1
Vraag
2
Reacties
Sjim

Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Formule 1 kijken op 2 tv,s op het zelfde adres

Mijn echtgenote is chronis ziek en ligt vaak op bed.

Het afgelopen jaar hebben we beide een F1 pro abonnement gehad en gekeken via een Amazone Firestick. Dat werkte uitstekend. Mijn vrouw keek vanaf bed naar de F1 race en ik keek in de woonkamer de F1 race.

Mijn vraag is: Als ik een viaplay abonnement neem, kunnen we dan tegelijkertijd de race kijken, mijn vrouw op de tv in de slaapkamer en ik op de tv in de woonkamer.

In de woonkamer staat een Next van ziggo waarop een splitter is aangesloten waarop dan weer een 

Humax iHDR 5200 is aangesloten die in de slaapkamer staat.

 

 

30 Reacties 30
Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@Steefb Dit schreef je zonet vandaar mijn vraag.

@Steefb 

Ik benoem specifieke de Humax omdat deze een smartcard nodig heeft voor dat kanaal.

 

@Sjim 

In dat geval is de race kijken via kanaal 200 mogelijk. Dan moet u wel dat abonnement via Ziggo afnemen. Persoonlijk zou ik dat niet doen maar dat is uw keuze.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sjim u zult mij bedoelen het beheer van de streamingdiensten via Mijn Ziggo werkt niet altijd optimaal. En mocht u waarom dan ook van provider wisselen dan hoeft u dit bij de nieuwe provider niet opnieuw te bestellen.

 

Het komt hier op neer wilt u die korting of wilt u via het TV kanaal kunnen kijken.

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@RoWi. Inderdaad, mijn fout. Ik ga niet wisselen van provider, ben zeer tevreden met wat ik nu heb.

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Iedereen bedankt, ik weet voldoende om straks een keuze te maken.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

@Sjim  schreef:

@borry52 Je hebt het niet goed gelezen. Mijn vrouw is chronisch ziek en ligt op bed. We willen beide de race tegelijkertijd kijken. 


Dat heb ik wel begrepen maar ik kan met één abonnement op twee tv's tegelijk kijken. Op mijn Philips tv heb ik de app geïnstalleerd en op mijn tweede tv stream ik met mijn telefoon via ghrome cast op hetzelfde moment.

 

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@borry52 Wat ik bedoel is, zonder cromecast of firestick, F1 kijken op kanaal 200 op twee tv,s tegelijkertijd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@borry52 volgens de Info van F1TVPRO zelf kan er maar op 1 toestel naar de race beelden worden gekeken niet op twee. Dat dit bij jouw wel kan verbaasd mij.

Bron 

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@RoWi. Dat is dus precies de reden waarom ik twee Amazone Firestikcs heb en twee F1 Pro abonnementen.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

ik kan live op de tv kijken en de cockpit view kijken op mijn mobiel, als ik dan op de mobiel naar de live race ga kan ik het gewoon naar de tweede tv streamen, wat F1 tv ook beweert, probeer het maar eens.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deze methode  zal vast werken maar het is omslachtiger dan kanaal 200 of direct via de app op een smart Tv of mediaspeler.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik weet niet of mijn aanvulling nog iets toevoegt:

Ik heb mijn abonnement op Viaplay via Ziggo afgesloten:

Ik kan via mijn Mediabox of Apple TV streamen én op m’n iPad. Op die iPad kan ik overal Viaplay kijken en hoef niet noodzakelijkerwijs verbonden te zijn met een internetverbinding van Ziggo.

Doordat ik dit abonnement via Ziggo heb afgesloten kan ik óók via kanaal 200 kijken.

Tegelijkertijd kan ik dus op drie verschillende apparaten Formule 1 kijken.

Kanaal 200 geeft overigens geen live-beeld en zit er een enorme vertraging ten opzichte van de Viaplay apps, die natuurlijk óók weer vertraging geven.
Ik kan 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic