1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
stevie46

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Films kijken via een externe schijf i.c.m Next Mini

Hallo, weet iemand hoe je via een externe schijf films kunt kijken als de tv op een next mini is aangesloten? Ik kan namelijk geen films kijken op tv via mijn externe schijf als de next mini is aangesloten. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

hallo allemaal, super bedankt voor de  info’s, het is gelukt om films te kijken via een externe schijf, Philips tv heeft waarschijnlijk een app (multimediaplayer) en deze herken gelukkig de extrene schijf. Nogmaals bedankt voor de reacties!

Bekijk in context

22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16868Posts
  • 3091Oplossingen
  • 8017Likes

Waarom kan dat niet?

Via de next gaat niet. Moet rechtstreeks op de tv worden aangesloten.

Hoe wil je die externe schijf aansluiten op je tv? Welke aansluitingen heef de tv en externe schijf?

Pasi

Level 19
  • 10617Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

@stevie46  schreef:

Hallo, weet iemand hoe je via een externe schijf films kunt kijken als de tv op een next mini is aangesloten? Ik kan namelijk geen films kijken op tv via mijn externe schijf als de next mini is aangesloten. 

Hallo,

Een moderne tv heeft vaak meerdere USB aansluitingen. Soms is er 1 USB aansluiting die meer stroom kan leveren dan de anderen, dat is dan vaak bij dié USB aansluiting vermeld en die heeft dan de voorkeur bij het aansluiten van b.v. een externe schijf.

Een moderne tv heeft vaak ook een foto/film/viewer app (-licatie ), waarmee dus ook films te bekijken zijn. Welke type files ( extensies ) een tv kan herkennen/lezen/laten zien, dat is vaak per merk & type tv verschillend en daarvoor moet u de handleiding van die tv raadplegen.
Zo'n ingebouwde app, ziet vaak direct dat er via USB een schijf is aangesloten. Zo niet, dan moet u in die app de schijf selecteren en dan naar de juiste folder/map browsen, zodat de app weet wat u wilt zien.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Mogelijk zult u de bron moeten kiezen waarop de externe schijf is aangesloten, doorgaans zal dat via USB zijn de Mini of welke andere hardware staat daar buiten zoals al is aangegeven.

Van Samsung weet ik dat er geen specifieke applicatie is maar wel een bestandsbeheer structuur. 

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

bedankt voor uw info, heb al geprobeerd via source maar dit herken het externe schijf niet, mijn ouders hebben een Philips smart tv, is het mogelijk om een mediaplayer tussen te zetten voor films af te kunnen spelen?

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb zelfs de next mini uitgezet en de externe schijf rechtstreeks (is met usb) op de tv aangesloten maar ook dat herken dit niet

Karel.

Level 16
  • 2373Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Een externe harde schijf kan aangesloten worden op een USB aansluiting, maar er moet wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan. O.a. de manier van formatering, voeding en video-bestandsformaat.

zie https://www.philips.nl/c-f/XC000010463/kan-ik-een-externe-harde-schijf-hdd-aansluiten-op-mijn-tv

Als dat lukt zou het zelfs mogelijk kunnen zijn dat je opnames kan maken van kanalen die je met de ingebouwde (DVB-C) TV-tuner kan ontvangen. Die opnames zijn dan wel alleen op de TV te bekijken, kopiëren en afspelen op computer werkt niet vanwege DRM kopieer beveiliging.

Een aparte mediaspeler kan je op een aparte HDMI ingang aansluiten, net als de mini of DVD speler dat moet ook kunnen werken.

Hatolex

Level 16
  • 1656Posts
  • 51Oplossingen
  • 1093Likes

@stevie46 , is het format juist niet elke tv kan elk format inlezen. 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@stevie46 met alle nu gegeven informatie ontbreekt de vraag heeft de externe schijf eerder wel gewerkt? 

Een mediaspeler heeft wel opslagruimte nodig dan komt men al snel bij een NAS systeem terecht. Maar dat kan werken. Ik heb zelf een map op een PC gedeeld en kan deze via de TV benaderen.

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ja hoor de externe schijf werkt gewoon

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk ook eerder dat de tv een usb helemaal niet herkend 

Pasi

Level 19
  • 10617Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

@stevie46  schreef:

Ik denk ook eerder dat de tv een usb helemaal niet herkend 

Als bekend is wel type tv het is, dan zou men dat in de handleiding kunnen opzoeken !

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

"Ik denk ook eerder dat de tv een usb helemaal niet herkend "

Als het om het type usb aansluiting gaat zou dat kunnen, dan zijn wel meer gegevens nodig.

Als de enige verandering de Mini is zie ik eerlijk gezegd geen reden waarom dit nu ineens niet meer zou werken. Wordt de Mini van stroom voorzien door de bijgeleverde adapter of gaat deze ook via een usb aansluiting van de TV? 

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

de next gaat rechtstreeks naar de tv via HDMI en een usb voor de adapter naar netspanning, ik denk eerder ook dat de tv überhaupt geen usb herkent.

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dan zou een mediaplayer een goede optie zijn, toch?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Waarom zou de TV geen USB herkennen? Welk model Philips dan kunnen we de handleiding raadplegen. U wilt videobestanden vanaf een harde schijf afspelen dan zal die mediaspeler wel geschikte aansluitingen voor een harde schijf moeten hebben.

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is een Philips tv, maar heeft waarschijnlijk wel een ingebouwde mediaplayer, normaalgesproken sluit je een usb stick op de tv en herken dit meteen, tenminste bij een Samsung tv, maar bij Philips met je naar een app gaan en daar op multimediaplayer gaan en zou daar de externe schijf herkennen, zal straks eens proberen. Mijn zoontje uitgezocht😁 hoop dat het doet.

Pasi

Level 19
  • 10617Posts
  • 508Oplossingen
  • 5873Likes

Hallo,

Zolang het niet bekend is welk type Philips tv het is, zolang kan men hier u niet helpen en blijven u vragen onbeantwoord!

Philips is misschien al 100 jaar bezig met tv en zo oud zal uw tv wel niet zijn, maar o.a. de leeftijd van de tv is wel belangrijk i.v.m. de mogelijkheden van diezelfde tv.

Achterop de tv zal vast-en-zeker vermeld staan welk type tv het is en met die informatie kan gericht gezocht worden naar de mogelijkheden van de tv.

stevie46
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zal de type eens vragen aan mijn ouders of anders zelf kijken en straks even uitproberen via multimediaplayer die is ingebouwd in de tv zelf, laat wel weten of het lukt straks

Karel.

Level 16
  • 2373Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Probeer ook eens een (andere) USB stick. Soms worden aangesloten HDD niet herkend door de manier waarop deze is ingericht. Wel of niet gepartioneerd (een of meerdere partities), geformateerd (FAT32, exFAT, NTFS) enz. Een USB stick is meestal niet gepartioneerd. Verder kan compatibiliteit een rol spelen USB2, USB3 enz. 

Zoek ook eens op Internet naar “Philips TV herkent usb niet).

https://www.philips.nl/c-f/XC000011371/wat-u-moet-weten-over-usb-apparaten

https://www.philips.nl/c-f/XC000010358/waarom-herkent-de-tv-mijn-usb-apparaat-niet

https://www.philips.nl/c-f/XC000010463/kan-ik-een-externe-harde-schijf-hdd-aansluiten-op-mijn-tv