1
Vraag
2
Reacties
Sjim

Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Formule 1 kijken op 2 tv,s op het zelfde adres

Mijn echtgenote is chronis ziek en ligt vaak op bed.

Het afgelopen jaar hebben we beide een F1 pro abonnement gehad en gekeken via een Amazone Firestick. Dat werkte uitstekend. Mijn vrouw keek vanaf bed naar de F1 race en ik keek in de woonkamer de F1 race.

Mijn vraag is: Als ik een viaplay abonnement neem, kunnen we dan tegelijkertijd de race kijken, mijn vrouw op de tv in de slaapkamer en ik op de tv in de woonkamer.

In de woonkamer staat een Next van ziggo waarop een splitter is aangesloten waarop dan weer een 

Humax iHDR 5200 is aangesloten die in de slaapkamer staat.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik weet niet of mijn aanvulling nog iets toevoegt:

Ik heb mijn abonnement op Viaplay via Ziggo afgesloten:

Ik kan via mijn Mediabox of Apple TV streamen én op m’n iPad. Op die iPad kan ik overal Viaplay kijken en hoef niet noodzakelijkerwijs verbonden te zijn met een internetverbinding van Ziggo.

Doordat ik dit abonnement via Ziggo heb afgesloten kan ik óók via kanaal 200 kijken.

Tegelijkertijd kan ik dus op drie verschillende apparaten Formule 1 kijken.

Kanaal 200 geeft overigens geen live-beeld en zit er een enorme vertraging ten opzichte van de Viaplay apps, die natuurlijk óók weer vertraging geven.
Ik kan 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Nog even ter aanvulling, de splitter is natuurlijk verbonden aan het aansluitpint waarop het tv sigbaal binnenkomt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zolang het 'extra kanaal' 200 blijft bestaan en er wordt een CI+ module in de Humax gebruikt kan dat op de ontvanger worden gekeken anders via de app zelf die is ook voor de Firestick beschikbaar, er mogen zover mij bekend 2 apparaten tegelijk worden gebruikt. 

 

Als u ook het overige aanbod van Viaplay wil zien prima keuze, ook goedkoper dan twee abonnementen bij F1tvpro. 

 

U heeft twee opties bij Viaplay zelf abonneren dan kunt u wel de app op de Next gebruiken maar is dat genoemde tv kanaal niet beschikbaar.

 

Neemt u Viaplay middels Ziggo af krijgt u dit kanaal wel en betaalt u Viaplay via de Ziggo factuur.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Viaplay is geen ziggo dienst, maar een zelfstandige streaming service.

 

 

Zo kijk je Formule 1 met Viaplay bij Ziggo

 

Veelgestelde vragen

 

Hoeveel apparaten kan ik koppelen?
Je kunt maximaal 5 apparaten koppelen aan één Viaplay account. En je kunt dan tegelijkertijd 2 verschillende streams bekijken. Je kunt dus Formule 1 kijken, terwijl iemand anders een film of serie kijkt. Of gewoon 2 keer Formule 1.

 

Het kanaal 200 komt daar nog bovenop.

 

 

@RoWi. Kanaal 200 werkt ook gewoon via de Next, voor zolang het beschikbaar is natuurlijk.

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@RoWi. Bedankt voor je hele snelle reactie. Je zegt: Zolang het 'extra kanaal' 200 blijft bestaan, gaat dit kanaal dan worden opgeheven? 

Overigens een abonnement bij Viaplay kost €167.88 per jaar € 13,99 per maand en twee keer een F1 TV Pro is €129,88 per abonnement €64.99 per jaar. 
Ik weet wel dat je bij Viaplay meer hebt dan alleen F1, maar dat zijin we niet echt nodig. het gaat ons puur en alleen om de F1 races.

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@Steefb Hier is het mij om begonnen, kan ik op twee tv,s op hetzelfde woonadres tegelijkertijd de races van F1 kijken. Dat er 5 apparayten gekoppeld kunnen worden wist ik wel, maar ik wil graag zekerheid of de race op twee tv,s  kan worden bekeken. Anders kan ik beter weer twee keer een F1 Pro abonnement nemen.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Misschien heb ik iets gemist maar waarom twee abonnementen op F1 tv pro?

Zelf kijk ik op mijn tv naar de race en op mijn tablet als tweede scherm met één abonnement en dat kan ook op een tweede tv, als het maar binnen hetzelfde ip-adres blijft.

 

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@Sjim dat kanaal 200 zou tijdelijk zijn tot afgelopen december, het lijkt erop dat dit langer blijft bestaan. Daar heeft die Humax de smartcard voor nodig.

 

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@borry52 Je hebt het niet goed gelezen. Mijn vrouw is chronisch ziek en ligt op bed. We willen beide de race tegelijkertijd kijken.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Sjim  schreef:

@RoWi. Bedankt voor je hele snelle reactie. Je zegt: Zolang het 'extra kanaal' 200 blijft bestaan, gaat dit kanaal dan worden opgeheven? 

Het kanaal 200 is bedoeld om de belasting van de viaplay servers wat te verminderen. Het werd vorig jaar aangekondigd als een tijdelijk kanaal tot augustus met alleen F1.

Inmiddels lijkt het erop dat het ook dit seizoen nog blijft. Aangevuld met ook nog enkele meer veel bekeken programma's.

Kanaal 200 is alleen te bekijken als het viaplay abonnement via ziggo afgesloten wordt.

Op een Humax kan de viaplay app. niet geïnstalleerd worden. Daarop is dus alleen kanaal 200 mogelijk. 

.

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@Garihd In de Humax zit een geregistreerde smartcard.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb 

Ik benoem specifieke de Humax omdat deze een smartcard nodig heeft voor dat kanaal.

 

@Sjim 

In dat geval is de race kijken via kanaal 200 mogelijk. Dan moet u wel dat abonnement via Ziggo afnemen. Persoonlijk zou ik dat niet doen maar dat is uw keuze.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi.  schreef:

@Steefb 

Ik benoem specifieke de Humax omdat deze een smartcard nodig heeft voor dat kanaal.


@RoWi. Je schrijft ''U heeft twee opties bij Viaplay zelf abonneren dan kunt u wel de app op de Next gebruiken maar is dat genoemde tv kanaal niet beschikbaar.''

.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat klopt toch? Als het abonnement bij Viaplay zelf wordt afgenomen is kanaal 200 niet beschikbaar ook niet op de Humax. Dan kan op de Next de app worden gebruikt en de Firestick voor de tweede TV.

 

 

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

Ik zie dat Viaplay een korting geeft als je een jaarabonnement afsluit  €10,49 per maand per jaar €125,88.
Dat is inderdaad bet wat goedkoper dan 2 keer een F1 Pro abonnement. Ik miet er dan wel zeker van zijn dat ik op één abonnement op twee tv,s de race kan worden gekeken en niet op één tv de race en op de tweede tv wel F1 maar niet de race.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi. Ja, ik had het niet goed begrepen, waarschijnlijk omdat je specifiek de next noemt, het geld natuurlijk voor alle apparatuur.

Sjim
Topicstarter
Level 6
  • 122Posts
  • 4Oplossingen
  • 29Likes

@Steefb Kun je aangeven waarom ik dat beter niet kan doen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Steefb 

@RoWi. schreef in de 1e zin van zijn 1e bericht: "Zolang het 'extra kanaal' 200 blijft bestaan en er wordt een CI+ module in de Humax gebruikt kan dat op de ontvanger worden gekeken"

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sjim u kunt zonder problemen op twee schermen die race bekijken. Welke optie ook kiest.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Sjim  schreef:

@Steefb Kun je aangeven waarom ik dat beter niet kan doen?


Wat beter niet kan doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic