Flitskikker
Gedreven Raadgever
  • 409Reacties
  • 15Oplossingen
  • 440Likes

Fout iTV-150 op Humax 5200c: On Demand werkt niet

Soms gebruik ik mijn Humax 5200c naast mijn Next weleens om On Demand-content te kijken die op de Next nog niet zichtbaar is.

Nu werkt helaas sinds een paar dagen On Demand op de Humax niet meer.
Bij het drukken op de rode knop of op de knop TV Portal krijg ik een aantal seconden "Verbinding..." en daarna deze foutmelding, waarna live tv weer verschijnt.



De Humax heeft een bedrade internetverbinding en die werkt gewoon goed (heeft een IP-adres, FTP werkt).
Zenders werken verder goed, signaal is verder goed, geen storingen bekend op mijn adres enzovoort.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A
Expert
Expert
  • 14718Reacties
  • 479Oplossingen
  • 2781Likes
Dag Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 14729Reacties
  • 599Oplossingen
  • 3067Likes
Misschien even de Humax achterop uitzetten paar miniten. Je modem herstart geven en als doe online is, de Humax weer aanzetten. Misschien helpt dat ?
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45107Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9743Likes
Flitskikker Is het al gelukt?

Zo niet, dan bied dit topic nog en mogelijke richting naar de oplossing.

Anders kan Willem-A je mogelijk nog helpen, zodra hij online is, hij is de Humax specialist.:relaxed:
Flitskikker
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 409Reacties
  • 15Oplossingen
  • 440Likes
Dave- Be rt
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de dingen die Dave- voorstelt geprobeerd, maar het heeft helaas niet geholpen.
Zijn er opties om dit wat verder te debuggen? Achterhalen wat er precies misgaat?
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45107Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9743Likes
Flitskikker Sorry, ik was de link vergeten naar het topic, waar hetzelfde probleem is, te plaatsen.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/itv-150-interactieve-tv-werkt-tijdelijk-niet-probee...
Willem-A
Expert
Expert
  • 14718Reacties
  • 479Oplossingen
  • 2781Likes
Kom het topic net bij toeval tegen Be rt . Kan geen gebruik maken van Ziggo webmail: Er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren. (DBP-0003)
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45107Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9743Likes
Willem-A Hier dezelfde ervaring met de webmail.
Flitskikker
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 409Reacties
  • 15Oplossingen
  • 440Likes
Be rt Willem-A
Bedankt voor de link. Ik heb de stappen doorlopen, maar de fout blijft opkomen.
NB: De fout verschijnt niet pas als ik iets wil afspelen, ik kom het hele portaal niet in.
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 45107Reacties
  • 2676Oplossingen
  • 9743Likes
Flitskikker Hier is Willem-A de aangewezen persoon voor, hij kent alle, in ieder geval bijna alle, problemen die kunnen voorkomen met Humax.
Willem-A
Expert
Expert
  • 14718Reacties
  • 479Oplossingen
  • 2781Likes
Dag Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!

Bekijk in context

Flitskikker
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 409Reacties
  • 15Oplossingen
  • 440Likes
Hallo Willem-A, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Ik heb je stappen opgevolgd en alles doet het weer. :grinning:
Willem-A
Expert
Expert
  • 14718Reacties
  • 479Oplossingen
  • 2781Likes
Dag Flitskikker

heel graag gedaan. Fijn dat het weer voor elkaar is. Sla anders het bericht even op, voor als dit weer voor mocht komen.

Veel kijkplezier maar weer.

Uitgelicht topic