Hi all,
Via de chatsupport ben ik deze kant op gestuurd met mijn vraag over de mediabox next. Iedere keer als ik via een app op de mediabox (videoland, netflix, maakt niet uit) een serie start, dan wordt het beeld heel erg flets. Bijvoorbeeld in de Netflix app, bij het starten van een serie, zie je het rode netflix logo (de N). Deze is heel eventjes rood, dan flits het beeld en wordt het logo een rare oranje tint. Vanaf dat moment is alle output van de mediabox erg flets, ook als je terug gaat naar normaal TV kijken.
De volgende zaken heb ik reeds geprobeerd:
* HDMI poort wisselen (in de TV)
* HDMI kabel wisselen
* Factory reset van de mediabox
* Factory reset van de TV
Andere aangesloten HDMI apparaten hebben dit probleem niet, net als de apps op de TV zelf. Mijn TV is een van de eerste samsung TV's met 4K, en heeft geen HDR. Dit probleem speelt pas sinds enkele weken, en tussen de periode dat het naar behoren werkte en het optreden van deze fout hebben geen technische wijzigingen plaatsgevonden in de apparatuur.
Wat als laatste ook nog wel de moeite waard is om te vertellen, is dat het langzaam op is komen zetten. Toen het voor het eerst begon was het niet 100% reproduceerbaar, en wilde het fletse beeld tijdens het afspelen van een serie ook wel ineens weer herstellen.
Ik hoop dat iemand nog wat pointers heeft, want ik weet inmiddels ook niet meer wat ik kan proberen.
Alvast bedankt! 🙂