1
Vraag
2
Reageer en help mee
PvdG

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Film1 wel geluid - geen dialoog… (NEXT box)

Wij hebben sinds kort Film1. Als we de app opstarten en een on-demand film kijken, hebben we wel geluid - maar we horen geen dialoog.

Het is heel raar, het lijkt wel alsof alleen de surround geluiden oh omgevings geluiden worden doorgegeven maar niet de dialoog die door de center-speaker zou gaan…. Ik heb het ook geprobeerd met alleen TV geluid (niet via AV versterker) en ook dan missen we het “praten”. 

iemand een idee hoe dit kan?

Uitgelicht
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Reacties
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

We hebben van Film1 te horen gekregen dat dit probleem opgelost moet zijn sinds begin mei. Klopt dat of horen jullie nu nog steeds geen dialoog bij sommige films (zo ja welke dan)?

 

Edit: het is blijkbaar nog niet opgelost, nieuwe meldingen blijven gewenst zodat we die titels door kunnen geven aan Film1!

27 Reacties 27
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Dickkos bedankt voor het aanleveren van dit voorbeeld! Ik stuur dit door naar het onderzoeksteam 🙂 

Duke

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook zelfde probleem. Na bijna 2 maanden het bekende JBL probleem te hebben nu weer blij gemaakt met een dooie mus. Alle kinder (teken) films die ik geprobeerd heb missen de stemmen, soms hoor je ze in de verte alsof iemand in een ruime badkamer praat.

 

Maar ik dacht ik probeer het via de film1 website, dan kan ik misschien via m'n pc kijken. Wat ik ook probeer, inloggen via provider -> ziggo en vervolgens 'pagina wordt niet gevonden' (https://app.film1.nl/nl/404).

 

Ik weet niet wat er de laatste tijd aan de hand is bij ziggo maar ik ben blij dat er binnenkort een alternatief is in mijn wijk, het is afgelopen jaar de ene na de andere teleurstelling en steeds minder aanbod voor meer geld.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

goedemorgen @Duke

 

jammer dat je niet optimaal kan genieten van Film1 door het geluid. 

Nog teleurstellender is dat je dit aan ons wijt. Wij hebben het probleem inmiddels aangekaart bij Film1 zelf, en zij onderzoeken het probleem.

Het valt dus niet binnen onze macht dit euvel op te lossen en ligt bij hunzelf.

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

We hebben van Film1 te horen gekregen dat dit probleem opgelost moet zijn sinds begin mei. Klopt dat of horen jullie nu nog steeds geen dialoog bij sommige films (zo ja welke dan)?

 

Edit: het is blijkbaar nog niet opgelost, nieuwe meldingen blijven gewenst zodat we die titels door kunnen geven aan Film1!

Duke

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee, ik heb het afgelopen zaterdag nog getest met 2 kinder films (Willy op de onbekende planeet en Geheim Agent Marnie) beide werkten nog steeds niet.

 

Ook de 'work around' via apps is in dat geval geen optie want daar kan je niet alle films terug vinden.

En inloggen 'via provider' op https://app.film1.nl/nl/home werkt ook niet.

 

Oftewel, bedankt voor de dooie mus.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Bedankt voor de snelle reactie, ik zal de dooie mus terugsturen naar Film1.

aaronbroere

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

 

Ook hier weer geen dialoog tijdens de film The Dark and the Wicked. Dit geldt ook voor andere films die ik eerder heb bekeken op Film1. Hiervan kan ik alleen niet zo snel de naam benoemen. Soms mist er slechts een stukje van de dialoog, maar bij deze film ontbreekt het volledig.

 

Is het geen optie voor Film1 zelf om na te gaan welke films dit probleem hebben? Lijkt me sneller dan te wachten tot de gebruikers het doorgeven. 

 

Met vriendelijke groet,

Aaron 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @aaronbroere,

 

Dank voor je melding! We hebben dit hier proberen te reproduceren, maar ervaren hier geen probleem. Heb je mogelijk een instelling van je audio-apparatuur die je kunt aanpassen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic