Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Probleemomschrijving:
< Ik wil een mislukte opname doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Datum uitzending: maandag 6 februari
Tijdstip uitzending: 20:00
Zender: Fox
Programma: The net
Probleemomschrijving: Seizoen 1 was The Net promised land, seizoen 2 The Net prometheus, maar dan volgt The Net powerplay vanaf 6 februari en dat wordt dan weer als een op zichzelf staande serie (seizoen 1) behandeld. Hierdoor lopen de opnames van The Net dus niet door naar dit seizoen.
@ChielOver Weer over Het Blok:
Het Blok NZ aflevering 1 staat omschreven als aflevering 3.
En Het Blok Australië: Het is seizoen 18, niet seizoen 17.
Dank voor het signaleren en melden hiervan. Ik zorg ervoor dat onze EPG leverancier controleert of de juiste info (seizoen, aflevering en beschrijving) staat zoals doorgegeven door de zender.
@Dokie Datum uitzending: maandag 6 februari
Tijdstip uitzending: 20:00
Zender: Fox
Programma: The net
Probleemomschrijving: Seizoen 1 was The Net promised land, seizoen 2 The Net prometheus, maar dan volgt The Net powerplay vanaf 6 februari en dat wordt dan weer als een op zichzelf staande serie (seizoen 1) behandeld. Hierdoor lopen de opnames van The Net dus niet door naar dit seizoen.
Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ik heb dit direct doorgegeven aan onze EPG leverancier zodat dit rechtgezet kan worden.
@Dokie @Paul @Alex Toch zie ik nu dat Fox bij The Net alle verschillende titels zelf ook als allemaal verschillende series ziet, en dus niet als verschillende seizoenen zoals wij (ik) eerst dacht dat het moest zijn. Ik denk dat we (ik) dit dus toch verkeerd hebben ingeschat, door te denken dat de naam van de serie "The Net" was en elk seizoen een aparte titel had gekregen omdat het wel met elkaar te maken had. Maar wat ik niet helemaal begrijp, is dat als wij met zo'n suggestie komen en de EPG leverancier dit aanpast, hij ook eerst zelf nog onderzoek heeft gedaan en het daarna toch heeft veranderd? Of heeft de EPG leverancier zelf helemaal geen onderzoek gedaan, en gewoon onze suggestie voor waar aangenomen en klakkeloos overgenomen? Want dan mogen wij wel heel voorzichtig gaan zijn als we zo'n suggestie geven als dit zoveel invloed gaat hebben op het eindresultaat...
https://www.foxtv.nl/programmas/fox/the-net-promised-land
https://www.foxtv.nl/programmas/fox/the-net-prometheus
@Dokie Ik snap je punt, en het zal nu even goed te laat zijn om het nog aan te passen. Ik ben alleen heel benieuwd, wat voor onderzoek Ziggo of de EPG leverancier heeft gedaan na onze melding/suggestie, waardoor ze hebben besloten om ook te kiezen voor vervolg seizoenen? Want je zou toch verwachten dat als ze in hun onderzoek, informatie hebben op gevraagd bij de zender (FOX), dat ze dan te horen hebben gekregen dat het verschillende series zijn, zoals ze het ook op de eigen website hebben neergezet.
@DON PAPA @Dokie Het klopt dat The Net in dit geval een vreemde eend in de bijt is. Het zijn eigenlijk 3 losse series (The Net Promised Land, The Net Promotheus en The Net Powerplay) die ook weer verband met elkaar hebben. Door het als serie te schrijven, behoren de opname instellingen in tact te blijven.
Maar wat ik niet helemaal begrijp, is dat als wij met zo'n suggestie komen en de EPG leverancier dit aanpast, hij ook eerst zelf nog onderzoek heeft gedaan en het daarna toch heeft veranderd? Of heeft de EPG leverancier zelf helemaal geen onderzoek gedaan, en gewoon onze suggestie voor waar aangenomen en klakkeloos overgenomen? Want dan mogen wij wel heel voorzichtig gaan zijn als we zo'n suggestie geven als dit zoveel invloed gaat hebben op het eindresultaat...
We zijn hiermee uiteraard ook voorzichtig en hebben deze uitleg m.b.t. The Net ook richting onze EPG leverancier aangegeven zodat dit goed met de zender (FOX) afgestemd wordt.
@Paul Maar wat ik dan niet helemaal begrijp als jullie overleg hebben gehad met Fox en dus al wisten dat het eigenlijk wel 3 losse series waren, jullie deze drie series niet gewoon allemaal in de map seizoen1 hebben geplaatst zodat het er zo uit had komen te zien
The Net Seizoen1
Promised Land afl1
Promotheus afl1
Powerplay afl1
Promised Land afl2
Promotheus afl2
Powerplay afl2
enz enz
Dat had dan toch beter geweest, zeker als er straks meerdere seizoenen van deze series komen in de toekomst?
@DON PAPA Ik snap je suggestie, alleen is dit qua implementatie weer niet logisch omdat het in feite wel 3 losse series zijn. Nu staan de afleveringen per serie overzichtelijk bij elkaar in een eigen seizoensmap. Dit is zoals @Dokie ook aangeeft overzichtelijker.
Dus zo:
The Net - S1
Promised Land 1
Promised Land 2
Promised Land 3
etc.
The Net - S2
Prometheus 1
Prometheus 2
The Net - S3
Powerplay 1
Powerplay 2
etc.
Ik Vertrek van 2-2 en 9-2 hebben dezelfde tekst en afleveringsnaam
Datum uitzending: 28-29 januari
Tijdstip uitzending: 19:30 28 januari tot 20:00 29 januari
Zender: Ziggo sport racing
Programma: IMSA Weathertech Rolex 24h Daytona
Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring. Vorig jaar ging het wel goed met de epg toen waren het blokken van 6 uur met aflevering nummer.
@Frank Ouwerkerk schreef:......Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring....
Vreemd, want Ziggo weet zelf beslist wel, dat die programma blokken inderdaad een maximum lengte hebben, omdat anders het eigen Ziggo 'opname systeem' ze niet kan opnemen.
Blijkbaar is de Ziggo controle ( kuch ) weer eens ver te zoeken !!
Zender: RTL Lounge (140)
Programma: Zonder Ernst, S.3, Afl.8
Datum: 31 januari 2023
Tijd: 17:00 - 00:00
7 uur lang !
maandag 09:06 en ziggo heeft dus geen enkele tijd en energie aan het Nancy Drew probleem besteed
En bijvoorbeeld 1 simpele oplossing zou zijn om de titel van alevering 3 vanavond te verandered in aflevering 3b of aflevering 3 deel 2
Ziggo heeft voor de zoveelste keer zijn aard laten zien
@Paul schreef:...Ik zorg ervoor dat onze EPG leverancier controleert of de juiste info (seizoen, aflevering en beschrijving) staat zoals doorgegeven door de zender...
....
Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ik heb dit direct doorgegeven aan onze EPG leverancier zodat dit rechtgezet kan worden.
Dat Ziggo steeds meer naar de "...EPG leverancier..." gaat wijzen en die aanwijst als schuldige, is misschien wel logisch. Maar dat is een zaak tussen Ziggo én de leverancier, wat mij als klant geheel niet interesseert !
Wij, de Ziggo klanten, betalen Ziggo voor een goede EPG en wie Ziggo daarvoor als derde partij inhuurt, dat zal mij worst zijn.
Tevens weten wij natuurlijk niet, niet welke afspraken Ziggo heeft met die leverancier en tegen welke vergoeding. Vaak wordt een zo minimaal mogelijk contract met lange response-tijden gekozen. Waarbij op papier misschien nog wel een snelle/goede response mogelijk is, maar in de praktijk natuurlijk nooit wordt geleverd ( want daar wordt tenslotte ook niet voor betaald ).
Voor mij als klant, is Ziggo verantwoordelijk voor een goede EPG en is Ziggo zelf aansprakelijk voor fouten daarin.
Dat Ziggo ( na jaren EPG ellende ) de EPG nog steeds niet fatsoenlijk controleert, blijkt wel uit hoeveel fouten er nu nog inzitten. Dat ( soms weken van te voren ) door klanten aangewezen fouten, toch niet op tijd hersteld zijn, geeft wel aan dat Ziggo na het doorsturen van die fouten, ook daarna geen enkele controle uitvoert of de aangegeven fouten wel hersteld zijn. En dan hebben we het nog niet eens over EPG fouten, die zich steeds blijven herhalen, waaruit toch echt blijkt dat Ziggo niet leert van vorige fouten en eigenlijk dom is én dom blijft.
Ziggo wil het blijkbaar niet beter maken, duurder wel !
Ik Vertrek van 2-2 en 9-2 hebben dezelfde tekst en afleveringsnaam
Dank voor het doorgeven! Ik heb deze feedback doorgegeven zodat hierop actie ondernomen wordt.
@Frans Ouwerkerk
Datum uitzending: 28-29 januari
Tijdstip uitzending: 19:30 28 januari tot 20:00 29 januari
Zender: Ziggo sport racing
Programma: IMSA Weathertech Rolex 24h Daytona
Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring. Vorig jaar ging het wel goed met de epg toen waren het blokken van 6 uur met aflevering nummer.
Ik zie dat dit inderdaad niet goed gaat! Hierover is inmiddels een melding gemaakt richting de partijen die hierop actie kunnen ondernemen.
@jenson
Zender: RTL Lounge (140)
Programma: Zonder Ernst, S.3, Afl.8
Datum: 31 januari 2023
Tijd: 17:00 - 00:00
7 uur lang !
Dit gaat inderdaad niet goed! Als ik in een andere (online) tv gids kijk zie ik inderdaad meerdere losse afleveringen terug. Ik heb dit doorgegeven aan de afdeling die hierop actie kan ondernemen.
@mdpeters124 maandag 09:06 en ziggo heeft dus geen enkele tijd en energie aan het Nancy Drew probleem besteed
En bijvoorbeeld 1 simpele oplossing zou zijn om de titel van aflevering 3 vanavond te verandered in aflevering 3b of aflevering 3 deel 2
Ziggo heeft voor de zoveelste keer zijn aard laten zien
Op eerder doorgegeven feedback is wel degelijk actie ondernomen richting onze EPG leverancier. Vanuit de bron was volgens hen aanvankelijk geen afleveringnummer doorgegeven. Naar aanleiding hiervan heeft de EPG leverancier op basis van het advies v.d. bron de afleveringnummers aangepast. Inmiddels zie ik dit ook terug als ik het in de gids opzoek.
Paul doe je nu dommer dan je bent ?
Het gaat niet om het aflevering nummer het gaat erom dat de serie opname vanavond aflevering 3 niet opneemt bij alle ziggo klanten die deze serie opnemen en die het probleem (gestuntel van ziggo) niet opvalt
In 10 dagen tijd heeft ziggo hier NIETS aan gedaan en jullie wisten hier ook al 10 dagen vanaf
Dus Paul ik verwacht een inhoudelijke reactie waarom Ziggo niets gedaan heeft aan het feit dat de serie opname vanavond niet correct opneemt door het epg/ziggo gestuntel van vorige week
@mdpeters124 Laten we vooropstellen dat ik de frustratie van de EPG problematiek begrijp, echter is het niet de bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Dit is in strijd met de huisregels. Wil je hier in het vervolg rekening mee houden?
Wat betreft @Tonio60, heb je de foutieve opname handmatig verwijderd of heb je geen ingreep gedaan? Daar ben ik ook benieuwd naar!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.