Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!

Heb jij een fout ontdekt in de toekomstige TV Gids? Ontbreekt er programma-informatie of staat er foutieve info bij een programma? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar actuele voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de leverancier. Daarnaast worden alle voorbeelden gelogd zodat de afdeling Technology bij structurele issues eenvoudig kan schakelen met de TV Gids-leverancier.

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld.

 

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Probleemomschrijving: 

 

 

< Ik wil een mislukte opname doorgeven > 

 

2.732 Reacties 2.732
Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

Datum uitzending: maandag 6 februari

Tijdstip uitzending: 20:00

Zender: Fox

Programma: The net

 

Probleemomschrijving: Seizoen 1 was The Net promised land, seizoen 2 The Net prometheus, maar dan volgt The Net powerplay vanaf 6 februari en dat wordt dan weer als een op zichzelf staande serie (seizoen 1) behandeld. Hierdoor lopen de opnames van The Net dus niet door naar dit seizoen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@ChielOver Weer over Het Blok:

 

Het Blok NZ aflevering 1 staat omschreven als aflevering 3.

ChielOver_0-1674632961149.png

ChielOver_1-1674633054338.png

 

En Het Blok Australië: Het is seizoen 18, niet seizoen 17.

Dank voor het signaleren en melden hiervan. Ik zorg ervoor dat onze EPG leverancier controleert of de juiste info (seizoen, aflevering en beschrijving) staat zoals doorgegeven door de zender. 



@Dokie Datum uitzending: maandag 6 februari

Tijdstip uitzending: 20:00

Zender: Fox

Programma: The net
 

 

Probleemomschrijving: Seizoen 1 was The Net promised land, seizoen 2 The Net prometheus, maar dan volgt The Net powerplay vanaf 6 februari en dat wordt dan weer als een op zichzelf staande serie (seizoen 1) behandeld. Hierdoor lopen de opnames van The Net dus niet door naar dit seizoen.

Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ik heb dit direct doorgegeven aan onze EPG leverancier zodat dit rechtgezet kan worden. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Dokie @Paul @Alex Toch zie ik nu dat Fox bij The Net alle verschillende titels zelf ook als allemaal verschillende series ziet, en dus niet als verschillende seizoenen zoals wij (ik) eerst dacht dat het moest zijn. Ik denk dat we (ik) dit dus toch verkeerd hebben ingeschat, door te denken dat de naam van de serie "The Net" was en elk seizoen een aparte titel had gekregen omdat het wel met elkaar te maken had. Maar wat ik niet helemaal begrijp, is dat als wij met zo'n suggestie komen en de EPG leverancier dit aanpast, hij ook eerst zelf nog onderzoek heeft gedaan en het daarna toch heeft veranderd? Of heeft de EPG leverancier zelf helemaal geen onderzoek gedaan, en gewoon onze suggestie voor waar aangenomen en klakkeloos overgenomen? Want dan mogen wij wel heel voorzichtig gaan zijn als we zo'n suggestie geven als dit zoveel invloed gaat hebben op het eindresultaat...

 

https://www.foxtv.nl/programmas/fox/the-net-promised-land

 

https://www.foxtv.nl/programmas/fox/the-net-prometheus

 

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@DON PAPA @Paul @Alex 

Toch zie ik hier het gebruik van seizoenen als oplossing ze allemaal op te nemen. Ze hebben wel een verband. Door ze als seizoenen te schrijven blijft de opname instelling in tact. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Dokie Ik snap je punt, en het zal nu even goed te laat zijn om het nog aan te passen. Ik ben alleen heel benieuwd, wat voor onderzoek Ziggo of de EPG leverancier heeft gedaan na onze melding/suggestie, waardoor ze hebben besloten om ook te kiezen voor vervolg seizoenen? Want je zou toch verwachten dat als ze in hun onderzoek, informatie hebben op gevraagd bij de zender (FOX), dat ze dan te horen hebben gekregen dat het verschillende series zijn, zoals ze het ook op de eigen website hebben neergezet. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@DON PAPA @Dokie Het klopt dat The Net in dit geval een vreemde eend in de bijt is. Het zijn eigenlijk 3 losse series (The Net  Promised Land, The Net Promotheus en The Net Powerplay) die ook weer verband met elkaar hebben. Door het als serie te schrijven, behoren de opname instellingen in tact te blijven. 

Maar wat ik niet helemaal begrijp, is dat als wij met zo'n suggestie komen en de EPG leverancier dit aanpast, hij ook eerst zelf nog onderzoek heeft gedaan en het daarna toch heeft veranderd? Of heeft de EPG leverancier zelf helemaal geen onderzoek gedaan, en gewoon onze suggestie voor waar aangenomen en klakkeloos overgenomen? Want dan mogen wij wel heel voorzichtig gaan zijn als we zo'n suggestie geven als dit zoveel invloed gaat hebben op het eindresultaat...

We zijn hiermee uiteraard ook voorzichtig en hebben deze uitleg m.b.t. The Net ook richting onze EPG leverancier aangegeven zodat dit goed met de zender (FOX) afgestemd wordt. 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Paul Maar wat ik dan niet helemaal begrijp als jullie overleg hebben gehad met Fox en dus al wisten dat het eigenlijk wel 3 losse series waren, jullie deze drie series niet gewoon allemaal in de map seizoen1 hebben geplaatst zodat het er zo uit had komen te zien

 

The Net Seizoen1

Promised Land afl1

Promotheus afl1

Powerplay afl1

Promised Land afl2

Promotheus afl2

Powerplay afl2

enz enz

 

Dat had dan toch beter geweest, zeker als er straks meerdere seizoenen van deze series komen in de toekomst?

 

Dokie

Level 10
  • 498Posts
  • 3Oplossingen
  • 217Likes

@DON PAPA @Paul Sorry Don Papa, maar door het als seizoenen te zien, lijkt het mij overzichtelijker. Per "serie" dan gescheiden en toch het verband houden. Ik verwacht ook geen vervolgen van elke serie. Het is een uitzonderlijke situatie.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@DON PAPA Ik snap je suggestie, alleen is dit qua implementatie weer niet logisch omdat het in feite wel 3 losse series zijn. Nu staan de afleveringen per serie overzichtelijk bij elkaar in een eigen seizoensmap. Dit is zoals @Dokie ook aangeeft overzichtelijker. 

Dus zo:

The Net - S1

Promised Land 1

Promised Land 2

Promised Land 3

etc. 

The Net - S2

Prometheus 1

Prometheus 2

etc. 

The Net - S3
Powerplay 1
Powerplay 2
etc.

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Ik Vertrek van 2-2 en 9-2 hebben dezelfde tekst en afleveringsnaam

5CBC33E5-2CD1-4BE8-9CAE-A17B5C222421.png

Frank Ouwerkerk

Level 3
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Datum uitzending: 28-29 januari 

Tijdstip uitzending: 19:30 28 januari tot 20:00 29 januari 

Zender: Ziggo sport racing 

Programma: IMSA Weathertech Rolex 24h Daytona 

 

Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring. Vorig jaar ging het wel goed met de epg toen waren het blokken van 6 uur met aflevering nummer. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Frank Ouwerkerk  schreef:

......Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring....


Vreemd, want Ziggo weet zelf beslist wel, dat die programma blokken inderdaad een maximum lengte hebben, omdat anders het eigen Ziggo 'opname systeem' ze niet kan opnemen.

Blijkbaar is de Ziggo controle ( kuch ) weer eens ver te zoeken !!

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

Zender: RTL Lounge (140)

Programma: Zonder Ernst, S.3, Afl.8

Datum: 31 januari 2023

Tijd: 17:00 - 00:00 

7 uur lang !

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

maandag 09:06 en ziggo heeft dus geen enkele tijd en energie aan het Nancy Drew probleem besteed

mdpeters124_0-1675066034250.png

 

En bijvoorbeeld 1 simpele oplossing zou zijn om de titel van alevering 3 vanavond te verandered in aflevering 3b  of aflevering 3 deel 2

 

Ziggo heeft voor de zoveelste keer zijn aard laten zien

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Paul  schreef:

...Ik zorg ervoor dat onze EPG leverancier controleert of de juiste info (seizoen, aflevering en beschrijving) staat zoals doorgegeven door de zender...

....
Goed dat je hiermee aan de bel trekt! Ik heb dit direct doorgegeven aan onze EPG leverancier zodat dit rechtgezet kan worden. 


Dat Ziggo steeds meer naar de "...EPG leverancier..." gaat wijzen en die aanwijst als schuldige, is misschien wel logisch. Maar dat is een zaak tussen Ziggo én de leverancier, wat mij als klant geheel niet interesseert !

Wij, de Ziggo klanten, betalen Ziggo voor een goede EPG en wie Ziggo daarvoor als derde partij inhuurt, dat zal mij worst zijn.
Tevens weten wij natuurlijk niet, niet welke afspraken Ziggo heeft met die leverancier en tegen welke vergoeding. Vaak wordt een zo minimaal mogelijk contract met lange response-tijden gekozen. Waarbij op papier misschien nog wel een snelle/goede response mogelijk is, maar in de praktijk natuurlijk nooit wordt geleverd ( want daar wordt tenslotte ook niet voor betaald ).

Voor mij als klant, is Ziggo verantwoordelijk voor een goede EPG en is Ziggo zelf aansprakelijk voor fouten daarin.

Dat Ziggo ( na jaren EPG ellende ) de EPG nog steeds niet fatsoenlijk controleert, blijkt wel uit hoeveel fouten er nu nog inzitten. Dat ( soms weken van te voren ) door klanten aangewezen fouten, toch niet op tijd hersteld zijn, geeft wel aan dat Ziggo na het doorsturen van die fouten, ook daarna geen enkele controle uitvoert of de aangegeven fouten wel hersteld zijn. En dan hebben we het nog niet eens over EPG fouten, die zich steeds blijven herhalen, waaruit toch echt blijkt dat Ziggo niet leert van vorige fouten en eigenlijk dom is én dom blijft.

Ziggo wil het blijkbaar niet beter maken, duurder wel !

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@joepke-m

Ik Vertrek van 2-2 en 9-2 hebben dezelfde tekst en afleveringsnaam

5CBC33E5-2CD1-4BE8-9CAE-A17B5C222421.png

Dank voor het doorgeven! Ik heb deze feedback doorgegeven zodat hierop actie ondernomen wordt. 

 

@Frans Ouwerkerk
Datum uitzending: 28-29 januari 

Tijdstip uitzending: 19:30 28 januari tot 20:00 29 januari 

Zender: Ziggo sport racing 

Programma: IMSA Weathertech Rolex 24h Daytona 

 

Probleemomschrijving: Omdat deze aflevering 24,5 uur duurt volgens epg kan deze niet afgespeeld worden, omdat de ziggo servers dit technisch niet kunnen replay tv werkt hierdoor ook niet. Hetzelfde probleem geldt ook voor 24h van le mans en 24h van nurburgring. Vorig jaar ging het wel goed met de epg toen waren het blokken van 6 uur met aflevering nummer. 

Ik zie dat dit inderdaad niet goed gaat! Hierover is inmiddels een melding gemaakt richting de partijen die hierop actie kunnen ondernemen. 


@jenson 
Zender: RTL Lounge (140)

Programma: Zonder Ernst, S.3, Afl.8

Datum: 31 januari 2023

Tijd: 17:00 - 00:00

7 uur lang !

Dit gaat inderdaad niet goed! Als ik in een andere (online) tv gids kijk zie ik inderdaad meerdere losse afleveringen terug. Ik heb dit doorgegeven aan de afdeling die hierop actie kan ondernemen. 

@mdpeters124 maandag 09:06 en ziggo heeft dus geen enkele tijd en energie aan het Nancy Drew probleem besteed

mdpeters124_0-1675066034250.png

 

En bijvoorbeeld 1 simpele oplossing zou zijn om de titel van aflevering 3 vanavond te verandered in aflevering 3b  of aflevering 3 deel 2

Ziggo heeft voor de zoveelste keer zijn aard laten zien


Op eerder doorgegeven feedback is wel degelijk actie ondernomen richting onze EPG leverancier. Vanuit de bron was volgens hen aanvankelijk geen afleveringnummer doorgegeven. Naar aanleiding hiervan heeft de EPG leverancier op basis van het advies v.d. bron de afleveringnummers aangepast. Inmiddels zie ik dit ook terug als ik het in de gids opzoek. 

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Paul @Alex @Lycke 

Paul doe je nu dommer dan je bent ?

Het gaat niet om het aflevering nummer het gaat erom dat de serie opname vanavond aflevering 3 niet opneemt bij alle ziggo klanten die deze serie opnemen en die het probleem (gestuntel van ziggo) niet opvalt

 

In 10 dagen tijd heeft ziggo hier NIETS aan gedaan en jullie wisten hier ook al 10 dagen vanaf

 

Dus Paul ik verwacht een inhoudelijke reactie waarom Ziggo niets gedaan heeft aan het feit dat de serie opname vanavond niet correct opneemt door het epg/ziggo gestuntel van vorige week

 

Tonio60

Level 6
  • 131Posts
  • 1Oplossingen
  • 45Likes

@Paul @mdpeters124 

Het lijkt goed te gaan

Screen Shot 01-30-23 at 07.14 PM.PNG

mdpeters124

Level 15
  • 1304Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Tonio60  @Paul 

Bij mij niet ik heb 10 minuten geleden de foute opname van aflevering 3 van vorige week handmatig verwijderd en daarna moest ik handmatig aflevering 3 van vanavond opnemen

 

Tonio60 had jij aflevering 3 zelf verwijderd of heeft die "fake" opname van vorige week nooit bij jou gestaan ?

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@mdpeters124 Laten we vooropstellen dat ik de frustratie van de EPG problematiek begrijp, echter is het niet de bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. Dit is in strijd met de huisregels. Wil je hier in het vervolg rekening mee houden?

Wat betreft @Tonio60, heb je de foutieve opname handmatig verwijderd of heb je geen ingreep gedaan? Daar ben ik ook benieuwd naar!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic