Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Flitskikker
Level 11

Fout iTV-150 op Humax 5200c: On Demand werkt niet

Soms gebruik ik mijn Humax 5200c naast mijn Next weleens om On Demand-content te kijken die op de Next nog niet zichtbaar is.

Nu werkt helaas sinds een paar dagen On Demand op de Humax niet meer.
Bij het drukken op de rode knop of op de knop TV Portal krijg ik een aantal seconden "Verbinding..." en daarna deze foutmelding, waarna live tv weer verschijnt.



De Humax heeft een bedrade internetverbinding en die werkt gewoon goed (heeft een IP-adres, FTP werkt).
Zenders werken verder goed, signaal is verder goed, geen storingen bekend op mijn adres enzovoort.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A
Level 1
Dag Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Misschien even de Humax achterop uitzetten paar miniten. Je modem herstart geven en als doe online is, de Humax weer aanzetten. Misschien helpt dat ?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Flitskikker Is het al gelukt?

Zo niet, dan bied dit topic nog en mogelijke richting naar de oplossing.

Anders kan Willem-A je mogelijk nog helpen, zodra hij online is, hij is de Humax specialist.:relaxed:
0 Kudos
Flitskikker
Level 11
Topicstarter
Dave- Be rt
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de dingen die Dave- voorstelt geprobeerd, maar het heeft helaas niet geholpen.
Zijn er opties om dit wat verder te debuggen? Achterhalen wat er precies misgaat?
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Flitskikker Sorry, ik was de link vergeten naar het topic, waar hetzelfde probleem is, te plaatsen.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/itv-150-interactieve-tv-werkt-tijdelijk-niet-probee...
Willem-A
Level 1
Kom het topic net bij toeval tegen Be rt . Kan geen gebruik maken van Ziggo webmail: Er is een fout opgetreden in de server waardoor deze het verzoek niet kan uitvoeren. (DBP-0003)
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Willem-A Hier dezelfde ervaring met de webmail.
Flitskikker
Level 11
Topicstarter
Be rt Willem-A
Bedankt voor de link. Ik heb de stappen doorlopen, maar de fout blijft opkomen.
NB: De fout verschijnt niet pas als ik iets wil afspelen, ik kom het hele portaal niet in.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Flitskikker Hier is Willem-A de aangewezen persoon voor, hij kent alle, in ieder geval bijna alle, problemen die kunnen voorkomen met Humax.
Willem-A
Level 1
Dag Flitskikker

probeer dit eens:

schakel het modem even uit (stroomloos). Doe dat tevens met de Humax. Schakel de Humax na een tiental minuten weer in en voer meteen een fabrieksreset uit, waarna je deze geheel opnieuw installeert. Daarna schakel je deze uit en start het modem op. Als deze geheel is opgestart, schakel je de Humax in.

Werkt het nog niet, dan meteen wat vragen:

Werk je met een dongel in de Humax? Zo ja, sluit deze dan eens bedraad aan als test. Is overigens ook het best. Maar daar je het over Lan configureren hebt, lijkt het erop dat je al gebruik maakt van kabel. Ik zeg met klem, 'lijkt' want het gebeurt dan men Lan configureert terwijl er een dongel word gebruikt. Zeg niet dat dit nu ook aan de orde is, maar even alles uitsluiten.

Voor wat betreft een dongel: Daaraan kun je een klein stukje kabel bevestigen zodat je deze even op een iets andere plek kan plaatsen. Tussen kabels wil deze soms dienst weigeren.

PS: I-TV 150 kan echter ook bij Ziggo vandaan komen. Werkt bovengenoemde dus niet, neem dan even contact met hen op. Een moderator kan je daarin ook verder helpen. Ik roep dus toch ook even Lycke Ziggo erbij.

Sorry voor de late reactie.
Succes!
Flitskikker
Level 11
Topicstarter
Hallo Willem-A, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Ik heb je stappen opgevolgd en alles doet het weer. :grinning:
Willem-A
Level 1
Dag Flitskikker

heel graag gedaan. Fijn dat het weer voor elkaar is. Sla anders het bericht even op, voor als dit weer voor mocht komen.

Veel kijkplezier maar weer.
evdbeek1
Level 5

Beste heer, alles al gedaan. Ben redelijk technisch ook. Het enige dat het Ziggo call center deed is me doorverwijzen naar de community van Ziggo en zo ben ik hier terecht gekomen dus.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @evdbeek1, waar kunnen we je precies bij helpen? Je reageert op een ouder topic. Ervaar jij ook problemen met de Humax 5200C? Dan wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken over dit onderwerp.

0 Kudos
evdbeek1
Level 5

Sorry, had ik al aangemaakt en loopt ook al,...wellicht een reactie verdwaald ?