Fred Stark

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Formule 1 opname terugkijken

Hallo,

 

Ik heb dit weekend de formule 1 opgenomen via de Mediabox Next. Bij het terugkijken gisteren deed de opname het wel. Toen ik vanmiddag de opname verder wilde kijken krijg ik in eens de melding dat de opname in 4k is en mijn tv dat niet ondersteunt. Heel gek dat het gisteren dan geen 4k is en vandaag wel. Bij het zoeken in de community staat dat de opname word gedaan in 4k als 1 van de mediabox next (we hebben er twee) aangesloten is op een tv met 4K. Helaas zijn beide tv's geen 4k.

Als ik vervolgens de opname terug kijk op mijn telefoon, tablet of ziggo go pagina op internet werkt de opname wel, ondanks dat geen van deze apparaten in 4k is. Heel vreemd allemaal.

 

Wat nu te doen?

 

Met vriendelijke groet. Fred Stark

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

En hoe gaat het met replay via de gids op Ziggo Sport kanaal 14?

Fred Stark
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die doet het wel gewoon dat is het gekke. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

OK, gelukkig, dan kun je nog wel kijken en dan is de verkeerde voor je bewaard in de achtergrond.

Er zijn er 2 die bewaard kunnen worden, een HD versie en een 4K versie.

Fred Stark
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ze bewaren beide versies want als ik via de tablet het programma wil terugkijken kan het wel. En mijn tablet is geen 4k. Ik zou dus gewoon willen dat ik die niet 4k versie ook kan kijken via de next box. Dat is blijkbaar heel moeilijk om te doen voor ziggo.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Fred Stark en welkom hier! 

Wat een vreemd probleem. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit nog niet tegen ben gekomen. Gelukkig kun je de race toch nog via een andere weg terugkijken. Wat is het merk en modelnummer van de tv's die je thuis hebt? 

Fred Stark
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat om 2 samsung tvs. Types geen idee. Er is nu een mogelijk oplossing door de opname in te stellen via de app en dan zou die opname niet in 4k gebeuren maar in een lagere kwaliteit. Bij het afspelen op een 4k tv via de Next dan zou de next box hem naar 4k zetten. Van 4k naar een lagere kwaliteit kan volgens ziggo zelf niet.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Goed dat je een omweg hebt gevonden @Fred Stark. Toevallig loop ik tegen hetzelfde euvel aan, je bent dus niet alleen. 🙂 Ook hier geen 4K-tv en bij direct opzoeken en afspelen inderdaad de melding 4K wordt niet ondersteund. Bij opzoeken via de gids lukt afspelen direct en komt een dergelijke melding niet voor. 

Ik ga dit daarom ter onderzoek verder doorzetten! 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @Fred Stark! Nog even een vraagje vanuit onze onderzoeksafdeling. 

Wanneer je de opname wilt inplannen, doe je dit dan vanuit de TV Gids of via zoeken? 

Uitgelicht topic