1
Vraag
2
Reacties
Flitskikker

Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes

Fout iTV-150 op Humax 5200c: On Demand werkt niet

Soms gebruik ik mijn Humax 5200c naast mijn Next weleens om On Demand-content te kijken die op de Next nog niet zichtbaar is.

Nu werkt helaas sinds een paar dagen On Demand op de Humax niet meer.
Bij het drukken op de rode knop of op de knop TV Portal krijg ik een aantal seconden "Verbinding..." en daarna deze foutmelding, waarna live tv weer verschijnt.



De Humax heeft een bedrade internetverbinding en die werkt gewoon goed (heeft een IP-adres, FTP werkt).
Zenders werken verder goed, signaal is verder goed, geen storingen bekend op mijn adres enzovoort.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Misschien even de Humax achterop uitzetten paar miniten. Je modem herstart geven en als doe online is, de Humax weer aanzetten. Misschien helpt dat ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Flitskikker Is het al gelukt?

Zo niet, dan bied dit topic nog en mogelijke richting naar de oplossing.

Anders kan Willem-A je mogelijk nog helpen, zodra hij online is, hij is de Humax specialist.:relaxed:
Flitskikker
Topicstarter
Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes
Dave- Be rt
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de dingen die Dave- voorstelt geprobeerd, maar het heeft helaas niet geholpen.
Zijn er opties om dit wat verder te debuggen? Achterhalen wat er precies misgaat?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Flitskikker Sorry, ik was de link vergeten naar het topic, waar hetzelfde probleem is, te plaatsen.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/itv-150-interactieve-tv-werkt-tijdelijk-niet-probee...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kom het topic net bij toeval tegen Be rt . Kan geen gebruik maken van Ziggo webmail: Er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren. (DBP-0003)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Willem-A Hier dezelfde ervaring met de webmail.
Flitskikker
Topicstarter
Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes
Be rt Willem-A
Bedankt voor de link. Ik heb de stappen doorlopen, maar de fout blijft opkomen.
NB: De fout verschijnt niet pas als ik iets wil afspelen, ik kom het hele portaal niet in.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Flitskikker Hier is Willem-A de aangewezen persoon voor, hij kent alle, in ieder geval bijna alle, problemen die kunnen voorkomen met Humax.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!
Flitskikker
Topicstarter
Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes
Hallo Willem-A, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Ik heb je stappen opgevolgd en alles doet het weer. :grinning:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Flitskikker

heel graag gedaan. Fijn dat het weer voor elkaar is. Sla anders het bericht even op, voor als dit weer voor mocht komen.

Veel kijkplezier maar weer.
evdbeek1

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Beste heer, alles al gedaan. Ben redelijk technisch ook. Het enige dat het Ziggo call center deed is me doorverwijzen naar de community van Ziggo en zo ben ik hier terecht gekomen dus.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @evdbeek1, waar kunnen we je precies bij helpen? Je reageert op een ouder topic. Ervaar jij ook problemen met de Humax 5200C? Dan wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken over dit onderwerp.

evdbeek1

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Sorry, had ik al aangemaakt en loopt ook al,...wellicht een reactie verdwaald ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic