Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Viper74
Level 2

Flets beeld update next 4.34 niet helemaal opgelost! Groene waas in beeld

Sinds gisteren is de nieuwe 4.34 software uitgekomen voor de Next. 
De Bt.2020 is nu gelukkig overal uitgeschakeld, maar ik ben nog niet helemaal tevreden met het beeld eerlijk gezegd!

Ik heb nog steeds last van een groene waas midden/onder in het beeld.
Heb een LG Oled C7. Is dit een meer voorkomend probleem? Ik vraag dit ook aan andere gebruikers die dit lezen?! 
Stuur graag je reactie hier. En mijn vraag aan een van de moderators is dan ook of daar meer klachten over zijn? 
Ik hoor graag van jullie en hoop dat dit ook wordt medegedeeld aan de onderzoekers zodat dit probleem ook in de nabije toekomst kan worden opgelost?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Viper74, jammer dat de fabrieksinstellingen en het omdraaien van de HDMI kabel geen effect heeft gehad 😞

Ik heb bij mijzelf een foto gemaakt van het RTL nieuws van dezelfde scene met de man achter de computer. En op jouw foto zie ik inderdaad een groene tint op de onderkant van het scherm. Ter informatie, ik heb een LG Oled B9. 

 

Waar de groene tint onderin vandaan komt zou ik zo niet kunnen verklaren. Als ik er wat op Google dan kom ik voornamelijk uit op een discussie op AVforums waar het gaat om defecte panelen. Daar staan ook nog wat tips om te testen die ik je zou willen aanraden. Ik hoop natuurlijk dat dat het niet is. Vanuit de kant van de mediabox is er niet veel meer dat ik kan testen. Ik kan de configuratie eens tijdelijk aanpassen terug naar BT.2020 (op elke resolutie) om te kijken of het dan nog voorkomt (als test). 

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

 

Dit een niet vaak gemeld probleem.

De oplossing zag ik alleen maar met het omkeren van de HDMI kabel en dan de stekkers er stevig indrukken aan beide zijden of de fabrieksinstellingen van de Next.

 

Heb je de bijgeleverde HDMI kabel in gebruik?

Zit er nog een ander apparaat als een versterker tussen de next en de TV?

0 Kudos
Viper74
Level 2
Topicstarter

Hoi @Bert 

Ik heb inderdaad de bijbehorende HDMI kabel in gebruik. De next box zit rechtstreeks op de tv aangesloten.

Ik zal proberen de HDMI kabel om te keren, maar ik denk niet dat dat de oplossing is.

ik kan eventueel de fabrieksinstellingen resetten, maar weet zo 123 niet hoe ik dat moet doen. In ieder geval bedankt voor de tips en ik laat het hier wel weten of het geholpen heeft. 

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Viper74, vervelend dat je toch nog problemen ervaart met de kleuren! Software-update 4.34 zou dit moeten oplossen. De nieuwe software is nu beschikbaar in Limburg en Noord-Brabant en volgende week in de rest van Nederland. 

Ben je nog wat verder gekomen met de tips van @Bert? Had je misschien eerder de beeldinstellingen van je televisie aangepast om het eerdere (verkeerde) kleurbereik wat proberen recht te trekken? 

Als het probleem nog speelt, zou je dan een foto kunnen toevoegen? Alvast bedankt!

0 Kudos
Viper74
Level 2
Topicstarter

@Anne B @Ik ga het vanavond proberen. Heb jij een idee hoe ik de decoder terug naar de fabrieksinstellingen krijg?

mijn tv is professioneel gekalibreerd en vergeleken met de Humax 5050 decoder/recorder die ik hiervoor had, zijn de kleuren echt flets! Ik baal hier enorm van. En dan nog die groene waas in het midden/onder daar irriteer ik me echt enorm aan! Kan het ook zijn dat ik een defecte Next box heb?

0 Kudos
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hoi @Viper74, ik denk niet dat je Next defect is. Laten we stap voor stap alles uitsluiten en dan vinden we vast de oorzaak. De tv-instellingen zou ik dan ook niet aanpassen als deze professioneel gekalibreerd is (let er wel op dat sommige instellingen per HDMI ingang zijn in te stellen). De fabrieksinstellingen reset is te doen via Menu > Tandwieltje >Systeem > Fabrieksinstellingen. Je moet dan een pincode invullen, die is standaard 0000. Je instellingen en opnames blijven gewoon bewaard, maar je moet je wel opnieuw aanmelden voor apps als Netflix en Videoland. 

Viper74
Level 2
Topicstarter

@Anne B @Bert  Fabrieksinstellingen terug gezet en HDMI kabel omgedraaid heeft geen effect gehad. Ik heb ook niet aan de kleuren gezeten omdat hij professioneel is gekalibreerd idd. 
heb ook wat foto’s toegevoegd zodat jullie zelf kunnen oordelen!

Benieuwd wat jullie ervan vinden? Misschien dat jullie dit zelfde ook eens na kunnen kijken op jullie eigen box? De foto met de man achter het computer scherm is van het RTL nieuws van 18.00u

@Anne B Ik hoop dat je mij in ieder geval kan helpen dit op te lossen?!

 

Mvg Eric

 

0 Kudos
Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @Viper74, jammer dat de fabrieksinstellingen en het omdraaien van de HDMI kabel geen effect heeft gehad 😞

Ik heb bij mijzelf een foto gemaakt van het RTL nieuws van dezelfde scene met de man achter de computer. En op jouw foto zie ik inderdaad een groene tint op de onderkant van het scherm. Ter informatie, ik heb een LG Oled B9. 

 

Waar de groene tint onderin vandaan komt zou ik zo niet kunnen verklaren. Als ik er wat op Google dan kom ik voornamelijk uit op een discussie op AVforums waar het gaat om defecte panelen. Daar staan ook nog wat tips om te testen die ik je zou willen aanraden. Ik hoop natuurlijk dat dat het niet is. Vanuit de kant van de mediabox is er niet veel meer dat ik kan testen. Ik kan de configuratie eens tijdelijk aanpassen terug naar BT.2020 (op elke resolutie) om te kijken of het dan nog voorkomt (als test). 

 

P_Vermeer
Level 4

Ik neem even abonnementen op dit topic.

 

*volgt

0 Kudos