aflevering 1 word opgenomen en afleveringen 2, 3 en 4 worden niet opgenomen

 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Geen seizoen 

20230222_194742.jpg

Vertrouwen is goed, controleren is beter 

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

Maandag 27 februari, 20:05 the equalizer seizoen 1 aflevering 1 staat niet gekoppeld aan rest van het seizoen. Dus aflevering 2 dit direct daarna volgt staat niet op opnemen. Pas als je bij aflevering 2 aangeeft hele seizoen opnemen, worden ook latere afleveringen opgenomen. Aflevering 1 blijft alleen staan. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@DON PAPA. Ik had gister 1 van jou over het hoofd gezien. Ik zie wel een seizoensnummer erbij staan. Bij jou nu ook?

Dat van The Equalizer; het is een "logisch" gevolg dat het niet als hetzelfde programma wordt gezien, nu, nu de gegevens verkeerd staan. De vraag is of het wordt rechtgetrokken (dus wel alle afleveringen worden opgenomen), wanneer de gegevens goed staan. Ik vermoed eerlijk gezegd van niet en dat er dan dus even een nieuwe serieopname aangezet moet worden op afl. 1. 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik denk dat bij "spoorloos" hetzelfde speelt als bij "de keuringsdienst van waarde", @DON PAPA . Dat de jaartallen als seizoenen worden gezien. Ik vraag dit even na! 

@Dokie , yes, dat "klopt", hoewel het natuurlijk niet goed is. Aflevering 1 is per ongeluk met de informatie (jaartal, foto, cast) van de serie uit 1985 in de gids gezet. De rest van de serie, vanaf afl. 2, staat wel goed en is dus niet goed gekoppeld aan afl. 1. Wordt aan gewerkt!

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Hendrik Jan @Lycke @Alex @Paul 

en nog meer ziggo gestuntel

op zondag word FBI voor het eerst uitgezonden en dan herhaald op zaterdag

 

Maar nu word beweerd dat op zaterdag 4 maart afl 9 voor het eerst word uitgezonden daardoor word de echte aflevering 9 op zondag niet opgenomen

 

Op zaterdag 4 maart  is het dus afl 8

 

Wanneer gaat ziggo nu mensen afrekenen op dit gestuntel ?

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @mdpeters124 . Ik zet deze op mijn agenda om volgende week even te checken! Vandaag heb ik enkel ZiggoGO ter beschikking om de dingen te checken. En daarin gaat de gids nog niet verder dan 2 maart. Kom ik op terug! 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@LyckeAltijd goed om te controleren maar ik heb het ook bij de manager van de epg afdeling gemeld dus ik zou verwachten dat het binnenkort opgelost is in de epg. En dan maar hopen dat die opname bug opgelost is.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic