Hi all,
Via de chatsupport ben ik deze kant op gestuurd met mijn vraag over de mediabox next. Iedere keer als ik via een app op de mediabox (videoland, netflix, maakt niet uit) een serie start, dan wordt het beeld heel erg flets. Bijvoorbeeld in de Netflix app, bij het starten van een serie, zie je het rode netflix logo (de N). Deze is heel eventjes rood, dan flits het beeld en wordt het logo een rare oranje tint. Vanaf dat moment is alle output van de mediabox erg flets, ook als je terug gaat naar normaal TV kijken.
De volgende zaken heb ik reeds geprobeerd:
* HDMI poort wisselen (in de TV)
* HDMI kabel wisselen
* Factory reset van de mediabox
* Factory reset van de TV
Andere aangesloten HDMI apparaten hebben dit probleem niet, net als de apps op de TV zelf. Mijn TV is een van de eerste samsung TV's met 4K, en heeft geen HDR. Dit probleem speelt pas sinds enkele weken, en tussen de periode dat het naar behoren werkte en het optreden van deze fout hebben geen technische wijzigingen plaatsgevonden in de apparatuur.
Wat als laatste ook nog wel de moeite waard is om te vertellen, is dat het langzaam op is komen zetten. Toen het voor het eerst begon was het niet 100% reproduceerbaar, en wilde het fletse beeld tijdens het afspelen van een serie ook wel ineens weer herstellen.
Ik hoop dat iemand nog wat pointers heeft, want ik weet inmiddels ook niet meer wat ik kan proberen.
Alvast bedankt! 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb de Next aangesloten op een ander beeldscherm, en kon daarop het probleem niet reproduceren. Verbaasd, de Next weer aangesloten op mijn TV en sindsdien het probleem ook niet meer kunnen reproduceren. Opzich vreemd, want ik heb de HDMI kabel eerder al opnieuw aangesloten en vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke TV heb je precies en bouwjaar?
Mogelijk kan iemand meedenken die deze TV ook heeft of er ervaring mee heeft.
Hi Bert, dankjewel voor je antwoord. Het is een Samsung UE50JU6870U uit 2015.
Nogmaals, de Mediabox Next heeft zeker 2 jaar lang goed gewerkt samen met deze TV.
Ik ken de Samsung helaas niet, hopelijk komt er snel iemand voorbij die deze TV's kent en je op weg kan helpen.
Hoi @kyentei, welkom op de Ziggo Community! Je hebt er al heel wat werk in zitten en een hele duidelijke analyse opgesteld. Scherp beeld is wel wat je verwacht bij een avondje Netflixen.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met Samsung tv's maar een andere gebruiker mogelijk wel. @robbo Heb jij een idee wat de oplossing kan zijn?
Probeer eerst eens of je "normaal" beeld krijgt als je de Next in stelt op 1080i/p
Ik heb de Next aangesloten op een ander beeldscherm, en kon daarop het probleem niet reproduceren. Verbaasd, de Next weer aangesloten op mijn TV en sindsdien het probleem ook niet meer kunnen reproduceren. Opzich vreemd, want ik heb de HDMI kabel eerder al opnieuw aangesloten en vervangen.
Heel vreemd inderdaad dat nu het probleem spontaan is verdwenen, @kyentei. Wat er nu dan precies veranderd is, blijft onduidelijk. Gelukkig is het probleem wel opgelost, daar gaat het om ;-).
Ik raad je aan om het de komende dagen in de gaten te houden. Keert het wel terug, dan weet je de Community hier te vinden!
Anders wens ik je verder weer heel veel kijkplezier!
Hi Marije,
Thanks voor je reactie! Ik hoop inderdaad dat het goed blijft zo, en anders laat ik weer van me horen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.