1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Formula 1 | F1 | Formula One | Ziggo Sport | 4K UHD (liefst nog 60FPS)

Beste Ziggo abonnees & Forum leden,

Formula 1 in 4k is inmiddels bij vele content aanbieders internationaal beschikbaar maar helaas hier in Nederland via Ziggo Sport nog steeds niet.VodafoneZiggo toont daarnaast zelf heel weinig motivatie en initiatief om daadwerkelijk de Formula 1 in 4K aan te gaan bieden, dus om wat extra motivatie bij te zetten heb ik deze poll gestart om zo misschien duidelijker aan VodafoneZiggo te communiceren dat deze behoefte zeker niet klein is.

Love Nature 4k laat prima zien dat dit geregeld kan worden via een Internet stream.
(graag wel hogere bitrate)

Inmiddels hebben vele de Mediabox Next en/of geschikte 4K TV's groter dan 49 inch waarbij 4k echt een toegevoegde waarde heeft.

Laat van u horen en hopelijk krijgen wij dan eindelijk eens een echte response vanuit corporate.

En is binnenkort de F1 in 4k te zien bij Ziggo Sport.


Dear Ziggo subscribers & forum members,

Formula 1 in 4k has been available for quite some time now, however not in the Netherlands via Ziggo Sport.

VodafoneZiggo does not seem to be rolling out Formula 1 in 4k anytime soon and they remain very vage when asked about 4K content expansion plans. With this poll I'm hoping to send a message to VodafoneZiggo that will hopefully show that subscribers really want to view the Formula 1 in 4K.

Love Nature 4k is proef that VodafoneZiggo can offer 4k with out much difficulties via internet streams.
(higher bitrate please)

Allot of people already have the Mediabox Next and/or big 4K TV's, only content is missing.

Make yourself heard and maybe we finally get a real response from corporate.

And are able to watch the Formula 1 in 4k at Ziggo Sport soon.

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dat Ziggo ‘Love Nature’ in 4K brengt is vast-en-zeker niet, omdat Ziggo alles wil upgraden naar 4K. Maar nu kan Ziggo zeggen en reclame maken, dat ze 4K aanbod heeft. Het is gewoon weer een commerciële keuze en de kans is groot dat ‘Love Nature’ wel een leuke deal met Ziggo daarvoor wilde maken.

Ik kijk al jaren naar de F1, sinds ik me kan heugen, maar of dit perse in 4K moet? Moet voetbal dan ook in 4K of wielrennen? Een iets hogere FPS zo mogen, maar ….

Persoonlijk lijkt het me beter om de huidige zenders ( waar de meeste mensen naar kijken ) op te waarderen van SD naar HD. Maar aangezien Ziggo nooit kijk-cijfers bekend zal maken, waardoor enige controle niet mogelijk is, doet Ziggo gewoon wat er in haar Excel sheets staat en wat tot de meeste winst leid. Klanten zijn soms alleen maar lastig, totdat ….

Jonathan-458
Topicstarter
Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Pasi

Zelf was ik inderdaad ook tevreden met F1 in haar huidige vorm en miste ik voornamelijk hogere frame rates, echter sinds wij overgestapt zijn naar een 55 inch TV zie je de transcoding issues wel heel duidelijk naar voren komen. (niet alleen daar) Bij kleiner tv's dan 49 inch is het allemaal niet zo storend.

o.a. de Formula One wordt namelijk al in 4k opgenomen en uitgezonden, sommige delen nog 1080p, dus is het een redelijk kleine moeite.

Ook was juist een van de USP's van de Next, 4k, en dan is vervolgens het aanbod zeer beperkt, zowel ondemand als traditionele TV terwijl sommige content dus wel in 4k beschikbaar is, via coax begrijpelijk overigens dat dit niet gaat werken.

Daarnaast neemt de verkoop van ≥49 inch TV's enorm toe de laatste jaren en is bijna elke verkochte TV 4K geschikt.

Ik heb overigens in zijn geheel een kwaliteit issue met Ziggo's huidige doorgifte en vind de bitrate te laag en onvoldoende om correct te laten upscalen, de onvrede is bij mij begonnen sinds overgang van MPEG2 naar MPEG4 & HVEC de TV's kunnen uiteindelijk van slechte interlaced content geen goede weergave genereren. Goede 720p content kan er namelijk zelfs op een 70 inch scherm nog goed uitzien.

Maar ja dit is weer een ander topic.

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

@Pasi

4k en dan ook een nog hogere bitrate. Geeft een veel hogere belasting op het Netwerk. Vooral als iedereen ook nog een via streaming video gaat kijken. Dat zakt Ziggo met hun Internet helemaal door de mand. Zal voorlopig dus niet gaan gebeuren schat ik zomaar in. 

Jonathan-458
Topicstarter
Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@broekhua,

Ziggo Internet is hier stabiel genoeg voor, zeker op plekken waar Docsis3.1 reeds geactiveerd is, hoe modems in router mode dit houden is inderdaad een ander verhaal.

Een nette 4K stream is mogelijk met 20 tot 35Mbps, capaciteit via broadband zal waarschijnlijk geen probleem zijn.

In ons huishouden wordt er vaak 4k content gestreamd nooit issues gehad.

broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes

@Jonathan-458 

Zolang er maar niet teveel gebruikers hiervan gebruik maken zal het wel goed gaan. Maar dan? 

Bsjoukes

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk dat het wachten wordt tot ik bejaard ben. F1 tv pro is ook al niet 4k. Tegen die tijd dat ik een 16k tv heb zal 4k misschien met 4k mainstream content komen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic