Nou is kijken wat voor mooi verhaal Ziggo hier weer op gaat verzinnen, twee weken geleden melden ik dat Ziggo een verkeerd afleveringsnummer bij Gold Rush had staan, en dat alle andere EPG's en ook Discovery zelf in zijn EPG het wel gewoon goed hadden staan. Het antwoord van Ziggo was toen:
-----
@DON PAPA - Wat betreft de Discovery-melding; deze is doorgezet en onderzocht maar er is terug gekoppeld dat ze informatie van de zender hebben gebruikt. Ik zie dat het seizoen diverse specials bevat, wat mogelijk invloed heeft gehad op de afleveringsnummer. Zoals ik het nu kan beoordelen is er geen impact dat het alleen een ander nummer heeft gekregen en volgen de volgende afleveringen het ook op.
-----
Toen ik daarna herhaaldelijk heb gevraagd, hoe het kan dat als Ziggo de informatie van de zender heeft gebruikt, alle andere EPG's en ook Discovery zelf toch hele andere informatie hebben staan dan Ziggo. Werd deze vraag genegeerd en ontweken, omdat Ziggo hier zelf waarschijnlijk ook geen verklaring voor had.
Maar ik zag van de week al dat Ziggo voor de Gold Rush aflevering van vanavond hetzelfde afleveringsnummer gebruikte als bij mijn melding van twee weken geleden. Ik dacht bij mij eigen, laat ik nu is geen melding maken en kijken of ze het zelf door hebben en gaan verbeteren. Want twee verschillende afleveringen met hetzelfde afleveringsnummer zal toch wel opvallen, als je alle mooie beloftes in de laatste update leest
----
- De afstemming en samenwerking met zenders is verbeterd. Handmatige fouten zoals verkeerde beschrijving van een programma komen hierdoor minder vaak voor en incidenten zijn sneller opgelost.
- De techniek tussen de EPG-leverancier, zenders en ons is verbeterd. Daardoor is de EPG sneller geactualiseerd
- Als EPG-informatie niet beschikbaar is of niet goed werkt, gaat automatisch een signaal naar de EPG-leverancier. Incidenten met de EPG worden hierdoor sneller opgelost.
- EPG-incidenten die bij ons worden gemeld, worden sneller doorgegeven en opgelost.
----
Maar néé, ondanks al deze mooie woorden in de update en de melding van twee weken geleden met de discussie die daarop volgde, was er helemaal niemand bij Ziggo die dacht, laten we deze serie even goed in de gaten houden, zodat er niet nog meer fouten ontstaan. Met als resultaat dat er nu twee afleveringen met afleveringsnummer 15 volgens Ziggo zijn uitgezonden, snappen de Ziggo specialisten (kuch) zelf eigenlijk nog wel wat ze aan het doen zijn?
De aflevering van 2 weken geleden:
En de aflevering van vanavond:
Ik heb dan ook het idee dat Ziggo echt helemaal niks doet met onze meldingen, laat staan dat ze zelf is op onderzoek uitgaan. Het enige wat ik de moderators hier constant hoor zeggen is "bedankt voor je melding, we nemen het in onderzoek" maar vervolgens gebeurt er helemaal niks mee. Ik ben dan ook heel benieuwd met welke "onzin" uitleg Ziggo nu weer gaat komen, om de specialisten (kuch) de hand boven het hoofd te houden???